Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Gavia, wat fijn een positieve uitslag op CMV Dan heb je toch meer keuze en matches! Er is vast iets van je afgevallen. Ik weet nog dat ik hoorde dat ik goedgekeurd en door was, ik was zo opgelucht! Weet je al wanneer je mag beginnen?
Dag dames,

Alweer een tijd geleden dat ik wat gepost heb maar... Hij is er!!, mijn prachtige zoon, nu 5 dagen oud en ik ben helemaal verliefd. Geniet volop van de kraamtijd, zo gelukkig. Het is het allemaal waard!!
Gefeliciteerd Bezig Bijtje!
Bezig bijtje, gefeliciteerd!!!!

Hoe ging de bevalling? Geen complicaties?

Geniet van de mooie tijd!!!
De eerste Uppie-baby van dit jaar!

Gefeliciteerd BezigeBij!

Laat je zo nu en dan nog even horen hoe het met jullie gaat? En als je tips voor ons hebt voor in de toekomst, dan horen we dat natuurlijk ook graag.
Ook van mij een

Wat leuk! Gefeliciteerd!!!

Lief om te kezen dat he verliefd op hem bent
Waar zit de any-key?
Ook van mij een

Wat leuk! Gefeliciteerd!!!

Lief om te lezen dat je verliefd op hem bent
Waar zit de any-key?
BezigeBij123, gefeliciteerd!!!

Ik ben benieuwd hoe je bevalling is gegaan.

Gavia, fijn dat je positief bent op CMV!
He bah Tammy, wat moet jij toch een geduld hebben. Ik hoop dat langzame eitjes in dit geval gaat staan voor goede sterke eitjes! Nog even volhouden!

Als het er goed uitziet en je jezelf er wel ziet wonen, zou ik het zeker doen Emma. Je hebt een stabiele baan, dus financieel zal het geen probleem hoeven te worden. Ik zie jou er ook wel alles voor over hebben om een kindje te krijgen. In dat geval kun je maar beter vast in een prettige woning zitten voor al die drukte en stress. Voor voorlopig heb je dan ook nog even leuke afleiding van het inrichten van een nieuw huisje. En met een beetje mazzel ben je nu over een maandje zwanger, dan is het een fijn idee dat jouw kindje straks in een mooi en geschikt huisje geboren wordt.

Met ons hier gaat alles goed. Mijn meisje is nu 9 maanden en kruipt druk rond. Nieuwsgierig in mandjes en bakjes kijkend en tijdschriften verscheurend

Ze slaapt nog steeds niet door 's nachts, dus als ik vrij ben ga ik vaak 's ochtends nog een keertje met haar mee terug naar bed. Ook 's avonds let ik er op dat ik 'op tijd' naar bed ga. Tja ik merk dat vrienden dit soms wel jammer vinden, maar dat is dan ook wel het grootste punt dat ik tot nu toe soms lastig/zwaar vind aan alleen mama zijn. Mijn leven was voordat ze werd geboren totaal anders, maar met haar ben ik zo gelukkig, dat ik alles eigenlijk niet mis.
Emma, hoe is bij jou, nog steeds lage temp of had het een innesteldip geweest kunnen zijn?
Waar zit de any-key?
BB Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon ! Hopelijk is alles goed gegaan en voel je je goed. Laat het grote genieten maar beginnen! Heel veel voor jullie toekomst samen!

Meiden bedankt! Ik ben vandaag weer naar het MCK geweest waar me een grote teleurstelling wachtte. De prachtige 4 follikels en een wat kleiner follikeltje konden waarschijnlijk niet worden aangeprikt omdat mijn eierstok te hoog ligt, huh? Dat moest eerst worden overlegd. Zoals mijn chauffeur al zei, het zal eens een keer meezitten. Afijn ik werd vanmiddag door de dokter terug gebeld, ze gaan het wel doen. Wel moet de kleuterklas nog verder groeien zodat de eierstok zwaarder wordt en dus gaat zakken. Maar wat een opluchting, ik heb direct het UZG gebeld voor de superbelangrijke IVII-G en toen ik via de prof en de dagkliniek een afspraak had, heb ik een potje zitten huilen. Puur van de ontlading.

Ik hoop dat het met iedereen verder goed gaat en dat jullie wegen iets minder bumpy zijn dan de mijne.
Phoe Tammy, wat een emoties weer zeg... Ik duim voor je dat het goed komt hoor!

Ondertussen lees ik iedere dag een paar bladzijden in mijn nieuwe 'bijbel' (vruchtbaarheid voor Dummies dus). Vandaag kwam ik bij het hoofdstuk IUI. Dus voor wie het interessant vindt:

IUI geeft geen verhoogde kans op zwangerschap in vergelijking tot goed getimede sex bij partners zonder aanwijsbare vruchtbaarheidsproblemen. (Dus wel bij bv cervixproblemen of een beetje lui zaad ofzo).

'De meeste studies laten een succespercentage van ongeveer 10 procent per maand zien bij vrouwen jonger dan 35 jaar tijdens Clomid-gebruik. Dit percentage zal afnemen naarmate je leeftijd vordert'.

En:

'Veel experts zijn van mening dat de kans op een zwangerschap erg klein is na 6 mislukte IUI-behandelingen, tenzij je IVF gaat doen'.

Ik zet dit hier niet neer om onrust te stoken ofzo... En deze informatie gaat natuurlijk wel over koppels die dus niet op de natuurlijke manier zwanger zijn geworden. Wij slaan die fase (behalve als je ZI meerekent) natuurlijk over. Dus volledig vergelijkbaar is het niet. Maar het leek me toch handig om te weten. Al is het maar om je verwachtingen over hoe snel je zwanger zou kunnen zijn bij te stellen. Maar ook om te kunnen bespreken met je gyn als je je onzeker voelt omdat het wel heel lang duurt.
Dank voor de felicitaties. De bevalling verliep bijzonder snel en goed, alleen op het laatst was het hectisch omdat zijn hartslag heel erg naar beneden ging. Ik moest ineens heel hard persen terwijl ik daarvoor alleen een beetje mee mocht persen. Daar kwam nog bij dat er net een wisseling van personeel was dus ineens allemaal vreemde mensen aan mijn bed waar ik van alles van moest. Ik werd dan ook goed pissig . Uiteindelijk was hij er al na 2 persweeen maar op dat moment niet leuk.

Ik ben ingeleid omdat de placenta op was dus was al op tijd in het ziekenhuis maar daar was ik wel blij mee, ik werd direct aan de ctg gelegd en dit bleef ook zo, veilig idee vond ik. 9 uurtjes heeft het uiteindelijk geduurd, niet slecht toch. Mijn mannetje kleurde direct mooi roze en had een prachtige apgar score. Heerlijk een dik uur bloot op me en gelijk goed de borst pakken, heerlijk moment waar jullie zeker de tijd voor moeten nemen als jullie zover zijn.

Dagje later weer naar huis, waar de kraamzorg al snel kwam. Zo'n ontzettend leuke en gezellige vrouw die me helemaal in de watten legt, geweldig. Ze werkt al dik 20 jaar maar ik ben haar 1e BAM-er en vindt dat heel bijzonder, ik ben dan ook een hit bij het kraamzorg bureau .

Ik hoop zo dat jullie hetzelfde gaan meemaken, zelfs de gebroken nachten zijn bijzonder. Helemaal een trotse mama ben ik dus.
Wat leuk om te horen, BB! Fijn dat je zo geniet, ook al is niet alles gegaan zoals je het van te voren hoopt of bedenkt.

Ik verheug me ook zeer op de gebroken nachten. Lijkt me zo bijzonder om als de hele wereld slaapt lekker in mijn schommelstoel te zitten voor een voeding.
BB, gefeliciteerd! Lekker blijven genieten!

Emma, snap heel goed hoe je je voelt.. maar hou de moed er in meid!

Zelf afgelopen dinsdag bij de acupuncturist geweest. Heb een erg goed gevoel bij hem. Aardige vent en komt heel rustig en belangstellend over. Dat was dus een betere ervaring dan de osteopaat. Die naaldjes is even een raar gevoel, maar zeker niet pijnlijk. Toen ze er in zaten kreeg ik een tintelend gevoel over mijn hele lijf. Heb hem gewoon verteld dat ik alleenstaand ben en bij Rijnstate met het zaad van een donor geinsemineerd wordt met iui. Hij reageerde er goed op en wist er veel vanaf. Hij had meerdere alleenstaande die op deze manier bezig waren zij hij. Vond ik wel bijzonder.

Vervolgens de dag erop, woensdag naar Rijnstate voor de echo..zat op dag 11 van mijn cyclus en normaal is het eitje dan 15 tot 17 bij mij. Maar deze keer op dag 11 een ei van 25 maar liefst. Dacht dat het bijna niet kon. Gelijk in ziekenhuis de test gedaan en knal positief! Vandaag terug geweest voor de iui. Heb gekozen voor een nieuwe donor! 6,4 miljoen zwemmen er weer. Heel spannend de komende 2 weken. Heb besloten veel te doen en lekker ontspannen dingen te zoeken.

Dinsdag ook opnieuw naar de acupuncturist. Nieuwe ronde nieuwe kansen zullen we maar zeggen.. probeer heel positief te zijn.
Bezige bij;wauwww! Gefeliciteerd! Fijn dat je een goede kraamhulp hebt..hoe gaan de nachten? Rust vooral goed uit! Nu kan t nog Had je ook support bij de bevalling?

Houston;hoe is t meis? Zoek nog steeds je nieuwe topic ;-p

Yezka;even rust dus nu en dan weer starten top! Mooi dat je ons inleest in vruchtbaarheidsbehandelingen, echt heel verhelderend! Soms weet je ook niet meer wat je moet geloven..ik vrees dat een iui op mijn leeftijd echt een hele lage slagingskans heeft, gewoon uit overweging..ga er straks redelijk 'blind' in maar je moet wel realistisch blijven nl..

Gavia; je mag door wat fijn!

JJuffie;leuk om weer wat van jullie te horen fijn om te weten hoe het irl is!

Wondertje;top! En ook n nieuwe donor! Weer spannend!

Tammy;wat n geduld! Ben erg ah duimen..keep us posted!

Emma;suc6 met de bezichtiging morgen.. ben n huizenfreak dus erg benieuwd! Ik freelance ook als interieurstylist dus geef gerust n gil!

Kopen is zeker een optie nu, huren misschien iets veiliger maar een eigen kamer is nl wel lekker voor het kind plus alle bende die je gaat verzamelen, toch?! Maar ik ben allergisch voor volgepropte huizen en troep, beroepsdeformatie zeg maar :-)

Hoe is t met de zwangere dames?

Prima om er n datumprikker uit te gooien, graag zsm ivm mn rooster waarmee ik moet schuiven ws...

Even een egodingetje en ik schaam mij er wel n beetje voor; krijg net t bericht dat mijn oud klasgenootje een donor terugkoppeling heeft met het MCK wij stonden samen tot juni op de wachtlijst iig.

Ze vroeg wat dit betekende, ik gun t haar nl super maar ik moet eerst in april mn cyclus bespreken, ben geen erica hysterica maar dacht gelijk pffffffff ik wacht maar,zoek alles uit ed..Nl kan ik ook n brief krijgen binnenkort maar daar ga ik ivm afspraak april niet van uit..ga morgen bellen ben geloof ik niet zo'n afwachtend tiepje..we verschillen niet super van donorkeuze en ze gaan neem ik aan de wachtlijst af maar ik wil nl wel weten of ik ook eerder kan ben nb een jaar ouder ;-p

Iemand ervaring mee?
Bovenstaande klinkt nog vriendelijk maar ik wil gewoon eigenlijk NU weten hoe het precies zit en wachten tot april..mooi niet ;-p Hmm....
Tessado, groot gelijk!

Ik heb hier wel vaker gehoord dat een wachtlijst ineens maanden korter werd door één telefoontje!
Tessado, mijn motto is, er bovenop blijven zitten en regelmatig bellen en vriendelijk druk uitoefenen.

Voor hetzelfde geld is er opeens ergens een gaatje gevallen waar jij ingepland kan worden. Dat had ik namelijk (bij het MCK) in november. Ik belde vrijdag en kon maandag terecht doordat iemand had afgebeld.

Succes!!!!
Hoi allemaal,

Waar moet ik beginnen...

Tessado, dat is niet leuk dat zij al eerder kan beginnen. Ook niet eerlijk! Als het nou andersom was..... oke

Gewoon bellen hoor, dat helpt soms wel.

Yezka, ik maak me wel wat ongerust over je berichtje hierboven wat je schreef over de kansen na 6 IUI-pogingen. Ik ga nog even door, maar dan zal ook in IVF moeten ondergaan (in het ongunstigste geval) en daar ben ik best bang voor.

Ik heb het boek nu ook in huis en zal er binnenkort aan gaan beginnen.

Zoeter, leuk van je te horen en fijn dat alles goed gaat.

Wondertje, het klinkt heel hoopvol. Je hebt een reuzenfollikel en lekker veel zaadjes, de acupuncturist heeft zijn werk gedaan. Spannend!!! Ik heb besloten ook weer naar een acupuncturist te gaan, maar nu een ander (waarbij ik een groot gedeelte wel vergoed krijg en zij werkt vaker met vrouwen met een kinderwens, ze schreef zelfs iets over zaaddonoren).

Maar ik duim voor je!!!

Tammy, weer reuze spannend voor jou. Ik duim nog steeds!

Houston, hoe gaat het met jou dan?

Bij mij was het geen innestelingsdip hoor, ik ben vanaf woensdagochtend behoorlijk ongesteld.

En hoe gaat het met Claude, Liz, Mevrouwr?

Ik heb straks de bezichtiging van de woning, ik ben heel benieuwd. Als het wat is zal ik jullie misschien om advies vragen, want ik weet er helemaal niks vanaf!!
Emma, ik zag als een berg op tegen de IVF/ICSI behandeling en heb dat een jaar voor me uitgeschoven. Maar nu ik erin zit, valt het 100% mee. Ik heb helemaal geen bijwerkingen van de hormonen, niets. Ik was zelfs bang dat er niets gebeurde in mijn lichaam maar dat is gelukkig niet zo. En die naalden en het mengen, ik ben bijna professioneel verpleegster nu. Dat went echt hoor. Alleen de punctie he? Daar weet ik nog niets van. Maar als het je wordt voorgesteld om ermee te beginnen, laat je goed voorlichten, maar wees er niet bang voor.

Succes en veel plezier straks met de bezichting!
Emma; hoe was de bezichtiging? Als t je wat lijkt, altijd een 2e bezichtiging en n bouwkundige keuring aanvragen..Mocht je koopadvies willen, kun je altijd een aankoopmakelaar in de arm nemen nl, al zijn daar wel kosten aan verbonden nl. Ik weet niet uit welk bouwjaar het huis is nl? Dan heb ik misschien nog wat aandachtspuntjes >is ze nu ook al makelaar #%$<

Ik heb nl voor mijn beurt lopen gillen, kreeg vandaag n brief, de 18e donorvoorstel mar ik moest nl nog in april mijn onregelmatige cyclus bespreken..dus toen ik daarover belde was t gelijk ingewikkeld maar goed anders had ik dat de 18e dus besloot toch te bellen..Nu vwoensdag gesprek met de arts over de cyclus..hoop dat alles zsm in gang gezet kan worden! YES!
Tessado:

Emma: jammer weer

Hoe was je bezichtiging?

MevrouwR: ik mis je hier.

Hier: hysterisch (om met Yezka te spreken).
Waar zit de any-key?
Houston :

Tessado, zie je wel?! Nu gaat alles sneller! Wordt nog gezellig in de wachtkamer bij het MCK! Op naar een tof donorprofiel en dan beginnen maar!!!

Emma, EN,EN hoe was het? Ik ben gelijk komen kijken toen ik weer thuiskwam.
@tammy: hysterisch is juist goed
Waar zit de any-key?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven