Haarborstel schoonmaken, tips?
zaterdag 9 maart 2013 om 20:50
Ik heb hier een haarborstel die ik eens goed schoon wil maken. Onderaan bij de tanden zit nogal wat stof enzo. Het nadeel is alleen dat dat om de tanden heen zit zeg maar, en bovenaan de tanden zitten van die bolletjes. Ik kan dat plukje stof er dus niet zo af trekken. Heb al met een pincet zitten pielen, maar dat ging ook niet. Hij lig nu te weken in heet water, maar dat heb ik al vaker geprobeerd en heeft ook niet echt effect. Iemand DE tip om een haarborstel weer helemaal goed schoon te krijgen?
zondag 10 maart 2013 om 12:00
quote:Ivetje schreef op 09 maart 2013 @ 22:14:
[...]
dat lukt mij dus echt niet. Die pluis-ringetjes zijn veel te stevig om over het bolletje te trekken. En ik bijt nagels, dus kan er ook niet echt goed kracht op zetten. Maar ook met een pincet lukt het niet.Moet je ook ONDER water doen. Dan wordt de structuur wat losser.
[...]
dat lukt mij dus echt niet. Die pluis-ringetjes zijn veel te stevig om over het bolletje te trekken. En ik bijt nagels, dus kan er ook niet echt goed kracht op zetten. Maar ook met een pincet lukt het niet.Moet je ook ONDER water doen. Dan wordt de structuur wat losser.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 11 maart 2013 om 08:02
Heb hem schoon! Eerst geweekt in heet water met soda. Daarna onder water met een andere borstel er overheen gegaan en toen kwamen die pluisjes langzaam los. Heb het met zo'n borstel gedaan nu :
http://www.livelifegorgeo ... enner-keramische-borstel/
Die heeft hele stugge haren en die trok al die pluisjes zo stuk. Zie nu pas dat het een speciale borstel is voor tijdens het föhnen haha!
Alleen plakt mijn haarborstel nu. Geen idee hoe dat komt. Lijkt alsof er een laagje ofzo op het handvat en de borstel zit (op het plastic zelf). Krijg het er niet af...heb al geboend met shampoo, gewone dreft en zelfs wasbenzine doet niks. Denk dat het toch maar einde verhaal is. Wel balen, want het was verder een hele fijne haarborstel.
http://www.livelifegorgeo ... enner-keramische-borstel/
Die heeft hele stugge haren en die trok al die pluisjes zo stuk. Zie nu pas dat het een speciale borstel is voor tijdens het föhnen haha!
Alleen plakt mijn haarborstel nu. Geen idee hoe dat komt. Lijkt alsof er een laagje ofzo op het handvat en de borstel zit (op het plastic zelf). Krijg het er niet af...heb al geboend met shampoo, gewone dreft en zelfs wasbenzine doet niks. Denk dat het toch maar einde verhaal is. Wel balen, want het was verder een hele fijne haarborstel.