Probleempje met wassen

19-03-2013 00:24 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb even een probleempje! Ik ging braaf de was doen, en ik had gekleurde was in de machine gedaan, en ook een donkere trainingsbroek, nooooooooit eraan gedacht dat het een nieuwe was, en misschien voel je het al aankomen: yup mijn gekleurde was is verminkt! Dat blauwe en groene handdoeken verkleurd zijn... oke. Maar een grijs en geel shirt van mij vriend en een rode van mij zijn nu ook lelijk geworden. Iemand enig idee hoe ik het weer goed krijg? Ik heb het al 3x gewassen met extra Shout en Vanish, wat kan ik nog meer doen in de hoop dat de kleuren weer normaal worden? Alvast bedankt.
Zo'n doekje dat kleuren vangt all gebruikt?

Ontkleurder van HG werkt ook wel, maar dan moet de was wel nat zijn.
Niks, leg je er bij neer.

Een rood shirt bij een grijs met geel shirt had ik trouwens ook al niet gedaan.
En idd, er helpt eigenlijk niet zoveel tegen verkleurde was.
Nouja die trainingsbroek is er per ongeluk erbij gekomen, nooit aan gedacht dat die nieuw was, en de tshirts heb ik al een poosje, want als tshirts nieuw zijn doe ik ze eerst met een handwas. Maar ik zou eens kijken voor dat product van HG. Moet de was dan eerst weer gewassen worden? Of staat die info erop?

En ja liubi, als ik het wist had ik idd zo doekje gebruikt. Werkt dat eigenlijk wel?
Het werkt allemaal niet. En ik ben ervaringsdeskundige.

Bespaar je het geld, koop er een nieuw shirt van.
Ik weet niet zeker van welk merk het was (Dylon?) maar ze hebben bij de drogist een spulletje waarmee je de schade kan herstellen. Maar je was mag niet drogen en je moet het een paar keer achter elkaar doen. Ik had ooit eens een sjaal (pasjmina, allemaal kleurtjes) bij de overhemden gegooid (overhemden waren licht bont, wit met een streepje of zoiets). De sjaal liep door op het overige goed. Ik heb die was een stuk of 6 keer gedaan met dat spul en uiteindelijk was alles weg. Maar het toverwoord schijnt te zijn: de was moet nat blijven.

Succes!
Die doekjes werken perfect. Ik gebruik ze heel vaak en geloofde het eerst ook niet. Heb het toen uitgeprobeerd met een wit en een rood shirt. Alles had zijn eigen kleur nog, alleen het doekje was knalrood. Ik doe nu bijna alle kleuren bij elkaar met zo'n doekje erbij en gaat nooit fout. Ik doe dan rood, oranje, geel, roze, paars, blauw en groen bij elkaar.
Ontkleurder niet doen hoor, dat is alleen voor witte was. Het leekt namelijk.
Ik gooi eigenlijk altijd alles bij elkaar behalve wit. Heb het nog nooit gehad dat kleuren afgeven en heb echt geen super kwaliteit kleding. Wist niet dat het zo snel fout zou kunnen gaan. Goed dat ik het lees - over die nieuwe spullen eerst met de hand wassen bedoel ik.

Dus sorry, geen tip, wel bedankt voor de waarschuwing!
quote:Vl43inder schreef op 19 maart 2013 @ 00:45:

Het werkt allemaal niet. En ik ben ervaringsdeskundige.

Bespaar je het geld, koop er een nieuw shirt van.Dit dus. Niets helpt. Soms word het wat beter na tig keer wassen maar echt mooi word het niet meer.
quote:Ivetje schreef op 19 maart 2013 @ 08:22:

Die doekjes werken perfect. Ik gebruik ze heel vaak en geloofde het eerst ook niet. Heb het toen uitgeprobeerd met een wit en een rood shirt. Alles had zijn eigen kleur nog, alleen het doekje was knalrood. Ik doe nu bijna alle kleuren bij elkaar met zo'n doekje erbij en gaat nooit fout. Ik doe dan rood, oranje, geel, roze, paars, blauw en groen bij elkaar. ben benieuwd naar jouw garderobe.
Ik mik ook alles door elkaar in de was & als er wit bij zit, dan ook zo'n doekje. Als ik genoeg witte was heb, dan was ik die wel apart, ook met zo'n doekje erbij, dat haalt het wit echt op.

Nieuwe kleding was ik wel eerst of apart, of met een wasje van die kleur.
quote:meryan schreef op 19 maart 2013 @ 09:05:

Ontkleurder niet doen hoor, dat is alleen voor witte was. Het leekt namelijk.

Oké thanks! Wou eigenlijk gaan kijken maar nu durf ik het niet meer aan. Me moeder zei: ja witte was kan je ook eventjes in bleek doen maar niet te lang anders krijg je gaten. (zou dus sowieso niet goed komen bij mij dan )

quote:odi schreef op 19 maart 2013 @ 09:13:

Ik gooi eigenlijk altijd alles bij elkaar behalve wit. Heb het nog nooit gehad dat kleuren afgeven en heb echt geen super kwaliteit kleding. Wist niet dat het zo snel fout zou kunnen gaan. Goed dat ik het lees - over die nieuwe spullen eerst met de hand wassen bedoel ik.

Dus sorry, geen tip, wel bedankt voor de waarschuwing!Hihi you're welcome. Ik gooi normaal ook alles bij elkaar maar heb nooit rekening gehouden met die broek. Wijze les voor iedereen?
Volgens mij heette dat spul "Eerste hulp bij wasongelukken". Ga anders informeren bij de drogist, mij hebben ze toen heel goed geholpen (was een DA-drogist). Maar nogmaals... Hou de was nat, niet op laten drogen.

Ik moet zo even weg, dan kom ik ook langs een drogist, dan kijk ik wel even en dan zet ik het hier neer. Echt hoor, de overhemden met een witte ondergrond en een rood of blauw streepje zagen er weer keurig uit. En dan... niet geschoten is altijd mis! Als je niets doet komt het in ieder geval niet goed dus probeer het gewoon.
Late reactie van mij Ik heb me er maar bij neergelegd, Ik heb een soort kleur was iets gekocht (weet niet meer hoe dat heet) maar dat was dus ook idd zonde van mijn geld, dus vandaar dat ik me erbij heb neergelegd Maar tnx voor de berichtjes!
anoniem_174475 wijzigde dit bericht op 21-03-2013 01:15
Reden: Voila :3
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven