Huisdieren verzekering.

07-03-2013 12:06 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede-forummers.

Wij hebben sinds een aantal weekjes een pup in huis, een harstikke lief en leuk beestje! Nu heeft ze een aantal dagen al diarree met bloed en slijm in de ontlasting. Dit vertrouw ik niet helemaal en daarom gaan we vanmiddag naar de dierenarts.

Nu zat ik te snuffelen op het internet, en kwam verschillende huisdieren verzekeringen tegen, toch is dit niet zo'n heel slecht idee, als je al ziet dat een consult 30 euro is, en dan nog bijkomende kosten ( van antibiotica, bloedprikken ect)!

Maar, wat is nu een goede verzekering, en waar je ook niet teveel betaald? Waar makkelijk te declareren is.. en wat zijn jullie meningen/ervaringen met een huisdierverzekering.

Hoor het graag van jullie!

Liefs Wished.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik heb die van de hema, declareer al mijn kosten 1x per jaar en heb daar goede ervaringen mee. Je betaald per "declaratie" veertig euro, onafhankelijk van de hoeveelheid facturen die je declareert. Bij andere verzekeringen is dat een bepaald percentage over alle facturen of zoiets.
Hey Wished, ahhh leuk een pup. Hier is pas een topic over geweest. Misschien heb je er iets aan.

Dierenverzekering
Nooit verzekeren wat je zelf kunt betalen.

Wat ik er van heb gelezen, wordt er heel veel niet vergoed, maar dat betekent dus goed de voorwaarden lezen.
Tja,, ik betaal 120 euro per jaar, en heb inmiddels alweer een rekening van 100 euro binnen. Ik weet dat je met een paar foto's en een verdoving zo tegen de 500 euro aanzit...

Veel verzekeringen sluiten rasgerelateerde probleem trouwens uit. Dus gewrichtsproblemen of bepaalde type kanker.
ik heb op aanraden van mijn dierenarts een verzekering afgeloten voor mijn 'kneus' hangoorkonijn. Toen een van de twee gezusters nog maar 3 weken bij ons was, zaten we al voor de 2e x bij de dierenarts.

we betalen 11 euro per konijn, maar doordat één van 2 dus een flinke kneus is, hebben we dat er voor de komende 10 jaar allang uit. Het is ongelofelijk, en ik had dat anders hoe lief ik het nijntje vindt ook nooit uitgegeven, maar er is werkelijk waar al 1000 euro aan de dierenarts besteedt omdt het beestje telkens mankementen had (maar bij lange na nooit erg genoeg om spuitje te geven, elke keer hinder. ff spuitje hier, ff behandeling daar, ff zalfje hier en antibiotica daar, verplicht steriliseren en daarna nog de rist hechtingen die los had gelaten dus nog een keer onder narcose en geholpen)

bijna alles is vergoed, let alleen goed op het maximale bedrag per jaar, want daar ga je dus al rap over heen.
ik zit bij de proteq.

Waar je ook op moet letten kwam ik achter toen mn hond onder de auto liep is tot hoeveel ze vergoeden op jaarbasis.

De proteq gelukkig 5000¤

Sommigen maar 2000¤ en met een ongeluk is 2000¤ echt veel te weinig. Nou hoop je dat nooit mee te maken met je huisdier maar een ongeluk zit in een klein hoekje, hoe voorzichtig en opgevoed je huisdier ook is kwam ik achter.. :(

Proteq ben ik erg tevreden over. Ze zijn erg vriendelijk en snel.
Bedankt voor jullie reacties.

Ik vind het heel lastig, want wat als ze nooit wat heeft? Dan betaal je een hoop voor niks, maar stel dat ze wel telkens wat heeft is het toch wel erg fijn! één dure operatie is al gauw 1000 euro (als het gaat om een flinke operatie) dat is een groot bedrag, wat je dan in één keer moet betalen.

Ik zit nu bij kruitvat te kijken, zij hanteren vrij rare regels vind ik.. Verzekeren maar tot 8 jaar. Enz,

Hema is zeker ook een optie, maar daar betaal je 11,50 per maand voor het basispakket. Mag ik vragen wat hier onder valt?

Want daaronder staan de aanvullende verzekeringen ( fysio, tanden e.d) dus dat valt er al niet onder?
Mijn kat is verzekerd bij het kruidvat. En thank god, had het er het eerste half jaar al uit. Kattengriep, niesziekte, 5x een blaasontsteking.. Ook sterilisatie en inenting is vergoed.

Het is per declaratie 35 euro eigen risico en een rekening mag niet ouder zijn dan een half jaar. Dus eens per half jaar doe ik de rekeningen de deur uit. Nu is ze al een half jaar dierenarts af gelukkig!
Als tip kan ik meegeven dat het beter is om het bedrag wat je aan de verzekering kwijt ben, dat zelf op een spaarrekening te zetten. Bouw gewoon zelf een nood potje op voor als je eens naar de dierenarts moet.

Wat al eerder aangegeven werd is dat bijvoorbeeld gewrichtsproblemen niet worden vergoed door de verzekeraar en dat ik ook wel een veel voorkomend probleem bij een hond.
Dankjewel koettie!

Hoeveel betaal je maandelijks dan?

En je moet per declaratie 35 euro zelf betalen? Dus als je 5 rekeningen indient, i.p.v 1, blijft het bedrag hetzelfde?
Ik betaal 11 euro per maand volgens mij.

Klopt, als ik 4 rekeningen stuur is het 35 euro, als ik er eentje stuur ook. Dus dat vind ik eigenlijk wel heel fijn.
Dat is inderdaad zo. Dan is die verzekering wel wat. Ik heb uitgerekend dat je dan 130 euro per jaar betaald aan de verzekering, tel maar 2 dierenarts bezoeken met enting, consult en eventueel ( wat antibiotica of keer bloedprikken erbij. Dan zit je al aan dat bedrag.

En wat word er allemaal vergoed? echt alles?
enting wordt dus meestal niet vergoed, en rasgerelateerde problematiek ook niet.
Ik zit bij petplan en die vergoeden aardig wat. Ook ik heb de premie voor jaren er al uit, daar was niet tegen op te sparen, dierenarts kosten kunnen al snel in de honderden lopen.

Jammer dat je nu pas rond gaat kijken nu je pup al last heeft van wat dingen, die worden dan meteen voor een bepaalde tijd uitgesloten bij de verzekering.

De kreet dat je voor niks een hoop betaald als je dier nooit wat heeft, hoor ik vaker, maar dat is toch met meer verzekeringen zo. Ik hoop ook nooit van mijn inboedel of brandverzekering gebruik te maken en zie het dan ook niet als veel voor niks betaald heben.
Je hebt gelijk Marjorette.

Ik vind petplan zeker ook een goede verzekering, zie nu dat je voor het basispakket 13,00 euro per maand betaald en daar vergoeden ze aardig wat inderdaad.

Hoe zit het daar met declaraties?
Ik heb het geluk dat mijn dierenarts aangesloten is bij Petplan. Mijn chipnummers van de katten staan in hun systeem en de rekening gaat rechtstreeks naar Petplan. Weken later krijg ik van Petplan bericht wat mijn eigen bijdrage is voor die rekening en dat maak ik dan over.

Zijn ze niet aangesloten dan kun je de rekening zelf insturen. Ik zit er al jaren bij, nu met inmiddels 4 katten en heb nog nooit problemen gehad.

Wel een half jaar gedeeltelijke uitsluiting van 1 kat omdat die ook diarree en braken had, voor ik mij verzekerde, en dan sluiten ze dus maag en darm voor 6 maanden uit. (in mijn geval)
Oh oke marjorette!

Wel handig dat ze het meteen doorsturen naar jou verzekering.

Onze hond is vandaag na de dierenarts geweest ( in verband met) dat diarree.. Blijkt giardia. Dus ik weet niet of ze daar ook moeilijk over doen? Ze heeft nu wel een kuurtje, dus als het goed is is dat over een maandje voorbij als de verzekering '' begint ''.
Hier ook petplan. Een jaar geleden afgesloten omdat ik de knieën van mijn hond niet vertrouwde.

Intussen is de 1e knie geopereerd en 2e half dit jaar. Ben blij dat ik een verzekering heb afgesloten. De operatie voor een knie was al 570¤. Dus premie heb ik er al uit.

En heb intussen ook een verzekering voor mijn pup afgesloten, ook bij petplan.
Maakt niet uit wat het is, mijn kitten dachten ze dat het giardia was, maar was toch gewoon diarree braken. Met 1 kuurtje was het over, maar toch had ik een clausule van een half jaar dat maag en darmen uitgesloten werden.
Oke! dankjewel allemaal

We twijfelen nu tussen Petplan en OHRA.

Ohra vergoed in het basispakket wel 50 euro per jaar aan vaccinaties, dit doet petplan niet. Ook kun je bij OHRA gewoon online declareren, zonder extra kosten.

Wel is het handig dat Petplan rechtstreeks via je dierenarts declareert.

Het is erg moeilijk hoor! haha
Petplan heeft niet met veel da een contract hoor. Bij beide da waar ik was geweest had geen contract.

Ik dacht dat orha niet zoveel uitkeerde per jaar?

De basis bij petplan geloof 3500? Of is dat alleen bij poezen?
Wij hebben de kat verzekerd bij Ohra (was destijds de Nationale) en ik heb het hier al vaker geroepen, maar man, wat ben ik blij dat we dat hebben gedaan! Als je geen flinke spaarrekening hebt voor onvoorziene kosten, dan zou ik absoluut verzekeren. Want ook dierenziektekosten zijn duur.

Toen ons monster net 1 was werd ze ontzettend ziek en moest ze 5 dagen opgenomen worden in het universitaire dierenhospitaal. De rekening daar werd een whopping 1200 euro en dan kwamen de 'gewone' dierenartskosten (want die had ook bloedtests en whatnot gedaan) er nog bij. 20% was eigen risico, maar het bedrag wat we terug hebben gekregen was de premie voor 11 jaar.. Kat doet het nu goed op dieetvoer.

Een volgende kat gaat bij Proteq verzekerd worden, want die hebben een hoger bedrag en die hoef je niet zelf voor te schieten. Bij de Nationale kun je alleen achteraf declareren. Zover ik weet zijn ze redelijk gelijk in voorwaarden verder.

Als je wilt weten wat er allemaal wordt uitgesloten moet je de voorwaarden per verzekeraar even downloaden. Je kunt dat er vrij vlot uithalen, er staat altijd een kopje 'uitgesloten' in de inhoudsopgave.
Dankjewel dames!

Klopt Ohra sluit alleen heup en ellebogen uit. Dat risico nemen we dan maar, voor de rest vergoeden ze alles.

Bij petplan worden consulten maar voor 50% vergoed, en als je voor een consult komt waarbij je vaccineert helemaal geen vergoeding ( dat valt dan onder de preventieve zorg) die word daar niet vergoed, dat is dus belachelijk.

Wij hebben dus gekozen voor OHRA. zij keren 2500 per jaar uit, lijkt me ook voldoende:)
Ik heb een extra rekening geopend en stort daar maandelijks 35 euro op. Het is natuurlijk een gok om niet verzekerd te zijn met 2 katten en een hond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven