Haarborstel schoonmaken, tips?
zaterdag 9 maart 2013 om 20:50
Ik heb hier een haarborstel die ik eens goed schoon wil maken. Onderaan bij de tanden zit nogal wat stof enzo. Het nadeel is alleen dat dat om de tanden heen zit zeg maar, en bovenaan de tanden zitten van die bolletjes. Ik kan dat plukje stof er dus niet zo af trekken. Heb al met een pincet zitten pielen, maar dat ging ook niet. Hij lig nu te weken in heet water, maar dat heb ik al vaker geprobeerd en heeft ook niet echt effect. Iemand DE tip om een haarborstel weer helemaal goed schoon te krijgen?
zaterdag 9 maart 2013 om 21:40
quote:Tickel schreef op 09 maart 2013 @ 21:27:
Ik pulk na dus wel al die pennetjes per stuk schoon. Doe ik onder water in de wasbak. Dan trek je het stof zo over die bolletjes heen.hij heeft nu een uurtje in water gelegen, maar ik krijg ze er met de hand echt niet af. Ook Dasty werkt niet echt haha! Dacht "dat werkt altijd", maar helaas. Heb nu een bak kokend water met soda waar hij in ligt. Ben benieuwd!
Ik pulk na dus wel al die pennetjes per stuk schoon. Doe ik onder water in de wasbak. Dan trek je het stof zo over die bolletjes heen.hij heeft nu een uurtje in water gelegen, maar ik krijg ze er met de hand echt niet af. Ook Dasty werkt niet echt haha! Dacht "dat werkt altijd", maar helaas. Heb nu een bak kokend water met soda waar hij in ligt. Ben benieuwd!
zaterdag 9 maart 2013 om 22:00
Ik heb zo'n borstel als die rechtse.
Dat 'stof' pulk ik altijd met m'n nagels eraf, naar boven eraf trekken gewoon over het bolletje heen (zo hard/strak is dat spul niet bij mijn borstel).
Eens in de zoveel tijd leg ik 'm in heet water met cremespoeling (dat las ik ooit in een tijdschrift) en maak ik 'm schoon met een tandenborstel
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
zaterdag 9 maart 2013 om 22:00
zaterdag 9 maart 2013 om 22:14
quote:-Nora- schreef op 09 maart 2013 @ 22:00:
[afbeelding]
Dat 'stof' pulk ik altijd met m'n nagels eraf, naar boven eraf trekken gewoon over het bolletje heen (zo hard/strak is dat spul niet bij mijn borstel).
Eens in de zoveel tijd leg ik 'm in heet water met cremespoeling (dat las ik ooit in een tijdschrift) en maak ik 'm schoon met een tandenborsteldat lukt mij dus echt niet. Die pluis-ringetjes zijn veel te stevig om over het bolletje te trekken. En ik bijt nagels, dus kan er ook niet echt goed kracht op zetten. Maar ook met een pincet lukt het niet.
[afbeelding]
Eens in de zoveel tijd leg ik 'm in heet water met cremespoeling (dat las ik ooit in een tijdschrift) en maak ik 'm schoon met een tandenborsteldat lukt mij dus echt niet. Die pluis-ringetjes zijn veel te stevig om over het bolletje te trekken. En ik bijt nagels, dus kan er ook niet echt goed kracht op zetten. Maar ook met een pincet lukt het niet.
zaterdag 9 maart 2013 om 22:32
Ik zag die video van beautygloss ook en kon maar niet geloven dat ze dit net ontdekt had. Mijn moeder heeft me weinig meegegeven op beautygebied, maar toch wel dat je om de zoveel tijd je borstel wast met wat shampoo - en dat je alles loskrijgt met een kam. En als je het niet meer loskrijgt: tijd voor een nieuwe.
Sorry, ik ben helemaal van de alledaagse tips, maar hier vebaas ik me echt over.
Sorry, ik ben helemaal van de alledaagse tips, maar hier vebaas ik me echt over.
zaterdag 9 maart 2013 om 22:44
quote:Ivetje schreef op 09 maart 2013 @ 22:14:
[...]
dat lukt mij dus echt niet. Die pluis-ringetjes zijn veel te stevig om over het bolletje te trekken. En ik bijt nagels, dus kan er ook niet echt goed kracht op zetten. Maar ook met een pincet lukt het niet.
Hmm apart, gebruik je wax of gel ofzo?
Als je ze er eenmal afhebt bijhouden zodat het niet teveel (hard) wordt
[...]
dat lukt mij dus echt niet. Die pluis-ringetjes zijn veel te stevig om over het bolletje te trekken. En ik bijt nagels, dus kan er ook niet echt goed kracht op zetten. Maar ook met een pincet lukt het niet.
Hmm apart, gebruik je wax of gel ofzo?
Als je ze er eenmal afhebt bijhouden zodat het niet teveel (hard) wordt
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
zaterdag 9 maart 2013 om 23:22
zaterdag 9 maart 2013 om 23:46
quote:Ivetje schreef op 09 maart 2013 @ 22:48:
Ik gebruik helemaal geen styling producten. Verder alleen shampoo en cremespoeling of een leave-in conditioner. Maar denk dat ik gewoon te lang heb gewacht met schoonmaken
Ik herken je probleem hoor en ik gebruik ook geen styling producten.
Wacht ook te lang denk ik.
Die soda klinkt veelbelovend.
En géén borstels meer met van die bolletjes.
Ik gebruik helemaal geen styling producten. Verder alleen shampoo en cremespoeling of een leave-in conditioner. Maar denk dat ik gewoon te lang heb gewacht met schoonmaken
Ik herken je probleem hoor en ik gebruik ook geen styling producten.
Wacht ook te lang denk ik.
Die soda klinkt veelbelovend.
En géén borstels meer met van die bolletjes.
zondag 10 maart 2013 om 02:39
Mijn borstel is brandschoon. Een keer in de maand je borstel in een glas met water zetten (zodat alle haren onderwater staan) en een flinke kneep ontharingscrème (kwart tube)in het glas doen en dat een nacht laten staan. ZEER goed uitspoelen.
Niet gelijk na het ontharen van de borstel de borstel gebruiken, Niet gebruiken bij een varkensharenborstel.
Tip bij varkensharenborstel: iedere week uitkammen met kunststof föhn borstel. Die pakt veel haren mee en die föhnborstel iedere maand laten weken.
Niet gelijk na het ontharen van de borstel de borstel gebruiken, Niet gebruiken bij een varkensharenborstel.
Tip bij varkensharenborstel: iedere week uitkammen met kunststof föhn borstel. Die pakt veel haren mee en die föhnborstel iedere maand laten weken.