Werk & Studie alle pijlers

Startsalaris

15-03-2013 12:15 23 berichten
Hoi!

Ik ben hier nieuw (na veel te hebben meegelezen, dat wel) en ik had even een vraagje! Ik heb vandaag een arbeidsvoorwaardengesprek gehad voor mijn eerste 'echte' baan. Het salaris dat me is aangeboden is 2264 euro bruto p/maand obv 36u. Het gaat om de functie juridisch medewerker. Als ik met de functie begin ben ik nog bezig met mijn WO master, die ik gedurende de functie zal afronden.

Zelf lijkt het salaris me zeker niet slecht, maar ik hoor om me heen wel hogere bedragen voor vergelijkbare startersfuncties!

Vinden jullie het 'acceptabel'?
Alle reacties Link kopieren
Wat houden jouw werkzaamheden in?

Het salaris komt neer op ongeveer 1700 euro netto.

Ik vind het eerlijk gezegd precies zoals jij het verwoordt. Ik vind het niet heel veel maar ook niet heel weinig. Ik vind het denk ik nét aan acceptabel.
Weet niet bij welk bedrijf je hebt gesolliciteerd maar lijkt wel of je bij ons komt werken. Overeenkomst met startsalaris op die functie is bijna gelijk en moet zeggen, het is echt geen slecht salaris al zeg ik het zelf.

Welke branch ga je werken? Dat scheelt denk ik ook.
Ik ben zelf net HBO afgestudeerd en begonnen aan mijn eerste echte baan (wel ander vakgebied). Ik ben werkzaam bij een groot bedrijf maar verdien een stuk minder dan jij!

Als de baan je leuk lijkt zal ik het daarom zeker niet hierop afwijzen (dat is ook de reden dat ik mijn baan heb aangenomen want ik was super blij dat ik zo'n leuke baan uberhaupt kon krijgen in deze tijd!).
Hoe oud ben je?
Technisch gezien heb je nog geen master, dus voor iemand met een WO bachelor vind ik het heel royaal! Ik verdien met 2 masters voor 32 niet heel meer per maand. Vriendinnen met 1 WO master begonnen veelal met 2000 bruto voor 40 uur. Dus knijp je maar in je handjes!
Ik vind het een heel netjes salaris, gezien ook het feit dat je nog niet afgestudeerd bent en starter op de arbeidsmarkt bent.

Begin eerst maar eens hier mee, grote bedragen kan je later ook altijd nog verdienen.
heb je al een online loonwijzer ingevuld?
Prima uitgangspunt! Misschien zit er nog ruimte in secundaire arbeidsvoorwaarden?
Fijn dat jullie allemaal zo snel reageren!

Ik ben 23 jaar.

Qua secundaire voorwaarden: volledige reiskosten vergoeding, telefoon vd zaak (komt waarschijnlijk nog een tablet bij), 8% vakantietoeslag, 6,5% eindejaarsuitkering.

En het betreft de zorg branche!

Ik denk nu nog meer dat ik niet mag klagen, had denk ik even bevestiging nodig .
Bij ons verdienen alle starters (zowel hbo als wo) 2000 euro op basis van 40 uur. Dus als ik jou was zou ik hier erg blij mee zijn!
quote:nalala schreef op 15 maart 2013 @ 12:57:

Fijn dat jullie allemaal zo snel reageren!

Ik ben 23 jaar.

Qua secundaire voorwaarden: volledige reiskosten vergoeding, telefoon vd zaak (komt waarschijnlijk nog een tablet bij), 8% vakantietoeslag, 6,5% eindejaarsuitkering.

En het betreft de zorg branche!

Ik denk nu nog meer dat ik niet mag klagen, had denk ik even bevestiging nodig .

Het is dat je in ze zorgsector zit maar anders zou je mijn collega kunnen worden, voorwaarden zijn bijna identiek (op tablet na) Meid, knijp in je handjes en ga lekker aan de slag je hebt het goed getroffen. Er zijn altijd mensen die het beter hebben maar in deze tijden is wat je nu aangeboden krijgt een prachtige kans.

Veel plezier op je eerste werkdag en succes met de voortgang van je master.
Het is zeer zeker niet veel. Gewoon normaal denk ik zo!
quote:fixyfix schreef op 15 maart 2013 @ 13:04:

[...]

Het is dat je in ze zorgsector zit maar anders zou je mijn collega kunnen worden, voorwaarden zijn bijna identiek (op tablet na) Meid, knijp in je handjes en ga lekker aan de slag je hebt het goed getroffen. Er zijn altijd mensen die het beter hebben maar in deze tijden is wat je nu aangeboden krijgt een prachtige kans.

Veel plezier op je eerste werkdag en succes met de voortgang van je master.

Ah dankjewel!

En toevallig haha.
Dit is echt heel goed hoor! Prijs jezelf gelukkig en veel succes!
quote:Supersoulfighter schreef op 15 maart 2013 @ 13:08:

Dit is echt heel goed hoor! Prijs jezelf gelukkig en veel succes!Thanks :)!
quote:lichtpuntjes schreef op 15 maart 2013 @ 13:06:

Het is zeer zeker niet veel. Gewoon normaal denk ik zo!?? Sorry hoor, maar jij weet niet waar je het over hebt. Misschien in een andere branche, maar voor een 23e jarige wo bachelor in de zorg is dit érg goed. En voor heel veel andere sectoren ook. Weet niet wat jou referentiekader is?
Is inderdaad best ruim!
Vind het voor een startsalaris als juridisch medewerker behoorlijk (eigenlijk best wel heel erg) goed, zeker voor 36 uur en het feit dat je nog geen afgeronde diploma hebt.

Zelf ook werkzaam in die richting, maar mijn startsalaris lag aanzienlijk lager
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Op basis van 40 uur zit je op de 2500 euro bruto. Ik zou erg tevreden zijn in jouw positie.
Dit lijkt me juist een zeer nette startsalaris, heb je de rest van de salarissen in de zorg gekeken op HBO/WO bachelor niveau? Je kan altijd nog na een jaar onderhandelen als je je master klaar hebt. Bedrijf betaalt je niet vooruit
Het is een heel stuk meer dan ik destijds met mijn eerste WO-baan verdiende en dat was ruim voor de crisis. Ik zou er erg blij mee zijn
quote:karen28 schreef op vrijdag 15 maart 2013 15:26 Vind het voor een startsalaris als juridisch medewerker behoorlijk (eigenlijk best wel heel erg) goed, zeker voor 36 uur en het feit dat je nog geen afgeronde diploma hebt.

Zelf ook werkzaam in die richting, maar mijn startsalaris lag aanzienlijk lager Idd, bij mij ook..!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven