Lijf & Lijn alle pijlers

Dieet Viva-redactrice Jossine in de Viva

18-05-2008 09:51 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met grote verbazing en ergernis heb ik gisteren de Viva gelezen. Hierin beschrijft redactrice Jossine hoe zij in 6 weken tijd maar liefst 10 kilo is kwijtgeraakt d.m.v. een zogenaamd HCG-dieet.

Ik vind het prima dat zij zichzelf te dik vindt en wil afvallen, heel goed zelfs, maar waar ik me nou zo ontzettend aan stoor en irriteer is het feit dat nu weer het volgen van een crash-dieet wordt gepromoot.

Overal, en zelfs ook in de Viva, wordt verteld dat afvallen prima is, maar dat dat geleidelijk moet en dat zgn crash-dieten uit den boze zijn en zelf het jojo-effect vergroten en wat doet de Viva nu.....? Een behoorlijk heftig dieet van 500 kcal per dag (!) promoten als een of ander wonderdieet......terwijl iedereen weet dat dit natuurlijk echt niet goed is voor je lichaam.

Wat vinden jullie hier nu van?
Google eens op bioidentical hcg Sarah.
Ja Star, dan kom ik weer bij jouw stukkies uit

Waarin ook o.a. wordt gezegd dat hcg uit leptine2 en hcg1 wordt gemaakt. Maar als je dan vervolgens weer op die afzonderlijke stoffen googled, dan kan ik daar weer niets over vinden. Kortom; ik kom elke keer op dode sporen, om het maar zo te zeggen. Ik kan nergens een goede aannemelijke beschrijving vinden van hoe de kunstmatige hcg nou wordt gefrabriekt
Ik bedoel, als kunstmatige hcg wel zou bestaan, dan zou ivf.nl toch bij uitstek de geschikte site zijn om daar wat over te publiceren? Want zij hebben al diverse stukken gewijd aan recombinant technieken voor hormonen.
Ah jammer, ik dacht dat jij misschien beter kon googlen dan ik

Ik zoek nog even verder. Wil het weten ook nu.
.
COMPOUNDED BIO-IDENTICAL HORMONE REPLACEMENT THERAPY PRODUCTS

FDA is aware that an increasing number of pharmacists compound hormone products for use by postmenopausal women. These pharmacies often promote their products as “bio-identical” to the hormones produced by a woman’s body, and the phrase “bio-identical hormone replacement therapy” (BHRT) has been used to describe these products. Compounded BHRT products typically contain various forms of estrogen and progesterone and, in some cases, testosterone and dehydroepiandrosterone. BHRT drugs are compounded for oral, topical, transdermal, suppository, and other routes of administration.

FDA’s regulatory approach toward compounded BHRT products is framed by its general approach to compounded drugs: FDA recognizes the legitimacy of traditional pharmacy compounding of BHRT products, i.e., when a pharmacist compounds a BHRT product in response to a licensed practitioner’s decision that a patient’s specific medical need cannot be met by an FDA-approved drug. FDA will generally continue to defer to state regulators regarding this practice.

Claims Regarding Compounded BHRT Products

FDA is concerned, however, that a number of pharmacies make claims about compounded BHRT products that are false and that may mislead patients and practitioners as they decide whether these products are appropriate. Drugs that make false and misleading claims are misbranded under the FD&C Act.

FDA believes that some promotional materials for compounded BHRT products contain inaccurate information and do not adequately advise patients and practitioners of the risks associated with compounded hormone products (risks that appear to be the same as the hazards related to FDA-approved hormone products). These promotional materials may also contain unsubstantiated claims about the safety and efficacy of compounded BHRT products.

Moreover, some compounding pharmacists claim that their BHRT products are a “natural” alternative to FDA-approved drugs, because the compounded hormones are identical to the hormones produced in the body. These pharmacists may further claim that their “natural” compounded BHRT products are a safe alternative to FDA-approved drugs because they lack the risks and side effects associated with those drugs. FDA is unaware of any credible scientific evidence supporting the assertions that these bio-identical compounded products are a safe or effective alternative to FDA-approved drugs containing hormones. Equally concerning are claims by compounding pharmacists that compounded BHRT products can be used to prevent serious illnesses, including breast and colon cancers, cardiovascular disease, and Alzheimer’s disease. These claims are not substantiated by scientific evidence for these compounded BHRT products, and they risk misleading consumers into using compounded BHRT products to prevent these illnesses in the absence of any evidence supporting there effectiveness.

FDA is also not aware of sound evidence showing the superiority of compounded BHRT products over FDA-approved drugs. Likewise, FDA has no information indicating that the side effects and risks of compounded BHRT products are dissimilar to those of FDA‑approved drugs. Thus, claims regarding the safety, efficacy, and superiority of compounded BHRT products have not been substantiated by FDA and may mislead patients and practitioners.

Lack of Warnings and Information: Compounded BHRT Products

FDA regulations require prescription drugs containing estrogen to be dispensed with a patient package insert explaining the drug’s benefits and risks. 21 CFR §310.515. Compounded BHRT products are often dispensed without this information. Thus, patients are not explicitly advised of the risks associated with the use of these compounded products. The absence of warnings and risk information may be viewed by patients as implicit evidence that compounded BHRT products are safer than FDA‑approved drugs, when there is no data to support this conclusion.

http://www.fda.gov/ola/2007/hormone041907.html
.
Ik snap er geen zak van , maar bedankt star .

Extrahalo, het ging me niet zo zeer of dit voor diëten gebruikt wordt of niet, maar meer dat ik las dat o.a. Nippo zeer bewust niet mee heeft gedaan aan MvM vanwege het feit dat fabrieken kennelijk via recombinant ook HCG kunnen maken. Nu wil ik graag weer zwanger worden en in principe zou het voor mij vanzelfsprekend zijn om dan mee te doen aan MvM. Maar misschien hoeft het niet vanzelfsprekend te zijn. Vandaar mijn vragen. Ik doe namelijk niet mee aan MvM vanwege mensen die HCG misbruiken om af te vallen, maar voor vrouwen die graag zwanger willen worden en waarbij het niet lukt. Maar als het niet nodig is: dan liever niet. Ik hing kotsend boven die bakken van ze
Any discussion of "bio-identical" hormones gets confusing fast because the term means very different things to different people. It is not a medical term, just marketing jargon. And it's being used not only by Internet pharmacies but also by Big Pharma. When doctors refer to bio-identicals, they are often talking about the growing category of FDA-approved, plant-based hormone products, which are available in creams, pills and patches in a wide variety of doses. These FDA-approved bio-identicials can be very effective in reducing menopausal symptoms, but product inserts make it clear that they can also increase user's risk of heart disease, breast cancer, stroke and blood clots. But in recent years, the term bio-identical has been usurped by marketers who claim that the made-to-order hormone treatments created by compounding pharmacies are safer and more natural.

www.newsweek.com

Je hebt gelijk SS, het bestaat helemaal niet, het is een marketing term.
.
Het is drie keer zo duur dus . Maar waarom wordt het één wel vergoed en het andere niet? Omdat de één een goedkopere oplosing is en de verzekeringsmaatschappijen alleen de goedkoopste oplossing willen vergoeden?
.
heel veel hormonen die je nodig hebt voor fertiliteitsbehandelingen worden niet betaald door de zorgverzekeraar.
quote:extrahalo schreef op 22 mei 2008 @ 13:10:

Ehm star, jij gaat meer de hoek op van hormoonsubstitutie in de menopause. Daar wordt geen hcg voor gebruikt meestal, maar oestrogenen. En dat levert weer hogere kans op borstkanker op, maar minder osteoporose.....

Het gaat meer over biohormonen en aangezien hcg ook een hormoon is, is het dus toch nog wel ontopic

Staat o.a. in dat die biohormonen helemaal niet zo geweldig zijn als ze naar voren worden verschoven. Dat is ws de reden dat vrouwen met infertiliteitsproblemen geen kunstmatige hcg krijgen, maar medicijnen van urine van zwangere vrouwen.
.
.
Otrivelle idd recombinant techniek.

Maar wat is nou een ander proces dan wat? Snap even niet zo goed wat je met je post wil zeggen?
.
Ja dat snap ik, maar welke post van mij reageer je nou op? :-)
.
Duidelijk, duurde even voor kwartje viel

Otrivelle wordt hier helemaal niet voorgeschreven/verkocht toch? Zou dat ivm kosten zijn dus?
.
UIT DE KRANT VAN VANOCHTEND

Toevallig dat dit nu opeens in de krant staat?

===============================================

Vrouwenplas valt in foute handen

Op internet is een clandestiene handel ontstaan in zwangerschapsmedicijnen die worden gebruikt om af te slanken.

Jojanneke van den Berge

Arjan Terpstra

AMSTERDAM

De honderden zwangere vrouwen die jaarlijks urine afstaan om er vruchtbaarheidsmedicijnen van te laten maken, moesten eens weten. Het middel waaraan zij meewerken, Pregnyl van Organon, wordt op internet door malafide aanbieders als afslankmedicijn verkocht. Er wordt goed geld aan de 'hCG-kuren' verdiend: een hoeveelheid Pregnyl van 5 euro wordt verkocht als 23-dagenkuur, voor liefst 93 euro.

De sites van postorderbedrijfjes flirten uitbundig met de merknamen Pregnyl en Organon, om hun eigen flinterdunne merites te verhullen. 'Wij voegen de bijsluitertekst toe, zodat u precies weet waar u aan toe bent', schrijft HCG Europe. Wie erachter zittten is niet te zien.

'Die wereld is zo zwart als de neten', zegt afslankarts Marcel Menko. Hij schaft Pregnyl bij de apotheek aan en waarschuwt op zijn site voor internetaanbieders. Zijn zorg ligt bij cliënten die hun klachten over internetkuren bij hem uiten. 'Pregnyl moet tussen de twee en vijftien graden Celsius worden bewaard. Daar is bij postorderbezorging geen kans op, daarmee verandert de werking van het hormoon.' Pregnyl mag alleen onder supervisie van een arts worden gebruikt. 'Begeleiding via mail' is standaard, maar wie je begeleidt is mistig.

Pregnyl is nooit bedoeld voor afslanken maar velen zien het als ideale methode: injecties met hCG bevorderen vetverbranding en onderdrukken hongergevoel. Organon keurt dit ten zeerste af, omdat het niet werkt, maar zegt weinig te kunnen doen zolang oneigenlijk medicijngebruik niet strafbaar is. De Inspectie voor de Gezondheidszorg heeft zich tegen hCG als afslankmiddel uitgesproken, maar treedt niet op.

Organon haalt het hCG-hormoon voor Pregnyl uit urine van zwangere vrouwen, die wordt ingezameld via Moeders voor Moeders. Vrouwen in de eerste zestien weken van hun zwangerschap staan gratis urine af om anderen te helpen zwanger te worden.

Ampullen met Pregnyl wroden verkocht aan groothandels en apotheken. In Nederland is het alleen op recept te verkrijgen, maar waarvoor de artsen het product aanschaffen wrodt niet gecontroleerd. Op de vraag of Organon nagaat wat met de bijeengeplaste hCG gebeurt, blijft men het antwoord schuldig. 'Wij zijn alleen verantwoordelijk voor de indicatie van Pregnyl als zwangerschapsmiddel.' Uit eigen onderzoek zou blijken dat slechts een half procent van de productie in verkeerde handen valt.

Bron:

Dagblad De Pers

Voorpagina vrijdag 23 mei 2008

Heel makkelijk eigenlijk, ze moeten gewoon eindverbruikersverklaringen op Pregnyl gaan verplichten.
He wat toevallig... Maar wel een goed artikel zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven