Gestopt met de pil in februari,spannend! Deel 2!

20-05-2008 20:56 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer dames!!! Lipa, ik durf het bijna niet te vragen.... Wil jij een opzet maken voor het schema? Dat kun jij zo goed . Beloof ik dat ik hem weer braaf bij zal houden .

Atheena 15 mrt. 27 okt. Boepie 21 nov. Claudiajoy Cuore Drew20-23 nov. Estherz 31 mrt.26 nov.23 nov. Fennah 03 feb.jongenLente7 dec. Lieselotje3 dec. Lipa26 15 feb.11 nov. meisje/trouwen 17 nov.Marmira2 dec. Nikiet 07 jan. jongenSchrijvertje 22 apr.24 okt. Vliet11 nov. Zina72 23 mrt.
Ik schrijf nog met een andere groep mee, een msn groep en iemand vertelde mij ook goede ervaringen met Teunisbloemolie. Denk dat ik die morgen maar ga halen dan.

Wie weet helpt het mijn cyclus op gang, niet geschoten is altijd mis he.

Wist niet dat je geen vitamine A mocht. Ik slik namelijk elke dag multivitamine (2 dragees van kruidvat merk) en daar zit ook vitamine A in. En ik maar denken dat ik juist het goede deed.

Moet ik dan per se die vitaminepillen pakken voordat je zwanger wordt? Nog een potje om te verstoppen. Maar slik al foliumzuur, dan krijg ik daar weer teveel van binnen. Neem die multivitamine alleen maar omdat ik naast aardbeien niet bepaald gek ben op fruit.

Lipa, uitsmijter was heerlijk! Krijg het alleen nooit op hoor, met 2 boterhammen deronder. Wat heb jij gegeten? Valt bij jullie deze week de drukte ook wel mee op de praktijk?
37 weken zwanger!
Ik had niet gezien dat die Etos 2x per dag moest, ik dacht ook 1x. Nouja, tegen die tijd kijk ik wel even welke ik ga gebruiken.

Maar ik kom ook niet aan mijn 2 ons groente en 2 stuks fruit per dag hoor, eet wel elke dag een groene appel.

Met vitamine A moet je dus echt uitkijken als je zwanger bent. Via voedsel krijg je dan vaak al genoeg binnen, en als je dan nog extra gaat slikken via multivitamine dan heb je teveel. Dat kan zorgen voor misvormingen bij de baby.

Op mijn praktijk is het ietsje ristiger dan vorige week ja, maarja de eerste week na vakantie is altijd gekkenhuis. Ik ben nog steeds bezig met het invoeren van de vakantiepost, ben nu eindelijk bijna klaar. Ja, ineens 2 weken post verwerken is dan een hele hoop...en ook als ik tussendoor steeds wil forummen.

Hebben jullie een praktijk met veel jonge mensen?
Ik werk echt in een dorpspraktijk, met heel veel ouderen. Dat is echt helemaal mijn doelgroep. Werkte in de verpleging ook heel graag met ouderen. De laatste tijd lijkt het alleen wel babyboom en er worden toevallig bijna allemaal meisjes geboren. Wel heel leuk ak die kaartjes, maar dan krijg ik nog meer zin in een

Alleen als je dan die partusverslagen moet inscannen, pfff wat maken sommige toch een hoop ellende mee tijdens een bevalling.

Vorige week was het hier ook gekkenwerk, maar was na 1 dag wel al met de vakantiepost klaar. Bijna alle post komt bij ons toch elektronisch binnen namelijk, bij jullie niet?

Had vandaag ook even hier op het forum geschreven hoor, arts was ff visites rijden. Vind het tijdens het spreekuur vervelend, vind het raar als hij ziet dat ik onder werktijd zit te internetten terwijl hij zich uit de naad werkt.

Wat is jullie doelgroep? Werken jullie trouwens ook met MicroHis, binnenkort grootschalige hoorcollege, misschien kom ik je wel tegen
37 weken zwanger!
@Lipa: dankjewel voor de info.

Scheurbuik, dat klinkt wel heel ouderwets. Maar als ik het goed begrijp kan ik dus gewoon die 1000 mg per dag doorslikken. Gaat die max 1500 mg over extra inname, in pilvorm dus, of moet ik ineens uitkijken als ik 4 mandarijnen wil eten, of 2 glazen jus d'orange? Je weet maar nooit waar een vrouw trek in krijgt

Ik slik Dagravit Mama en Baby (multivitamine met Foliumzuur). Daar zit ook Metafolin in, de natuurlijke vorm van foliumzuur, wat makkelijker opgenomen wordt. Weet niet of het waar is, of alleen reclame, maar ook de dosis B12 (100% ADH) sprak me aan, aangezien ik ongeveer vegetarisch eet. In andere merken zat minder B12.

Tijdens zwangerschap mag je 3000mcg vitamine A per dag. Lewverproducten bevatten veel vitamine A, en daarom mag je van pate of leverwordt bijv max 1 portie per dag. In sommige normale multivitamine pillen zit veel vitamine A, daarom kun je beter nu al mutivitamine voor zwangerschap gebruiken (als je iets wilt slikken) en dan heb je meteen je foliumzuur binnen.

Staat in mijn bijbel (boek van Croon) dat je ook cremes met vitamine A of Retinol erin moet mijden! Je moet dus zelfs uitkijken wat je op je huid smeert.

@Boepie: mooie tabel weer! Mijn NOD is 08-06. Dan ben ik net op vakantie, eind juni terug. Als er plek is wil je dat dan ook in tabel zetten?
Ben niet zo thuis in pitamientjes bij een zwangerschap.

Als ik het goed begrijp kan ik dus beter stoppen met multivitamine i.v.m. de te grote hoeveelheid vitamine A?

Extra B12 spreekt mij ook wel aan, heb ik snel een te kort aan door slecht werkende darmen en heb geen zin in injecties.

Boepie, zou je mijn NOD in 9 juni willen veranderen?

Dank je wel!

Heb ik tenminste weer een richtlijn dat ik een '2e cyclus' erop heb zitten. Ga morgen beginnen met Teunisbloemolie, ben benieuwd of het echt werkt!
37 weken zwanger!
hallo dames,

dat van die vitamine A wist ik ook niet! ik slik naast folimzuur van vsm (volgens mij) ook elke dag een vitaminepil omdat ik vegetarisch eet en best vaak buiten de deur/bij vriendinnen enzo, dus het leek me wel verstandig! zal meteen ff checken wat er precies in zit!

balen Fennah! hopelijk start je menstruatie snel! ik moest ook 36 dagen wachten; was voor m'n gevoel eindeloos!

ga dat boek van Croon denk ik ook maar 'ns kopen; staat als ik het zo hoor mega veel in!

truste!
zo, madam ligt op bed. Echt e vakantietijden dus, want thuis heb ik dr echt tussen 7 en 8 op bed. Maar goed, ze was erg lief dus dan is het ook wel weer gezellig beneden :-)

Aha dus het zijn gewoon vitaminepillen. Mja, ik had gehoord op een ander forum waar ik wel veel kom( kwam eigenlijk sinds ik jullie op viva heb ontdekt) dat er goeie ervaringen mee waren. Maar het is natuurlijk gewoon een publiciteitsstunt dingetje. Bedoel, alles waar 'mama' ern 'baby' op staat is ineens 3 keer duurder dan normaal. Gek werd ik daarvan. Een commode? 300,- al snel, terwijl een hoge ladenkast van de Ikea ook prima gaat.

Nou tis nog licht, ik ga ff over het strand wandelen nu het nog kan. ff wat verteren :-)

Tot morgen maar weer! Dan reageer ik wel weer ff wat persoonlijker, ik heb aldoor een beetje haast want nu voel ik me weer bezwaard omdat ik bpven zit to mn schoonouders die alles beneden opruimen.

Lator!!
Volgens mij was het vitamine B12 waar een teveel zorgt voor stemmingschommelingen.

Ik heb ook vegetarisch en juist daarom heb ik vóór dat ik stopte met de pil, maar na 1 maand die VSM pillen te hebben geslikt, een uitgebreide bloedtest laten doen. Je wil toch zeker weten of je voldoende vitamine etc hebt. Maar alles was prima! Behalve dan die overdosis B12.
Wat goed dat jullie vegetarisch eten! Heb het vaker overwogen, omdat ik zo gek ben op dieren, maar vind het gewoon te moeilijk. En mijn vriend is ook nog eens een enorme vleeseter, dus dat geeft zoveel gedoe. Ben benieuwd wat jullie zo al voor het avondeten kiezen.

Zit nu te twijfelen of ik dan ook moet overstappen naar vitaminepillen die speciaal zijn voor de (nog niet) zwangere vrouw. Maar dan heb ik wel een heel potje foliumzuur over. Das ook zo zonde he.

Lente, is toch gezellig als je dochtertje in de vakantie wat later op mag blijven. Vond ik vroeger altijd een feest. Ben het helemaal met je eens dat ze zwangeren financieel wel proberen 'uit te buiten'. Een hoge ladenkast is een leuk alternatief voor een commode inderdaad. Hou sowieso erg van natuurtinten, mijn woonkamer heeft verschillende soorten bruin en creme kleur. Mijn voorkeur voor een kinderkamer zou dan uit gaan naar creme kleur, beige en lichtgeel, beetje neutraal, maar toch romantisch.

Woesel, goed om eens je bloed te laten onderzoeken. Hoe kwam je B12 zo hoog? Ik moet in juli naar de internist voor mijn halfjaarlijkse APK. Ben eens benieuwd.

Tis een saaie tv avond en wilde juist vanavond eens wakker blijven, totdat mijn vriend thuiskomt om half 1. Net maar Liefdesmakelaar gekeken, iemand nog andere opties?

Zijn er nog mensen die de laatste aflevering van Grey's nog moeten kijken, want zoals ik al eerder schreef twijfel ik of ik daadwerkelijk de laatste aflevering wel heb gezien, anders kan ik die alsnog downloaden. Vond het een vage aflevering.
37 weken zwanger!
Oh sorry, lente! Zie net dat ik je niet in het schema heb toegevoegd! Kan je anders nogmaals je gegevens in kleur doorgeven? Had namelijk de gegevens van het vorige schema overgenomen en was al zo blij dat ik Schrijvertje niet was vergeten en nu dus toch een vergeten.
37 weken zwanger!
hahaha, nee joh, echt ik vind het helemaal niet erg om niet in een schema te staan hoor. Komt ook omdat ik niet zo heel lang blijf proberen, voel ik me ook weer lullig ofzo... naja ben wel een beetje aan het mekkeren, wat doe ik nou moeilijk. Anders is Lieselotteke in dr eentje zo oud hahaha, dus gooi het besje dan ook maar op de lijst.

Daar gaan we hoor:

Lente: 37 jaar, tweede kindeke, bezig sinds februari en NOD is 24 mei (dus as zaterdag maar kheb ut vaaaage vermoeden dat ik nog een ronde doormoet. Temp zakt, en ik ben altijd 2 dagen voor ik ongesteld moet worden heeel errug wakker grmbl)
Goedemorgen,

Een kort berichtje dit keer

Ik hou het hier voorlopig maar enkel op foliumzuur en ga een beetje oppassen met vitaminepillen. slik (onregelmatig) wat vitamine C tegen de verkoudheid. Geen idee of het helpt, maar als het in het koppie zegt dat het helpt is dat genoeg natuurlijk!

Vandaag weer een lange dag en daarna meteen door naar een afspraak. Ben dus wel druk tot het avondeten. Moet eigenlijk ook nog boodschappen doen

Tjongejonge, ik word wel een beetje naar van mezelf! Merk opeens dat ik nu al heel graag zwanger wil zijn.... Weet heus wel dat het de eerste keer echt niet meteen bingo is! Maar ik voel van alles (m'n ei is misschien net gesprongen, dus was wel erg vroeg met voelen..... ) en snuffel allerhande sites af voor info en leuke spulletjes Word echt moe van mezelf!

Wie pakt mij bij kop en kont en zet me weer met twee voeten op de grond?????

Fijne dag allemaal! Spannend! NOD's is aantocht!!!
Lente, lief dat je me wilt vergezellen in de lijst.

Maar even ter info!!! Ik ben nog geen 37, over precies een maand pas.... dusse \\:-)//

Hoezo wil je het maar even proberen dan? En wat is even? Ik heb mezelf een jaartje ofzo gegeven. Al hoop ik dat het wat sneller gaat natuurlijk.

En schrijvertje: dromen mag, niks mis mee!! En het hoort er een beetje bij. Ik denk dat iedereen hier met van alles bezig is. Leuk juist.

x
Haha Schrijvertje dat is toch juist leuk? Zolang jij het voor jezelf leuk kan houden en het gewoon bij snuffelen blijft.

Ben ik zelf alleen nog helemaal niet mee bezig, ben eerst bezig met maar weer aan het 'klussen' te kunnen. Ja erg woord hoor, maar weet soms even niet hoe ik het anders moet neerzetten.

Vanmorgen namelijk mijn urine gecontroleerd en heb er een blaasontsteking bovenop gekregen. Is dit een teken van hierboven ofzo? Huisarts belt me rond 12.00 uur wat ik ermee moet.

Ik had het met een andere groep over borstvoeding en hoe meer ik erover praat, hoe enthousiaster ik er eigenlijk over word. Zag het eerst meer als een last, maar het lijkt me toch wel erg mooi om te doen, mits ik natuurlijk geen medicijnen hoef te gebruiken geef je je kind wel mooi een portie antistoffen e.d. mee. En mijn lichaam is nou niet het meest sterke, dus misschien kan ik daarmee mijn kind voor wat allergien behoeden. Is een ver van mijn bed show. Maar denk er weleens over na alvast. Hoe denken jullie over borstvoeding en flesvoeding?

Ben ook benieuwd waar de dames die al een kind hebben, eerder voor gekozen hadden.

Lente, moest weer eens lachen om je berichtje. 'Zet dit besje dan ook maar in het schema'. Echt heel grappig die zelfspot

Ga me ff aankleden en dan boodschappen doen, rotwerkje!
37 weken zwanger!
@ Schrijvertje: Tja de kans is klein dat het in 1x lukt...maar hij is wel aanwezig. En rondkijken naar leuke spullen mag, als je nog maar geen kinderkamer gaat bestellen !! Haha...

@ Fennah: Ik werk ook in een praktijk met veeeeeeeeeeel oude mensen. Op zich is dat wel leuk, ook veel mensen die al jaren in dit dorp wonen en die echte Amsterdammers zijn altijd erg gezellig. Ook wel redelijk wat allochtonen waarbij sommige echt geen woord nederlands spreken. Zij nemen soms een kind mee naar het spreekuur om te tolken, best sneu eigenlijk.

Hebben jullie veel problemen met de taal?

Wat vervelend dat je er nog een blaasontsteking bij hebt, dat zal wel antibiotica worden. Sterkte ermee.

Over de borstvoeding: ik wi het wel gaan proberen, maar daarbij ook kolven zodat mijn vriend/opa/oma/tante ook eens de fles kunnen geven. Als ik weer moet werken dan ga ik over op flesvoeding, want kolven op het werk zie ik niet echt zitten.

En als het heel moeizaam gaat dan wil ik er ook mee stoppen.

Oke, hup weer aan het werk.
Zoo Fennah...jij hebt het nog druk met al die groepen waar je mee schrijft..haha

Balen zeg, nou heb je er ook nog een blaasontsteking bij....echt vervelend.

Borstvoeding lijkt me ook wel leuk hoor, lekker intiem zo met je kleine hummeltje aan je boobie....

Schrijvertje....het kan toch echt wel hoor, je weet het maar nooit. Heerlijk toch dit soort spanning? Zag dat jou NOD 4 juni is....schiet al aardig op. Maar volgens mij had het idd ook goed je eisprong kunnen zijn...als ik zo een beetje zit te rekenen...hmm...nah...nog even afwachten...!

Lieselotje, wanneer komt je lover thuis? Vanavond pas?

Hoe verloopt jou menstruatie? Ik zit op dag 4 en ben het nog steeds behoorlijk....

Eigenlijk ben ik best wel blij dat ik zo op tijd ongesteld ben geworden...ben benieuwd of deze cyclus nu ook rond de 30 dgn zit...
Hey Cuore....

Ben haast niet meer ongesteld, zo goed als weg nu.

Vanavond komt egalief thuis.

Maar.... ik ben sjaggie. dat wil je niet weten. Ineens weet ik weer waarom de huisarts mij die spiraal adviseerde. Ik ben echt niet voor rede vatbaar. Niet leuk hoor. Kan wel janken... En daar moet ik dan weer om lachen. Vind het ook helemaal niet leuk dat hij dalijk weer 4 weken weg is. Ik hoop echt dat dat de laatste x is. Heb daar eigenlijk helemaal geen zin in. Een paar dagen doorweeks vind ik niet zo erg. Maar ik weet niet of ik dit wel wil hoor. Vooral niet met een baby dalijk

Hoor je me?? Erg he??? Sorry voor het geklaag even. Van de week vrolijk ik wel weer op.

En geen borstvoeding voor mij. Bij die andere twee 1 x geprobeerd, niet echt mijn ding. En ze zijn allebei hartstikke gezond!

En ik heb het nog druk op mijn werk ook... Ellende allemaal

xxx
Hi Lieselotje !

Nee zeg snap dat je daar ontzettend van baalt dat ie dalijk 4 weken opzout...Kan me ook niet voorstellen dat hij het zelf leuk vind hoor, hij zal jou en de kinderen toch zeker ook wel missen?? 4 weken is echt heeel lang. Ik ga vaak in het najaar met mijn moeder een weekje op vakantie...gewoon saampies...en dan mis ik mijn vriend al heel erg.

Nee joh..klagen mag hier juist....heb ik ook gedaan van de week...was waarschijnlijk ook niet de laatste keer. haha

Wel fijn dat jou menstruatie al zo goed als over is joh! Ik ga zo nog ff bij mij checken....wil ook dat het weg is.... x
Pfff ik had gisteravond al echte ongesteldheidsbuikpijn.

Leuk want dan wordt ik net ongesteld op het feest en ik voel me altijd al als een dweil... leuk, sta je daar leuk te zijn in je jurkje. Dit is mn eerste jruk in tijden, ben meer van de spijkerbroek met capuchon haha

Ik word over een maand 38, dat is ook precies de reden waarom ik niet zo lang meer wil proberen. Ik vind 38 voor mij de grens. Nou dan nog 9 maanden zwanger, 9 maanden bijkomen haha ( dat had ik dus echt nodig) en dan zijn we alweer bijna 40. En eigenlijk vind ik dat al te oud. Ik zal er genoeg mensen mee beledigen, maar van mij kan iedereen doen wat ie wil, ik wil het niet :-)

Zo

daar

pak aan!

bleee dat zangerige gevoel in mn buik met opkomende pms... wat is dat toch ook heeerlijk.... grmbl mok mok
Ik wil ook wel borstvoeding proberen tegen die tijd, maar ik wil er ook geen halszaak van maken, het moet wel gewoon gaan en geen drama worden, zoals ik bij sommige collega's hoor. Op mijn werk is het bijna niet mogelijk om te kunnen kolven, ik staat voor de klas en ze kunnen je wel vervangen onder je kolftijd, maar het lijkt me toch niet prettig. De meeste collega's die het wel doen proberen het zo te regelen dat ze in hun pauze kunnen kolven, maar balen daar soms ook weer van, omdat je dan in je pauze lekker gezellig in je eentje zit. Ach de tijd zal het leren

@Schrijvertje is helemaal niet gek hoor dat je daar allemaal gelijk mee bezig bent, moet het alleen wel weer los kunnen laten anders maak je jezelf gek. Ik kijk ook wel eens naar wat ik leuke spullen vind, maar ik zou nog niets kopen tot dat ik daadwerkelijk een paar maanden zwanger was, voor mijn gevoel is het niet goed om al spullen in huis te hebben voor ik daadwerkelijk zwanger ben.

@Fennah, het zit je niet echt mee zeg, een infectie een een blaasontsteking, ik hoop voor je dat alles daar beneden weer snel tot rust komt.

@walinde en atheena, spannende dag voor jullie morgen, ik duim voor jullie.

Ik zelf dacht vorige week allerlei symptomen te hebben, maar deze week is daar weer niets van over, dus ik wacht maar rustig volgende week mijn NOD af. Maar ik wil zo graag, maar ja dat hebben jullie ook allemaal.

Hij staat ook niet te springen hoor. Zelf heeft hij aangegeven dat niet meer zoveel te willen doen. Juist als er een baby zou komen. Ben daar overigens ook wel duidelijk in geweest.

Maar laten we ook eerlijk wezen. Wat hij doet is natuurlijk wel heel erg leuk. De meeste mannen (die van voetbal houden) zouden zo zijn baantje willen denk ik.

4 weken EK is best leuk denk ik.

En ik wil tegen hem ook niet zeuren daarover, het is tenslotte zijn werk en het hoort erbij. Wil hem geen rotgevoel geven als hij zo ver weg is. En ik doe echt allemaal leuke dingen.Ik zit echt niet op de bank de dagen af te tellen. Maar vind het gewoon prettig als tie naast me ligt, samen eten enz. Geloof ook niet dat dat raar is.

Maar goed.... over twee dagen denk ik weer anders joh!

Nou hou ik op met klagen!!

Leuk trouwens dat je dat met je moeder doet.

Hoe lang ben jij meestal ongesteld dan?
Lente: ik begrijp je.

Heb zelf eerlijk gezegd ook wel getwijfeld of ik nog wel een derde zou nemen. Mede door mijn leeftijd.

Heb er al twee waarvan er een al aan het puberen is. De ander volgt snel denk ik.

Maar ja..... uiteindelijk vind ik het toch wel leuk.

Ik zit er een beetje hetzelfde in als jij. Lukt het is het hartstikke leuk en zo niet, dan ben ik ook gelukkig zoals het nu is.

En die buien rond je ongesteldheid zijn ronduit een ramp!

Ik denk dat bijna iederen daarover mee kan spreken.
Ja tuurlijk is het allemaal heel leuk voor hem...maarja...mocht je er straks een kleine bij hebben wordt het allemaal wel anders...voor jullie allebei.

Maar goed, dat je zie je dan wel weer he!

Was tijdens het slikken van de pil zo'n 3 dagen ongesteld ofzo...maar nu zit ik al op dag 4 en ben het nog steeds aardig. Na een mijn laatste check-up had ik wel het idee dat het iets minder werd maarja...dat wilde ik misschien wel zien...

Aangezien ik ook niet meer de jongste ben wat betreft het krijgen van kinderen heb ik me ook voorgenomen om niet oneindig door te gaan.

Stel mezelf ook weleens de vraag of ik zelfs de MMM wel in wil...misschien dat ik daar geeneens aan wil beginnen maar aan de andere kant....misschien tot een bepaalde leeftijd ofzo.

Voor mij wordt het de eerste en ik denk dat ik mezelf over een jaar of 2 al te oud vind worden....maar misschien denk ik er dan wel weer heel anders over....*zucht*

Eerst maar es kijken of het op de natuurlijke manier lukt...

Iemand die ik ken, hardstikke jong, niks aan het handje met geen van beide maar toch net iets meer dan een jaar bezig geweest.... (of te weinig gesekst, kan ook)
Fennah, ik heb een afspraak bij de gyneacoloog straks. Heb pijn in mijn onderbuik, en ook wat tijdens het vrijen, al sinds net voor ik ongesteld werd.

Ga daar ook eens vragen of hij wat afweet van spoelen terwijl je zwanger wil worden en ook rond vitaminen. Was namelijk ook van plan vitaminen te beginnen slikken omdat die moeheid aanhoudt en dat vitamine A niet kan wist ik ook niet.
Ik dacht vanmorgen ook dat het redelijk over was. Maar nu..wordt weer erger... heb ook weer buikpijn en rugpijn. Zou wel mijn bui verklaren

Jij bent 34 toch? Kan nog makkelijk. Tegenwoordig zijn er zoveel die pas na hun 30ste aan kinderen gaan denken.

MMM lijkt me ook niks. Ben dat helemaal niet van plan! Maar als het om je eerste kindje zou gaan zou ik dat zeker doen.

Ik had bij de eerste echt zo'n gevoel van : ik wil t ik wil t ik wil t. En wel nu. Zo'n drang. Ben ook echt tevreden met hoe het nu is. Maar een derde zou een leuk kadootje zijn. Nog 1 x zwanger enzo... leuk.

Komt goed met jou hoor! Flink oefenen....

Zit er bij mij niet echt in vanavond denk ik.

Maar....... ik kreeg net berichtje. Door de verlenging etc gisteren, busreis terug, lag hij pas om 5 uur op bed. Dus die is vast moe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven