Peugeot 206?
zaterdag 23 maart 2013 om 19:40
Mijn auto loopt alweer richting de 20 en er komen binnenkort wat kosten aan. Omdat ik de laatste tijd heel wat meer kilometers maak ben ik op zoek naar een andere (veiligere) auto. Ik heb mijn oog laten vallen op een peugeot 206, maar lees op internet nogal negatieve verhalen over Franse auto's. Is het echt zo erg als op internet staat, of schrijven mensen alleen de negatieve ervaringen op?
Wie heeft er een 206 en wat is je ervaring? Heb je vaak pech of gewoon regulier onderhoud?
Wie heeft er een 206 en wat is je ervaring? Heb je vaak pech of gewoon regulier onderhoud?
zaterdag 23 maart 2013 om 20:50
zaterdag 23 maart 2013 om 20:59
Ehm, ff denken wat de problemen ook alweer waren; ik heb de auto ongeveer 2 jaar gehad. Een keer een wiellager kapot, de handrem zat een keer vast, de achteras gebroken, versnellingsbak; een stuk kapot waardoor ik niet meer kon schakelen (reed ondertussen op de snelweg), remschijf kapot. Wat vooral vervelend was, is dat het vaak gebeurde als ik aan het rijden was of net moest gaan, niet bij een beurt ofzo waarbij je de kosten verwacht. Heb twee keer de APK gehad, waarbij er steeds wel wat stoms mis was, naast slijtage van banden e.d. maar dat hoort er nou eenmaal bij. Zoals een te hoge uitstoot van CO2 waardoor ik een nieuwe katalysator moest kopen. De auto voor ¤2500,- gekocht, was toen 10 jaar oud (bouwjaar 1999), en er minstens zoveel aan laten versleutelen. Toen de achteras was gebroken, wat weer minstens ¤500,- zou gaan kosten, heb ik de auto verkocht aan een handelaar. Maar je kan pech hebben, maar ook geluk. Wat natuurlijk met elke auto zou kunnen. Verder vond ik het een mooie auto en reed hij super fijn als ie het deed. Vond het zooo jammer dat ik pech heb gehad met die auto
zaterdag 23 maart 2013 om 21:00
zaterdag 23 maart 2013 om 21:34
zaterdag 23 maart 2013 om 21:50
Ik rijd al jaren Peugeot en wil eigenlijk nooit meer anders! Ik heb nu een 206 SW en de volgende wordt een 307 of 308 (als mijn budget dat toelaat). In het verleden heb ik al een 205, 106 en 306 SW gehad. Met de laatste had ik wel eens wat dingetjes, maar niet van die gruwelijke bedragen als tijdens mijn 'uitstapje' naar Volkswagen.
zondag 24 maart 2013 om 09:51
zondag 24 maart 2013 om 10:09
zondag 24 maart 2013 om 13:45
zondag 24 maart 2013 om 14:09
quote:madamecannibale schreef op 24 maart 2013 @ 13:45:
Leuk om te zien dat veel mensen hebben gereageerd, en veel goede ervaringen.
Deze auto hoeft niet weer 20 te worden, auto is nu 8 maar ik wil er toch nog wel minimaal 5 jaar mee rijden. De auto komt wel bij een dealer vandaan, met garantie. Over de dealer heb ik verder wel een goed gevoel.Dealer daar betaal je ook enorm voor en garantie dat is ook maar aantal maanden neem ik aan voor een auto van 8 jaar oud lijkt mij erg duur grapje
Leuk om te zien dat veel mensen hebben gereageerd, en veel goede ervaringen.
Deze auto hoeft niet weer 20 te worden, auto is nu 8 maar ik wil er toch nog wel minimaal 5 jaar mee rijden. De auto komt wel bij een dealer vandaan, met garantie. Over de dealer heb ik verder wel een goed gevoel.Dealer daar betaal je ook enorm voor en garantie dat is ook maar aantal maanden neem ik aan voor een auto van 8 jaar oud lijkt mij erg duur grapje