Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Tessado, ik gebruikte altijd de CB ovulatietesten en het was altijd accuraat. Op de dag van de positieve test ging ik direct naar Gent en werd ik geïnsemineerd. Daar zijn 4 zwangerschappen uit ontstaan. Ik heb ook andere testen geprobeerd maar werd altijd erg onzeker van wel of geen streepje. De smiley werkte voor mij het best. Spannend nu hoor! Wellicht lopen wij elkaar nog eens tegen het lijf bij het MCK! Ik moet 11 april weer en daarna natuurlijk weer voor de echo's etc.

Wondertje, bedankt voor je reactie. Ik ben echt superbenieuwd en natuurlijk heel blij dat ik toch nog iets kan doen om alles positief te beïnvloeden. Ik ben zelf best een beetje zweverig.

Biscuitje, welkom! Ik zit bij het MCK in Leiderdorp. Daar kun je via een Deense bank (ESB) zelf een donor uitzoeken, bestellen en zelf betalen. Dan is er geen wachtlijst voor de behandelingen. (dat doe ik) Het MCK hanteert voor hun eigen donoren nog steeds het postcodebeleid. Woon je niet in Leiden of Leiderdorp kun je niet op de wachtlijst. Verder kun je eens informeren bij het Erasmus MC of Stichting Geertgen in Elzendorp Brabant. Er zijn genoeg ziekenhuizen in de Randstad die je willen helpen maar zij hebben vaak geen opslag voor de units. Het snelste is om zelf je units te kopen.Kijk eens rond op de websites dan word je al heel wat wijzer. Veel succes!
Welkom Biscuitje! Je bent niet de eerste (of enige) die zich hier komt melden en al een kindje heeft. Voel je vrij om mee te schrijven, als je dat wil.

Je kunt idd even bij het MCK op de website kijken of je in het postcodegebied woont. Dat is overigens wel een stuk groter dan alleen Leiden of Leiderdorp. Ik woon er ruim een half uur rijden vandaan, maar toch in het postcodegebied.

EMC kan idd ook als je je eigen units bestelt in Denemarken. Daar kunnen ze je daar ook mee op gang helpen.

En ik dacht dat het Maasstad ook iets deed met BAM-ers. Maar dat weet ik niet precies.
quote:tessado schreef op 21 maart 2013 @ 23:15:

Yezka, haha supermens ben jij ook, ik sta al in fase 2!

Hoe is het met je verkoudheid?

Gelukkig bijna over! Ben het spuugzat.

Het MCK belde pas naar mijn werk en toen zei de secretaresse "Wat heb je dan besteld?" Mooi he..

Wat zei jij toen?

'Sperma' of 'Een baby'?
Maasstad ziekenhuis helaas niet. Zij hebben mij heel geweldig geholpen met echo's, HSG en Hystroscopie maar konden geen inseminaties doen omdat ze geen opslag hadden. Heel jammer. Ik zat toen in Gent daar hebben ze een samenwerkingsverband mee. Vandaar dat ze wel de echo's deden. Heeft mij heel erg geholpen.

Yezka, jij mag weer beginnen toch, is dat deze week? Heb je al een nieuwe tas gekocht? Of bijpassende schoenen? Succes in ieder geval en gelukkig ben je van je verkoudheid af als je begint!
Kijk, zo met elkaar weten we toch een hoop informatie te produceren. En er zijn hier ook vrouwen die je over Amsterdam of Utrecht info kunnen geven (Ik weet niet waar je woont in de Randstad).

En ik heb nog geen plannen voor nieuwe tassen (heb er vorige keer eigenlijk wel drie gekocht.. ) of bijpassende schoenen. Nu eerst even afwachten wanneer mijn menstruatie doorbreekt.

Ik had woensdag al een spoortje bloed, maar daarna niet meer. Dus geen idee wat ik kan verwachten. Maar zal ondertussen vast nadenken over een beloningssysteem voor komende cyclus! Heb jij dat ook gedaan, Tammy?
Welkom Biscuitje!!

Hier as we speak onderweg naar Rijnstate.

Toch raar dat ziekenhuizen verschillend werken. Bij de een komen op dag van positieve test, bij andere dag later. Ik zou zeggen, die allebei
Waar zit de any-key?
Succes, Houston! Ik duim voor je.
Houston, dit wordt 'em! Ik ga heel hard duimen. Positief denken, mediteren en lekker rustig aan doen. Dan komt het goed! Heel veel succes!!!!!!!!!!
Ik heb besloten dat ik een 13 december-kindje krijg.

Het zit er weer op (aldus Yezka)
Waar zit de any-key?
Hu? We hadden toch uiteindelijk in goed overleg besloten dat het er weer IN zat?
Houston, succes, ga voor je duimen! Wat doe jij ook alweer voor behandeling in Rijnstate? Hoorde gisteren dat ze de prijs van de rietjes omhoog gooien per 1 april. Voor mijn iui betekent dat dat ik naar 450 euro per maand ga. Moet er bijna een extra job naast nemen..

Yezka, fijn dat je weer verder kan.

Heb toch even een vraagje aan iedereen hier. Als jullie met de ovulatie test 's ochtends positief testen wanneer ga je dan naar het ziekenhuis? Dezelfde dag of de volgende dag?
Ik doe KID. Enig idee hoe duur dat gaat worden? IUI zou voor mij niet te betalen zijn

Merk trouwens dat ik het best moeilijk vind om me niet gek te maken elke maand. Dingen voelen doe ik niet meer aan (want ik voel van alles en toch ook weer niet). Maar ik vergelijk wel alles met de eerste keer. En laat er nu deze maand een hele grote overeenkomst zijn. Daar gaat mijn goede voornemen om deze maand niet hysterisch te gaan lopen doen.
Waar zit de any-key?
Als ik het zo lees dan is het allemaal een nogal dure aangelegenheid. Ik wil het liefst een B-donor, vind het een prettig idee als mijn kind wanneer het daar behoefte aan heeft uiteindelijk op zoek kan naar de biologische vader. Ik houd dus al rekeing met een wachttijd, en wil me daarom u al oriënteren en kijken waar ik me in ga schrijven. Over een jaar of twee ben ik hopelijk ook afgestudeerd dus zal het financieel allemaal iets ruimer zijn, een kindje zou nu ook welkom zijn en het zal ook nu vast wel allemaal goed komen, maar toch heb ik liever eerst een baan in plaats van een studie. :-)

Mijn oudste is nu al 7 en heb ik ook helemaal alleen opgevoed, (de vader ging weg bij het woord zwanger) dus ik heb denk ik een redelijk idee van wat me allemaal te wachten staat wanneer het eenmaal zo ver is.
Klinkt alsof je de boel goed op een rijtje hebt, Biscuitje.

De kosten voor behandeling wisselen nogal, geloof ik, maar het is zeker handig als je een baan en een buffertje hebt. Ik zou er vast naar informeren bij het ziekenhuis dat je op het oog hebt. Ook de wachtlijsten verschillen onderling nogal. Maar als je zelf sperma bestelt in Denemarken, kan het redelijk snel gaan. Houd ook dan wel rekening met enkele weken voor je bij de gyn terecht kan voor je intake, dan nog enkele weken voor je psychologische screening, daarna word je in 'het team' besproken en dan nog wat wachttijd voor je ingepland kan worden. Alles bij elkaar algauw 4 tot 6 maanden.

En ik vraag me ineens af hoe oud je bent. Want niet alle klinieken nemen vrouwen aan onder de 30 of 32 jaar... Wie weet ook alweer hoe dat zit? Elonie?

En Houston.... zo herkenbaar.... Vergeet niet een beetje mild voor jezelf te zijn hoor. Het hoort er nou eenmaal allemaal bij!
@ yezka, Thnx voor de info. Ik ging eigenlijk uit van wachtlijsten die oplopen tot een jaar of twee, geen idee hoe ik daar op kom hoor.

Ik ben nu 30, en al 6 jaar vrijgezel. Ik ben inmiddels op een punt dat ik er achter ben dat een relatie echt niets voor mij is, geloof me ik heb het meerdere malen geprobeerd maar gooi ze steeds na een paar weken mijn leven weer uit, krijg het er helemaal kriegel en benauwd van. :-) En ik moet zeggen dat ik het eigenlijk ook helemaal niet mis. Samen op de bank hangen kan ik ook wel met een 'gewone' vriend, en als ik zin heb in een terrasjes, uit eten, avond stappeen etc. dan weet ik daar ook wel iemand voor te bellen. Maar de wens voor een tweede kind blijft wel heel sterk. Dat is al een jaar of twee zo hoor, maar ik wil toch echt eerst graag mijn studie afronden. Alhoewel het me nu ook heerlijk lijkt om weer zo'n kindje in mijn buik te voelen groeien en een klein babytje dat alles nog moet leren. De slapeloze nachten, en het vele sjouwen omdat ze zelf nog niet kunnen lopen neem ik dan wel op de koop toe. Trouwens weer een kind in de buggy brengt ook als voordeel mee dat ik in de dierentuin en het pretpark niet meer met een rugtas hoeft te sjouwen.
quote:wondertje35 schreef op 23 maart 2013 @ 09:46:

Heb toch even een vraagje aan iedereen hier. Als jullie met de ovulatie test 's ochtends positief testen wanneer ga je dan naar het ziekenhuis? Dezelfde dag of de volgende dag?

Ik ga dan de volgende dag.

Jij betaalt voor 3 rietjes in 1 keer? Dan wordt het echt heel duur voor jou elke maand. Misschien toch "overstappen" naar Utrecht? Daar krijg je miljoenen zaadjes voor zo'n 135 euro per keer (405 euro per kwartaal).

quote:Biscuitje schreef op 23 maart 2013 @ 11:42:

Trouwens weer een kind in de buggy brengt ook als voordeel mee dat ik in de dierentuin en het pretpark niet meer met een rugtas hoeft te sjouwen.

Alleen daarom zou je het al moeten doen

Welkom trouwens.

Houston, succes deze ronde!

Yezka, jij ook succes! Ben je al begonnen met spuiten?

Tammy, sterkte!!

Mila, hoe gaat het nu? Denk je dat het vanzelf komt of gebeurt er niks?

Liz, wat leuk dat je de kleine nu wat vaker voelt. Heerlijk gevoel lijkt me. Nu genieten! Hebben ze een beetje leuke positiekleding?

Ik zit nu op dag 10 en ik maak mezelf gek. Ik voel ook van alles. Al dagen licht menstruatiegevoel, mijn reukvermogen is weer zó sterk, alleen mijn borsten doen "gewoon een beetje pijn", maar niet heel erg.

Ondanks dat ik er niet veel mee bezig wil zijn doen ik dat toch. Bah.

Ik merk dat ik gisteren erg hoopvol was, maar ik rem mezelf nu af, anders is de teleurstelling straks weer zo groot.
Even niks laten horen omdat ik te druk was met mezelf.

Tammy een dikke voor jou het zit je niet mee. Goed te horen dat je positief kunt blijven en ik hoop met je mee dat de acupunctuur je gaat helpen!

Lizzy wat moet dat gaaf zijn om leven in je te voelen Op zulke momenten zal het genieten toch wel lukken!? En je bent gewoon al over de helft!

Biscuitje welkom.

Hier gaat t wel. Ben nog aan het afwachten. Emotioneel gaat het wel en ben ook steeds aan het werk. Sinds gisteren wel wat krampen af en toe dus ik hoop maar dat het doorzet. Had dit weekend wat afgesproken, maar op drie uur reizen en dat durf ik nu niet aan dus ik heb me afgemeld. Vorige keer kwam het langzaam op gang maar geen idee natuurlijk hoe het nu gaat verlopen. Dus dat is wel lastig.

Yezka nog bedankt voor het delen van jouw ervaring met die pillen. Is een herbevestiging voor mij dat ik dat echt niet wil. Ik wacht in ieder geval af tot en met het paasweekend (=11wkn), zo nodig daarna maar curretage denk ik.

Sterkte voor degenen op het wachtbankje die heel hard bezig zijn er niet aan te denken en zich niet gek te maken.... Kansloos dus Haha maar ik duim voor jullie!
@Emma: waarom doe je niet zo'n extra gevoelige test? Zo een die al vier dagen van te voren kan.

Als je namelijk al klachten hebt afkomstig van een zwangerschap in plaats van naderende menstruatie, dan zou het HCG in je bloed al minimaal zo hoog moeten zijn dat je het ook kan meten. Dan weet je maar waar je aan toe bent en valt het niet zo rauw op je dak.

Je schrijft overigens dat jij 135 euro per keer betaalt. Is dat voor IUI (als in opgewerkt zaad en het slikken van hormonen) of voor KID (als in inbrengen in baarmondermond maar zonder opgewerkt zaad).

Volgens mij - maar misschien spreek ik voor mijn beurt - heeft Wondertjes IUI als in opgewerkt zaad, en hebben jij en ik inseminatie dat hoog in de baarmoedermond wordt ingebracht, maar zonder opgewerkt zaad. In Arnhem noemen ze dat KID, in Utrecht IUI?

Zo ja, dan is/was Arnhem goedkoper, namelijk 100 euro per rietje. Maar als ik Wondertje moet geloven, wordt dat nu een stuk duurder Maar goed. Even overstappen zonder weer een wachtlijst gaat ook niet lukken.

@Mila: sterkte! Ik hoop dat het snel op gang komt en je daarna verder kunt.

@Wondertje: was jij gister ook in Rijnstate dan? Dat je het gister hoorde?
Waar zit de any-key?
Hoi allemaal, ben ik ook weer eens. Merk dat het met mijn vergiethoofd heel lastig is om goed bij te houden hoe het met iedereen is. Hoop dat jullie me vergeven dat ik niet op alles reageer.

@Tessado, wat fijn dat je nu kunt gaan aftellen naar de start! Eindelijk komt het in zicht.

@Tammy, acupunctuur heb ik gedurende mijn eerste IUI-cyclus gedaan. Heeft toen geen zwangerschap opgeleverd, maar ik vond het wel erg fijn en ontspannend.

@Mila, veel sterkte de komende dagen. Kan me voorstellen dat je nu niet ver op pad wil. Ik hoop voor je dat de krampen doorzetten.

@Liz, hier plopt het sinds deze week ook regelmatig in mijn buik, zo gezellig om te voelen. Als ik er dan goed voor ga zitten, is het meteen weer klaar...

Dat zwemmen klinkt wel fijn, zeg.

Over kosten en zo:

Bij KID-centrum Amsterdam kosten 6 KID inseminaties (onbewerkt zaad in een cupje op de baarmoedermond) zo'n 410 euro, en dan krijg je twee inseminaties per cyclus. Twaalf rietjes dus. Voor de 3 IUI behandelingen die ik daarna in het AMC heb gehad heb ik ook in totaal 410 euro betaald. Dat lijkt dus wel veel goedkoper dan de andere instellingen?

Bij het KID-centrum word je trouwens op de dag van een positieve ovutest geinsemineerd, en de dag erna. Dus dat is ook wel fijn.

Voor het overige vind ik het een heel klantonvriendelijke, contactgestoorde organisatie

Ik ben nu erg bezig met mijn huidige en toekomstige financien. Heb er zelfs maar een topic over geopend op Geld en Recht. Doe ik anders nooit, een topic openen. Maar als er nog mensen een mening hebben, graag!
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Houston, ze noemen het in Utrecht KID, maar het zaad is wel bewerkt voor zover ik weet. De goed bewegende zaadjes zijn overgebleven. Het is een roze goedje wat je ziet.

Ik gebruik geen hormonen.

En die vroege test is nu nog wat te vroeg (ik had op een donderdag de inseminatie). Misschien dat ik maandag ga testen, maar ik had tegen mezelf gezegd niet eerder dan woensdag te testen.

Claude, ik zal je topic eens lezen (straks, nu eerst boodschappen doen). Leuk dat jij ook plopjes voelt.

Mila, ik hoop dat het doorzet en dat je niet al te veel pijn krijgt.
quote:ClaudeFiolle schreef op 23 maart 2013 @ 13:39:

Ik ben nu erg bezig met mijn huidige en toekomstige financien. Heb er zelfs maar een topic over geopend op Geld en Recht. Doe ik anders nooit, een topic openen. Maar als er nog mensen een mening hebben, graag!Ja! De arbeidsongeschiktheidsverzekering zou ik zeker doen! Die zorgt er bij mij voor dat ik straks met kind nog speelruimte heb, ipv ieder dubbeltje om te moeten draaien. (Als we nog dubbeltjes zouden hebben, natuurlijk! )
Mila, fijn je weer te lezen! Bij mij duurde het de eerste keer anderhalve week met krampen en rugpijn voordat de miskraam op gang kwam. Na een paar dagen had ik geen pijn meer en ik heb toen 2,5 week rustig gebloed. Reken in ieder geval op twee weken dan zit je wellicht zeker. Heel veel sterkte!

Emma, wat spannend! Je symtomen klinken hartstikke goed! Ik heb naast CB testen ook wat testen van het Kruidvat liggen. Die van 2 voor 4,99. Die kunnen al eerder positief zijn dan CB omdat ze gevoeliger zijn. Ik testte zelf altijd vanaf dag 9 als ik echt goede aanwijzingen had. Succes, ik duim voor je!

Claude, wat fijn en speciaal dat je je kindje voelt. Veel geniet plezier! En met die financiën komt het vast goed! Liefde is nog altijd het belangrijkst!

Hier heb ik mezelf maar verwend. Deze digibeet eerste klas met oertijd telefoon heeft nu een Ipod touch. Ik heb al een Ipod classic maar om mee te sporten (in een armband) is dat veel te zwaar. Deze is een stuk lichter. Ik ging voor een Nano maar die waren zo iel. Ga hem maandag uitproberen in de fitness!

Ik heb overal veel positieve verhalen over de acupuntuur gehad. Ik kijk er echt naar uit!
Wat goed dat je jezelf verwend hebt, Tammy.

Oei... misschien morgenochtend dan toch maar een test doen. Daar gaan principes

Ik heb nog 1 kruidvattest (2 voor 5) thuis, dus dan kan ik maandag niet testen. Ik vind dat de allerfijnste testen.

EDIT: ik ga toch maandag pas testen.
@emma: weet je het zeker
Waar zit de any-key?
Emma wat spannend voor je! Wordt flink duimen hier.

Houston de kid in Arnhem gaat naar 150 euro per keer. Bij mijn iui betaal ik al 7 maanden 300 euro , dus tel maar uit. Nu naar maandelijks 450 euro. Echt bijna niet meer te doen. Was gister inderdaad in Rijnstate , jij ook? Dan ben ik wel benieuwd hoelaat ... zaten we misschien wel samen in de wachtkamer...

Zit te wachten op sms van Rijnstate, die werken in het weekend nu op een andere manier. Wel lastig, want weet nu nog steeds niet hoelaat ik morgen moet. Had namelijk positieve test vanmorgen.

Yezka vraagje aan jou. Werd bij jou ook eerst je eigen cyclus stil gelegd voor je aan ivf begon? Er werd al vaker over icsi bij mij gesproken en nu het zo duur wordt denk ik de volgende ronde toch met icsi te starten.

?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven