Centraal Bug topic

12-12-2011 11:45 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je forumbugs, bugs op de forumApp en bugs op het mobiele forum melden.

Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk in je melding, dus omschrijf precies het probleem en de eventuele foutmelding. Het is voor de technische afdeling ook prettig om te weten welke browser je gebruikt. Als je dit liever niet op het forum wilt zetten, kun je je bugmelding ook mailen naar forum@viva.nl.

De bugmeldingen uit de vorige topics zijn doorgegeven aan de technische afdeling.

We waarderen jullie meldingen, er wordt aan gewerkt. Als er een update is, zullen we het hier posten.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Djuuls04 schreef op 10 maart 2013 @ 13:36:

Als ik ingelogd ben krijgik telkens een melding 'stack overflow'. Als ik uitgelogd ben heb ik er geen last van. Ik heb een vrij oude laptop, op mijn Ipad gebeurde dit nooit ( maar mijn Ipad heb ik helaas kapot laten vallen).

Belangrijke aanwijzing!!! Ik heb de stack overflow ook al enkele malen gemeld (en anderen met mij) maar realiseerde me niet dat dat met wel of niet ingelogd zijn te maken had.

Lijkt me dus voor het TD een belangrijk gegeven en voor mij de tip om de stack overflow te omzeilen. Wel jammer dat ik dan steeds moet inloggen om een post te plaatsen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Dank voor het doorgeven.

Het blijft lastig om de stack overflow helemaal weg te krijgen, maar we gaan er nu vanuit dat straks met de komst van de nieuwe site dit niet meer speelt.

De nieuwe site heeft wat vertraging opgelopen en wordt nu in april verwacht (wees gerust, niet op 1 april ). Daarmee zouden deze problemen in ieder geval verleden tijd moeten zijn.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Nu moet ik weer inloggen (ik ben al ingelogd) als ik wil reageren op een blog.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen: Inloggen of registreren
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2013 09:44
Reden: Deze ligt inmiddels bij de TD, ik hoop dat dit zsm opgelost kan worden
% gewijzigd
Oh echt, een nieuwe site? Wistiknie...
Poep, wie heeft jou gescheten?
[quote]ModeratorViva schreef op 11 maart 2013 @ 09:55:

[...]

Dan ging er blijkbaar iets mis in de koppeling tussen het bloggedeelte en het forumgedeelte. Achter de schermen zitten er namelijk verschillende systemen achter de blogs en het forum. Je profiel is aan beide systemen gekoppeld, waardoor je normaal maar 1 keer hoeft in te loggen om alles op de site te kunnen doen.

Het kan dus echter gebeuren dat als er een probleem op de website optreedt, deze koppeling niet goed werkt, waardoor je zowel voor blogs als voor forum apart moet inloggen.

Uiteraard is dat niet de bedoeling, dus we laten er wel naar kijken om het te fixen. Het probleem bestaat nog steeds?[/quote]

Het probleem bestaat nog steeds.
Ik krijg de hele tijd de volgende melding van mijn laptop:

"To view this page, you must log in to this area on acceptatie.viva.nl:80:"

En ik ben al ingelogd en heb dit nog nooit eerder gehad.
Elke keer als ik 'n nieuwe pagina/topic aanklik komt er 'n popup met het volgende:quote:Om deze pagina weer te geven, moet u inloggen bij het volgende gedeelte op 'acceptatie.viva.nl:80':

restricted area

Echter mijn naam en wachtwoord invoeren levert niets op. Het blokje gewoon wegklikken en niets aan de hand, behalve dus dat het onding bij elke nieuwe pagina opnieuw op m'n scherm verschijnt.

Wat is dit voor bug?
quote:elninjoo schreef op 19 maart 2013 @ 16:24:

Elke keer als ik 'n nieuwe pagina/topic aanklik komt er 'n popup met het volgende:

[...]

Echter mijn naam en wachtwoord invoeren levert niets op. Het blokje gewoon wegklikken en niets aan de hand, behalve dus dat het onding bij elke nieuwe pagina opnieuw op m'n scherm verschijnt.

Wat is dit voor bug?

Ik heb dit net ook op het klaagtopic storingen gemeld.

Reuze irritant!
Ha, het ligt dus niet aan mijn laptop!!
Ik wilde 'm ook net melden. Dacht al dat ik een virus had. Wat een gezeik weer.
Hier ook bij elke klik de melding "identiteitscontrole vereist", "acceptatie.viva.nl", je moet je "gebruikersnaam en wachtwoord" invoeren en "annuleren of inloggen" en dan gebeurt er niets.

Erg irritant.
In de tussentijd dames: op mobiel.viva.nl heb ik er geen last van!
quote:elninjoo schreef op 19 maart 2013 @ 16:24:

Elke keer als ik 'n nieuwe pagina/topic aanklik komt er 'n popup met het volgende:

[...]

Wat is dit voor bug?Oh gelukkig! Ik dacht dat mijn werk me betrapt had
Hebben jullie ook echt je wachtwoord enzo ingevoerd? Ik ben daar veel te argwanend voor
Aaand...it's gone. Geen rare melding meer bij mij :-)
Deze bug was inderdaad ook hier geconstateerd en gelukkig snel door de TD verholpen.

Het had te maken met de overzetting van de mobiele site, waar nu ook de gewonen Viva site getoond wordt ipv de speciale mobiele omgeving. Er bestaat een kans dat die oude mobiele omgeving de oorzaak was van de storingen waar we regelmatig mee te kampen hebben.

Voordeel van deze nieuwe mobiele omgeving is ook dat alle forumfunctionaliteiten nu mobiel dus beschikbaar zijn. Alleen moet je wel regelmatig inzoomen, dat is het enige nadeel. Er wordt nog nagedacht hoe dat eventueel geoptimaliseerd kan worden.

quote:Orzoo schreef op 19 maart 2013 @ 16:38:

Hebben jullie ook echt je wachtwoord enzo ingevoerd? Ik ben daar veel te argwanend voor Ik durfde hem ook niet in te voeren hoor
quote:ModeratorViva schreef op 19 maart 2013 @ 17:01:

Deze bug was inderdaad ook hier geconstateerd en gelukkig snel door de TD verholpen.

Het had te maken met de overzetting van de mobiele site, waar nu ook de gewonen Viva site getoond wordt ipv de speciale mobiele omgeving. Er bestaat een kans dat die oude mobiele omgeving de oorzaak was van de storingen waar we regelmatig mee te kampen hebben.

Voordeel van deze nieuwe mobiele omgeving is ook dat alle forumfunctionaliteiten nu mobiel dus beschikbaar zijn. Alleen moet je wel regelmatig inzoomen, dat is het enige nadeel. Er wordt nog nagedacht hoe dat eventueel geoptimaliseerd kan worden.Ik zie geen verschil op de mobile site op mijn telefoon...
Cookies verwijderd, en nu zie ik inderdaad de desktopversie.

Maar of dat handig is...

Ik ben benieuwd wat er dan eventueel veranderd zal worden!

Ik ga even over op mijn telefoon om te kijken of ik het handig vind!
ik forum mobiel en heb nog steeds de mobiele site, die me heel goed bevalt, maar af en toe springt ie opeeens naar de destopversie die op mijn telefoon bijna onleesbaar is. Superirritant!
.
als ik de cookies verwijder ga ik op de normale site komen?

Dat wil ik niet!! Niet te doen op klein scherm.

Ik vind de mobiele site veel overzichtelijker. Forum nu zelfs liever op de mobiele want dan kom ik makkelijker bij mijn actieve topics (veel overzichtelijker dan mijn laatste op de desktop).

Edit: shit ga ik weer naar de dektopversie. En weer terug

edit 2: dit is echt geen doen. Ik flip steeds naar de desktop en moet dan terug in mijn browser (opera mini) om weer op die fijne mobiele te komen. Als ik nu op verstuur druk begint t weer denk ik.
.
mag die mobiele site aub blijven. Ik kan niet eens bij de knopjes onder mijn naam komen op de desktop om bv een post te wijzigen, die lopen door elkaar heen.
.
@impala: de oude mobiele site blijft voorlopig nog wel bereikbaar via mobiel.viva.nl

Echter als je forum.viva.nl intikt zul je dus vanaf nu worden doorgestuurd naar de gewone, verkleinde viva site.

ik forum via de mobiele site maar flip steeds zomaar naar de desktopversie. Als ik nu op verstuur druk bijvoorbeeld. Reteirritant.

Edit: nou deze keer weer net niet, maar wel geregeld.

Edit 2: en nu dus weer wel, als ik een post gewijzigd heb dus. Ik verstuur nu, dus daar ga ik weer ;-(
.
Ah nee he? Ik heb de Viva app opgegeven en er af gegooid, en was nu gewoon blij met de mobiele site. Daar kon ik tenminste mijn eigen topics terug vinden en had ik geen gek*t meer met 30+ foutmeldingen en witte schermen die ik weg moest klikken.

En nu gaat dat óók weer veranderen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven