Grrrr

13-03-2013 08:51 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je kent het wel: studentenhuis, vies, vuil etc.

Nou ben ik niet geweldig schoon maar 1 huisgenoot maakt het nu te bont, van nooit poetsen naar geen gezamelijke spullen (wcpapier etc) kopen tot het lege rolletje van een wcrol laten hangen. Ergernis dus.

Er op aanspreken werkt niet, praten helpt niet, huisvergaderingen helpen niet. Elke keer beterschap beloven maar nooit zich er aan houden.

Hoe ga ik dit doen?
quote:Suze02 schreef op 13 maart 2013 @ 09:41:

YL, dat verbaasd me nou echt helemaal niks. Raar is dat, hoe een bepaald beeld dat je je over iemand vormt zo op een forum, iig deels, blijkt te kloppen.

Gelukkig ben ik nu 6 jaar ouder en wijzer. En nog steeds rommelig overigens, maar niet zoals toen ik net op mezelf ging in t studentenhuis.
Een huishoudpot maken waar iedereen maandelijks een bedrag instopt, waarvan 1 iemand dan gezamelijke spullen zoals toiletpapier haalt.

Een schoonmaakster inhuren op gezamelijke kosten.
quote:Orzoo schreef op 13 maart 2013 @ 09:43:

koffiefilters :')Ja he, ik ben ook benieuwd hoe dat werkt met Senseo-pads
Spreuken 18:2
quote:Satchel schreef op 13 maart 2013 @ 10:43:

[...]

Ja he, ik ben ook benieuwd hoe dat werkt met Senseo-pads Nou, gewoon vegen. Senseo pads zijn sowieso al nergens anders goed voor, wie drinkt dat nu....
Wij hadden een schoonmaaksysteem. Iedereen legde geld in en als je je schoonmaakbeurt deed kreeg je je inleg terug. Als je het niet deed, kreeg diegene die jouw beurt deed jouw geld. Dat werkte wel.

Als het je echt hoog zit en hij wil niet veranderen, dan maar escaleren. Eerst hem er nog eens serieus op aanspreken dat de maat vol is. Dan contact opnemen met ouders (als je weet hoe die te bereiken) en evt met huurbaas. Alles om hem zich te laten gedragen. Tja, mannen en schoonmaken hé...
Ik ben zelf ook echt een rommelkont hoor, maar remsporen vind ik het andere uiterste. Zo'n kleine moeite!

Hij zit ook op die schone pot als ik hem schoonmaak en dat gun ik hem nu dus niet.
Bel zijn moeder.
Ok ja remsporen laten zitten gaat wat ver. Maar als je hem aanspreekt zegt hijd an wel ja ik ga het doen. Of alsnog ; nee het boeit me niet.
quote:tantejo schreef op 13 maart 2013 @ 17:04:

Bel zijn moeder.Dat hebben wij ooit eens gedaan. Vervolgens kwam zijn moeder vanuit de andere kant van het land naar ons huis toe om de hele dag te staan poetsen. Hij ging de kroeg in want zijn taak was voldaan
Hij zegt ik zal het doen maar doet het vervolgens niet
X
Moeder kennen we niet... Hij woont er nog niet zo lang en distantieert zich nogal van alles en iedereen.

Boetebedrag kan wel maar dat geld moet wel op tafel komen en daar kan je iemand óók niet toe dwingen.
X
Zijn deur is op slot als hij er niet is, helaas
Hoe is hij jullie huisgenoot geworden? Middels een stemming?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Nee, via een bemiddelaar. Helaas.
Bah lijkt me heel vervelend.

Ik zou echt wc rollen meenemen naar je kamer. Hoe kinderachtig het ook klinkt, en als dat niet helpt misschien de wc borstel op de kamer zetten misschien gaat hij/zij het dan begrijpen.
En ook wat iemand eerder zei: afwas in het bed stoppen. Heeft m'n broer ook eens gedaan bij een huisgenoot volgende dag was het duidelijk.
Ik denk niet dat zo'n gast zich wat aan trekt van een boeten of zo. Je kan misschien wel dreigen met klagen bij de huisbaas als hij niet meer werkt. Wijs hem op het contract. Waarschijnlijk staat daar in dat iedereen moet bijdragen aan het schoonhouden van het huis.
quote:Ster_ schreef op 13 maart 2013 @ 20:38:

Nee, via een bemiddelaar. Helaas.Hebben jullie goed contact met die bemiddelaar? Misschien vragen of hij/zij een dwingende brief wil sturen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
X
Briefje ophangen op de deur van het toilet:

Denk niet bij het laatste vel, wie na mij komt die redt zich wel
Ik heb al honderdduuzend briefjes overal en nergens opgehangen maar voel me dan meteen ook net een kleuterjuf. Kom op hee: sommige dingen zijn toch logica? Voor het briefjestijdperk heb ik het al vaak genoeg gezegd: zomaar, uit het niets. Maar ook op het moment dat ik iets zag gebeuren wat niet echt handig was. Ik voel me een enorme zeikerd terwijl de anderen het met me eens zijn maar ik ben de enige die écht mijn bek open trekt.

Iedereen heeft z'n dingetjes die ergernis kunnen opwekken, ook ik. En ik vraag niet om een spic en span huis maar om gewoon niet in iemands schaamharen te belanden met mijn kont en zulke dingen.
Ik ga die schaamharen opvangen en met verf mengen en zijn deur een likje verf geven, denk ik.... *zucht*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven