Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Nou ik vertelde vriend dus ook dat die baarmoeder onderin zit en dan met kind helemaal tot aan boven groeit. Hij keek me echt met grote ogen aan
Weetje wat me trouwens opvalt in de tabel? We zijn bijna allemaal relatief jong als je kijkt naar de gemiddelde leeftijd voor het krijgen van een eerste kind (29 geloof ik).
Haha! Moet je maar eens vragen hoe het werkt met vruchtbare dagen enzo. Denk dat de meeste mannen dat ook niet weten hoor, die denken gewoon dat je elke keer dat je onbeschermde seks hebt een baby kan maken.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Janna, mijn vriend vroeg eens of je dan zwanger kunt worden tijdens de eerste dagen van de stopweek
Mijn vriend was vooral heel verbaast dat er dan zoveel tienerzwangerschappen voorkomen, als je maar een dag of 4-5 per maand kans hebt om zwanger te worden en het gemiddeld als je er voor gaat een half jaar tot een jaar duurt om zwanger te worden. En daar moest ik heb gelijk ik geven
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Orzoo: misschien dat we ook daarom meer in de wacht-positie zitten?

Als ik 29 was en plots kriebels kreeg ging ik er gewoon voor (en waren de omstandigeheden ook beter dan nu denk ik).

Mijn vriend weet wel van vruchtbare dagen, heb hem dat eens goed uitgelegd. Maar gezien mijn semi-onregelmatige cyclus heb ik zelf geen idee wanneer die precies zijn dus we nemen geen risico's hier .
quote:Orzoo schreef op 07 maart 2013 @ 12:49:

@mannen, zijn jullie mannen ook zo vreemd in het vrouwelijke lichaam? Mijn vriend en ik vroegen ons gisteren na een vrijpartij af waarom het grootste deel van het sperma er met de zwaartekracht gewoon weer uitkomt. De weg naar de eicel is al zo lang dus voortplantingstechnisch zou het toch handig zijn als de baarmoeder een soort van aanzuigfunctie ofzo zou hebben.

Dus hij half verwonderd over dat zijn zaadjes op dat moment dus hun best deden om hard te zwemmen (een vruchtloze onderneming als je aan de pil bent...wat sneu!) dus ik vroeg voor de grap aan hem waar hij dan denkt dat de baarmoeder zit. Nou ergens net boven de navel dus
Tja, tieners zijn misschien wel heel vruchtbaar (weet ik niet hoor, maar zou me niet verbazen) en seksen als jonge konijnen haha! Maar he, ik heb ooit gehoord dat het sperma wel tot 10 dagen lang kan overleven in de baarmoeder dus als je jong en vruchtbaar bent en ook nog eens 2x per week seks hebt...tja
Paddle: dat weet ik niet. Ik ken weinig 30ers. Nja ik ken ze wel maar niet goed genoeg om te gaan vragen naar hoe ze omgaan met mogelijke kinderwens. Ik krijg soms hier op het forum juist het idee dat veel 30ers juist ook meer beren op de weg zien maar dat kan aan mij liggen.
Volgens mij kan dat maar 24 uur overleven hoor. Maar het klopt wel dat hoe jonger je bent hoe vruchtbaarder je bent, dus misschien dat het daar mee te maken heeft. Ik heb geen flauw idee.
@tara: Dankje! Het wordt geen groot feest met heel veel mensen. We nodigen voor het feest alleen familie en goede vrienden uit. Lekker een bbq in de achtertuin! Heb er superveel zin in!

Leuk zeg, op kraamvisite! Veel plezier!!

Ik zat vanmorgen in de trein en daar was ook een meisje van 3. Ze had allemaal verhalen tegen allemaal mensen uit de trein. Ik zat naast haar moeder en heb een heel gesprek met haar gehad over haar dochtertje (hoe leuk het wel niet is om een kindje te hebben etc.). Ik kon mijn eierstokken horen rammelen!!
Ik lees net via google 4 dagen. Je eicel leeft geloof ik 12 a 24 uur.
Oh, ik zat nog op pagina 27 en had niet gezien dat er al weer twee pagina's bij waren gekomen. Oeps.. Ik kan het even niet bijbenen, wat zijn jullie snel!!

Ik vind het zelf ook altijd bizar dat tieners het zo voor elkaar krijgen dat ze zwanger worden.. Ze zeggen dat je tussen je 18e en 25e het meest vruchtbaar bent toch? Dacht ik? Nahja, ik weet het ook niet allemaal precies.
Ik denk dat veel tieners/pubers geen rekening houden met het feit dat het na 1x onveilig al mis kan gaan. Ik had een klasgenootje die alleen de pil slikte als ze seks had. Tja, zo zullen er vast meer rondlopen. Ook met het idee dat het hen niet overkomt..

Wij (zusje en ik, broertje in andere mate) gewaarschuwd. Oud genoeg voor onveilige seks, oud genoeg om een kind te krijgen en op te voeden. Bijspringen is best als het echt niet anders kan, maar wel uit huis en een volwassen leven leiden.

Dat heeft behoorlijke indruk gemaakt, zeker omdat ik mijn vader hier toe in staat zie..Of ze het ook echt zouden doen, geen idee, maar het was wel afschrikwekkend-;)
Bij mij was het vooral geen seks hebben, geen seks hebben, geen seks hebben. Toen was ik er al zo bang voor dat mijn moeder erachter zou komen dat ik seks had dat ik wel zorgde voor goede anticonceptie Ik zou dat met mijn eigen kinderen wel anders aanpakken trouwens.
Ik denk ook dat veel tieners zo geil zijn van de hormonen dat ze er gewoon niet meer bij stil staan!
Mijn moeder/ouders zeiden altijd dat ze me tot niets konnen dwingen (wel/geen seks, wel/geen abortus), maar als ik zwanger raakte en besloot te houden, ik geen hulp moest verwachten behalve wat een normale opa en oma zouden doen.

Dat betekende met andere woorden stoppen met school, ongeschoold werk zoeken, een woonruimte en kinderopvang regelen enz.

Van dat beeld was ik bang genoeg om goed op te letten (en was ook verantwoordelijk van mezelf uit hoor). Geen idee of ze het echt zo zouden aangepakt hebben als ik zwanger was geraakt.
Dubbel
Ze vermelde er trouwens wel bij dat als ik toch ongepland zwanger zou worden ze er wel voor me zou zijn. Beetje dubbel he
Mijn ouders zijn altijd heel open geweest over sex en antieconceptie. Mijn moeder heeft ook altijd gezegt dat als ik een vriendje zou krijgen ze met me naar de huisarts zou gaan voor de pil. Uit eindelijk was ik er helemaal niet zo vroeg mee, maar toen het zo ver was ben ik zelf langs de huisarts gegaan. Het was voor mij toen zo vanzelfsprekend om aan de pil te gaan, dat ik er niet eens bij na gedacht heb dat niet te doen.

Bij mijn vriend werd er thuis ook open over gesproken, maar hij was ook een beetje een laatbloeier ondanks dat hij echt een hormoonbom op pootjes was tijdens zijn pubertijd.

Ik wil het ook wel zo aanpakken. Goed voorlichten en gewoon open staan voor vragen. Wij zullen ons best doen om verstandige mensen van onze kinderen te maken. Meer kun je denk ik niet doen.
Ik was al ruimschoots aan de pil toen ik met mijn vriend thuiskwam en serieus aan seks begon te denken. Zoenen vond ik prachtig als tiener zijnde, maar seks met die jongens zag ik toch echt niet zitten-;)

Qua anticonceptie zat ik dus al goed, ook na voorlichting van ouders.

Ze waren alleen wel erg duidelijk in hun mening wat ze vonden van onveilige seks en een zwangerschap die daaruit voort kan komen. Prima, voor mij een duidelijke boodschap, waar ik wat mee kon doen of niet.
Jemig, wat kunnen jullie lullen zeg! Ben je een ochtendje het veld in, zijn er 2 pagina's bij. Ik zal mijn best doen:

@lara, wat fijn dat je je al wat beter voelt. Zijn jullie eigenlijk getrouwd omdat je het over manlief hebt?

@gehandicapt kind: Ik heb werkelijk waar nog geen idee. Autisme zit ook in onze familie. Ik heb zelf ppd-nos en kan daar goed mee omgaan. Ik ben er zelfs van overtuigd dat het veel voordelen heeft. (zoals veel sneller denken, en een heel goed geheugen hebben)

@trouwen: Ik wil wel graag trouwen voor we kinderen rkijgen, maar mijn vriend wil me nog niet vragen en dat zou dan snel moeten gebeuren. Dus dan wordt het later. Misschien gaan we wel voor de burgelijke stand trouwen als ik zwanger ben en dan later in de kerk.

@ opas en omas, die zullen denk ik heel erg blij zijn, en het komt vast niet als een verrassing.

@namen: is bij ons extra lastig. Het moet een NLse naam en een Oostenrijkse naam zijn en het mag niet Duits klinken. Allen mij ie, oe, ij, of g valt dus al af.

Hallo Janna, leuk dat je even komt buurten.

Ik weet dat we een nieuw topic kunnen maken, maar in dit tempo zijn we snel bij de 120 paginas.

Wijnkonijn, leuk dat jullie deze zomer gaan trouwen, hoe lang zijn jullie al samen?
@pom, wat fijn dat je zo goed met je pad-nos kunt omgaan!!! Mijn zwagertje heeft het ook dat is helaas een heel ander verhaal.
hmm ja ik denk dat het erg verschilt van persoon tot persoon. In de pubertijd had ik het wel moeilijk hoor, maar sinds ik mijn eigen leven kan plannen gaat het veel beter. En ik denk ook echt dat ik dingen beter kan door mijn ppd-nos. Aan de andere kant kan ik sommige dingen ook niet zo goed. Ik heb de sociale dingen echt moeten leren, maar door mijn goede geheugen kom ik een heel eind en geloof ik niet dat mensen iets doorhebben. Waar loopt je zwagertje tegenaan? Snap het als je het niet wil zeggen hoor.
Nou, hij wordt ook niet echt goed begeleid (te weinig grenzen thuis bijvoorbeeld). Druk in zn hoofd, moeilijk beslissingen maken, blowt, kan geen baan houden(want slecht slapen en wil dan niet om 8 uur naar zn werk vertrekken, dat icm die grenzen thuis..). En ondertussen wil hij natuurlijk ook gewoon een grote jongen zijn en merkt hij dat dat hem niet lukt. Daar volgt weer frustratie en schaamte uit, en dat is een neerwaartse spiraal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven