Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
woensdag 13 maart 2013 om 09:49
Niks mis met je tijd, Mother2009! Ik kan me ook zo voorstellen dat je het eerste stuk ook niet sneller kon vanwege de drukte. Volgens jaar de HM! Wat een cool plan!
Ik heb aankomende zaterdag mijn eerste 10km-wedstrijd. Gistermiddag heb ik een intervaltraining gedaan van 5 km. Donderdag loop ik nog een kort, rustig loopje en dan ben ik er wel klaar voor
maart: 38 km, totaal: 157 km
Ik heb aankomende zaterdag mijn eerste 10km-wedstrijd. Gistermiddag heb ik een intervaltraining gedaan van 5 km. Donderdag loop ik nog een kort, rustig loopje en dan ben ik er wel klaar voor
maart: 38 km, totaal: 157 km
woensdag 13 maart 2013 om 10:07
@Max, ik kijk gewoon welke wedstrijd mij leuk lijkt en niet te ver, ik kijk niet echt naar km.
@Max, moet natuurlijk Sunlover zijn, ja de 10 km. bij de marathon van Rotterdam lijkt mij ook wel leuk. Moet nog even kijken.
@Fabienne13, dank je wel. Succes zaterdag met je eerste 10 km!
Sterker nog voor mijn 50 ste wil ik een marathon gaan lopen!
O ja, eind januari heb ik speciaal voor de CPC de nieuwe Asics GT 2160 gekocht. Ik had ze aangedaan voor de CPC maar bij aankomst heb ik toch mijn oude schoenen weer aan getrokken. Ik heb pijn op de bovenkant van mijn voet. Is het raar om terug te gaan met de schoenen naar de hardloopwinkel?
@Max, moet natuurlijk Sunlover zijn, ja de 10 km. bij de marathon van Rotterdam lijkt mij ook wel leuk. Moet nog even kijken.
@Fabienne13, dank je wel. Succes zaterdag met je eerste 10 km!
Sterker nog voor mijn 50 ste wil ik een marathon gaan lopen!
O ja, eind januari heb ik speciaal voor de CPC de nieuwe Asics GT 2160 gekocht. Ik had ze aangedaan voor de CPC maar bij aankomst heb ik toch mijn oude schoenen weer aan getrokken. Ik heb pijn op de bovenkant van mijn voet. Is het raar om terug te gaan met de schoenen naar de hardloopwinkel?
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
woensdag 13 maart 2013 om 14:26
Ik heb vandaag een klein rondje gelopen om de spieren een beetje los te lopen. Het was lekker om weer te lopen, maar ging niet heel erg soepel. Maar ach, komend weekend ga ik weer een rondje doen.
maart 35,42 km, 2013 137,22 km
maart 35,42 km, 2013 137,22 km
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
zaterdag 16 maart 2013 om 08:14
@ fabienne: zie nu pas de vraag, maar ik zou gewoon even kijken hoe het gaat na vandaag. Héél veel succes vandaag. Zet 'm op en maak er iets van!! Hoe laat is de start? Ik ga duimen
@ sun: had je spierpijn? Hoop dat het snel allemaal weer wegtrekt
@ mother: ben je nog teruggegaan met de schoenen?
Ik heb gisteren lekker gelopen en deed mijn weekend assignment. Het was best een eind, als ik op het plaatje kijk van de route moet ik er wel om lachen. Onderweg luisterde ik naar een audioboek en dat was wel vermakelijk, de uren vlogen voorbij eigenlijk. Geen centje last, morgen rondje hobbelen en dan weer verder met het schema.
Jullie nog plannen (Fabienne natuurlijk de run vandaag)?
Fijne dag meiden!
@ sun: had je spierpijn? Hoop dat het snel allemaal weer wegtrekt
@ mother: ben je nog teruggegaan met de schoenen?
Ik heb gisteren lekker gelopen en deed mijn weekend assignment. Het was best een eind, als ik op het plaatje kijk van de route moet ik er wel om lachen. Onderweg luisterde ik naar een audioboek en dat was wel vermakelijk, de uren vlogen voorbij eigenlijk. Geen centje last, morgen rondje hobbelen en dan weer verder met het schema.
Jullie nog plannen (Fabienne natuurlijk de run vandaag)?
Fijne dag meiden!
zaterdag 16 maart 2013 om 15:48
zaterdag 16 maart 2013 om 16:02
zaterdag 16 maart 2013 om 16:17
zondag 17 maart 2013 om 13:39
Bijna op de helft, Dita! Je gaat goed!
Ik heb mijn yogales afgezegd: ik ben te moe en wil gewoon lekker aanrommelen in huis. Ik heb een hele leuke wedstrijd gehad. Geen supertijd gelopen, maar ik ben er heel erg tevreden over. Nu ook eigenlijk geen spierpijn, dus ik had misschien nog wel wat meer kunnen geven. Volgende keer beter
maart 52 km, totaal 171
Ik heb mijn yogales afgezegd: ik ben te moe en wil gewoon lekker aanrommelen in huis. Ik heb een hele leuke wedstrijd gehad. Geen supertijd gelopen, maar ik ben er heel erg tevreden over. Nu ook eigenlijk geen spierpijn, dus ik had misschien nog wel wat meer kunnen geven. Volgende keer beter
maart 52 km, totaal 171
zondag 17 maart 2013 om 18:15
Vanmiddag toch maar naar Hoog Buurlo gegaan om te lopen. Het blijft een mooie route maar wel zwaar !!!
Zag nog 2 andere lopers met rugzakje, die hebben vast een hoop kilometers meer gelopen dan ik. En toen ik op een fietspad aan de wandel was omdat het maar omhoog bleef gaan werd ik nog ingehaald door een hardloper, die had er duidelijk minder moeite mee
Het zonnetje kwam ook nog even door, dat was lekker, ben de kou zo zat.
Moe maar voldaan kwam ik na 13 km weer bij de auto.
Voor ik ging had ik mij gewogen en was ik 69,9 kilo, toen ik weer terug was woog ik 68,8 kilo. Is volgens mij vocht wat je verlies.
Nu mijn dagelijkse halve liter drinken naar binnen zien te krijgen.
Zag nog 2 andere lopers met rugzakje, die hebben vast een hoop kilometers meer gelopen dan ik. En toen ik op een fietspad aan de wandel was omdat het maar omhoog bleef gaan werd ik nog ingehaald door een hardloper, die had er duidelijk minder moeite mee
Het zonnetje kwam ook nog even door, dat was lekker, ben de kou zo zat.
Moe maar voldaan kwam ik na 13 km weer bij de auto.
Voor ik ging had ik mij gewogen en was ik 69,9 kilo, toen ik weer terug was woog ik 68,8 kilo. Is volgens mij vocht wat je verlies.
Nu mijn dagelijkse halve liter drinken naar binnen zien te krijgen.
maandag 18 maart 2013 om 10:09
@Fabienne, fijn dat de wedstrijd leuk was maar ik ben wel heel nieuwsgierig naar je tijd.
@Bibianne, zo dat klinkt idd. als een leuk loopje.
Zo, zaterdagochtend heb ik voor het eerst met app van looptijden.nl + muziek getraind: 8.179 m 00:50:59, 9,63 km/u. In het begin last van mijn knie, later ging het beter.
Ik heb mijn nieuwe Asics schoenen vrijdag jl. teruggebracht naar de hardloopwinkel ben benieuwd wanneer ik iets hoor.
Maart: 28.1 km. Totaal: 173,9 km
@Bibianne, zo dat klinkt idd. als een leuk loopje.
Zo, zaterdagochtend heb ik voor het eerst met app van looptijden.nl + muziek getraind: 8.179 m 00:50:59, 9,63 km/u. In het begin last van mijn knie, later ging het beter.
Ik heb mijn nieuwe Asics schoenen vrijdag jl. teruggebracht naar de hardloopwinkel ben benieuwd wanneer ik iets hoor.
Maart: 28.1 km. Totaal: 173,9 km
maandag 18 maart 2013 om 11:57
@ fabienne: en? Al zin in weer een ander loopje? Fijn dat het leuk was!
@ dita: je gaat nog steeds prima he? Leuk? Het wordt ook weer beter weer, dus dat is ook wel fijn denk ik
@ bibianne: leuk dat je gegaan bent. Had je een beetje mooi weer eigenlijk?
@ mother: is de pijn in de knie weg? Wat gek dat je de schoenen niet kon ruilen? Wat gaan ze dan nu doen?
Ik heb vrijdag wel de slechtste dag uitgekozen van het weekend om de 35 km run te doen (werd 37 km overigens). Maar goed, is ook weer een goede oefening zullen we maar zeggen. Nergens last van gelukkig. ik heb gisteren weer een lekkere training gedaan. Morgen weer. Het gaat nu wel weer snel richting Berlijn (over 3 weken is het alweer voorbij). En daarna weer verder voor Edinburgh.
Ergens dit jaar wil ik nog wel een 5 en 10 doen om te kijken hoe dat gaat in vergelijking met vorig jaar, maar eerst maar eens eind mei afronden en dan de balans opmaken en vanaf daar weer verder.
Fijne week!
@ dita: je gaat nog steeds prima he? Leuk? Het wordt ook weer beter weer, dus dat is ook wel fijn denk ik
@ bibianne: leuk dat je gegaan bent. Had je een beetje mooi weer eigenlijk?
@ mother: is de pijn in de knie weg? Wat gek dat je de schoenen niet kon ruilen? Wat gaan ze dan nu doen?
Ik heb vrijdag wel de slechtste dag uitgekozen van het weekend om de 35 km run te doen (werd 37 km overigens). Maar goed, is ook weer een goede oefening zullen we maar zeggen. Nergens last van gelukkig. ik heb gisteren weer een lekkere training gedaan. Morgen weer. Het gaat nu wel weer snel richting Berlijn (over 3 weken is het alweer voorbij). En daarna weer verder voor Edinburgh.
Ergens dit jaar wil ik nog wel een 5 en 10 doen om te kijken hoe dat gaat in vergelijking met vorig jaar, maar eerst maar eens eind mei afronden en dan de balans opmaken en vanaf daar weer verder.
Fijne week!
maandag 18 maart 2013 om 12:50
maandag 18 maart 2013 om 15:46
@ mother: raar zeg met die schoenen. Je had toch alleen lást van de schoenen? of was er iets mee? Ik weet het nou niet meer? Ik train meestal om de dag, afhankelijk van de weekend opdracht soms van te voren 1 extra rustdag. Ik denk dus deze week dinsdag, donderdag en dan zondag de 14x800 want die is tamelijk zwaar, maar moet nog even kijken. Overigens staan alle trainingen ook op mijn weblog op http://www.runpower.nl Ook artikelen met weetjes, recepten etc. Nu nog 2x een lange duurloop vóór de marathon en dan eens kijken.
maandag 18 maart 2013 om 21:30
quote:Mother2009 schreef op 18 maart 2013 @ 10:09:
@Fabienne, fijn dat de wedstrijd leuk was maar ik ben wel heel nieuwsgierig naar je tijd.
Die afstand loop ik in een uur . Mijn 10km-tijd lag net voorbij de 1.10uur.
Normaal gesproken loop ik zo'n 8km/uur. Bij een wedstrijd loop ik vaak iets sneller, zaterdag dus ook
Die afstand loop ik in een uur . Mijn 10km-tijd lag net voorbij de 1.10uur.
Normaal gesproken loop ik zo'n 8km/uur. Bij een wedstrijd loop ik vaak iets sneller, zaterdag dus ook
dinsdag 19 maart 2013 om 15:02
@Max, oke, even uitleggen ik heb 3 paar schoenen, 2 oude en 1 nieuwe. Ik kreeg last van mijn knie tijdens het lopen met oude en nieuwe schoenen.
Mijn oude schoenen heb ik teruggebracht omdat ik tijdens het lopen, dus niet hardlopen al gelijk pijn heb aan de bovenkant van de schoen.
@Fabienne, ach joh maakt toch niet uit snelheid komt later eerst afstand.
Zo net terug van hardlopen in het haagse bos: 7.175 m, 00:43:32, 9,89 km/. Dit keer had ik geen last van mijn knie, gek he?
Maart: 35.2 km. Totaal: 181 km
Mijn oude schoenen heb ik teruggebracht omdat ik tijdens het lopen, dus niet hardlopen al gelijk pijn heb aan de bovenkant van de schoen.
@Fabienne, ach joh maakt toch niet uit snelheid komt later eerst afstand.
Zo net terug van hardlopen in het haagse bos: 7.175 m, 00:43:32, 9,89 km/. Dit keer had ik geen last van mijn knie, gek he?
Maart: 35.2 km. Totaal: 181 km
dinsdag 19 maart 2013 om 20:52
Mother, grappig, ik hou ook alles bij via looptijden. Vind het een goede site.
Vanavond naar de loopgroep geweest. Het kost me wel veel moeite om er heen te gaan. Maar nog 1x en dan gaan we weer naar het bos toe en hoeven we niet meer over het industrie terrein te rennen. Als het nu ook nog wat warmer word komt het wel weer goed.
mrt 56
2013 193
Vanavond naar de loopgroep geweest. Het kost me wel veel moeite om er heen te gaan. Maar nog 1x en dan gaan we weer naar het bos toe en hoeven we niet meer over het industrie terrein te rennen. Als het nu ook nog wat warmer word komt het wel weer goed.
mrt 56
2013 193
dinsdag 19 maart 2013 om 21:40
Rainbowrun donderdag 1 augustus.
Voor de eerste keer in Amersfoort samen met de Gaypride Amersfoort organiseert loopnu een heel bijzondere socialrun, het parcours gaat door onze mooie binnenstad en is 2,5 km lang. Deze ronde kan 1 of 2 keer worden afgelegd. Het parcours wordt nog bekend gemaakt maar gaat dwars door kroegen heen etc. Er zijn onderweg een 6 tal posten waar de deelnemers een gekleurd polsbandje krijgen. Als de deelnemers op het lieve vrouwekerkhof finishen dan hebben de deelnemers alle kleuren van de regenboog ontvangen!
Voor de eerste keer in Amersfoort samen met de Gaypride Amersfoort organiseert loopnu een heel bijzondere socialrun, het parcours gaat door onze mooie binnenstad en is 2,5 km lang. Deze ronde kan 1 of 2 keer worden afgelegd. Het parcours wordt nog bekend gemaakt maar gaat dwars door kroegen heen etc. Er zijn onderweg een 6 tal posten waar de deelnemers een gekleurd polsbandje krijgen. Als de deelnemers op het lieve vrouwekerkhof finishen dan hebben de deelnemers alle kleuren van de regenboog ontvangen!