Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
@Max: haha zo is dat! Dit schema bevat 3 trainingen per week, lijkt mij prima!
@ sokkie: nou mij ook :-) Ik had toen helemaal geen tijd voor herstel (di-wo-do en za-zo) Idioot gewoon. Hahaha maar goed. Al doende leert en dit was door een zogenaamde expert gemaakt. Nou prima, maar niet voor mij dan :-) Heb je ook al een HM op het oog als doel?
@Max: jaaa, op 9 mei is er in Groningen een Groningen bij nacht HM, start om 20.45 uur. Lijkt me wel gaaf door de stad in het donker! Maar ik moet even kijken of dat niet te vroeg komt.

Pff ja dat schema van jou was inderdaad wel heftig!
Mother, ik gebruik op mijn tel ook de endomondo, looptijden gebruik ik met mijn garmin al en andere die ik probeerde waren te moeilijk voor mij

Vind het leuk dat je vrienden kan toevoegen en dan kan zien wat ze gedaan hebben. Mijn moeder gebruikt hem met wandelen en dan kan ik haar aanmoedigen

Mochilera welkom, het is wel verslavend hoor, hardlopen. Weet waar je aan begint

Ik ben gisteren weer mee geweest met het safari joggen. Stond al om 7 uur in het bos bij Arnhem. Al vrij snel een wild zwijn gespot en in het eerst half uur ook weer veel herten en reeën gezien. Daarom moet je ook bij zonsopkomst al in het bos lopen want na een poosje gaan de beesten verder het bos in en zie je ze niet meer.

Hebben een mooie route van 10 km gelopen. Omdat dit voor mij de 2de keer was hebben we een andere route gelopen dan de vorig keer, is wel net zo leuk.

Ben van plan om nog een keer mee te gaan in de brons tijd, lijkt me ook erg leuk.
quote:sokkie schreef op 02 maart 2013 @ 12:47:

@Fabienne13: Balen, maar ja, af en toe loopt het zo.. Loop jij ook bij een club of voor jezelf?

Ik loop alleen, niet in clubverband. Eén van de redenen dat ik ben begonnen: geen club, geen vaste tijden, maar gaan wanneer ik dat wil.
@ Bibiane, wat leuk! Ik ga dat ook eens ind e gaten houden, dat lijkt me echt superleuk om een keer te doen.

@ App: Ik loop ook met Endomondo en het grote voordeel daarvan vind ik dat hij het eigenlijk altijd doet, de muziek gelijktijdig kan draaien en dat ik aangemoedigd kan worden/anderen kan aanmoedigen. Ik heb op de telefoon een pro-versie, zodat ik ook kan intervallen met de app en nog een paar andere leuke dingetjes. Pro-versie kostte eenmalig 1.99 (dollar, volgens mij).

Mijn vriend loopt met Endomondo en looptijden.nl. Hij kan maar geen keuze maken met welke hij eigenlijk verder wil. Hij vindt de grafische dingetjes van looptijden wel grappig.
Ik heb zaterdag een rondje door het bos gedaan. Voor het eerst dat ik echt op bosgrond liep, en dat viel me vies tegen. Ik vond het best zwaar om te lopen. Zaterdag 7 km gelopen en vanmiddag heb ik een duurloop gedaan van 9,5 km.

maart: 16 km, totaal 135 km
@Max Ik vind het nog steeds super leuk.

Denk dat ik mee ga doen met de lady's Run de 5km

Moet ik toch wel redden? denk je niet ik zit nu op de

3,5km 30 minuten en dat is nog met wandelen erbij.
Leuk dat jullie allemaal op mij reageren! Ik ben nu de eerste drie lessen gedaan en dat gaat me prima af! Ben benieuwd hoe zwaar volgende week wordt. Wellicht scheelt het dat ik bootcamp ernaast doe, dat is 10 keer zwaarder dan hardlopen.

Jullie zijn al een stuk verder dan ik, goed zeg. Ik ga het hier een beetje in de gaten houden om de motivatie erin te houden. Voorlopig zit het goed in ieder geval.
mochilera leuk he dat hardlopen.

Bij mij worden de lessen nu wel zwaarder vind ik.

Maar ik ga er voor
Ja voel me er goed bij! Dita, wanneer is die ladiesrun? Ik heb me opgegeven voor een run in juni en zit nu nog op 0 kilometer haha.
*breekt even in* Goedenavond! Ik heb een vraagje. Volgende week wil ik gaan starten met hardlopen en ik heb goede dingen gehoord over Start to Run/rennen met Evy. Maar hoe kom ik aan de lessen in mp3 formaat? Ik heb de standaard sites al uitgeplozen en ik kom lessen tegen die ik wel op de computer kan luisteren maar niet kan downloaden. Heeft iemand de gouden tip? Alvast bedankt! *breekt weer uit*
@ lulu: bovenaan staat de link naar de betaalde versie voor de 0-5 van evy. Er zijn vast ook talloze (illegale) downloads te krijgen. Maar daar dus de echte lessen.
Hoi Max09, bedankt voor je reactie! Ik had de link in de OP gezien inderdaad. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een versie die geen geld kost...
@Lulu gewoon even googelen!
Sokkie; de linkjes die ik heb gevonden via Google doen het niet of ik kan alleen de bestanden op de laptop afspelen en niet downloaden. Maar ik ben nu nog verder aan het zoeken.
Vanavond naar de loopgroep geweest. Zat vanmiddag nog wel even te twijfelen of ik niet alvast in het bos zou gaan lopen met dat lekkere weer. Maar vanavond was het ook nog lekker om te lopen.

maart 15 km

totaal 154 km
Ik heb hem gedownload op begin2run.nl gratis en voor niks!
even uit mijn hoofd is de lady's run 9 juni
@Max, dank voor je uitleg over cadans training. Wat is jou snelheid?

Ja zondag komt steeds dichterbij. Ik heb er zin in! Waarom ga je niet meedoen?

Ik neem mijn phone nu mee in mijn zak ik heb van mijn man een belt (arm) gekregen, maar ik heb hem nog niet gebruikt ga ik vrijdag doen.

O ja, mijn doel: 2014 HM lopen tijdens de CPC en voor mijn 50 ste de Marathon. Nou ja dan heb ik nog ff.

@Mocillera, welkom. De opbouw van 0-5 km. heb ik via een groep gedaan. Lekker makkelijk hoefde ik niet op de tijd en route te letten!

Leuk dat je je al voor de 5 km. heb ingeschreven.

Wacht maar nog even en je bent verslaafd!

@Fabienne, ik loop ook alleen heerlijk vind ik dat.

Je hoeft met niemand rekening te houden gewoon gaan en lopen.

@Bibianne, safari joggen, wat moet ik mij daar precies bij voorstellen?

Dames, bedankt voor jullie berichten over app hardlopen. Ik ga vrijdag a.s. met looptijden beginnen en later ga ik overstappen op Endomondo pro. Ik vind het wel prettig dat de app het altijd doet. Lijkt mij zo irri dat de app er ineens mee stopt.

Zo vorige week druk gehad kids hadden vakantie!

27.2 voor het laatst gelopen en gisteren weer 10 km: 01:04:07, 9,37 km/u. Ging niet zo goed, ik kreeg last van mijn knie. Ik hou het even in de gaten, ik hoop dat de pijn morgen weer over is.

Maart: 10 km. Totaal: 155,8 km.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Mijn deelname aan de ladiesrun is definitief
quote:mochilera schreef op 05 maart 2013 @ 22:37:

Ik heb hem gedownload op begin2run.nl gratis en voor niks!Deze site was ik nog niet tegen gekomen. De bestandjes zijn gedownload! Mijn dank is groot!
quote:dita1979 schreef op 06 maart 2013 @ 11:40:

Mijn deelname aan de ladiesrun is definitief Goed zo! Leuk!
@ Mochilera: Dapper hoor, dat je je alvast hebt ingeschreven!

Ik ben net terug van een korte duurloop: 5,7km erbij. 3/4 broek en korte mouw-shirt kon prima! Zwetend kwam ik thuis. Maar dat kan ook aan mijn tempo hebben gelegen en niet aan de temperatuur buiten

maart: 22 km, totaal: 141 km
Hoi Fabienne,

Ja nu moet ik wel meedoen.(ben een beetje een angsthaas voor grote mensen massa's )

Het hardlopen heb ik er wel in zitten hoor 3 keer in de week probeer ik te gaan.

Vandaag les 14 gedaan was 4,3 km in 32 minuten.

Daar zaten ook nog veel wandel minuten in.

Ik heb er het volste vertrouwen er in hihi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven