eierverf

14-03-2013 16:09 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
geen idee of deze topic hier hoort of toch bij Eten of Overig, maar goed, ik heb het maar hier geplaatst. Ik ben dus op zoek naar goede eierverf. Vorige jaren heb ik steeds van die tabletten van de Hema/ Xenox/ AH/ etc. gebruikt, maar daar was ik nooit heel tevreden over. Het gaf geen mooie felle kleuren, maar een beetje van die pasteltinten. Maar ik kan me herinneren toen ik klein was dat we echt hele mooie eieren konden verven, met felle kleuren. Dat zou ik nu weer willen, vandaar mijn vraag. Wie o wie weet waar ik goede (eier)verf kan vinden?
Ze hadden ze bij de action, maar helaas......dit jaar niet. Dus ik ben ook benieuwd!

Bij de lidl verkochten ze twee weken geleden wel echte eierverf. Metallic kleur, maar die moet je met handschoenen inwrijven.
Ik doe het altijd gewoon met plakkaatverf.
Ik doe 't altijd met van die eierstiftjes. Dus geen verf. Ik vind dat het met stiftjes mooier wordt, inderdaad fellere kleuren. Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar je ze kan kopen, dus daar heb je niet veel aan.
Vroeger bestond er denk geen speciale eierverf en werd er gewone verf gebruikt. Of gewoon viltstift.
Bij de Zeeman verkopen ze het ook. Geen idee of het wat is, want ik moet het nog gaan proberen. Staat wel op de verpakking: dat als je een donkerdere of intensere kleur wilt hebben je de eieren langer moet laten zitten.

Ik zoek het toevallig ook die nep eieren en kon het niet vinden bij action en blokker.

Zijn er dit jaar geen nepeieren te krijgen waar je op los kan gaan?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Bieb schreef op 14 maart 2013 @ 16:15:

Bij de Zeeman verkopen ze het ook. Geen idee of het wat is, want ik moet het nog gaan proberen. Staat wel op de verpakking: dat als je een donkerdere of intensere kleur wilt hebben je de eieren langer moet laten zitten.

Heb ik vorig jaar geprobeerd, 4 keer zoveel verf en dan veel langer latem zitten, maar je merkt nauwelijks verschil.
quote:Dahlia74 schreef op 14 maart 2013 @ 16:15:

Vroeger bestond er denk geen speciale eierverf en werd er gewone verf gebruikt. Of gewoon viltstift.Mijn moeder gebruikte altijd verf waar je de eieren in moest koken. Maar dat heb ik sowieso al nooit ergens gezien
voegen jullie wel azijn toe aan het water?
zeker
Reactie op SuperGoomba:

Eierstiften heb ik bij de action gezien, setje (ik dacht 5 stuks) voor ¤0,39...
quote:vlasje schreef op 14 maart 2013 @ 16:29:

voegen jullie wel azijn toe aan het water?En na het verven insmeren met een beetje boter, gaan ze mooi glimmen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
https://www.youtube.com/watch?v=7onTP9nEjcQ

Übercute disneyfilm over paashaasjes.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven