Mode & Beauty alle pijlers

Haarborstel schoonmaken, tips?

09-03-2013 20:50 57 berichten
Ik heb hier een haarborstel die ik eens goed schoon wil maken. Onderaan bij de tanden zit nogal wat stof enzo. Het nadeel is alleen dat dat om de tanden heen zit zeg maar, en bovenaan de tanden zitten van die bolletjes. Ik kan dat plukje stof er dus niet zo af trekken. Heb al met een pincet zitten pielen, maar dat ging ook niet. Hij lig nu te weken in heet water, maar dat heb ik al vaker geprobeerd en heeft ook niet echt effect. Iemand DE tip om een haarborstel weer helemaal goed schoon te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Wil ik ook wel weten. Snap ook niet waar dat "stof" vandaan komt.
Schijnbaar is het gewoon stof, kleine haartjes en styling producten. Dat verklaart ook wel waarom het zo vast zit
Stuk voor stuk bolletjes losfriemelen met een pincet, evt het cirkeltje goorigheid doorknippen met een schaartje.

Het is gewoon stof wat je in je haar verzamelt over de dag plus stylingproducten. Vaker schoonmaken zorgt ervoor dat het niet zo vast komt te zitten
Weggooien en een nieuwe kopen.
De enige manier waarop het mij lukt, is een half uur klooien met de borstel onder de warme kraan en maar peuteren.

Als er iemand de gouden tip heeft..... ik lees mee
Nieuwe kopen

Ik laat hem altijd weken in heet water met een beetje babyshampoo en dan is ie weer een week schoon en daarna begint het weer opnieuw.
Laten weken in een beetje afvoerontstopper misschien? Wel heel voorzichtig zijn met je handen.

Weken in water met een scheutje ammonia doet ook wonderen.
Ik heb al een andere gekocht (tangle teezer). Maar wil deze bij mijn ouders leggen, zodat ik die niet telkens mee hoef te nemen
Wel apart, ik borstel mijn haar alleen als net onder de douche vandaan kom (ik was mijn haar elke dag). Dus er zitten nog geen stylingsproducten in mijn haar als ik het borstel.
Helaas, je krijgt hem volgens mij alleen schoon als je hem schoonpeutert. Heb het ooit gedaan, maar met mijn hele lange haar zit het zo weer vol.
Ik haal wel altijd de haren eruit, dat scheelt wel al een heleboel. Maar die verdomde rotpluisjes! Grrr
Ik borstel het eruit met een andere borstel. Of met een steekkam. En dan wassen met een shampoo.
In de afwasmachine doen.
Inderdaad wat missy_Acy zegt: met een andere, gelijksoortige borstel erdoor, dan maak je ze beide tegelijk schoon . Daarmee haal je al snel 80% van die stofpluizen eraf.
Oh, heerlijk van die alledaagse problemen waarvan je dan denkt: hoe doen anderen dat? En dan lees je hier dat iedereen die dingen altijd zo heeft. Die beschrijving met 'bovenaan van die bolletjes'

Ik heb inderdaad weleens met een nagelschaartje onderaan al die 'ringetjes' zitten doorknippen, daarna wassen en hij was schoon. Maar wat een takkewerk
Mijn nagelschaartje is zo gammel, die knipt niet haha! Hij zit in het midden niet goed aan elkaar meer.

Ik heb nog ergens zo'n varkensharen-borstel. Zal daar eens mee aan de slag gaan!
Ik heb nu dus trouwens een borstel zonder losse bolletjes. De pennetjes zijn van plastic en aan het eind iets bol, maar daar blijft de boel dus niet zo op steken. Als ik de haren en uit trek is direct alles weg.
Ik gebruik mijn borstel één of twee keer per week onder de douche. Dan borstel ik mijn haar door als er haarmasker in zit en daarna nog een keer als ik mijn haar aan het uitspoelen ben. Mijn borstel wordt daar altijd hartstikke schoon van!
quote:Yezka schreef op 09 maart 2013 @ 21:16:

Ik gebruik mijn borstel één of twee keer per week onder de douche. Dan borstel ik mijn haar door als er haarmasker in zit en daarna nog een keer als ik mijn haar aan het uitspoelen ben. Mijn borstel wordt daar altijd hartstikke schoon van!kijk, dit zijn de tips! dat ga ik eens proberen! Ik doe wekelijks een haarmasker in, doorkammen is dan wel een goed idee ook. Doe het nu met mijn handen erdoor gaan zeg maar.
msschien hebben jullie hier iets aan? ik vond het wel handig!

http://m.youtube.com/watch?v=7BhiOMubUb8
quote:aaaanne schreef op 09 maart 2013 @ 21:15:

Ik heb nu dus trouwens een borstel zonder losse bolletjes. De pennetjes zijn van plastic en aan het eind iets bol, maar daar blijft de boel dus niet zo op steken. Als ik de haren en uit trek is direct alles weg.het zijn bij de mijne ook geen losse bolletjes, die laten op een gegeven moment los namelijk. Maar de bolletjes zijn te groot om die pluisjes eraf te krijgen. Die tangle teezer die ik nu heb, heeft helemaal geen bolletjes.
quote:Yezka schreef op 09 maart 2013 @ 21:16:

Ik gebruik mijn borstel één of twee keer per week onder de douche. Dan borstel ik mijn haar door als er haarmasker in zit en daarna nog een keer als ik mijn haar aan het uitspoelen ben. Mijn borstel wordt daar altijd hartstikke schoon van!

Dus dan smeer je de pluisjes in je haar?

Waarna je ze de volgende dag bij droog haar er weer uitkamt?
deze is ook handig

http://m.youtube.com/watch?v=ylLwS3qti48
quote:ellen1990 schreef op 09 maart 2013 @ 21:18:

msschien hebben jullie hier iets aan? ik vond het wel handig!

http://m.youtube.com/watch?v=7BhiOMubUb8De borstel in dit filmpje heeft niet van die bolletjes op elke tand. Dat is veel makkelijker, want dan kan je die pluisjes er idd zo af trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven