Hond en werk
woensdag 13 maart 2013 om 14:06
Dilemma! Ik had altijd een geweldige baan die uitstekend te combineren was met het hebben van een hond. Ik werkte 5 dagen in de week van 9.00 t/m 14.00 uur en locatie was op loopafstand dus ik kon in de pauze altijd even naar huis lopen. Zo heb ik dat tien jaar gedaan. Hond is dus inmiddels ook tien jaar.
Nu is het probleem dat er door reorganisaties mijn werk verplaatst en dat ik minder dagen ga werken, maar meer uren op een dag. Locatie is een uur rijden (en een uur terug) En van 09.00 t/m 16.00.
In de praktijk ben ik dus van 08.00 t/m 17.00 van huis, 3 dagen in de week.
Hoe ga ik dit oplossen met de hond? Ik ben erg benieuwd hoe andere mensen dat doen / regelen.
Nu is het probleem dat er door reorganisaties mijn werk verplaatst en dat ik minder dagen ga werken, maar meer uren op een dag. Locatie is een uur rijden (en een uur terug) En van 09.00 t/m 16.00.
In de praktijk ben ik dus van 08.00 t/m 17.00 van huis, 3 dagen in de week.
Hoe ga ik dit oplossen met de hond? Ik ben erg benieuwd hoe andere mensen dat doen / regelen.
woensdag 13 maart 2013 om 14:10
Een hondenuitlaatservice is een mogelijkheid. Ik heb mijn eigen hond ook een periode overdag naar een pension gebracht. Dan bracht ik de hond 's ochtends weg en haalde hem na het werk op.
Op dit moment breng ik de hond twee dagen in de week naar familie (overdag) en de andere dagen laat ik de hond tussen de middag uit.
Op dit moment breng ik de hond twee dagen in de week naar familie (overdag) en de andere dagen laat ik de hond tussen de middag uit.
woensdag 13 maart 2013 om 14:28
Ken je geen mensen in je buurt met een hond die jouw hond 's middags mee kunnen uitlaten met die van hun zelf? 1 keer rond lunchtijd moet toch genoeg zijn als jij je hond voor je weggaat en zodra je terugkomt goed uitlat? Evt. betaal je ze daar wat voor. Maar dan moet je ze wel je huissleutel geven dus moet het wel iemand zijn die je dat toevertrouwt.
woensdag 13 maart 2013 om 14:35
woensdag 13 maart 2013 om 14:36
woensdag 13 maart 2013 om 14:38
woensdag 13 maart 2013 om 14:39
quote:Eindeloos schreef op 13 maart 2013 @ 14:35:
[...]
Veel te lang, dat vind ik echt zielig.
Het is maar 3 dagen. En als de hond smiddags door een oppas word uitgelaten kan dat best. Een hele week ben ik met je eens maar drie dagen moet wel kunnen hoor. 10 is al best een leeftijd en die doe je toch niet weg of de hele dag in een pension ofzo. Lekker in zijn eigen omgeving laten.
Heb je niet een buur waar de hond dan eventueel kan of door uitgelaten kan worden?
[...]
Veel te lang, dat vind ik echt zielig.
Het is maar 3 dagen. En als de hond smiddags door een oppas word uitgelaten kan dat best. Een hele week ben ik met je eens maar drie dagen moet wel kunnen hoor. 10 is al best een leeftijd en die doe je toch niet weg of de hele dag in een pension ofzo. Lekker in zijn eigen omgeving laten.
Heb je niet een buur waar de hond dan eventueel kan of door uitgelaten kan worden?
woensdag 13 maart 2013 om 14:42
Onze hond was ook altijd drie dagen alleen thuis (8-17.30) en na mijn zwangerschapsverlof nog twee dagen. Maar dan was het in de ochtend wel goed uitlaten en bij thuiskomst ook en 's avonds nog een keer. Nu wonen wij aan de bosrand, dus een flinke wandeling is makkelijk gemaakt. Van pup af aan opgebouwd, en de hond was er aan gewend. Met een hond van tien jaar oud wordt dat lastiger natuurlijk. Die wennen ook minder snel.
Ik zou in jouw geval een hondenuitlaatservice of oppas zoeken.
As je nou een beetje in de buurt woont, wij willen wel een hond, maar nu nog niet ivm dat opvoeden pup èn dochter een beetje too much is, maar oppassen doen we graag.
Ik zou in jouw geval een hondenuitlaatservice of oppas zoeken.
As je nou een beetje in de buurt woont, wij willen wel een hond, maar nu nog niet ivm dat opvoeden pup èn dochter een beetje too much is, maar oppassen doen we graag.
woensdag 13 maart 2013 om 14:51
quote:nina1966 schreef op 13 maart 2013 @ 14:39:
[...]
Heb je niet een buur waar de hond dan eventueel kan of door uitgelaten kan worden?Mits 's middags uitgelaten is het geen probleem, maar het ging over echt alleen de hele dag.
[...]
Heb je niet een buur waar de hond dan eventueel kan of door uitgelaten kan worden?Mits 's middags uitgelaten is het geen probleem, maar het ging over echt alleen de hele dag.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
woensdag 13 maart 2013 om 14:52
woensdag 13 maart 2013 om 14:54
Hmm...ik denk juist omdat de hond wat ouder wordt dat zo lang alleen laten een probleem kan zijn/worden. De blaas etc. wordt dan ook zwakker en dan kunnen ze het niet meer zo goed ophouden. Is echt behoorlijk stressvol voor zo'n hond, omdat ze het eigenlijk binnen niet willen doen.
Maar het is echt heel erg afhankelijk per hond, sommige honden kunnen prima zo lang alleen blijven, voor andere honden moet echt wat geregeld worden.
Maar het is echt heel erg afhankelijk per hond, sommige honden kunnen prima zo lang alleen blijven, voor andere honden moet echt wat geregeld worden.
woensdag 13 maart 2013 om 14:56
quote:Eindeloos schreef op 13 maart 2013 @ 14:52:
Ik heb hier een hondje van 12 rondlopen, die kan niet eens de hele dag haar plas ophouden, echt niet.De hond van mijn ouders is ook 12 en die kan dat ook echt niet meer. Ook 's nachts moet ze er vaak een keer uit. Toen ze nog jonger was, kon ze makkelijk 8 uur alleen blijven.
Ik heb hier een hondje van 12 rondlopen, die kan niet eens de hele dag haar plas ophouden, echt niet.De hond van mijn ouders is ook 12 en die kan dat ook echt niet meer. Ook 's nachts moet ze er vaak een keer uit. Toen ze nog jonger was, kon ze makkelijk 8 uur alleen blijven.
woensdag 13 maart 2013 om 15:10
Vanaf mooi weer kun je eraan denken de hond de hele dag in de tuin te laten, met alle noodzakelijke voorziening natuurlijk. (Afdak, warme stek, water en eten, speelgoed.) Op minderen dagen is het afgeven van de hond, of bij pensioen, of bij vrienden etc. een optie, een buurmeisje dat smiddags thuiskomt en gek is op dieren.) Of een uitlaatservice. Persoonlijk zou ik voor de uitlaatservice gaan en die optie van de tuin verkennen.
woensdag 13 maart 2013 om 15:14
Zielig, zielig... het is een hond waar om gegeven word, to heeft het beste met de hond voor maar je kunt niet toveren, als dat werk haar op wordt gelegd zal ze daar in mee moeten. Als ik ben werken komt mijn vader altijd tussen de middag om de hond uit te laten, mijn hond kan wel goed alleen zijn, hoewel het bij ons niet vaak nodig is. Misschien is een hondenluik nog een oplossing voor jouw hond, zodat ie dan naar buiten kan in geval van hoge nood tussendoor? (buiten het uitlaten door een familielid of oppasservice om)
woensdag 13 maart 2013 om 16:05
Bedankt voor alle reacties en tips. Ik ging net even kijken in mijn buurt en zag dat er vrij dichtbij inderdaad een hondenuitlaatservice is. Ik ben misschien een beetje huiverig voor andere honden. Ik heb een kleine hond die 'iets' uitstraalt waardoor hij vaak gepakt wordt door bepaalde honden.
Op zich heb ik een hondenklep naar de afgesloten tuin. Hond kan altijd naar buiten om te plassen. Op zich heeft hij nooit problemen met alleen thuis zijn. I.i.g. is het wel eens voorgekomen dat hij zes uur alleen was. Ik heb van buren nog nooit de terugkoppeling gehad dat heeft lopen blaffen of janken. Het gaat me vooral om een half uurtje gezelschap. Ik zou even buren kunnen peilen ...
Op zich heb ik een hondenklep naar de afgesloten tuin. Hond kan altijd naar buiten om te plassen. Op zich heeft hij nooit problemen met alleen thuis zijn. I.i.g. is het wel eens voorgekomen dat hij zes uur alleen was. Ik heb van buren nog nooit de terugkoppeling gehad dat heeft lopen blaffen of janken. Het gaat me vooral om een half uurtje gezelschap. Ik zou even buren kunnen peilen ...