Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Even snel, het huis was echt verschrikkelijk!!!! Echt een vieze keuken en aan alles moest veel gedaan worden. De tuin zag er niet uit en sommige ruimtes hadden geen deur (bv voor de meterkast) de badkamer bestond uit een douchekop en wastafel. De wasmachine zou zeker 20 cm uitsteken, maar de verkoper zei "ach wat maakt het uit, de deur is breed genoeg...".

Dus dit huis is exit en ik ben opeens weer blij met mijn appartementje waar ik nu woon

Ik hou m'n ogen open.

Tammy, ik ben ook helemaal niet bang voor de spuiten, maar ik ben bang om door die hormonen hartstikke depressief te worden. Of dat ik krom loop van de pijn door overstimulatie. Maar goed... dat hoeft natuurlijk niet.
Bezigebij gefeliciteerd met je zoon!

Wondertje wat een mooie getallen, ik duim!

Tessado gaat het dan toch binnenkort al beginnen, spannend hoor!

Tammy wat een gedoe weer, het zit je niet mee allemaal. Duim voor je dat het prikken lukt met zwaardere eitjes!

Hier gaat t goed! Geen bloedverlies meer gehad. Wel al de hele week misselijk. En ik weet dat dat nog niks hoeft te zeggen, ook als het niet goed gaat kun je kwaaltjes krijgen, maar toch.... Ik durf wel weer te hopen! Vandaag zelfs een 9-maanden dagboek durven kopen. Als de echo deze week goed is wil ik gaan genieten!
Jammer emma! Maar idd, je gaat je eigen huisje wel weer waarderen dan he?
Emma, ik weet helemaal wat je bedoelt, de bijverschijnselen en de overstimulatie juist omdat ik nog maar 1 eierstok heb. Maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb. Waarschijnlijk maandagmorgen iets minder

Wat jammer dat het huis het niet geworden is maar wel fijn dat je in ieder geval nu een fijn nestje heb. Er komen vast andere meer geschikte huizen voorbij.

Mila, fijn dat alles nu rustig is. Leuk dat 9 maandenboek. Ik heb het ook. Gewoon leuk om alles op te schrijven, kun je het later nog eens teruglezen of later aan je kind laten lezen. Succes met je echo volgende week!
quote:emma77emma schreef op 01 maart 2013 @ 13:22:

Yezka, ik maak me wel wat ongerust over je berichtje hierboven wat je schreef over de kansen na 6 IUI-pogingen. Ik ga nog even door, maar dan zal ook in IVF moeten ondergaan (in het ongunstigste geval) en daar ben ik best bang voor.

Lieverd, je niet te ongerust maken hoor! Ik weet dat ik makkelijk praten heb, nu ik een kindje heb, maar ik heb ook eerder een miskraam gehad. Zie het als een teken dat je lichaam wel zwanger kan raken. Het was ook bij de 7de IUI als ik het mij goed herinner. Dat is redelijk gemiddeld hoor.

Een stel mag ook pas bij een jaar verder onderzoek, en dan gaan ze vaak ook nog eerst verder proberen via IUI. Het duurt gemiddeld een half jaar om zwanger te raken. Iemand die na een maand gestopt te zijn met de pil zwanger is, die beïnvloed dit gemiddelde net zo veel als iemand die er 12 maanden over doet. Bij iemand die er 12 maanden over doet, wordt er ook nog niet gesproken over vruchtbaarheidsproblemen.

IUI geeft geen verhoogde kans vergeleken met gerichte sex, maar wel een verhoogde kans vergeleken met ZI. Wees maak blij dat je direct in een kliniek begonnen bent!

Na je miskraam staat je teller ook bij de kliniek weer op nul. Dit is niet voor niets he. Bij jou is er totaal nog geen sprake van IVF. Mocht dit ook komen, dan heb je dan tijd genoeg om je daar zorgen over te maken. Je nu zorgen maken over iets wat nog niet van toepassing is, dat is verspilde energie. Je gebruikt deze energie namelijk voor iets dat waarschijnlijk niet gaat komen en had dan dus deze energie voor iets anders kunnen gebruiken. Voel je je ook veel beter door!

Met een lichaam en een geest, die in balans zijn, word je eerder zwanger. Ook daar zijn onderzoeken naar gedaan, al kan ik die niet direct hier citeren.

Dit is absoluut niet veroordelend bedoeld, maar wel als tip! Mocht je geïnteresseerd zijn dan is denk ik een cursus Mindfulness wel wat voor jou. (en voor heel veel mensen met ons )
Bezige Bij, van harte gefeliciteerd!!! Fijn om te horen dat je geniet van de borstvoeding en je tijd met je zoontje. Fijn ook dat je zo'n goede kraamverzorgster hebt. Laat je maar lekker verwennen!
Je stelt me wel gerust, Zoeter. Dat helpt wel als iemand dat even tegen me zegt. Dank je!

Ik dacht dat jij juist heel snel zwanger was. Heb ik dan verkeerd.

Hoewel... na 7 keer vind ik best wel snel/gemiddeld.

Ik ga eerst maandag even bellen naar deze praktijk: http://www.qizee.nl/

Ik ken iemand die acupunctuur van haar krijgt en dat je ook fijn met haar kunt praten.
Hey allemaal,

Ik merk wel dat ik mezelf echt nog niet goed verdiept heb in dit alles ik zie termen voorbij komen dat ik denk van huh?? maar goed ik weet dat ik geen vruchtbaarheidsproblemen heb door mijn abortus het was 1 keer mis gegaan en toen was ik gelijk zwanger maar ja dat is inmiddels al weer 11 jaar geleden weet natuurlijk niet hoe het er nu voor staat maar volgens de dokter is de kans klein dat er dan wat veranderd is qua vruchtbaarheid en of het nou wel of niet waar is dat maakt me niet uit ik blijf gewoon positief denken.

Ik had even naar het umc gebeld om te vragen hoe dat zit met die afspraak enzo en toe is er idd een bel afspraak gemaakt met de uitslag ik heb wel de hele dag vrij genomen want ergens ben ik wel heel erg bang dat ik niet door ben weet niet waarom is zo'n voorgevoel. Weet iemand anders ziekenhuis of kliniek waar ze minder streng zijn met leeftijd? ik ben nu net 26 en zou rond mijn 27 wel willen beginnen iemand tips??

Heel veel liefde geluk gezondheid en innerlijke rust voor iedereen!

xx Elonie
quote:emma77emma schreef op 02 maart 2013 @ 09:26:

Ik dacht dat jij juist heel snel zwanger was. Heb ik dan verkeerd.

Hoewel... na 7 keer vind ik best wel snel/gemiddeld. Dat is het ook!

Na de mislukte deal-ivf, waarbij uiteindelijk voor mij en de ontvanger geen enkel goed eitje bleek, ondanks het hoge aantal, was ik inderdaad zwanger bij de eerste IUI. Ik weet dat ik daarom makkelijk praten heb, maar ik heb ook een weg ervoor gehad hoor, net als de meesten hier, die weg was ook bij mij niet altijd makkelijk. Maar uiteindelijk nu dus een prachtig resultaat!

In de toekomst hoop ik zelfs nog een tweede kindje te krijgen, daar van dromen mag ik wel van mezelf, maar of het zal lukken is natuurlijk een tweede.. Ik heb wel nu al afgesproken met mezelf, dat ik dan niet door zal gaan tot een IVF poging, gezien eerdere resultaten hierbij. Ik heb immers mijn dochtertje al en ben me bewust dat het zwanger willen worden een zware periode is/kan zijn.

.....

Ik ken iemand die acupunctuur van haar krijgt en dat je ook fijn met haar kunt praten.

Ziet er goed uit! Kundige vrouw zo te zien, met flink wat kennis in haar rugzak!
Emma, wat Zoeter zegt dus! Ik heb dat over die 6x IUI niet gepost om je ongerust te maken en had ik er juist ook bijgezet dat wij niet 1 op 1 te vergelijken zijn met koppels. Sorry als dat niet duidelijk genoeg was. En je begint ook idd opnieuw met tellen als je zwanger geweest bent.
Ik ben moeeee.... pfff.. Zelfs als ik 's avonds optijd mijn bedje in duik en er 's ochtends op een normaal tijdstip weer uitga, ben ik nog moe. Maar verder gaat het eigenlijk wel goed. Ik heb geen bloedverlies meer gehad, mijn buik voelt ontspannen aan (dus maak ik mij daar weer zorgen over.. bah). Buikje groeit steeds meer. Mensen die mij een tijd niet hebben gezien, valt het nu ook op, dus hartstikke leuk haha!

Verder heb ik al heel veel spullen gekregen, dus eigenlijk hoef ik alleen de babykamer nog (heb ik ook al aangeboden gekregen, maar net niet helemaal mijn smaak) en dan kan het eigenlijk al wel komen hahahah. Ik ben ook zo nieuwsgierig hoe het kindje eruit ziet, of het op mij lijkt en of die donor een beetje knap was hahaha.

Volgende week heb ik een pretecho, dus dan zie ik mijn kindje eindelijk weer. Kan ik even gluren! En....als het goed ligt, weet ik ook wat het gaat worden! Spannend! In week 19 heb ik nog een afspraak bij de verloskundige (hartje luisteren) en in week 20 / 21 heb ik de 20 weken echo. Dat is wel spannend.

Laatst vierde ik mijn verjaardag en zei iemand dat dit de laatste verjaardag was waarin ik nog alleen zou zijn. Dat heb ik mij nooit zo gerealiseerd, maar inderdaad! Straks is het wij, ipv ik. Heerlijk!!!!!!!!! Nu nog een leuke vent en het plaatje is compleet!

@Emma: geef de hoop niet op he, komt heus wel goed!

V.w.b een huis: ik heb een oude huurwoning gekocht. Het nadeel is dat je er vaak wel iets aan moet doen, maar je betaalt de laagste prijs (vaak onder de normale prijs).

@tammy: jemig, wat een geduld moet jij hebben. Alle lof daarvoor! Ik hoop dat die eierstok snel gaat indalen.. het wordt verdorie wel een keer tijd nu!

@Mila: fijn dat het bloedverlies voorbij is. En misselijkheid: ik snap dat je daar vertrouwen door krijgt. Is denk ik ook de juiste instelling. En je moet er vanuit gaan dat wanneer je geen helderrood bloedverlies hebt en krampen, het gewoon goed is. (zeiden ze tegen mij ook.. ik bleef ongerust maar was dus nergens voor nodig). Ben benieuwd naar de echo!! Spannend hoor!

Het 9 maandenboek heb ik ook gekocht, maar heb er nog geen letter in durven schrijven. Ga ik binnenkort ook maar eens mee beginnen, voor ik het allemaal niet meer weet ;)

@tessado: fijn dat je al op gesprek mag komen. Eindelijk!!! je hebt nu wel lang genoeg gewacht he!

@bezigebij: wat leuk om te lezen! Het lijkt mij ook heel bijzonder om borstvoeding te geven, 's nachts waar iedereen slaapt en jij en je kindje samen zijn. Mooi hoor! Nog 4 maandjes en 3 weken (als het optijd komt)... ik kan niet wachten

@wondertje: ik duim voor je!

Ik hoop dat ik niks ben vergeten, zoja: voor iedereen die het nodig heeft:
Liz, fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat. Jammer van die moeheid maar dan heb je in ieder geval een goed excuus om lekker vaak en lang te . En als je lekker veel krijgt hoef je zelf minder te shoppen is ook weer extra Spannend die echo's! Heel veel succes en plezier gewenst!
O ja en nog een tip voor het 9 maanden dagboek, ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap die in het begin goed verliep alles in de computer gezet net zoals je het zou invullen in het dagboek. Later zou ik het overschrijven. Dat doe ik nu weer.
Ik kreeg vanochtend het blad van Zwanger in mijn brievenbus. Daarin staat een artikel wat ik jullie niet wilde onthouden. Vooral wanneer je denkt dat je alles hebt gedaan, biedt dit misschien nog een oplossing (niet naast de deur hoor, maar oké):

Het gaat over een stel wat zwanger wilde worden, maar de man had slecht zaad. Zelfs voor IVF was het zaad te slecht en na 3 mislukte icsi pogingen vertelde de arts dat ze niet zwanger gingen worden. Toen het stel de vrouwelijke arts vroeg wat zij zou doen als ze in hun schoenen stond. De arts zei: als arts zeg ik stoppen, als mens zeg ik doorgaan.

Een passage: "Na een paar dagen kwam ik op de site van het Kinderwenscentrum in Düsselfdorf terecht. Daar werken ze sinds kort met een nieuw techniek waarbij artsen de bevruchte embryo's langer laten doordelen voor ze worden teruggeplaatst. Feitelijk worder er sterkere embryo's teruggeplaatst in de baarmoeder. We grepen de kans. Bij de eerste poging zagen de embryo's er goed uit. Er werden er twee teruggeplaatst in mijn baarmoeder, we wisten dus dat er een kans was op een tweeling. Toen we naar huis reden zei mijn man: "dit zijn onze toppers". Toen na 2 weken het woord "zwanger" op de test verscheen, werd ik helemaal gek".

Het bleek dus een tweeling te zijn! En ze waren al 4 jaar bezig geweest.

Geen idee of het wat is hoor, maar als de hoop bijna weg is... nouja, zou dit misschien nog een oplossing kunnen zijn. Ik weet ook niet of ze daar moeilijk doen over ons als uppies maar oké.. niet geschoten is altijd mis, toch?
Ik ben ruim een jaar geleden in de kliniek van dr. Scholtes in DD geweest. Geweldige arts en super grondige bloedonderzoeken. IUI's mogen gedaan worden bij alleenstaanden maar geen IVF of andere vruchtbaarheidsbehandelingen volgens de Duitse wet. Ik wilde er graag blijven vanwege de niet anonieme donoren maar dat ging dus niet. En in België zijn de donoren nu echt anoniem .
@Emma:

van een ervaringsdeskundige.. Ik heb in februari vorig jaar een miskraam gehad, dit was na mijn 4e IUI. Het klopt idd dat de "teller" weer op 0 begint. Van de kliniek moest ik een maand overslaan. Ben toen in april '12 weer begonnen en was zwanger na de 3e IUI totaal dus 7. Tel daar bij op dat ik in juni vorig jaar 40 ben geworden. Het is zo verschillend bij iedereen en statistieken zeggen niet alles. Hopelijk stelt dit je wat gerust.

Hier gaat alles ondertussen nog steeds prima. Vandaag voor t eerst zonder kraamzorg, wel spannend dus. Mijn mannetje besloot het me makkelijk te maken door na de nachtvoeding en die van 6 uur vanmorgen direct weer in te slapen en wel zo goed dat ik wakker werd gebeld om 1030!!! door de kraamvisite die gepland stond. Ik hoop maar dat dit een voorbode is voor de komende tijd

Iemand vroeg over support, tijdens de bevalling was mijn zus en een goed vriendin aanwezig, het was allemaal heel relaxed en ik kijk er heel goed op terug, ondanks het hectische eind. Maar het eindresultaat maakt echt alles goed. Tijdens de kraamweek sliepen mijn moeder en zus afwisselend bij me, de kraamverzorgster was hier erg van onder de indruk trouwens. Wel lekker hoor, er is zoveel onzekerheid in het begin, doe ik het wel goed, waarom huilt hij nou etc. Vanavond voor het eerst alleen, ik ben er klaar voor. Mijn familie niet zo geloof ik maar dat zagen ik en de kraamzorg al aankomen dus zij heeft voor mij al het voorwerk gedaan en mijn familie pikte het gelukkig goed op. Dus ik hoop dat hij het vannacht weer zo goed doet, duimen!!
Yezka, ik weet dat je me niet ongerust wilde maken. Stond er ook bij. Het ligt aan mij dat ik me toch ongerust maak. Maar ik probeer het naast me neer te leggen. De volgende poging wil ik anders in gaan.

Zoeter, leuk dat je over een evt. 2e kind nadenkt. Ik zou er ook heel graag 2 willen hebben (hoewel ik natuurlijk al heel blij zou zijn met 1).

Liz, wat fijn dat je al zoveel spullen hebt gekregen!

Dat verhaal klinkt goed, alleen jammer dat ze daar geen alleenstaanden helpen met IVF.

Jij krijgt deze week de echo he? Spannend!!!

Bezigebij, ja, dat stelt me wel wat gerust jouw verhaal.

Wat fijn dat je mannetje zo lang geslapen heeft gisterochtend.

En hoe is het afgelopen nacht gegaan voor het eerst in je eentje?

Claude fiolle, is de vruchtwaterpunctie goed gegaan? Wanneer krijg je de uitslag?
Wat een leuke verhalen hier allemaal over de baby's! Ik kijk er ook zo enorm naar uit!

Elonie, goed dat je gebeld hebt! Ik was ook lekker vrij op de dag van de uitslag, anders had ik me denk ik ook niet goed op mijn werk kunnen concentreren en nu kwamen er gezellig twee vriendinnen langs. Toen ik naar de gyn moest, ben ik wel gewoon gaan werken. Toen was het juist een mooie afleiding.

V.w.b. de huisversting: ik heb ook maar 1 slaapkamer. Die is net groot genoeg voor een 2 persoonsbed en daar pas ik dus niet in, met ook nog een babybedje. Ik ga dus in de woonkamer slapen op een slaapbank en de slaapkamer wordt de babykamer.

Ik kan het op dit moment niet veroorloven om te verhuizen, tenzij ik ergens anders ga werken en wonen, maar dat is op dit moment ook geen optie voor mij. Ik heb veel gehad aan dit topic:

Een baby en een kleine woning

Er wordt niet meer geschreven, maar ik heb er wel bruikbare tips uit gehaald.
Ha! Een jaar geleden heb ik nog in dat topic geschreven dat het best kan, 1 slaapkamer en een baby. Het kán ook.

Eerst dacht ik, ik neem wel een 1-persoonsbed, maar nee, ik wil mijn 2-persoonsbed wel houden. De nachtkastjes gaan gewoon weg, bed tegen de kant en dan is er best ruimte voor een ledikantje en ook wel een commode. Ik zoek er gewoon één uit met veel lades, zodat de kleertjes en luiers daarin kunnen. Die mooie, dikke Ikea-plankjes erboven...

Ik wil zeker een box in de woonkamer en dan ook met een lade eronder. Altijd handig.
Dat was even een flinke klus alles bijlezen!

BB Gefeliciteerd met je zoon! Geniet ervan.

Zoeter fijn om te lezen dat het met jou en je kleintje ook goed gaat!

Mila Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Is de donor al beetje gewend? En hoe gaat het met de mensen in je omgeving?

Yezka Zo balen dat de 1e IVF mislukte! Een maandje rust is misschien ergens ook wel even lekker, al wil je misschien ook wel gelijk verder.. Maar je lichaam heeft toch genoeg te verduren met zo'n behandeling.. Zorg goed voor jezelf!!

Tammy Hoe gaat het met je? ook met IVF bezig? Spannend!! Heel veel succes!

Elonie Welkom! Succes met alle komende gesprekken etc..

Jola Nog steeds verliefd! Super voor je, ik hoop dat jullie samen straks verder kunnen en dat het snel mag raak zijn..

CF Hoe gaat het? Je zag op tegen de test? snap ik op zich wel, maar ook wel fijn dat de mogelijkheden er wel voor zijn denk ik.. En ja, ieder staat er anders in! Succes..

Sterre Wow, mooi aantal zwemmers..Klinkt erg goed! Ik ga duimen!!

Wondertje Hoe is het?

Houston Meis, wat lees ik allemaal... Soms is het ook allemaal niet leuk! En ach, familie... ik vind het zelf ook wat overschat.. Alhoewel zoiets wel pijnlijk is..

Twijfels over houden van? Het is in elk geval een sterke basis.. en vergeet niet, je bent zelf ook een enorm sterke vrouw!!!

Emma jammer dat de bezichting tegen viel, maar ja, dan weet je wel waar je aan toe bent! En als je op zo'n super locatie woont is er met alle slimme oplossingen tegenwoordig vast een leuke ruimte te creeeren waar zowel jij en je kindje in het begin goed kunnen wonen!

Trouwens wel echt belachelijk hoe makkelijk sommige mensen met je omspringen he, alsof het niks uitmaakt.. Zo erg vind ik dat!

Tessado Hoe gaat het met je? Klussen schiet al aardig op?

Fearless, Lizzy Blijf vooral genieten van jullie zwangerschappen! Het is zo ontzettend bijzonder, en gaat veel te snel voorbij (alhoewel die laatste paar weken het wss niet vlug genoeg kan gaan)

NYC Jullie zijn ook begonnen, hoe gaat het met jullie?

Lara, welkom ook! net zoals f1978, missbella

Hier gaat het goed! Ik heb na 3 rondes verplichte pauze (cyste) afgelopen dinsdag weer een IUI gehad sinds november..

Deze was wel erg spannend, aangezien dit mijn eerste IUI met een partner..

Ik leerde eind November een hele leuke man kennen die 15 km bij me vandaan woont, hij is flink ouder maar staat wel achter mijn kinderwens. Hij is mee geweest naar GG, maar merk ook dat ik het zelf lastig vind.

ik heb een moeilijke tijd achter de rug waarbij ik afstand probeer te nemen van mn ouders (ma en stiefpa) die in scheiding liggen.. Ze hebben het geprobeerd, maar het gaat gewoon niet. Daar heb ik het erg moeilijk mee, mn zusje die van de ene slechte relatie in een andere is gestapt..

Ik heb de moeilijkste beslissing van allemaal eindelijk genomen, ik stop met procederen betreffende mijn zoon (die indertussen al 14 jr is geworden!)

Het levert me zoveel stress en verdriet op, ik hou het niet meer vol na 12 jaar. Dit was geen makkelijk besluit, en soms twijfel ik daardoor aan dit hele traject..

Ik ben vast mensen vergeten, ik wens iedereen weer veel succes in alle stadia van dit traject!
MevrouwR, wat fijn dat je er weer bent!

Ik vind het echt heel dapper dat je stopt met procederen voor contact met je zoon. Ga je alsjeblieft niet schuldig voelen naar hem dat je nu bezig bent om opnieuw zwanger te worden. Die twee dingen staan los van elkaar.

En echt fijn dat je nu iemand hebt die je kan steunen in deze tijd dat er zoveel gebeurt.
Mevrouwr, fijn weet wat van je te horen.

Moeilijke beslissing heb je genomen, maar hopelijk geeft het je wat rust. Heftige tijden zijn het voor je

De fertiliteitsarts heeft net gebeld. Ik begin inderdaad weer "opnieuw". Ze vroeg of ik dat een teleurstelling vond, maar nu ik erover na heb gedacht vind ik dat niet. Het houdt de extra hormoontoediening wat op afstand en dat geeft me ook wel wat rust.

Verder nog even over de donor gehad, dat ik daar wel een goed gevoel over heb. Ik ga er nog een tijdje mee door. Ze vertelde dat er van deze donor al een aantal kinderen zijn geboren.

Nog even gevraagd of er nog extra tabletten zijn die ik kan innemen ter bevordering van een innesteling (ik had gelezen over acetylsalicylzuur) maar het is nooit bewezen dat dat helpt. Als er iets is wat echt bevordelijk werkt hadden ze dat wel gezegd, ze willen natuurlijk ook dat een vrouw snel zwanger raakt, ook voor de cijfers.

Mijn fertiliteitsarts gaat er een half jaar uit zei ze. Ik vroeg nog enthousiast of ze op reis gaat, maar ze vertelde zelf zwanger te zijn. Oei... dat leek me voor haar ook lullig om dat te moeten zeggen....

Ik heb 18 maart de eerste afspraak met de acupuncturist en vanaf vanavond ga ik weer sporten/zwemmen (de vorige keer ging op het laatst niet door) dus ik ga ervoor!!!

Hoe gaat het met jullie?

Het zonnetje schijnt!!
@mila: morgen de echo? Of overmorgen??? Spannend!!!!!!! Ik hoop dat je een beetje kan slapen, maar dat zal wel niet haha!

@Mevrouw: fijn om weer wat van je te horen! En jeetje... wat een beslissing. Lijkt mij een hele moeilijke geweest, maar soms is de grens bereikt en moet je kiezen voor jezelf!! Sterkte hoor!!! Dit is niet makkelijk! Het maken van de keuze is één en nu achter je keuze gaan staan. Petje af hoor! (ben het helemaal met Yezka eens: je zoon en het nu weer zwanger worden, staan los van elkaar)

@emma: je zit weer vol positieve energie! Helemaal goed!! En idd.. het zonnetje scheen!! Lekker gaan sporten straks!!

Morgen heb ik de pretecho. Hopelijk ligt het kindje goed en is het geslacht te zien! Verder natuurlijk ook weer spannend: klopt het hartje nog wel, beweegt het kindje, etc etc.

Mijn buik begint wel serieuze vormen aan te nemen. Op zich vind ik het nu nog wel grappig, maar krijg ook al wat andere klachten die wat minder zijn. Zoals carpaal tunnelsyndroom in de avond en ochtend uren (vocht). Mega zere rug, geen hele einden meer kunnen wandelen.. en ik ben nog niet eens op de helft! ....slik.... Dus waarschijnlijk moet jullie mij drukken (rolstoel) tijdens de voorjaarsmeet!
Heel veel plezier morgen tijdens de pretecho, Liz. Ik ben zo benieuwd wat het wordt. Laat het ons z.s.m. weten
quote:tammywynet schreef op 25 februari 2013 @ 17:03:

Nu moet ik donderdag terug en halen ze de follikels er zondag of maandag uit. Nog even doorspuiten dus.

Tammy, hoe gaat het nu?

Is er nog nieuws?

En Houston, hoe gaat het met jou? Zit je nog een beetje (hysterisch) goed in je vel?

En Liz, heb je de echo al gehad? En en en???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven