Foute Collega
donderdag 14 maart 2013 om 17:56
Beste Forum peeps,
een vraag om advies!
Ik werk bij een advocaten kantoor als advocaat stagiaire..derde jaar stage dus bijna klaar.
Ons kantoor is klein, 2 andere advocaten waarvan 1 de baas.
Mijn andere collega, is niet echt eh...aardig....ze werkt er 4 maanden langer dan ik en heeft 2 jaar meer ervaring, en dat moet ook iedereen weten.
Ik zie vaak hoe ze met klanten omgaat...en dan denk ik: dit kan toch niet?!!!
Ze laat bijvoorbeeld klanten wachten die op tijd zijn voor een afspraak omdat ze nog op een kippenpoot aan het kluiven is. Vraagt niet maar deelt orders uit, is zeer luidruchtig, kleed zich erg ongepast (zeer korte rokjes)...kortom..in mijn ogen gedraagt ze zich als Mevrouw de Advocaat en voelt ze zich verheven.
Hoe dan ook...dat is mijn mening natuurlijk....en we hebben regelmatig in de clinch gelegen wegens de wijze waarop ze met me omgaat.
Hoe dan ook......onze werkdagen beginnen van 8 tot 5.
We hebben beiden een dochter van 1,5 jaar oud.
Maar zij komt iedere dag om 9 uur aankakken terwijl ik om 8 uur met moeite op tijd kom.
Maar ze gaat net als ik om 5 uur naar huis.
Na dit telkens weer te zien...denk ik: he...de baas accepteert het...dus waarom zou ik zo mijn best doen om op tijd te komen...zij loopt er immers ook de kantjes vanaf.
Jullie denken vast: wat een zeikwijf (ik dan)..maar zo bedoel ik het niet.
Ik vind het alleen lastig.....moet ik het laten gaan of zal ik vragen of ik ook een uur per dag korter mag werken?
Of vinden jullie mij de foute collega (door hier een punt van te maken)
Reacties zijn welkom, zowel positief als negatief, ik bedank jullie voor de aandacht.
een vraag om advies!
Ik werk bij een advocaten kantoor als advocaat stagiaire..derde jaar stage dus bijna klaar.
Ons kantoor is klein, 2 andere advocaten waarvan 1 de baas.
Mijn andere collega, is niet echt eh...aardig....ze werkt er 4 maanden langer dan ik en heeft 2 jaar meer ervaring, en dat moet ook iedereen weten.
Ik zie vaak hoe ze met klanten omgaat...en dan denk ik: dit kan toch niet?!!!
Ze laat bijvoorbeeld klanten wachten die op tijd zijn voor een afspraak omdat ze nog op een kippenpoot aan het kluiven is. Vraagt niet maar deelt orders uit, is zeer luidruchtig, kleed zich erg ongepast (zeer korte rokjes)...kortom..in mijn ogen gedraagt ze zich als Mevrouw de Advocaat en voelt ze zich verheven.
Hoe dan ook...dat is mijn mening natuurlijk....en we hebben regelmatig in de clinch gelegen wegens de wijze waarop ze met me omgaat.
Hoe dan ook......onze werkdagen beginnen van 8 tot 5.
We hebben beiden een dochter van 1,5 jaar oud.
Maar zij komt iedere dag om 9 uur aankakken terwijl ik om 8 uur met moeite op tijd kom.
Maar ze gaat net als ik om 5 uur naar huis.
Na dit telkens weer te zien...denk ik: he...de baas accepteert het...dus waarom zou ik zo mijn best doen om op tijd te komen...zij loopt er immers ook de kantjes vanaf.
Jullie denken vast: wat een zeikwijf (ik dan)..maar zo bedoel ik het niet.
Ik vind het alleen lastig.....moet ik het laten gaan of zal ik vragen of ik ook een uur per dag korter mag werken?
Of vinden jullie mij de foute collega (door hier een punt van te maken)
Reacties zijn welkom, zowel positief als negatief, ik bedank jullie voor de aandacht.
donderdag 14 maart 2013 om 17:59
donderdag 14 maart 2013 om 18:01
donderdag 14 maart 2013 om 18:12
Nou....ik weet van ex collega's van haar dat ze inderdaad nogal "apart" is. Maar het is niet zo dat ik de kantjes er vanaf wil lopen. Maar als ik stelselmatig zie dat een ander binnen een klein bedrijf er op die wijze mee weg komt, vraag ik me inderdaad af waar om ik mijn wekker om 05.30 uur zet als het ook om 06.30 zou kunnen bijvoorbeeld.
Ik zou het met de baas kunnen bespreken, maar dat voelt als achterbaks en dat wil ik ook niet.
En ja, mijn eigen werk is mijn verantwoordelijkheid..daarom zit ik er ook mee: aankaarten of niet.
Maar als zij regelmatig thuis mag werken, zou ik dat ook willen. Wel zo relaxed.
Ik zou het met de baas kunnen bespreken, maar dat voelt als achterbaks en dat wil ik ook niet.
En ja, mijn eigen werk is mijn verantwoordelijkheid..daarom zit ik er ook mee: aankaarten of niet.
Maar als zij regelmatig thuis mag werken, zou ik dat ook willen. Wel zo relaxed.
donderdag 14 maart 2013 om 18:17
Nou....ik weet van ex collega's van haar dat ze inderdaad nogal "apart" is. Maar het is niet zo dat ik de kantjes er vanaf wil lopen. Maar als ik stelselmatig zie dat een ander binnen een klein bedrijf er op die wijze mee weg komt, vraag ik me inderdaad af waar om ik mijn wekker om 05.30 uur zet als het ook om 06.30 zou kunnen bijvoorbeeld.
Ik zou het met de baas kunnen bespreken, maar dat voelt als achterbaks en dat wil ik ook niet.
En ja, mijn eigen werk is mijn verantwoordelijkheid..daarom zit ik er ook mee: aankaarten of niet.
Maar als zij regelmatig thuis mag werken, zou ik dat ook willen. Wel zo relaxed.
Voorts jaagt ze klanten gewoon weg als ze geen zin heeft in de zaak, hoge voorschotten vragen die binnen 3 dagen voldaan moeten worden, waardoor mensen die ik naar tevredenheid heb geholpen maanden lang, vervolgens weglopen en zeggen: we zoeken wel een andere advocaat zodra ze bij haar terechtkomen.
Tijdens mijn vakantie weigert ze ook maar 1 klusje voor me te klaren omdat: "toen ik stagiaire was moest ik het ook zelf doen" en dat vind ik gewoon niet collegiaal.
Ze blaft me af en daarover heb ik al gesprekken gehad met de baas. Die probeert te schipperen, want die heeft al genoeg aan haar hoofd en nee, de baas gaan er niet al te best mee om. Maar ze is jong (we zijn alledrie jong).
Hoe dan ook.......................wij 8 uur iedere dag en zij om 9 uur aanwezig. Komt te laat voor zittingen en die rokjes tot 5 cm boven haar bil en dan naaldhakken.....gewoon vreselijk...maar dat is inderdaad niet relevant.
Wat wel relevant is is dat de baas ons laat weten dat we het afgelopen jaar met verlies hebben afgesloten. En dan denk ik: ja...logisch...met die rotte appel..
Maar dat durf ik dus niet te zeggen.
Ik zou het met de baas kunnen bespreken, maar dat voelt als achterbaks en dat wil ik ook niet.
En ja, mijn eigen werk is mijn verantwoordelijkheid..daarom zit ik er ook mee: aankaarten of niet.
Maar als zij regelmatig thuis mag werken, zou ik dat ook willen. Wel zo relaxed.
Voorts jaagt ze klanten gewoon weg als ze geen zin heeft in de zaak, hoge voorschotten vragen die binnen 3 dagen voldaan moeten worden, waardoor mensen die ik naar tevredenheid heb geholpen maanden lang, vervolgens weglopen en zeggen: we zoeken wel een andere advocaat zodra ze bij haar terechtkomen.
Tijdens mijn vakantie weigert ze ook maar 1 klusje voor me te klaren omdat: "toen ik stagiaire was moest ik het ook zelf doen" en dat vind ik gewoon niet collegiaal.
Ze blaft me af en daarover heb ik al gesprekken gehad met de baas. Die probeert te schipperen, want die heeft al genoeg aan haar hoofd en nee, de baas gaan er niet al te best mee om. Maar ze is jong (we zijn alledrie jong).
Hoe dan ook.......................wij 8 uur iedere dag en zij om 9 uur aanwezig. Komt te laat voor zittingen en die rokjes tot 5 cm boven haar bil en dan naaldhakken.....gewoon vreselijk...maar dat is inderdaad niet relevant.
Wat wel relevant is is dat de baas ons laat weten dat we het afgelopen jaar met verlies hebben afgesloten. En dan denk ik: ja...logisch...met die rotte appel..
Maar dat durf ik dus niet te zeggen.
donderdag 14 maart 2013 om 18:17
Meen je dit nou serieus???
Ik snap dit soort dingen niet...
1 ding moet je nooit vergeten; jij denkt dat je veel ziet, maar je ziet de helft niet... Ja je ziet verkeerd gedrag, dat is duidelijk. Maar alsnog zal je heel veel niet zien... En haar baas zal ook niet alles zien, maar die zal zijn afweging maken, en daar mag jij op vertrouwen.
Maar wat een flauwe en kinderachtige insteek van 'zal ik ook de kantjes er vanaf gaan lopen?'
Focus op jezelf en jouw functioneren want dat zit in meer dan op tijd komen (zeker bij advocaten) en of je een klant 5 minuten onnodig laat wachten... En newsflash in elk bedrijf kom je collega's tegen waarvan jij vind dat ze er op een bepaald punt 'de kantjes vanaf lopen'...
Ik snap dit soort dingen niet...
1 ding moet je nooit vergeten; jij denkt dat je veel ziet, maar je ziet de helft niet... Ja je ziet verkeerd gedrag, dat is duidelijk. Maar alsnog zal je heel veel niet zien... En haar baas zal ook niet alles zien, maar die zal zijn afweging maken, en daar mag jij op vertrouwen.
Maar wat een flauwe en kinderachtige insteek van 'zal ik ook de kantjes er vanaf gaan lopen?'
Focus op jezelf en jouw functioneren want dat zit in meer dan op tijd komen (zeker bij advocaten) en of je een klant 5 minuten onnodig laat wachten... En newsflash in elk bedrijf kom je collega's tegen waarvan jij vind dat ze er op een bepaald punt 'de kantjes vanaf lopen'...
donderdag 14 maart 2013 om 18:20
quote:maeva12 schreef op 14 maart 2013 @ 18:17:
Nou....ik weet van ex collega's van haar dat ze inderdaad nogal "apart" is. Maar het is niet zo dat ik de kantjes er vanaf wil lopen. Maar als ik stelselmatig zie dat een ander binnen een klein bedrijf er op die wijze mee weg komt, vraag ik me inderdaad af waar om ik mijn wekker om 05.30 uur zet als het ook om 06.30 zou kunnen bijvoorbeeld.
Ik zou het met de baas kunnen bespreken, maar dat voelt als achterbaks en dat wil ik ook niet.
En ja, mijn eigen werk is mijn verantwoordelijkheid..daarom zit ik er ook mee: aankaarten of niet.
Maar als zij regelmatig thuis mag werken, zou ik dat ook willen. Wel zo relaxed.
Voorts jaagt ze klanten gewoon weg als ze geen zin heeft in de zaak, hoge voorschotten vragen die binnen 3 dagen voldaan moeten worden, waardoor mensen die ik naar tevredenheid heb geholpen maanden lang, vervolgens weglopen en zeggen: we zoeken wel een andere advocaat zodra ze bij haar terechtkomen.
Tijdens mijn vakantie weigert ze ook maar 1 klusje voor me te klaren omdat: "toen ik stagiaire was moest ik het ook zelf doen" en dat vind ik gewoon niet collegiaal.
Ze blaft me af en daarover heb ik al gesprekken gehad met de baas. Die probeert te schipperen, want die heeft al genoeg aan haar hoofd en nee, de baas gaan er niet al te best mee om. Maar ze is jong (we zijn alledrie jong).
Hoe dan ook.......................wij 8 uur iedere dag en zij om 9 uur aanwezig. Komt te laat voor zittingen en die rokjes tot 5 cm boven haar bil en dan naaldhakken.....gewoon vreselijk...maar dat is inderdaad niet relevant.
Wat wel relevant is is dat de baas ons laat weten dat we het afgelopen jaar met verlies hebben afgesloten. En dan denk ik: ja...logisch...met die rotte appel..
Maar dat durf ik dus niet te zeggen.
Je moet niet zo roddelen jij, bah. Richt je nou maar gewoon op je eigen zaakjes, stage uitzitten en tabee.
Misschien doet ze het wel met de baas en heeft ze daardoor allerlei privileges, hoe dan ook: niet jouw zaak.
Nou....ik weet van ex collega's van haar dat ze inderdaad nogal "apart" is. Maar het is niet zo dat ik de kantjes er vanaf wil lopen. Maar als ik stelselmatig zie dat een ander binnen een klein bedrijf er op die wijze mee weg komt, vraag ik me inderdaad af waar om ik mijn wekker om 05.30 uur zet als het ook om 06.30 zou kunnen bijvoorbeeld.
Ik zou het met de baas kunnen bespreken, maar dat voelt als achterbaks en dat wil ik ook niet.
En ja, mijn eigen werk is mijn verantwoordelijkheid..daarom zit ik er ook mee: aankaarten of niet.
Maar als zij regelmatig thuis mag werken, zou ik dat ook willen. Wel zo relaxed.
Voorts jaagt ze klanten gewoon weg als ze geen zin heeft in de zaak, hoge voorschotten vragen die binnen 3 dagen voldaan moeten worden, waardoor mensen die ik naar tevredenheid heb geholpen maanden lang, vervolgens weglopen en zeggen: we zoeken wel een andere advocaat zodra ze bij haar terechtkomen.
Tijdens mijn vakantie weigert ze ook maar 1 klusje voor me te klaren omdat: "toen ik stagiaire was moest ik het ook zelf doen" en dat vind ik gewoon niet collegiaal.
Ze blaft me af en daarover heb ik al gesprekken gehad met de baas. Die probeert te schipperen, want die heeft al genoeg aan haar hoofd en nee, de baas gaan er niet al te best mee om. Maar ze is jong (we zijn alledrie jong).
Hoe dan ook.......................wij 8 uur iedere dag en zij om 9 uur aanwezig. Komt te laat voor zittingen en die rokjes tot 5 cm boven haar bil en dan naaldhakken.....gewoon vreselijk...maar dat is inderdaad niet relevant.
Wat wel relevant is is dat de baas ons laat weten dat we het afgelopen jaar met verlies hebben afgesloten. En dan denk ik: ja...logisch...met die rotte appel..
Maar dat durf ik dus niet te zeggen.
Je moet niet zo roddelen jij, bah. Richt je nou maar gewoon op je eigen zaakjes, stage uitzitten en tabee.
Misschien doet ze het wel met de baas en heeft ze daardoor allerlei privileges, hoe dan ook: niet jouw zaak.
donderdag 14 maart 2013 om 18:28
donderdag 14 maart 2013 om 18:33
quote:dubiootje schreef op 14 maart 2013 @ 18:28:
Glijdende werktijden
Fijn dat je tijdens je stage vakantie mag opnemen. Ik zou echter niet verwachten dat een advocaat jou dan vervangt, tenzij je daar afspraken over hebt gemaakt.
Een advocaat loopt na de studie Recht eerst officieel nog drie jaar stage. Je bent al wel officieel advocaat. Het is dus niet zo of TO een studentje is die er 6 maanden komt rondkijken tegen een stagevergoeding en blij mag zijn dat ze op vakantie kan.
https://www.advocatenorde ... n/advocaat-stagiaire.html
Glijdende werktijden
Fijn dat je tijdens je stage vakantie mag opnemen. Ik zou echter niet verwachten dat een advocaat jou dan vervangt, tenzij je daar afspraken over hebt gemaakt.
Een advocaat loopt na de studie Recht eerst officieel nog drie jaar stage. Je bent al wel officieel advocaat. Het is dus niet zo of TO een studentje is die er 6 maanden komt rondkijken tegen een stagevergoeding en blij mag zijn dat ze op vakantie kan.
https://www.advocatenorde ... n/advocaat-stagiaire.html
donderdag 14 maart 2013 om 18:38
ps. verlies kan ook door de recessie komen.. of wellicht wel door jouw slordige werk? of doordat de baas zelf niet genoeg doet? of door....
Wie weet doet zij pas moeite voor klanten die meer kunnen betalen (nee niet correct maar ja heeft dan niks met winst/verlies te maken, en wederom niet aan jou om te beoordelen..
Voor een stagiaire ben je nu duidelijk op de verkeerde dingen aan het letten... Laat je niet gekmaken.
Wie weet doet zij pas moeite voor klanten die meer kunnen betalen (nee niet correct maar ja heeft dan niks met winst/verlies te maken, en wederom niet aan jou om te beoordelen..
Voor een stagiaire ben je nu duidelijk op de verkeerde dingen aan het letten... Laat je niet gekmaken.