waarschijnlijk longkanker
vrijdag 1 maart 2013 om 02:18
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
vrijdag 1 maart 2013 om 09:29
zaterdag 2 maart 2013 om 04:17
@sabaticalmeds
De leverwaarden zijn ondertussen weer gewoon, maar de te hohe leverwaarden waren aanleiding voor een echo van de lever en daarop werd een vlekje gezien. Toen een ct-scan van de lever en werd ik doorgestuurd naar de longarts, omdat ze daar een zeer verdachte vlek zagen. De vlek op mijn lever zijn ze nog niet zeker over of dat een uitzaaing is. Maar ik las vanmiddag dat de lever een veelvoorkomende plaats is voor uitzaaingen van longkanker. Aan de hand van de pet-scan gaan ze beslissen waar ze de punctie doen, long of lever. Beide onderzoeken zijn erg vervelend.
Iemand schrijft dat ik zo nuchter schrijf. Het duurt even denk ik voor je goed en wel beseft in welke situatie je zit. Een klein beetje hoop dat de longarts zich vergist zit er nog wel. Ik heb nog geen plan om dood te gaan.
De leverwaarden zijn ondertussen weer gewoon, maar de te hohe leverwaarden waren aanleiding voor een echo van de lever en daarop werd een vlekje gezien. Toen een ct-scan van de lever en werd ik doorgestuurd naar de longarts, omdat ze daar een zeer verdachte vlek zagen. De vlek op mijn lever zijn ze nog niet zeker over of dat een uitzaaing is. Maar ik las vanmiddag dat de lever een veelvoorkomende plaats is voor uitzaaingen van longkanker. Aan de hand van de pet-scan gaan ze beslissen waar ze de punctie doen, long of lever. Beide onderzoeken zijn erg vervelend.
Iemand schrijft dat ik zo nuchter schrijf. Het duurt even denk ik voor je goed en wel beseft in welke situatie je zit. Een klein beetje hoop dat de longarts zich vergist zit er nog wel. Ik heb nog geen plan om dood te gaan.
odi et amo
zaterdag 2 maart 2013 om 08:07
Heel veel sterkte TO. De onzekerheid is vreselijk en bij ieder pijntje dat je voelt wordt je meestal zenuwachtig.
Hopelijk is het na een tijdje te bevatten. Ik hoop ook dat het te genezen is. Doe alles op jouw eigen tempo, het gaat nu even niet om anderen behalve jouw en je gezin.
Hopelijk is het na een tijdje te bevatten. Ik hoop ook dat het te genezen is. Doe alles op jouw eigen tempo, het gaat nu even niet om anderen behalve jouw en je gezin.
No love without lost