Terug 'in shape' na zwangerschap. (deel 2)

03-04-2008 14:55 519 berichten
Alle reacties Link kopieren
Motivatie-topic voor (pas) bevallen moeders die graag weer 'terug in shape' willen komen. Iedereen is welkom!

NaamBevallings-

datumHoeveelste Kindje?Lengte..Hoogste gewichtHuidig gewichtStreef-

gewichtKilo's afgevallen

sinds 28/03/08Angela24/04/082de1.72 m85 kg71 kg63 kg4.1 kgBloem05/02/082de1.77 m90 kg76.9 kg70 kg3.1 kgBrite03/05/082de1.68 m82 kg65.6 kg58 kg4.9 kgChoca17/10/071ste1.76 m81 kg70 kg63 kgDextro20/02/082de1.74 m89 kg70.2 kg68 kg7.8 kgDiana24/01/081ste1.77 m102 kg81 kg75 kg3.5 kgDoortje05/07/061ste1.80 m108.9 kg79,2 kg75 kg2,8 kgJudat15/02/081ste1.72 m95 kg83.7 kg70 kg1.3 kgKletskous07/09/072de1.65 m83 kg68 kg65 kg1 kgLabyrint04/08/071ste1.75 m95.5 kg77.9 kg70 kg2.1 kgMarieke12/03/081ste1.74 m85 kg64.6 kg60 kg13.4 kgMarf??/06/061ste en 2de1.75 m105.4 kg87.3 kg10.8 kgNurija14/11/071ste1.70 m93 kg80.4 kg71 kg1.1 kgPips11/01/082de1.73 m88 kg78.5 kg73 kg4.5 kgRammelkont05/02/082de1.68 m103 kg86,5 kg60/65 kg2,5 kgSarah06/03/082de1.72 m110 kg91.5 kg80 kg6.1 kgTesstan20/11/071ste1.67 m85 kg71.4 kg65 kg0.6 kgVisje24/01/081ste1.58 m89.4 kg73.4 kg64 kg4.5 kg

TOTAAL AANTAL KILO'S AFGEVALLEN: 74.1 KG
vandaag redelijke dag, wel twee mueslibollen op, maar die vullen ook zo lekker, kan ik er weer even tegenaan. Meestel bodypump ik de laatste tijd op woensdag (leg ik nog uit marf wat het is!!), maar mn sportvriendin kan niet, nu gaan we zaterdagochtend pas weer en zit ik hier met de pc bij de hand en mn studieboeken in de aanslag. gaat over taalverwerving bij jonge kinderen, wel interessant, gezien de leeftijd vanmn kleine meid.

voel me verder beetje down, als troost, schaamschaam, net twee koekjes gehad, smaakten eigenlijk nergens naar.. dus direct al spijt. Denk veel vaker direct na die tijd (en heel soms al voor die tijd) wat levert het me op als ik dat ga eten.. is al een hele vooruitgang, gedachtenloos eten is er niet meer bij, hoera!!

nu moet ik echt weer aan de studie, want ben al moe en dan wil het helemaal niet meer. (als ik nog langer wacht bedoel ik dan he!!)

Dag meiden, sterkte!!
Ik denk dat ik wel een goede week had. Met een tweede erbij schiet een uitgebreide lunch of diner er regelmatig bij in (ik eet alleen met de kinderen, manlief eet na). Deze week was het helemaal bar en boos dus ik heb goede hoop voor mrogen :-)
Ik duim voor je pips. ik was vanmorgen nog op gewicht, ook een meevaller, dus goede hoop voor morgen!!

wel net wat zoute stokjes gegeten, maar net snel het zakje weggelegd (nog half vol)

Dag meiden!
Jaaa! Ik ben weer wat kwijt; weeg nu 68.6 kilo. Het gaat goed.

Nog 10 te gaan!

Op zich gaat het niet-snoepen wel oke (denk ook 3x na voordat ik zomaar iets naar binnen prop), alleen gister kwam mijn familie op bezoek en heb ik de verleiding van de mini chocolade/slagroomsoesjes, en een plak cake niet weerstaan.... Maar vanmorgen op de weegschaal was daar niets van te zien!
80, dus klein beetje eraf!! maar mn broekenzitten al wijd, joepie!!! Nu naar mn oma, heb evergreen mee, wil niet zo'n grote calorierijke koek die ze altijd heeft!!ach, begrijpt ze vast wel

kom straks nog evenbijlezen, ben benieuwd naarde scores van jullie!
Vanmorgen 67.6. Op zich niet verkeerd natuurlijk, 4 ons afgevallen. Maandag woog ik echter 67.1, dus ik was toch een beetje teleurgesteld. Nou ja, het kan er natuurlijk ook niet af blíjven vliegen...

Haha, doortje, heel herkenbaar, mijn oma wil me ook altijd volstoppen met van alles! Zij begrijpt er ook niets van dat ik nog af wil vallen! Vroeger kregen vrouwen hier wel 12 kinderen, tja dan ben je waarschijnlijk niet zo bezig met je figuur tussen de zwangerschappen door....
Vanmorgen was ik 89,1, joepie!!! Officieel geen 9 meer!
Jeuh! Ik heb de 7 bereikt :-).

Deze week 1.5 kilo eraf. Vorige week was ik een kilo gegroeid (oeps) maar nu dus netto weer een halve kilo er af. Ben nu 79.5 kilo.

Dit weekend ben ik jarig en wil ik wel gewoon meesnoepen maar ik heb besloten niet luxueus te ontbijten en geen uitgebreid avonddiner te maken (normaal wel mijn gewoonte).

Over ruim twee weken gaan wij op vakantie. Eigenlijk wil ik voor die tijd toch zeker nog 2 kilo eraf... Gezien ik nooit mee dan een halve kilo per week afviel ga ik proberen extra te sporten. Kijken of dat lukt.

Marieke, ik weet van mijn oma en haar zussen (die al jaaaaaren overleden zijn, ik ben wat ouder -smiley met draaiende ogen) dat vrouwen vroeger ook aan de lijn deden hoor! Er was vaak een gymnastiekclubje of vrouwen gingen wandelen maar er was absoluut "concurrentie" op tailleniveau vroeger!

Ik hoop dat iedereen een goede week heeft gehad!
Goedemorgen,

Ik heb heel lang niets meer van me laten horen, sorry daarvoor!

Ik ben dan ook niet meer echt aan het afvallen. Wil het wel, maar het komt er niet van. De 'knop' heeft een week of 3 goedgestaan waarin ik toch maar een kilo afgevallen ben en daarna heb ik het jammer genoeg laten versloffen.

Ik heb vanochtend weer eens op de weegschaal gestaan en woog 83.7 Dat is maar liefst één ons minder dan de laatste weging hier! Gelukkig ben ik niet aangekomen...

Ik ga weer proberen mijn best te doen maar die beruchte knop moet nog wel weer even goedgezet worden.

Sommigen van jullie zijn echt goed bezig! Respect

Hoi hoi,

Hier vanochtend 73.2. (met volle borsten )

Gaat redelijk goed met het niet snoepen. Heb vandaag helaas een verjaardag van mijn schoonzus en zondag visite dus ben er bang voor... Heb met mezelf afgesproken dat ik onder de 70 kilo wil zijn als ik weer aan het werk moet. dat is pas 5 aug dus ik heb nog even gelukkig.

Succes iedereen!
Ik ga heel saai doen: ik weeg nog precies hetzelfde. Grrr.....

Enniewee: hulde voor de dames die opeens cijfers zien waar ze eerder nog enkel van konden dromen! En hulde voor diegenen die niet zijn aangekomen.

Pips: alvast van harte gefeliciteerd! Ik weet dat je op een bepaald moment niet meer naar de leeftijd van een dame mag informeren, maarre... wij oude wannabe Yammie Mammies onder elkaar...?
Labyrint, ik durf het nu nog te zeggen, na maandag niet meer

dan wordt ik nl. 38. Een extra reden dus om af te vallen. Ik wil als ik 40 wordt er knallend uitzien :-) Kids moeten toch een moeder hebben die nog leuk mee kan doen en er niet als oma uit ziet.
hahaha pips!! bijna jarig dus!!! Alvast gefeliciteerd!! Enne, 38 is een prachtige leeftijd hoor!!!!

Vandaag een slechte dag, maar dat geeft ook niet.,was allemaal wat onregelmatig, naar de dierentuin geweest, naar kennissen en even borrelen. Van alles gegeten, maar iet echt systeem erin.. gister gesport en drukke week komende week,dus niet veel tijd per om te snoepen. Drie dagen werken, een middag aan de studie, één keer sporten, naar de reunie van mn basisschool, ach, genoeg te doen!!

Meiden, zet hem op en ik ga er voor, volgende week wil ik de zeven zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hallo Allemaal,

ik trek mij terug uit dit topic.. stop met lijnen.. hoop zelfs de komende maanden de nodige kilo's aan te komen.. ik ben namelijk ZWANGER!! Ik had al zo'n vermoeden.. Het is nog wel heel erg pril dus het kan alle kanten nog op.. Maar ik hoop dat het deze keer goed blijft gaan!!!

Heel veel succes allemaal met afvallen!!!

Kom zo af en toe nog wel even buurten..
Shyte!!!! Gefeliciteerd meis!!! Ik duim voor je mee dat alles deze keer gewoon goed gaat

Kom je zo nu en dan nog even binnen vallen hier? Enne... Labyrint is best een leuke naam voor een meisje...
Shyte: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ben je dan in januari uitgerekend? Leuk, geniet ervan!

Ik vanochtend nog steeds 73.2 ondanks verjaardag en kraamvisite gisteren! Yippppiiieeeee.

Ik hoop dat ik deze week in de 72 terecht kom. ZOu helemaal super zijn.

Iedereen succes deze week!
Shyte!!!! Van harte meid

Geniet er lekker van!! Enneh, hou ons wel op de hoogte he!
Dames ben er nog heur maar heb even een roerige tijd achter de rug... enne vom het aantal verloren kilo's een beetje op te krikken ben ik nu 86,5 dus weer een halve kilo in de min...

Shyte: gefeliciteerd!!!! en nu maar lekker aankomen hihi
Shyte; Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Een watermannetje, toch? Leuke kindjes!

Vandaag (gister 68) 67,9 ondanks een etentje bij mijn schoonzus gister, plus een paar stukjes chocola, koekje en een eierkoek. merk wel dat het snelle afvallen nu voorbij is, het gaat langzaam maar gestaag nu...

Pips: Nog gefeliciteerd!
Haai dames

Long time no see

Ik had ff geen zin om erg bewust mee te doen, met wegen elke week enzo. Sorry Oudste is echt in zijn dwarse tijd, dus dat is niet echt fijn. Eten doet ie superslecht (warm eten dus) en dat is eigenlijk ook elke dag strijd. Sarahmeis doet het wel geweldig, sinds vorige week is ze op woensdag naar de creche (dus vandaag ook ) en vanaf 1 juni ook op vrijdag. Ik ben druk bezig met zoeken naar een nieuwe baan. Heb vorige week (einde zwangerschapsverlof) ontslag genomen bij baas. Dus, ben eigenlijk heel druk, want ook nog schilders aan huis momenteel (buitenboel) en we zijn druk geweest met de tuin. Nu moeten we zelf nog een aantal grote klussen doen, we hebben veel verjaardagen deze maanden en met het mooie weer zijn we veel buiten; fietsen, BBQ-en, wandelen met en zonder familie en vrienden. Druk druk druk dus Ik heb nog wel erg veel last van de plek van de ruggeprik, én nu ook van mijn litteken, dus echt sporten is er nog niet van gekomen. Desalniettemin let ik nog wel goed op wat ik eet, kook (meestal ) gezond dus ik val ook nog wel af. Niet veel, maar da's ok. Ik weeg nu 91,5. Marieke; kijk maar wat je doet, eruit halen mag, dan sluit ik me wel weer aan als ik er weer genoeg motivatie voor heb

Shyte: gefeliciteerd!
Shyte, gefeliciteerd!!!

Sarah, wat ga je goed! Ik snap dat je het druk hebt, maar wat ben je veel afgevallen, goed hoor! Zo te horen hoef je er ook niet bewuster mee bezig te zijn, want je gaat goed zo. Al dat wandelen en fietsen is ook erg goed voor je. Ga zo door!

Hier heb ik me een beetje laten gaan de afgelopen dagen en ik durfde niet op de weegschaal te gaan staan, maar vanochtend vond ik dat ik er toch maar aan moest geloven. Is er warempel ook nog een halve kilo af! Nouja, vind het prima zo :-)
@Sarah: Leuk dat je er weer bent, zo gemakkelijk kom je er niet vanaf hoor! Bovendien ben je goed voor het opkrikken van het gezamenlijk aantal kilo's!
hoi hoi, heerlijke poffertjes met slagroom en aardbeien gehad vandaag, maar verder gaat het prima, heb nu de 7 in beeld!!Dus we gaan door!! Joepie!! Morgen weer wegen, ik ga voor 79.5!!

Sarah, leuk dat je er weer even bent!!

En rammel, het komt echt wel hoor!! Sterkte met je puberdreumes!!

Shyte,gefeleciteerd met je zwangerschap!!
Hallo iedereen,

Hier nog geen 72 in beeld maar 73.0, dus 0.3 afgevallen. Ach, beter iets dan niets! HEb deze week ook best wel wat gezondigd. Gisteren een heel eind gelopen met de kinderwagen dus dat was weer goed . Deze week harder mijn best doen. Aankomende zondag nog wel bbq, iemand nog tips om toch lekker mee te doen maar niet te veel en te vet te eten?

Sarah, ik ken het hoor een puberende peuter. Heb er zelf 1 van bijna 3 en die is soms echt onuitstaanbaar! (had ik soms maar behang .) naja, er komt vast een dag dat het allemaal weer een stuk beter gaat, hihi.

ben benieuwd hoe het bij jullie deze week is gegaan.

Prettige weegdag allemaal
Hé angela,

Voor de bbq is vis heel mager (eventueel zelf meenemen). Even in folie wikkelen en gewoon op de bbq. Je kunt in principe alle soorten gebruiken. Kipfilet is ook niet vet. En je kunt je natuurlijk tegoed doen aan salade, ook meestal wel aanwezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven