Plastic schrootjes 'opleuken'

27-02-2013 17:19 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ben bezig mijn slaapkamer een makeover te geven. Ik heb donkere muren, een geblokte vloer met een oud engelse vlag kleed erop en gordijnen met een boekenkastprint EN een muur met plastic witte schrootjes die mij nu een doorn in het oog zijn. Ze zitten er al een jaar of dertig vanwege de slechte staat van de muur erachter. Ik heb geen geld om die muur op te laten knappen anders zou ik het doen. Ik vraag me dus af wat ik kan doen met die witte schroten voor niet te veel geld.

Tips?
Mijn ervaring met schilderen is goed. Is dat een optie? Of anders een mooi wandkleed of een mooie doek of gordijn? Heel veel lijstjes in verschillende maten?
Muur eruit slaan?
Pas op met plastic schroten, zeker op een slaapkamer. Ze zijn brandgevaarlijk, geven bij brand giftige gassen en ze gaan ook smelten/druipen.
Gipsplaten er tegen aan schroeven, geen idee of dat kan?? Vitrage er tegenaan nieten in n gave kleur...
Weghalen. Een grove muur is altijd nog mooier dan schrootjes, toch? Afsmeren met stuc, beetje grof en een zachte kleur ertegenaan. Zo doorbreek je de drukte (die je volgens mij in je slaapkamer hebt, zo leest het tenminste?) een beetje.
En anders een mooie stof/schilderij/print/ leuke decoratie tegen de schrootjes schroeven? Ze zijn hol vanbinnen, dus geen rechtstreeks contact met de muur erachter.
Oeh! Vitrage ertegen aan is wel een leuke!

Er zit voor zo ver mij verteld is een 'gewone' geschilderde muur achter, het is een buitenmuur en hij slaat door. Ik ben niet zo handig dat ik het er op waag even te checken xD

Schilderen, kan dat Gansje? Dat lijkt me ook wel leuk namelijk. Het is ook zo dat ik hier waarschijnlijk niet nog vier jaar zit, dus heel veel geld uitgeven vind ik ook zonde.
Ja joh, schilderen kan gewoon! Een goede muurverf kopen en je laten adviseren in de winkel.
ik zou doffe, zeer matte verf gebruiken.
it's a big club and you ain't in it
Eh? Plastic schroten schilderen met muurverf? Dat lijkt me niet. Met een kunststof primer en dan schilderen (wel even goed advies vragen over welke verf) kom je er waarschijnlijk wel, maar het blijven schrootjes..
Is je slaapkamer groot genoeg TO? Dan zou ik het gaan zoeken in iets gordijn-achtigs, maar dan wel even mooi met een gordijnrail en een plooi. Wordt een tijdje geduld hebben op marktplaats totdat je iets muurvullends hebt gevonden wat ook mooi is, maar het lijkt me je beste optie.
Ik zou zeggen: donkere muren, een geblokte vloer met een oud engelse vlag kleed erop en gordijnen met een boekenkastprint eruit en de leuke witte schrootjes laten zitten
petrolblauwe pvc schrootjes zijn best mooi.
it's a big club and you ain't in it
quote:emma77emma schreef op 27 februari 2013 @ 18:23:

Ik zou zeggen: donkere muren, een geblokte vloer met een oud engelse vlag kleed erop en gordijnen met een boekenkastprint eruit en de leuke witte schrootjes laten zitten +1
Die schrootjes moeten bijna wel op regels vast gemaakt zijn. Kun je ze er niet afhalen en wat gipsplaten tegenaan schroeven?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Verwijderen en gipsplaten ertegenaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Als je dat gaat doen en de buitenmuur slaat door zou ik me wel verdiepen in 'badkamer'gipsplaten en hoe het vocht te isoleren, anders heb je na een half jaar een beschimmelde gipswand.
Dan zou er nu toch ook schimmel achter die schrootjes moeten zitten ? Alleen zie je dat dan misschien niet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Mevrouwdekees schreef op 28 februari 2013 @ 00:17:

Als je dat gaat doen en de buitenmuur slaat door zou ik me wel verdiepen in 'badkamer'gipsplaten en hoe het vocht te isoleren, anders heb je na een half jaar een beschimmelde gipswand.Goede suggestie. Isoleren plus gipsplaat erop bevestigen is mijn eerste ingeving. Mooi laten zitten die schrootjes.
quote:Moosey schreef op 27 februari 2013 @ 18:17:

Eh? Plastic schroten schilderen met muurverf? Dat lijkt me niet. Met een kunststof primer en dan schilderen (wel even goed advies vragen over welke verf) kom je er waarschijnlijk wel, maar het blijven schrootjes..Eh? Nee, dat zei ik ook niet. De muur erachter, zie mijn reactie op TO. Schroten eraf.
quote:Mevrouwdekees schreef op 28 februari 2013 @ 00:17:

Als je dat gaat doen en de buitenmuur slaat door zou ik me wel verdiepen in 'badkamer'gipsplaten en hoe het vocht te isoleren, anders heb je na een half jaar een beschimmelde gipswand.Vocht is snel genoeg te zien op de achterkant van de schrootjes(zwart van de schimmel).
“Don’t look back – you’re not going that way.”
En gipsplaten tegen de schrootjes aan, is dat n optie?? geen idee of dat mogelijk is??
Ik zou even naar een bouwmarkt gaan om dat te vragen.

Hier een instruktiefilmpje: Gipsplaten plaatsen.
quote:lionlily schreef op 28 februari 2013 @ 09:46:

[...]

Eh? Nee, dat zei ik ook niet. De muur erachter, zie mijn reactie op TO. Schroten eraf.

Maar TO had het ook over de schrootjes, niet over de muur, aangezien de schroten verwijderen al geen optie was wegens doorslaand vocht. Hence de verwarring.

Gipsplaat tegen schroten: Aan de schroten zelf kun je geen gipsplaat bevestigen, wel eventueel aan de raggels waar de schroten zelf waarschijnlijk tegenaan geschroefd/gelijmd zijn. Maar als je het netje wilt doen zou je dan toch beter schroten kunnen verwijderen, dan iets vochtisolerends plaatsen (zal wel een kunstof of folie voor zijn denk ik) en dan de gipsplaten ertegenaan. Niet direct tegen de muur dus, maar op raggels (latjes die weer op de muur geschroefd zijn)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven