Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker

01-03-2013 02:18 4992 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Sterkte Lamaatje vandaag

Heb je genoeg afleiding Isabon want anders duurt nog een week wel erg lang.
isabon, wachten op de uitslag is killing hè? Probeer je gedachten van 'als dit, als dat' te stoppen door jezelf steeds terug te roepen naar het moment nu. Moeilijk, maar het helpt echt!

Je schrijft dat je je werk mist, is er een mogelijkheid dat je af en toe langs gaat voor een bakje? Zo blijf je onder de mensen en ben je ook voor hen in beeld.

Ben je weer gaan roken? So what, als het je helpt om de komende tijd te overbrugen? Wat zou het alternatief zijn: Flippen?

Stoppen komt wel weer als de tijd er voor is, accepteer dat je ff een niet-rook off fase zit. Niet té hard en té streng zijn voor je zelf.

Sterkte!!!!
quote:isabon schreef op 21 maart 2013 @ 02:29:

Oh en ik durf het bijna niet te zeggen, maar van de spanning ben ik weer gaan roken. Hoe dom...

Ach meis toch...

Ik kan me er alles bij voorstellen. Ik heb soms ook van die momenten dat ik wel een sigaretje zou lusten.

Ben je nog maar kort geleden gestopt?
odi et amo
Sterkte vandaag, Lamaatje.
Heel veel sterkte vandaag Lamaatje

En Isabon ook veel sterkte, kan me heel goed voorstellen dat je van de stress weer bent gaan roken, wat duurt een week lang.

Collega van man heeft,tot nu toe, gelukkig nauwelijks last van de chemo. Heel fijn!
Sterkte ook van mij, Lama.

Isabon: die week of paar weken roken maken nu niets meer uit. Wachten op de uitslag is echt verschrikkelijk. Hou vol, meid.
@ isabon: Het is ontzettend klote waar je doorheen gaat. In tegenstelling tot de anderen, zou ik toch proberen te stoppen met roken. Uit onderzoek is gebleken dat dit wel degelijk uitmaakt. Als je wilt, kan ik je het artikel sturen waar dit uit blijkt. Stoppen in een vroeg stadium verbetert de kansen aanzienlijk. Hoewel ik het me zo goed kan voorstellen, misschien toch beter om niet te doen. Werkt iets anders tegen de stress bij jou misschien?

@ lamaatje, ik had je al succes gewenst, maar nog een keer. Hoe laat moet je vanmiddag?
Sterkte vandaag Lamaatje

En een voor jou en Isabon
Heb je al nieuws Lamaatje?
Ga in therapie!
Ik denk aan jullie Lama en Isabon.
Voor Lamaatje en voor Isabon

Ook hier wordt aan jullie gedacht.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Voorlopig alleen een operatie

De cellen uit de lymklieren waren schoon, dus de uitzaaiingen

zitten dieper in de long en die gaan ze mee wegsnijden.

De rechterlong heeft 3 kwabben en de bovenste daarvan gaan

ze weghalen. Daarmee verlies ik 10% van mijn longcapaciteit.

Daarna misschien nog chemo, maar dat is een volgende berg.
odi et amo
Dat is voor nu redelijk goed nieuws! Kleine stappen tegelijk Lamaa, dit is de eerste stap en de rest komt wel.

Wanneer moet je geopereerd worden?
Dat klinkt heel erg hoopvol, lamaatje. Weet je al wanneer de operatie gaat plaatsvinden?

Isabon, nog een week volhouden. Wat duurt het toch lang.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Lamaatje, dat klinkt als een goede uitslag (zeg maar onder de omstandigheden....ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).

Isabon, sterkte met afwachten .Denk ook niet dat dat roken nu nog uitmaakt, en ik kan me voorstellen dat je jezelf gewoonweg poogt te kalmeren
Lamaatje. Fijn dat de lymfeklieren schoon zijn, scheelt echt veel. Al met al best positief dus.

Isabon, heb je vandaag nog afleiding kunnen vinden?
Jee lama, dat is goed nieuws (relatief bekeken dan) Wanneer moet je onder het mes?
Ah gelukkig Lama, relatief goed nieuws!

Fijn, dat het toch een soort van meevalt. Al lijkt een zo'n operatie me ook geen kattenpis

Sterkte
Goed zo, Lama. Fijn dat je voor een operatie in aanmerking komt.
Wat fijn lamaatje. Inderdaad eerst de operatie en dan de volgende stap, de eventuele chemo.
Je klinkt behoorlijk opgelucht, lama. Goed dat je lymfklieren schoon zijn. Op naar de operatie dan, en daarna weer verder zien. Heb je nog iets gehoord over het soort kanker?
Ga in therapie!
Nee Dubiootje, er zijn geen zieke cellen opgeprikt, dus er is niets om te onderzoeken. Dat hoor ik later na de operatie.
odi et amo
Lama,goed dat je lymfeklieren schoon zijn!Ik kom je ff veel sterkte wensen en leef met je mee.
Oh Lamaatje dat is toch best goed/hoopvol nieuws. Gaat die operatie een beetje snel gebeuren? Veel sterkte de komende tijd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven