wat deed jij op je 20e?

19-03-2013 17:32 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik een super rustig leven. ik ga naar school, kom thuis en ga voor school bezig en voor de rest kijk ik tv en zit ik bij mijn ouders. 1 avond per week zwem ik en sport ik. Door de week zie ik vriendinnen ook niet want die zijn ook druk. In het weekend ben ik wel heel druk met werk, uitgaan, vriendinnen. hoe zit of zat dit bij jullie?
Toen ik 20 was studeerde ik, woonde in het allerleukste studentenhuis, had veel bijbaantjes en het leven was een groot feest.

Ik verbaas me over het aantal mensen dat op haar 20e al samenwoonde. Had die tijd van mijn leven (die nog even voortduurde) voor geen goud willen missen.
studeren, veel werken in de horeca, veel uit, elke dag sporten, vrijwilligerswerk, drukke maar fantastische tijd, en ook gewoon al mijn studiepunten gehaald;)
Op mijn twintigste leerde ik, was ik getrouwd en kreeg ik mijn eerste kind. Ik was verantwoordelijk, ik hou van mijn kind(eren), maar achteraf had ik langer moeten wachten. Ik had achteraf meer moeten leven als tiener/twintiger, ik deed dat wel, maar wel op een andere manier. Maar ach, uiteindelijk zijn al mijn dromen realistisch aan het worden en ben ik gelukkig!
Ik ben nu ook 20. Momenteel zit ik in het buitenland, ik ben voor 4 maanden op Erasmus. Woon dus nu op kamers en ga lekker naar school. Als ik zometeen weer in het vertrouwde Nederland kom, woon ik samen met mijn vriend, sport ik 3 x in de week, geef ik gymles en ga het laatste jaar van mijn opleiding in!
.
Werkte ik en een sterrenrestaurant zon 65 uur per week, woonde niet meer bij mijn ouders, en had weinig tijd voor vriendinnen aangezien die nog op school zaten en ik in het weekend werkte
Studeerde, woonde op kamers, werkte in een kroeg, dronk heel veel sterke drank, had maatje 34, bleef nachten spontaan weg, had heel veel sjans, regelmatig goede seks en maakte me druk om de meest stomme dingen. Ow en ik dacht altijd dat ik blut was maar toch had ik toen veel meer kleding dan nu. Nu heb ik een hypotheek, bah.

Ik mis mijn studententijd
Ik woonde samen. Heb mijn rijbewijs gehaald en diploma. Ging studeren en had een part-time vaste baan was zwanger en werd moeder. Vond het een topjaar. Alles in mijn leven viel op zijn plaats
Ik had toen net besloten te stoppen met mijn eerste studie en zat te bedenken wat ik dan wel wilde doen.

Ik woonde voor het eerst samen in een heel klein studiootje! Ik ging toen ook nog vaak op stap, net als de jaren ervoor, toen ik net uit huis was. Ongeveer eens per maand ging ik naar mijn ouders, heel gezellig.

Best een leuke tijd achteraf gezien, ook al ging het psychisch toen wat minder. Toch kijk ik er met plezier op terug.
Time spent with a cat is never wasted
Ik studeerde af voor mijn eerste studie, kocht een huis en was mijn bruiloft aan het voorbereiden.

Heel druk jaar
34 jaar geleden woonde ik nog bij mijn ouders, werkte ik, volgde avondcursussen en had "vaste verkering". Door de week zagen we elkaar niet zo vaak, omdat hij nog leerde en ik naar cursus was. In het weekend gingen we naar de film, de jeugdsoos of vrienden.
Ik studeerde, woonde op kamers, ging vaak bij vriendinnen eten en naar de kroeg. Verder liep ik bij een psycholoog en ging ik bijna elk weekend naar thuis-thuis.
Ik was net klaar met studie en werkte net, en woonde net samen met m'n vriend. En elk weekend gingen we naar een andere houseparty.
Toen ik 20 was zat ik op kamers, studeerde ik, werkte 20 uur per week, was net weer vrijgezel dus ging ook vaak op stap.

Ohja en ik sportte 3/4 keer per week.
Ik studeerde, werkte 2/3 avonden en de zaterdag ochtend.

Op donderdag vrijdag en zaterdag avond in de kroeg te vinden.

En naar natuurlijk ieder weekend naar de voetbal.

Uh, ik kwam thuis om te eten en te slapen eigenlijk. Hielp overigens wel in het huishouden.

Dus net geen hotel leven ;).

En uh, toen ik wat met mijn vriend kreeg ging ik na het werk naar hem toe. En was ik in het weekend bij hem. En ging ik niet meer op zaterdag avond stappen. Op donderdag en vrijdag was het toch gezelliger!

Dan waren er geen 16 jarige.
Ik heb afgerekend met mijn eetstoornis, diploma behaald heb twee keer gesolliciteerd werd bij beide instellingen aangenomen heb een baan geaccepteerd in een andere provincie, ben op mezelf gaan wonen ik kende er niemand en met een schone lei begonnen! Nu 4 jaar later ben ik getrouwd, heb een baby van 7 maanden en ben in de tussen tijd nog twee keer verhuisd.
Studeren, eten met vriendinnen/studiegenoten, uitgaan, op kamers wonen, richting zoeken in mijn leven. Achteraf vind ik 't raar dat mij dat zoveel moeite kostte.
Ik werkte fulltime en woonde bij mijn moeder. Ging niet uit en had geen sociaal leven.

Volledig anders tien jaar later.

Getrouwd, zoontje van 4, werk parttime en bestier mijn eigen huishouden. Nu een klein sociaal leventje.
Ik had het druk met mijn eerste baan, woonde net samen met een vriend, ging twee keer per week turnen, zes ochtenden per week zwemmen vóór ik naar kantoor ging en in het weekeinde paardrijden en duiken of naar de duiktraining als het buitenwater nog te koud was. Dat was overigens in 1970. De rest van de tijd die in het weekeinde overbleef doken we een kroeg in of we gingen naar een concert of toneelstuk.
verba volant, scripta manent.
Ik studeerde aan het hbo, verbrak mijn lange gewelddadige relatie en ging in therapie om het te verwerken. Verhuisde van mijn ex naar een studentenhuis.

Gelukkig was mijn 21ste levensjaar weer een stuk leuker
ik ben nu 20.. ben bezig met afstuderen, bijbaan, woon samen, nog steeds bezig met motorrijden, paardrijden en doe vee ldingen met vrienden
ik studeerde, woonde een half jaar in parijs, stage en veel feesten, dronk veel bier en wijn. was erg druk met mijn studentenvereniging en genoot van het leven goede herinneringen aan mijn studententijd.

Oh, ik studeerde ook 'echt' hoor. Ben cum laude afgestudeerd. Dat scheelt dan weer haha
In dat jaar trouwde ik, ging ik uit huis, richtte ik samen met mijn man ons eerste huisje in: een flatje, schreef ik mijn eindscriptie voor mijn opleiding, haalde ik mijn SPW-diploma, en zocht ik mijn eerste baan als onderwijsassistent (maar vond die pas een jaar later).
Alles kan ... en alles komt goed...
Toen ik 20 was, zat ik niet lekker in mijn vel; ook niet veel gedaan toen. Een jaar later ging 't gelukkig een stuk beter toen ben ik gaan samenwonen en studeren.
wat je water geeft, groeit
Toen ik 20 was woonde ik op een kibboets, werkte me te pletter, feestte me te pletter en genóót met volle teugen. In het laatste staartje van mijn 20ste levensjaar ging ik op kamers in Amsterdam om te gaan studeren.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven