Droombaan
maandag 18 maart 2013 om 10:09
maandag 18 maart 2013 om 10:19
Ook eens met Flashy: Je stelt hier wel erg veel vragen waar je makkelijk zelf informatie over kunt opzoeken.
Wat voor baan je ook hebt, een beetje eigen initiatief wordt overal wel op prijs gesteld. Je kan niet gaan zitten wachten tot alles je wordt aangereikt.
Als notuliste je zo leuk lijkt, zoek dan een bedrijfje dat in die tak zit, en mail eens of je eens zou mogen langskomen voor een informatief gesprek. Wellicht vinden ze het wel hartstikke leuk om je wat meer te vertellen over wat hun werk inhoudt en wat voor diploma's je ervoor moet hebben.
maar neem vooral zelf initiatief en wees bereid zelf werk te verzetten om te bereiken wat je wil bereiken.
.. en zeg vooral je baan niet op voordat je een andere hebt..
Wat voor baan je ook hebt, een beetje eigen initiatief wordt overal wel op prijs gesteld. Je kan niet gaan zitten wachten tot alles je wordt aangereikt.
Als notuliste je zo leuk lijkt, zoek dan een bedrijfje dat in die tak zit, en mail eens of je eens zou mogen langskomen voor een informatief gesprek. Wellicht vinden ze het wel hartstikke leuk om je wat meer te vertellen over wat hun werk inhoudt en wat voor diploma's je ervoor moet hebben.
maar neem vooral zelf initiatief en wees bereid zelf werk te verzetten om te bereiken wat je wil bereiken.
.. en zeg vooral je baan niet op voordat je een andere hebt..
maandag 18 maart 2013 om 11:58
quote:samanthaaaa schreef op 17 maart 2013 @ 18:56:
[...]
Hoi Digijuf, hoe kan ik notulist worden? Wat voor training zou ik daar voor moeten volgen? Wat zijn transcripties? Hoe kan ik bereiken dat ik transcripties mag uitwerken?
Waar kan je werken als notulist of transcripties uitwerker?
Zoals anderen hier ook al opmerken: deze informatie kun je ook zelf opzoeken hoor, je komt wel erg lui en gemakzuchtig over.
En geen enkele baan houdt in dat je alleen maar notulen uitwerkt of transcripties uitwerkt, daarnaast heb je altijd nog andere werkzaamheden. Meestal kom je dan toch in een secretaresse-achtige functie terecht. Maar aangezien je aangaf dat je afspraken maken als stressvol ervaart, zou ik daar nog maar eens goed over nadenken. Als je dat al als stressvol ervaart, denk ik dat je uberhaupt niet geschikt bent voor zo'n soort functie.........
[...]
Hoi Digijuf, hoe kan ik notulist worden? Wat voor training zou ik daar voor moeten volgen? Wat zijn transcripties? Hoe kan ik bereiken dat ik transcripties mag uitwerken?
Waar kan je werken als notulist of transcripties uitwerker?
Zoals anderen hier ook al opmerken: deze informatie kun je ook zelf opzoeken hoor, je komt wel erg lui en gemakzuchtig over.
En geen enkele baan houdt in dat je alleen maar notulen uitwerkt of transcripties uitwerkt, daarnaast heb je altijd nog andere werkzaamheden. Meestal kom je dan toch in een secretaresse-achtige functie terecht. Maar aangezien je aangaf dat je afspraken maken als stressvol ervaart, zou ik daar nog maar eens goed over nadenken. Als je dat al als stressvol ervaart, denk ik dat je uberhaupt niet geschikt bent voor zo'n soort functie.........
maandag 18 maart 2013 om 12:49
Ik weet niet hoe het bij andere bedrijven gaat, maar onze besprekingen zijn dermate technisch/complex dat we de notulen zelf moeten maken. We hebben wel eens om secretariële ondersteuning gevraagd, maar dan moest er nadien nog zoveel uitgelegd en gecorrigeerd worden dat het efficiënter is om het zelf te doen. Bij conferenties e.d. worden bij werkgroepen wel vaak notulen gemaakt, maar die worden dan in korte tijd uitgewerkt voor verder gebruik dus dat lijkt me redelijk stressvol. Dat zie je bijv. ook in de Tweede Kamer, daar moeten verslagen ook binnen korte tijd worden uitgewerkt en verspreid (leuk werk lijkt me wel, maar best stressen).
Werken op een advocatenkantoor heb ik een tijdje gedaan. Als je niet tegen stress, gezeik en worden gebruikt als afvoerputje kunt, moet je dat zeker niet doen. Wat een hondenbaan was dat. En bandjes uittypen is ook niet leuk meer als je het 8 uur per dag moet doen, met een snelheid van 300 apm, zonder fouten.
Werken op een advocatenkantoor heb ik een tijdje gedaan. Als je niet tegen stress, gezeik en worden gebruikt als afvoerputje kunt, moet je dat zeker niet doen. Wat een hondenbaan was dat. En bandjes uittypen is ook niet leuk meer als je het 8 uur per dag moet doen, met een snelheid van 300 apm, zonder fouten.
maandag 18 maart 2013 om 17:25
Het is erg lastig om nu een kantoorbaan te vinden en er solliciteren nu honderden op die banen. Volgens mij worden er niet vaak Notulistes gevraagd dus voor je hier een opleiding, tijd en geld aan gaat verspillen zou ik eerst maar eens op internet kijken of er überhaupt vraag naar is en wat de vereisten zijn. En welke notulistenbedrijfjes er zijn en of het geen eenmanszaken zijn en dus personeel in dienst hebben.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
maandag 18 maart 2013 om 19:04
maandag 18 maart 2013 om 19:19
Dan heb je de verkeerde vragen gesteld. Je vraagt wat voor opleiding je nodig hebt om notulist te worden, wat transcripties zijn, welke bedrijven zich bezighouden met notuleren. Allemaal vragen die makkelijk te googlen zijn en waar je blijkbaar zelf het antwoord al op gevonden had.
Als je ervaringen met een notulistenopleiding of het werken als notulist wilde horen, waarom vroeg je daar dan niet naar?
Als je ervaringen met een notulistenopleiding of het werken als notulist wilde horen, waarom vroeg je daar dan niet naar?
Ga in therapie!
maandag 18 maart 2013 om 19:33
maandag 18 maart 2013 om 19:48
quote:Summerdance schreef op 18 maart 2013 @ 19:33:
Ik weet het!!!
Jouw droombaan!
Directeur van het een of ander
JE bent namelijk ontzettend goed in het rond commanderen van mensen.
Alleen....jammer dat het zo in de grote mensen wereld niet werkt
Hoewel...als je mijn baan hebt dan weer wel Ik zat ook net te denken, leiding geven en delegeren..........vooral veeeeeeeeeel delegeren. Wat doe je in de zorg? Mensen wassen? Of moeten ze dat van jou zelf doen?
Ik weet het!!!
Jouw droombaan!
Directeur van het een of ander
JE bent namelijk ontzettend goed in het rond commanderen van mensen.
Alleen....jammer dat het zo in de grote mensen wereld niet werkt
Hoewel...als je mijn baan hebt dan weer wel Ik zat ook net te denken, leiding geven en delegeren..........vooral veeeeeeeeeel delegeren. Wat doe je in de zorg? Mensen wassen? Of moeten ze dat van jou zelf doen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”