Help me aub.
zaterdag 2 maart 2013 om 20:01
Ben online aan het soliciteren bij de AH en nu vragen ze
Vertel hier waarom je het leuk lijkt om bij ons te werken.
Wat the peep moet ik hierop zeggen dat ze me aannemen help me aub. De waarheid is lijkt me verschrikkelijk werken bij de AH maar heb geld nodig. Dat kan ik natuurlijk niet invullen. Iemand een idee aub?
Vertel hier waarom je het leuk lijkt om bij ons te werken.
Wat the peep moet ik hierop zeggen dat ze me aannemen help me aub. De waarheid is lijkt me verschrikkelijk werken bij de AH maar heb geld nodig. Dat kan ik natuurlijk niet invullen. Iemand een idee aub?
zaterdag 2 maart 2013 om 20:05
zaterdag 2 maart 2013 om 20:14
Ik heb het wel eens gezegd, misschien in iets nettere bewoording, maar wel gewoon gezegd dat ik vooral een betaalde baan zocht. Ik solliciteerde ook als caissière bij een supermarkt en was een beetje boel overgekwalificeerd. Toen heb ik inderdaad gezegd dat ik nú een betaalde baan nodig had om de hypotheek te kunnen betalen. Heel duidelijk en heel eerlijk en dat werd gewaardeerd, ik mocht komen. Heb toen wel afgehaakt omdat het zo weinig verdiende ten opzichte van mijn oude werk, dat ik nauwelijks iets overhield na het betalen van de kinderopvang etc. Het leek me eenvoudiger om 100 euro per maand te besparen op de gezinsuitgaven dan er twee dagen voor te gaan werken, met een peuter een kleuter en een baby.
Zo'n baan is trouwens zo leuk als je hem zelf maakt, wie goed doet goed ontmoet. Als je vriendelijk kunt zijn naar elke klant dan zijn de meesten het ook naar jou. En met in je achterhoofd waar je het voor doet lukt het ook beter. Ik ben wel eens datatypiste geweest in een heel ongezellig team. Werk niet leuk, collega's niet leuk. Maar als je jezelf elke dag inbeeld dat het dit is of langzaam aan de schulden in zakken en misschien je huis gedwongen verkopen dan lukt het al beter. Je leeft niet om te werken, je werkt om te leven. En als dat betekent dat je eens iets saais moet doen voor je geld dan is dat maar zo.
Zo'n baan is trouwens zo leuk als je hem zelf maakt, wie goed doet goed ontmoet. Als je vriendelijk kunt zijn naar elke klant dan zijn de meesten het ook naar jou. En met in je achterhoofd waar je het voor doet lukt het ook beter. Ik ben wel eens datatypiste geweest in een heel ongezellig team. Werk niet leuk, collega's niet leuk. Maar als je jezelf elke dag inbeeld dat het dit is of langzaam aan de schulden in zakken en misschien je huis gedwongen verkopen dan lukt het al beter. Je leeft niet om te werken, je werkt om te leven. En als dat betekent dat je eens iets saais moet doen voor je geld dan is dat maar zo.
zaterdag 2 maart 2013 om 20:23
Goed dat je aan de slag wilt om zelf je geld te gaan verdienen. Misschien kun je dat ook als argument gebruiken. Dat je zelfstandig wilt zijn en dat werken daar een nieuwe stap in is. Bij AH geven ze jonge mensen een kans om te groeien en je vindt het leuk om daarin meer te leren van je gemotiveerde collega's.
Ofzo
Ofzo
Hallo?!
zaterdag 2 maart 2013 om 20:32
Ik zou ook zeggen dat je graag wat bij wilt verdienen omdat je geld nodig hebt en dat het je leuk lijkt om dat dan te doen in een supermarkt want het teamwerk lijkt je gezellig.
Zoiets.
Ik heb ook bij mjn vorige baan gezegd dat ik daar kwam werken omdat ik geld nodig had, die vrouw moest toen lachen omdat ze het zo eerlijk vond, en ik had een baan hoor. Ik heb daarna toen gezegd dat ik werken op een klantenservice ook echt leuk vond (vind ik ook) blabla maar ik heb er niet omheen gedraaid dat ik vooral NU geld nodig had.
Zoiets.
Ik heb ook bij mjn vorige baan gezegd dat ik daar kwam werken omdat ik geld nodig had, die vrouw moest toen lachen omdat ze het zo eerlijk vond, en ik had een baan hoor. Ik heb daarna toen gezegd dat ik werken op een klantenservice ook echt leuk vond (vind ik ook) blabla maar ik heb er niet omheen gedraaid dat ik vooral NU geld nodig had.
zaterdag 2 maart 2013 om 20:35
quote:Fame schreef op 02 maart 2013 @ 20:27:
O ja, Fem3ke. Voor je volgende topic, zet dan in je titel waar het over gaat ipv help. Zo had hier een goede titel geweest; Solliciteren AH.
Nee joh.
Want nu weten we gewoon al dat het om een topic van Femke gaat en kunnen we er gewoon ook niet op klikken...
O ja, Fem3ke. Voor je volgende topic, zet dan in je titel waar het over gaat ipv help. Zo had hier een goede titel geweest; Solliciteren AH.
Nee joh.
Want nu weten we gewoon al dat het om een topic van Femke gaat en kunnen we er gewoon ook niet op klikken...
zaterdag 2 maart 2013 om 20:36
quote:pimpelmeesje67 schreef op 02 maart 2013 @ 20:35:
[...]
Nee joh.
Want nu weten we gewoon al dat het om een topic van Femke gaat en kunnen we er gewoon ook niet op klikken...Nou, dat ben ik niet met je eens. Ook Fem3ke is gegroeid sinds ze hier in het begin kwam. Dus....
[...]
Nee joh.
Want nu weten we gewoon al dat het om een topic van Femke gaat en kunnen we er gewoon ook niet op klikken...Nou, dat ben ik niet met je eens. Ook Fem3ke is gegroeid sinds ze hier in het begin kwam. Dus....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zaterdag 2 maart 2013 om 22:19
Ik heb ruim 20 jaar geleden bij AH gewerkt en vond dat echt ontzettend leuk. Ik stond op de bedieningsafdeling kaas/deli/brood, 12 uur per week en in vakanties ft. Als parttimer mocht je ook alle cursussen volgen en kon dan meer gaan verdienen. Voordat ik bij AH ging werken, werkte ik bij Dekamarkt en dat was echt verschrikkelijk. Op een gegeven moment ben ik dus gewoon op zaterdagmiddag na mijn dienst bij AH binnen gelopen en heb gevraagd of ze nog iemand nodig hadden. De mensen bij AH zijn gewoon veel leuker en ik weet van veel van mijn pt collega's van destijds dat ze zijn blijven 'hangen' en verder zijn gegroeid. Mijn afdelingshoofd van destijds is nu bedrijfsleider bij mijn huidige AH.