Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Ik heb de afspraak bij de huisarts afgezegd. Ben net ongesteld geworden.

18 dagen na de iui, snap er niks meer van
Sterre, wat ontzettend balen! Zeker na de onzekerheid van de afgelopen dagen had ik het je zo gegund! Dikke
Oh, Sterre... Wat balen zeg! Kan me voorstellen dat je daardoor flink op het verkeerde been was gezet. Mijn luteale fase duurt regelmatig wel 17 dagen. Maar dat weet ik van mezelf. Dus ik krijg er geen valse hoop meer van.

Hoeveel pogingen heb jij er nu opzitten?

En Houston, we kennen EN nu toch allemaal wel. Zijn er nog mensen die haar serieus nemen op dit forum? Ze spoort gewoon niet.
Sterre, das flink balen! Sterkte!

En net als bij Yezka duurt het bij mij ook vaak wel tussen de 16 en 21 dagen zelfs... dus probeer ik ook wat langer te wachten met testen!

En over EN, tja als t aan haar ligt geloof ik dat niemand kinderen mag krijgen... :(

Ik wens iedereen een fijn weekend! :-)
Sterre: sterkte. Ik kan me voorstellen dat je baalt. Heb je wel steun van je vriend?

En ook een voor Mila.

Hier vanavond etentje met het oude gezin van vroeger. Zonder aanhang. Bijzonder want sinds 1991 niet meer voorgekomen, mijn ouders al even lang gescheiden zijn en mijn zusje en ik lang niet on speaking terms zijn geweest. Ik zal maar niet droppen dat ik BAM-mam word
Waar zit de any-key?
Houston, dat klinkt bijzonder. Ik hoop dat je ondanks alle verschillen die er in jullie gezin bestaan, toch een fijne avond hebt.
Houston, veel plezier! Het is vast heel bijzonder om zo weer onder elkaar te zijn.
Heb redelijke steun, doe dat toch liever alleen omdat ik niet het gevoel heb dat hij hetzelfde kan denken of voelen.

Ik heb nu, incl miskraam 11 pogingen gehad. Elke keer doet mijn lichaam weer wat anders.

En wat EN betreft; ik sluit me aan bij Yezka.

Veel plezier vanavond Houston.
Sterre, jammer dat je ongesteld bent geworden. Laat he? Ik hoopte natuurlijk ook dat het met een zwangerschap te maken had (aangezien er mensen zijn die pas later een positieve test krijgen). Sterkte!!

Wat EN betreft, ik mag haar wel. Alleen erger ik me er wel regelmatig aan haar als ze iemand een abortus aan praat. Dat vind ik echt niet kunnen en ik word er ook kwaad om. Maar buiten dat om mag ik haar wel.

Houston, veel plezier!!

Mila, gaat het een beetje?
quote:Yezka schreef op 14 maart 2013 @ 13:36:

Zij vinden 9 follikels, 5 eicellen waarvan 4 rijp en bevrucht, 1 terugplaatsing gezien mijn leeftijd (k*t, kl*te, typh*s leeftijd!) een prachtige score.

Ik moest wel even lachen om je gevloek

Verder vind ik het ook wel een mooie score.

Maar eh.... misschien een domme vraag, maar wat is er met de andere 3 bevruchte eicellen gebeurd?
quote:emma77emma schreef op 15 maart 2013 @ 21:25:

[...]

Ik moest wel even lachen om je gevloek

Verder vind ik het ook wel een mooie score.

Maar eh.... misschien een domme vraag, maar wat is er met de andere 3 bevruchte eicellen gebeurd?Die waren niet goed doorgedeeld. Dus niet goed genoeg voor invriezen of terugplaatsen.
Zo, was weer even overmand door drukte en vermoeidheid.

Weer even wat willekeurig eruit pikken.

Er wordt namelijk nogal wat geschreven in een week

@E123 gefeliciteerd!!

@Tammy, wat rot dat geslinger en gewissel zeg.. Duimen blijven draaien.

Voor jou, Wondertje, Yezka, Sterre, Mevrouw, Houston, Mila, , allemaal voor jullie eigen situatie. Hoop dat ik niemand vergeet, anders alsnog voor jullie!

Waarom kan het soms niet gewoon wat makkelijker?!

Iedere gek kan zwanger raken terwijl ze het niet willen, niet opletten, zelf nog kind zijn, zelf al oma zijn, in de goot liggen, noem maar op, maar degenen die het zo graag willen en er zoveel voor doen.. die moeten zo lang wachten...

En de verhalen over dat het allemaal goed kan komen (heb er een dichtbij: 6 jaar geprobeerd en nu net bevallen van een tweeling) zijn leuk, maar daar hebben jullie niks aan want daar worden jullie niet zwanger van... En gun het jullie zo!!

En vooral als ik dan vanmiddag de 20 echo heb gehad en zie hoe het allemaal gaat, dat moeten jullie toch ook kunnen ervaren!!??

De echo ging heel goed. De echoscopiste bleef maar roepen wat een prachtkind ik heb Ze is nog steeds een meisje ook.

Bij alles zei ze dat het er erg goed/mooi/prachtig uitzag, dus dat klonk goed.

Wel ligt de placenta aan de onderkant, maar ze verwacht nog dat dat wegtrekt. Ze heeft wel een notitie gemaakt dat ze dat de volgende keer extra checken, mochten ze dat niet al doen.

Dinsdag had ik de gewone controle bij de vk en daar was ook alles goed. Bloeddruk goed, ijzer gecheckt ivm mn moeheid, maar ook die goed. Ze gaf dus aan dat ik Floradix kan halen. Waarschijnlijk is het gewoon mijn lichaam dat de zwangerschap op die manier verwerkt. Ipv een heleboel overige klachten. Dus ik mag nog blij zijn.

Ik ben op, dus duik weer mn bed in voor een lange nacht met vooral veel slaap. Trusten voor allemaal en fingers crossed voor wat positief nieuws voor iedereen de komende tijd!
Even heel kort, want ik val bijna om:

Mila, heeeel veel sterkte gewenst!!! Jemig, ik had echt goede hoop!!! Ik wens je veel sterkte toe met het maken van de keuze en het wederom verwerken hiervan. Echt heel erg klote!!! Ik leef met je mee!!!
quote:Yezka schreef op 15 maart 2013 @ 21:52:

[...]

Die waren niet goed doorgedeeld. Dus niet goed genoeg voor invriezen of terugplaatsen.

Ah vandaar. Hopelijk heb je de volgende ronde meer geluk dat het ingevroren kan worden (en dat je ze dan uiteindelijk niet nodig hebt natuurlijk!!).

Fearless, wat fijn dat de 20 weken-echo goed is. Gefeliciteerd.

Sterkte met je vermoeidheid.

Liz, wanneer heb jij deze echo?
Mila: hoe is het met je?
Waar zit de any-key?
Ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat, Mila. Heb je al een keuze gemaakt? Ik zou zelf ook niet weten wat ik een evt. volgende keer zou doen, curettage of op de natuurlijke manier. Moeilijk!!
Bedankt allemaal voor jullie steun! Het gaat best aardig met mij, misschien omdat ik het al een beetje aan zag komen. Ik heb vrijdag ook gewoon gewerkt. Af en toe wat tranen maar verder ben ik er wel rustig onder. Gelukkig genoeg lieve mensen om me heen die me steunen.

Ik heb besloten voorlopig maar even af te wachten, curretage voelt niet goed. En over die pillen om het op te wekken heb ik alleen maar negatieve verhalen gehoord. (iemand andere ervaringen?) Vorige zwangerschap heb ik ruim twee weken moeten wachten, dit was erg zwaar. Maar toen was ik erg bang voor wat me te wachten stond. Nu heb ik die angst niet en ben ik er een soort van klaar voor. Voldoende pijnstilling en verband in huis. Ik was wel vanmiddag weer misselijk en dat voelt zo zinloos nu. Ik weet niet of ik het afwachten vol ga houden. Sowieso belt de verloskundige donderdag om te overleggen en mocht ik eerder een doorverwijzong oor de gyn willen dan kan ik altijd bellen. Dus tja, afwachten maar....
Mila, goed te horen dat je er rustig onder bent. Ik vind afwachten altijd beter. Liever via de natuurlijke weg. Dat is ook beter voor je lichaam (en misschien ook wel mentaal). Fijn dat je zoveel lieve steun om je heen hebt en niets hoeft. Ik wens je alle sterkte de komende tijd en denk aan je. Dikke
Mila mila.. ik vind het zo k*t voor je!!! Maar ben blij om te lezen dat je er redelijk rustig onder bent..

V.w.b. jouw keuze.. ik heb geen idee. Ik zou doen waar jij je prettig bij voelt. Ik heb geen idee of je lichaam daardoor beter/sneller herstelt als je de natuur zijn gang laat gaan.

Links of rechtsom: het is niet leuk!!

Meis.. ik wens je sterkte toe! I
Yezka: heb je al een datumprikker eruit gegooid? Of ben ik nu aan het jagen...
Mila, ik heb 4 dagen achter elkaar de maximale dosis Cytotec (die pillen dus) gehad en ik kreeg er alleen maar pijn van. Dus uiteindelijk toch een curettage gehad en daar heb ik toen verklevingen aan overgehouden (dat heet een Asherman). Dus met beide geen positieve ervaringen. Ik wilde toen niet langer afwachten omdat ik met 12 weken zwangerschap jarig zou zijn en was bang dat het juist dan op de natuurlijke manier los zou komen. Ik weet niet wat ik zou doen als ik weer een missed abortion zou hebben.

Heel veel sterkte in ieder geval.

En Lizzy, nix gemist.

Wie bij de volgende meet wil zijn, kan me mailen op *poef*

Dan gooi ik er binnenkort een datumprikker uit voor mei!
Oh Mila, wat verdrietig. Een dikke knuffel en heel veel sterkte voor de komende dagen!

Heb je al een idee waar de meet zal zijn Yezka?
Zoeter, wil je me mailen? Dan mail ik je de lokatie waar we vorige keer waren. Als er geen bezwaar is, spreken we daar volgende keer weer af.
Ben erg

Weliswaar niet miskraam ofzo, maar wel dat niet zeker is of mijn relatie het gaat redden.

Sorry voor de egopost.
Waar zit de any-key?
(Tweede poging, want forum is kl*te vanavond..)

Ach lieffie...

Wilde net mijn pc gaan afsluiten toen ik je berichtje zag. Je mag me altijd mailen hoor. En misschien kan ik je morgen overdag even bellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven