Ik heb een hekel aan duiven en ja hoor, sinds een tijdje is er een duif die bij mij op het balkon wil wonen. Ik vermoed dat hij samen met zijn vriendje op het dak woont, maar nu mijn balkon ook erbij wil en dat wil ik echt niet.
Hij zit nu dus regelmatig op mijn balkon irritante geluiden te maken. Eerst volstond het om even tegen het raam te tikken, dan ging hij wel weg, maar hij krijgt steeds meer lef en tegenwoordig moet ik het balkon op om hem weg te jagen. Bovendien zit zijn vriendje er ook steeds vaker bij.
Wat kan ik doen om van ze af te zijn (voorgoed als het even kan).
neem een kat (dat hielp bij ons). De bovenburen hadden cd's aan een touwtje hangen en stukjes aluminiumfolie dat knisperde en glinsterde zodat ze er niet durfden te zijn.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Anoniem_145852
donderdag 21 maart 2013 om 17:05
Of van die gezellig spiesen die je wel eens op monumentale gebouwen ziet. Daar kan dan af en toe wel een duif aangespiest zitten maar dan maakt ie in elk geval geen irritant geluid meer.
Anoniem_154785
donderdag 21 maart 2013 om 17:07
Mottenballen over je balkon strooien. Ze raken gedesorienteerd van de lucht. Ik had er vroeger 20 op mijn balkon in A'dam. Heeft echt geholpen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Anoniem_151800
donderdag 21 maart 2013 om 17:20
quote:Yvonne77 schreef op 21 maart 2013 @ 16:57:
Een net spannen?
[afbeelding]Dat dus. En TO, ik denk dat dat vriendje van je duif heel goed een vriendinnetje zou kunnen zijn! Straks gaan ze nog nestelen, dat wil je ook niet.
Anoniem_2729
donderdag 21 maart 2013 om 17:22
Mijn opa had lang geleden een houten blaaspijp waar je (versgedraaide) kleibolletjes in kon doen, even hard blazen en die gingen er met een rotvaart uit! Omdat ze zacht zijn kletsen die bolletjes open als ze "iets" raken, zonder evenwel dodelijk te zijn. Heel efficiënt hoor!
quote:waterplant schreef op 21 maart 2013 @ 17:07:
Mottenballen over je balkon strooien. Ze raken gedesorienteerd van de lucht. Ik had er vroeger 20 op mijn balkon in A'dam. Heeft echt geholpen.Zat je dan zelf niet vreselijk in de stank?
Oke, glinsterende dingetjes die geluid maken vind ik wel een goed idee. Mottenballen kan altijd later nog, denk dat ik dan ook niet meer lekker op het balkon zit.
En een kat, heb serieus overwogen om een kat die hier op het aangebodentopic stond in huis te nemen (niet vanwege de duiven hoor), maar mn lief wilde dat niet.