Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Joh, dat is hardstikke goed! Je mag er gerust vertrouwen in hebben dat je in juni 5km aaneengesloten kunt lopen.
Hallo allemaal,

Ik heb een flinke verkoudheid gehad en het erg druk gehad met mijn studie.

Ik heb dus een poosje niet kunnen lopen.

Vandaag heb ik met een restje verkoudheid gelopen. Een rondje van 8 km in 9,5 km/uur.

Het ging redelijk, maar was vergeten een zakdoek mee te nemen, dus mijn neus deed niet wat ik wilde.

Ik zit och te dubben wat ik zondag zal doen.

Ik wil zo graag lopen, zal ik het maar gewoon proberen? En dan uiteraard wel zakdoeken meenemen.

maart 8 km, 2013 109,8 km
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
@ mother: klaar voor morgen? Mijn snelheid op wat? Voor een run of in trainingen>? Dat laatste wisselt nogal, naar gelang de training (interval, duur etc). Morgen paste niet in het schema, als ik nu dit jaar een run doe, wil ik ook kijken hoe snel dat gaat/kan en dát past niet. Heb gisteren al een MM gelopen (snelle mijl) en dat is het voor dit weekend aan tempo werk. Morgen een rustige training, in de middag nu lekker naar een foto lezing in theater hier. Geen CPC dus voor mij. Moet nog even kijken welke 5 en 10 ik eventueel kan doen dit jaar

@ sun? hoe voel jij je en nam je al een besluit?

@ dita; gaat vast lukken, je hebt ook nog ruim de tijd!

Gek weer he? Gisteren nog vrij warm. Heb aan het einde van de dag toch maar de training gedaan voor het weekend. Was erg zwaar, want ik had al veel gewandeld met de hond, en ramen gelapt enzo. maar het ging wel aardig. Morgen lekker rustig hobbelen dan maar weer, op naar de lange van komend weekend.

Ben benieuwd naar jullie plannen, en hoe de CPC gaat!! Succes morgen meiden
Mother2009: Succes vandaag!
@max: ik voel me redelijk. Ik ga het denk ik gewoon proberen, maar dan niet snel lopen, dus gaan voor het lopen binnen de tijd. Als ik het niet probeer krijg ik daar denk ik spijt van. Ik hoop ook opgepept te worden door de andere lopers en publiek.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Zet m op meiden. Ben benieuwd naar jullie ervaring en verhalen. Het weer valt reuze mee, het lijkt droog en lekker fris. Heel anders dan vorig jaar toen het ineens zo warm was

Ik heb vanmorgen een fijne training gedaan. Had weekend assignment al gedaan, dus had 'vrij'. Gerommeld met pasfreqentie en paslengte en het effect van 'mindset' op het tempo. Wel grappig.

Vanmiddag naar het theater. Ben benieuwd

Fijne zondag allemaal!
Oh, jij loopt ook vandaag, Sun.lover? Heel veel succes!

Ik ga vanmiddag een rondje lopen, gewoon in het bos
Oh, ik ben zo benieuwd hoe jullie gelopen hebben!

Ik heb bevroren billen 11km door het bos gebanjerd.

maart: 33km, totaal: 151
Ik heb het gehaald. Ik vond het wel zwaar en de laatste 7 km gingen een stuk langzamer. Maar ik was binnen voor de sluiting. Ik heb 21,41 km gelopen in 2,25 uur. Ik ben trots op mezelf.

Het is een leuke loop met veel publiek langs het parcours.

Wel was het niet echt fijn weer, de wind was erg koud, vooral langs het strand. En we hadden een sneeuwbui onderweg.

Maar leuke ervaring en voor herhaling vatbaar.

maart 29,41 km 2013 131,21 km
Heel goed van je, Sun.Lover! Mag je trots op zijn!
@ sun: goed gedaan!! Met recht trots. Ben blij voor je. Vond je het leuk? Smaakt het naar meer?

@ mother: hoe ging het bij jou?
@ max: ik vond het wel heel leuk. Ik wil dit vaker gaan doen, maar pas weer als mijn studie is afgelopen. Tot die tijd hou ik het even bij de 10 km. Verder dan de halve marathon wil ik voorlopig niet.

@ Mother: ik ben ook heel benieuwd hoe jij het hebt gedaan en of je het leuk vond.
@Sun wauw, wat goed!!! Gefeliciteerd!!!

Ik heb afgelopen week niet gelopen, druk op de zaak en toch af en toe wat last van de scheenbenen. Wel veel gewandeld met de hond, ook lekker!!
Hallo allemaal, ik moet even heel eerlijk toegeven dat ik mijzelf eigenlijk vorige bij het keep running topic heb aangesloten, alleen probeer ik redelijk desperate aan het keep running schema 2011 van evy te komen. Dus dan ook maar even hier checken of één van jullie mij daar misschien aan kan helpen. Pdf, xls, doc, maakt me niet uit, als ik maar voor dat ik aan de training moet beginnen weet wat er van mij wordt verwacht ... Ik heb nog 2 lessen te gaan met start to run, maar dan hoop ik door te kunnen gaan op het vervolg van de 5 naar de 10km. Ik houd mij van harte aanbevolen voor een link of bestandje! Alvast super dank!!!
Hallo dames! Jullie gaan goed. Ik ben gister les 6 gaan lopen en dat ging echt super goed. Helemaal niet moe of buitenadem geweest. Top! Ik zou dus makkelijk nog langer door kunnen lopen maar ik hou gewoon het schema aan om blessures te voorkomen.

Asztrid, op begin2run.nl heb je ook de mp3 staan van keeprunning en volgens mij ook het schema.
Ik ben sinds een paar weken aan het hardlopen en wil graag meeschrijven hier!

Ooit al eens eerder een poging gedaan maar die heb ik toen wegens teveel kilo's, een te brakke conditie, roken en groot gebrek aan discipline gestaakt. Nu vind ik het weer echt lekker ok te lopen, al zit ik pas in mijn derde week.

Ik loop het schema van Evy maar met eigen muziek, gebruik de endomondo-app. Meer mensen die deze app gebruiken?
Zo, ladies, daar ben ik weer.

Bedankt voor jullie berichten lief hoor!

Net zoals vorig jaar (5 km) heb ik ook dit jaar weer genoten van de CPC loop. Wat een geweldig evenement, met veel publiek langs het parcours.

Ik heb de 10 km. gelopen in 1 uur, 1 minuut en 22 seconde. Helaas net niet onder het uur, ik baalde daar in het begin van, maar ik ben toch trots. Het was tijdens het lopen druk en ik heb een klein beetje water gedronken, stom.

In 2014 wil ik de HM gaan lopen.

@Sunlover, wauw wat goed joh, je mag trots zijn op jezelf.

Ja het was een pittige loop vooral over de boulevard heb ik gehoord. Mijn collega heeft ook de HM gelopen, ze had onderkoelingsverschijnselen niet leuk, maar ze heeft het wel gehaald.

@Max, ik bedoelde je gemiddelde snelheid.

Maart: 20 km. Totaal: 165,8 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
@ mother: Goed gedaan!! Het was ook nog eens hartstikke koud! Leuk dat je vorig jaar de 5, nu de 10 en dan misschien volgend jaar de HM daar gaat doen! Heb je nog een run op het programma staan nu? OP 21 april is de spieren voor spieren city run in Hilversum, dat is ook een erg leuke run en er zijn hazen die je kunnen helpen naar een bepaalde eindtijd. Leuk over het mediapark. Aanrader heel gezellig echt een evenement. Ja, dat snap ik, maar tijdens trainingen varieert dat. Op mijn weblog staat meestal de tijd die ik train erbij. De 10 km liep ik vorig jaar in 55 minuten, maar ik weet niet wat het dit jaar is, want ik liep nog geen 10 km run! Duurlopen gaan redelijk langzaam, tijdens de trainingen tussendoor wisselt het nogal, afhankelijk van wat ik doe of moet doen.

@ raisin: welkom! Ik loop eigenlijk nooit meer met muziek, ik heb altijd de hond bij me. Heel af en toe luister ik op de lange duurlopen naar een luisterboek (als de hond er niet bij is), dat is ook wel aardig

@ mochilera: gaat goed bij jou!

@ sokkie: ik heb ook net gewandeld, maar ging keihard onderuit Gelukkig vanmorgen al getraind maar dit is niet fijn. Sukkel ben ik he
@Max, ik heb tussentijds nog 3 wedstrijden gelopen:

10 oktober 2012, JUBIKO loop, 5 km (strand)

02 december 2012, Duinstrandloop, 7.9 km (strand)

20 januari 2013, Rokkeveense Dekkerloop, mijn 1e 10 km.

Ja ik wil heel snel nog een wedstrijd gaan lopen en dan het liefst onder 1 uur!

Ok dank voor je uitleg.
@ mother: denk dan eens aan die hilversum loop. Echt leuk, goed te bereiken met openbaar vervoer ook.
@Max: he balen! Is het nog zo glad bij jou? Hier is het schitterend weer.

@Mother: Top toch, kun je trots op zijn!! In die kou!!!
@ sokkie: nee het is prachtig weer, geen vlokje sneeuw te bekennen. Ik liep van de schuine dijk af (echt een helling van niks, drie stappen lang ongeveer dat stukje) en Hoppa daar ging ik. Dáár was het dus keiglad door modder, alles zat onder. Grrrr.
@Max, nee Hilversum is te ver qua reizen.

@Sokkie, dank je wel.
@ mother: Jammer! De run begint bij het station, reuze makkelijk. Hoe groot is jouw straal ongeveer qua loopjes dan?
@mother: ik heb het ook nog uren koud gehad. Maar ben weer hersteld en ga morgen weer een loopje doen.

Is de 10 km bij de marathon van Rotterdam niets voor je?

Ik heb me daar voor ingeschreven, net als voor de ladiesrun.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven