Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Zo hé Kanon, dat is nog eens een weekend. Wat een verrassing inderdaad! Dat gaat goed, volgens mij.

En wat mij betreft ben je nooit te oud om blij te worden van 'kinderachtige' dingen.

Leuke tas, Steph. Ha, en ik kan me voorstellen dat je die spierballen op het plaatje too much vindt, vind ik ook hoor. Bodybuilders vind ik al niet mooi. Maar ik vond het hier wel geinig.

Misschien vandaag ramen wassen, als het lijf meewerkt. Gaat nog niet zoals ik wil. Maar het is zo'n mooi weer. Strakblauwe lucht en vogeltjes en echt lentegevoel. Ik kende trouwens ook iemand die echt élke week de ramen waste, ook in de winter. Dat was de oppas'oma' van mijn kinderen. Echt zo'n ouderwets-degelijke oma, die tussen de middag ook kookte, alle kindjes rond de tafel, heel huiselijk. Maar die stond dus echt om half 8, elke vrijdag, de ramen te wassen als ik de kinderen kwam brengen.

Ongelooflijk!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

EV, Hopelijk kun je iig wel een of twee ramen doen. Maar wel luisteren naar je lichaam, wat je ook wel doet.

Vroeger werd dat idd gedaan maar nu letten ouderen daar ook niet zo meer op (ik ken niemand die dat deed vroegah).

Plaatje paste wel hoor :lips:

Vandaag al twee naalden gebreid, wil er minstens nog twee doen en morgen ook dan zit ik op de helft van de tas.
En EV, hoe is het met je ramen?

Steph, gave tas!

Wat was het heeeeeeeeeeeeeeeerlijk vandaag! Ben genietend met jas half los naar huis gefietst. En merkte op het werk dat ik alleen al van de zon door de ramen heen energie kreeg! Fijn, eindelijk de start van de lente!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Dank je Akakia.

Hopelijk kom ik morgen tot op de helft. Vanavond iig niet, heb gesport.

Vanmiddag met Lief naar het centrum geweest voor schoenen te kopen, alle winkels gehad (heel erg voor allebei) gaan we terug naar winkel een en daar stond het half hoge laarsje. Gekocht, in de aanbieding.
Altijd leuk Steph, nieuwe schoenen En met dit weer is het ook geen straf om t meerdere winkels af te zoeken. Die zon maakt toch wel vrolijk... Mij wel althans!
Wat romantisch Kanon! En blij dat er nog iemand de aangifte leuk vindt.

You can have 'em all EV Ramen zemen doe ik een of twee keer per jaar. Alleen binnen, want buiten komt de glazenwasser. Wil het nu eigenlijk ook doen, maar dit keer is het een grote klus ivm de kozijnen die extra geschrobd moeten worden. Mijn oma deed het inderdaad elke week. Dikke jas aan, hoofddoekje om en gaan met die banaan. Ik bedank ervoor, onze glazenwasser komt 4x per jaar.

Hoi LP, ik had je nog niet verwelkomt. Leuk dat je meeschrijft.

Steph, je tas is leuk! Hoe is het met de spierballen?

Hier blijf ik wat grieperig, man doet inmiddels vrolijk mee helaas. Gisteren wel naar school geweest had een afrondende presentatie voor het keuzevak verlieskunde. Heb de groep iets verteld over ondersteuning van mantelzorgers van dementerenden. Een onderwerp wat me na aan het hart ligt. Daarna weer gauw in bed gekropen.

Die ligtijd wordt de laatste dagen goed besteed. Ben met man aan het praten over de laatste grote klussen in huis die we gaan doen. Die liggen er al 6 jaar, omdat ik ziek werd en er geen geld meer was. Zo is onze gang nog kaal en ongestuct, zit er geen afgewerkt plafond in de woonkamer en zijn er een aantal kale deuren, omdat we geen nieuw glas konden kopen. Ik werd daar altijd een beetje verdrietig van, maar nu kunnen we het eindelijk afronden! Ik droom dus over mooie plintjes, glas en verf....
Bootje, voor jouw en je man (maar ook voor iedereen die het kan gebruiken voor extra energie)

Spierballen groeien niet zo snel, vanochtend weer een naald gedaan.
Herkenbaar Bootje, die klussen! Hier in huis nog zoveel te doen, vooral veel schilderwerk. We hebben 3 jaar ons hele huis opgeknapt, toen kwam kind 1 en werd het al wat minder, na kind 2 gebeurt er amper meer wat. Laatste klus is een jaar terug (de zolder). Gelukkig begint het langzamerhand weer te kriebelen dus wij gaan ook weer wat doen binnenkort.

Vandaag in de tuin gewerkt, was hard nodig, en met geweldig resultaat!
Akakia, Je hebt toch niet al iets gesnoeid in de tuin? Het gaat weer koud worden.

Hier klust vriend altijd, gelukkig een kamer of één verdieping (gelukkig geen help mijn man is klusser). Morgen gaat hij verder met het slopen van de douchecabine.
Nou Steph, een paar planten wel, maar dat zijn grassen, die moeten er maar tegen kunnen vind ik

De rest niet gesnoeid, maar veel oud blad weggeharkt, onkruid eruit getrokken, kortom, opgeruimd!
(nog wel) Goedemorgen en wens ik iedereen een prettige dag.

Vandaag al garen gekocht zodat ik wat te doen heb tijdens een bijna vier uur durende treinreis a.s. zaterdag naar Leeuwarden.

Weer een naald gebreid op de hele grote naald met veel steken, zit nu (nog maar) op 13 pennen, nog 17 te gaan.

Dadelijk weer werken.
quote:Akakia schreef op 06 maart 2013 @ 22:02:

Nou Steph, een paar planten wel, maar dat zijn grassen, die moeten er maar tegen kunnen vind ik

De rest niet gesnoeid, maar veel oud blad weggeharkt, onkruid eruit getrokken, kortom, opgeruimd!

Ow, dan ziet het er weer mooi uit.

Nu nog die blijft.
Gewoon even kort en krachtig:

en truste:

Morgen mag ik weer een dansje doen!
Goedemorgen allemaal voordat Akakia binnenkomt.
Goeiemorgen!

Wat is het ontzettend mistig hier. Nu woon ik wel aan de rivier, maar toch. Ben weer aardig op de been gelukkig. Moest ook wel, want opa werd ziek. Vandaag dus even gauw het achterstallige onderhoud in huis doen, want mijn moeder komt een nacht logeren om mijn ernstig weggezakte haakkennis weer op te frissen.

Door het voorjaarsweer is het wel gaan kriebelen. Ben al druk bezig met bedenken wat ik nodig heb voor mijn balkon. De heb ook al weer helemaal zin in de 'groentetuin'.
Leuk bootje, een groentetuin. Ik heb een soort minimoestuin gedaan de afgelopen twee jaar, maar het laatste jaar was niet zo succesvol. Dus moet eens goed gaan bedenken wat ik erin wil. Is het ernstig met je opa?

Steph, was aan het werk en de studie, dus overdag geen VF. Maar hier komt-ie-dan:

En jippie, weer een studiebijeenkomst overleefd. Heb me opstandig gedragen, maar ik kon het niet laten... Nog maar 2 keer!!!! (is ook een dansje waard!)

Bootje, Hoe is het met opa? Goed nieuws is dat jij weer op de been bent. En uiteraard dat je ma komt kogeren zodat jij weer leert haken, wat je al kon.

Akakia, ik dacht dat je op vrijdag vrij had vandaar. Goed dat je op je werk en studie geen VF doet. En een studiebijeenkomst overleefd

Minimoestuin of moestuinen overleven het hier niet, vergeten we altijd.

Ik post vandaag of morgen en zondag niet omdat ik morgenvroeg naar mijn vriendin in Friesland ga (en naar THIALF schaatsen kijken). Dus tot Maandag. Prettig weekend allemaal.
Veel plezier Steph! Klinkt als een leuk weekend! Geniet ervan.
Goeiedag allemaal,

wat een goed knutselweer (lees: wat een ongelooflijk ***weer!). Hier wordt heerlijk verveeld door de oudste, en ik zit even bij te komen na een ziekenhuisbezoek en opruimactie in huis.
Ja, echt zo koud..

Hier voor de verandering eens een keer samen boodschappen gedaan, was leuk. Hij is nu aan het koken. Ook leuk.

Dus alles leuk, behalve die kou.
Ak, wat een vrolijk dansje Hoe is het in het ziekenhuis?

Steph, het gaat wel weer redelijk met opa. Vermoeden van artrose in de nek en daardoor zenuwbeklemming als hij zijn hoofd niet helemaal recht houdt. Daardoor waren de spieren in zijn nek aardig verstijfd. Het traject met fysio en huisarts loopt al, maar dat zal wel weer veel tijd kosten (ik voorzie pijnpoli). Donderdag even bij hem geweest met een gebakje om het gebrek aan calorieën te compenseren, want hij eet vrij weinig nu. Wat een zegen in mijn opleiding toch in zo'n situatie! Jij veel plezier dit weekend in Thialf!

EV, klinkt knus

Ik heb dit weekend gehaakt mijn mijn moeder, was erg gezellig. De kennis was wel weer diep gezakt... Vanmorgen even samen naar de Action geweest. Wat een geweldige winkel! Heb scrappapier meegenomen en een papiersnijder. En kastpapier voor in de keuken, een kruidenschaar, haakgaren en een nieuw fijn puntig hobbyschaartje. Ik kan er weer tegen! En morgen ga ik mijn supertoffe nieuwe bakvorm inwijden die ik in de opruiming gescoord heb bij AH!
EV, ik heb een stukje van de Vriendin waar je in stond gebruikt voor het inpakken van een kadootje

Wat ziet dat er gaaf uit bootje! Echt mooi! Hoe heb je die vlinders gemaakt? Geknipt?

Hier gezellig bezoek gehad van goede vrienden die we al veel te lang niet hadden gezien. Lekker gegeten en bijgekletst. Nu met dekentje op de bank (koud!).

Ziekenhuisbezoek was fijn, geen haast dus lekker getut samen. Herstel gaat echt wel goed, alhoewel de ontsteking er nog steeds zit, dus ze is nog echt wel erg ziek. Omdat ze de bron van de ontsteking niet kunnen vinden, is het moeilijker behandelbaar en is het verloop moeilijk te voorspellen. We blijven echter hoopvol!
Oeh, ik heb vandaag gefrobel verkocht via Etsy! Yes!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven