Die vliegende rat moet weg!
donderdag 21 maart 2013 om 16:37
Ik heb een hekel aan duiven en ja hoor, sinds een tijdje is er een duif die bij mij op het balkon wil wonen. Ik vermoed dat hij samen met zijn vriendje op het dak woont, maar nu mijn balkon ook erbij wil en dat wil ik echt niet.
Hij zit nu dus regelmatig op mijn balkon irritante geluiden te maken. Eerst volstond het om even tegen het raam te tikken, dan ging hij wel weg, maar hij krijgt steeds meer lef en tegenwoordig moet ik het balkon op om hem weg te jagen. Bovendien zit zijn vriendje er ook steeds vaker bij.
Wat kan ik doen om van ze af te zijn (voorgoed als het even kan).
Hij zit nu dus regelmatig op mijn balkon irritante geluiden te maken. Eerst volstond het om even tegen het raam te tikken, dan ging hij wel weg, maar hij krijgt steeds meer lef en tegenwoordig moet ik het balkon op om hem weg te jagen. Bovendien zit zijn vriendje er ook steeds vaker bij.
Wat kan ik doen om van ze af te zijn (voorgoed als het even kan).
Cum non tum age
donderdag 21 maart 2013 om 19:18
quote:vivaas schreef op 21 maart 2013 @ 18:54:
[...]
ben jij niet goed bij je hoofd ofzo
O jawel hoor, en ik heb niet eens een hekel aan duiven.
In mijn tuin voer ik ze gewoon met vogelzaad.
Maar als je een duif wil verjagen zal je toch iets anders moeten verzinnen.
[...]
O jawel hoor, en ik heb niet eens een hekel aan duiven.
In mijn tuin voer ik ze gewoon met vogelzaad.
Maar als je een duif wil verjagen zal je toch iets anders moeten verzinnen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
donderdag 21 maart 2013 om 19:20
quote:noa schreef op 21 maart 2013 @ 18:35:
Oke, glinsterende dingetjes die geluid maken vind ik wel een goed idee. Mottenballen kan altijd later nog, denk dat ik dan ook niet meer lekker op het balkon zit.
En een kat, heb serieus overwogen om een kat die hier op het aangebodentopic stond in huis te nemen (niet vanwege de duiven hoor), maar mn lief wilde dat niet.Ben je straks van die duif af, zitten er eksters op je balkon
Oke, glinsterende dingetjes die geluid maken vind ik wel een goed idee. Mottenballen kan altijd later nog, denk dat ik dan ook niet meer lekker op het balkon zit.
En een kat, heb serieus overwogen om een kat die hier op het aangebodentopic stond in huis te nemen (niet vanwege de duiven hoor), maar mn lief wilde dat niet.Ben je straks van die duif af, zitten er eksters op je balkon
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
donderdag 21 maart 2013 om 19:40
'Alle duiven op de Dam' keihard draaien. Of ze denken: daar is iedereen, daar moeten we naartoe. Of ze trekken dat nummer niet en vliegen snel weg. En die kans is vrij groot.
Maar mocht Gert en Hermien in je platencollectie ontbreken (en dat hopen we maar) dan lijkt een waterpistool me wel een goed idee.
Maar mocht Gert en Hermien in je platencollectie ontbreken (en dat hopen we maar) dan lijkt een waterpistool me wel een goed idee.
donderdag 21 maart 2013 om 21:03
donderdag 21 maart 2013 om 21:07
Gaas spannen, je krijgt ze maar moeilijk weg en voor je het weet heb je een nest. Duiven bouwen nogal slordig, aan een touwtje en een takje hebben ze genoeg. Als het toch zover komt, ei weghalen en vervangen door een kalkei. Duiven zitten vol met luizen en die komen er ook af.
verba volant, scripta manent.
donderdag 21 maart 2013 om 21:31
quote:MarianneDavids schreef op 21 maart 2013 @ 21:07:
Gaas spannen, je krijgt ze maar moeilijk weg en voor je het weet heb je een nest. Duiven bouwen nogal slordig, aan een touwtje en een takje hebben ze genoeg. Als het toch zover komt, ei weghalen en vervangen door een kalkei. Duiven zitten vol met luizen en die komen er ook af.Dat vind ik dan weer zielig.
Gaas spannen, je krijgt ze maar moeilijk weg en voor je het weet heb je een nest. Duiven bouwen nogal slordig, aan een touwtje en een takje hebben ze genoeg. Als het toch zover komt, ei weghalen en vervangen door een kalkei. Duiven zitten vol met luizen en die komen er ook af.Dat vind ik dan weer zielig.
Duss....
vrijdag 22 maart 2013 om 09:43
vrijdag 22 maart 2013 om 10:41
7576456456 in "De goudentip voor duivenoverlast!!"
k heb vorig weekend antiduivenstrips gekocht in een ijzerwinkel in Jan Pieter Heijestraat. Het zijn kunststofstrips met stalen pennen.
1. een vislijntje spannen boven de rand van de balkon leuning.
2. een leuke grote vogel aanschaffen.. zou een flamingo helpen???
3. een soort van slinger maken van cd's!
4. op de balkonkast aluminiumfolie neerleggen met glas of iets anders scherps.
k heb vorig weekend antiduivenstrips gekocht in een ijzerwinkel in Jan Pieter Heijestraat. Het zijn kunststofstrips met stalen pennen.
1. een vislijntje spannen boven de rand van de balkon leuning.
2. een leuke grote vogel aanschaffen.. zou een flamingo helpen???
3. een soort van slinger maken van cd's!
4. op de balkonkast aluminiumfolie neerleggen met glas of iets anders scherps.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 22 maart 2013 om 10:41
En deze met dank aan Poezewoes!
lade met duif en rode wijnsaus
Ingrediënten
4 duiven of duivenborstjes, zout en versgemalen peper,50 gr.boter, 4 kwarteleitjes, 1 eetl boter, 1 kleine krop ijsbergsla, 40 gr. veldsla,1 theel.notenolie
Saus: 1 dl kalfsfond, 1 dl. droge witte Vermouth, 2 dl. rode wijn, 1 theel. franse mosterd, 100 gr. ijskoude boter
Voorbereiding
Was de ijsbergsla en de veldsla in koud water.Droog in een slacentrifuge.
Bereidingswijze
Sausoe de kalfsfond, de Vermouth,de rode wijn en de mosterd in een sauspan. Breng dit aan de kook en laat het zachtjes inkoken tot een stroperige massa. Haal de saus van het vuur en sla er de 100 gr. koude boter in klontjes door. Houd de saus warm.
Bestrooi de duivenborstjes met zout en peper. Bak ze in 50 gr. boter als biefstuk. Ze moeten van binnen nog iets rose zijn. Bak de kwarteleitjes als spiegeleieren (het gaat het makkelijkst als je ze met een keukenschaar openknipt)Snijd de ijsbergsla als julienne ( dunne reepjes). Neem de mooiste blaadjes van de veldsla en leg deze langs de rand van een voorverwarmd bord. Bak de julienne van ijsbergsla in een met notenolie ingevette koekenpan op een matig vuur. De sla moet warm zijn maar nog wel knapperig.Leg de gebakken ijsbersla in het midden van het bord binnen de krans veldsla.Giet hier de rode wijnsaus over. Snijd de gebakken duivenborstjes in dunne plakjes en leg deze warm, keurig gerangschikt, op de ijsbergsla. Leg boven op de duivenborstjes een kwarteleitje.Serveer dit gerecht lauwwarm.
Serveertips
Lekker met toast en gezouten boter, of met notenbrood
lade met duif en rode wijnsaus
Ingrediënten
4 duiven of duivenborstjes, zout en versgemalen peper,50 gr.boter, 4 kwarteleitjes, 1 eetl boter, 1 kleine krop ijsbergsla, 40 gr. veldsla,1 theel.notenolie
Saus: 1 dl kalfsfond, 1 dl. droge witte Vermouth, 2 dl. rode wijn, 1 theel. franse mosterd, 100 gr. ijskoude boter
Voorbereiding
Was de ijsbergsla en de veldsla in koud water.Droog in een slacentrifuge.
Bereidingswijze
Sausoe de kalfsfond, de Vermouth,de rode wijn en de mosterd in een sauspan. Breng dit aan de kook en laat het zachtjes inkoken tot een stroperige massa. Haal de saus van het vuur en sla er de 100 gr. koude boter in klontjes door. Houd de saus warm.
Bestrooi de duivenborstjes met zout en peper. Bak ze in 50 gr. boter als biefstuk. Ze moeten van binnen nog iets rose zijn. Bak de kwarteleitjes als spiegeleieren (het gaat het makkelijkst als je ze met een keukenschaar openknipt)Snijd de ijsbergsla als julienne ( dunne reepjes). Neem de mooiste blaadjes van de veldsla en leg deze langs de rand van een voorverwarmd bord. Bak de julienne van ijsbergsla in een met notenolie ingevette koekenpan op een matig vuur. De sla moet warm zijn maar nog wel knapperig.Leg de gebakken ijsbersla in het midden van het bord binnen de krans veldsla.Giet hier de rode wijnsaus over. Snijd de gebakken duivenborstjes in dunne plakjes en leg deze warm, keurig gerangschikt, op de ijsbergsla. Leg boven op de duivenborstjes een kwarteleitje.Serveer dit gerecht lauwwarm.
Serveertips
Lekker met toast en gezouten boter, of met notenbrood
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 22 maart 2013 om 12:07
quote:Donkeyshot schreef op 21 maart 2013 @ 17:08:
Brood voeren met sambal er op gesmeerd.
Daar zal het beest van opkijken.quote:vivaas schreef op 21 maart 2013 @ 18:54:
[...]
Hebben mijn ouders ook ooit gedaan bij een hond van ons die een tic had om zadels van fietsen kapot te vreten. 1x sambal op de rand, leert ze zo af.
OT: Misschien vliegen de duiven wel sneller weg van de sambal
Oke serieus OT: iets wat glinstert jaagt de duiven wel weg, nadeel: eksters en kraaien zijn weer gek op dingen wat glinstert..... Misschien iets wat wappert in de wind, een stok met slierten stof of plastic?
Brood voeren met sambal er op gesmeerd.
Daar zal het beest van opkijken.quote:vivaas schreef op 21 maart 2013 @ 18:54:
[...]
Hebben mijn ouders ook ooit gedaan bij een hond van ons die een tic had om zadels van fietsen kapot te vreten. 1x sambal op de rand, leert ze zo af.
OT: Misschien vliegen de duiven wel sneller weg van de sambal
Oke serieus OT: iets wat glinstert jaagt de duiven wel weg, nadeel: eksters en kraaien zijn weer gek op dingen wat glinstert..... Misschien iets wat wappert in de wind, een stok met slierten stof of plastic?
zaterdag 23 maart 2013 om 12:42