Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
@sjetterboks die foto van de keuken is heel wazig, lijkt niet echt daardoor. Wij kwamen met zoeken een aantal klushuizen tegen waarbij er foto's gephotoshopt waren, om je te laten zien hoe het er uit zou kúnnen zien. Dit zou zo'n foto kunnen zijn.

Verder zou ik het kobaltblauwe buitenschilderwerk vervangen door een iets meer gangbare kleur, donkerblauw bijvoorbeeld.
may the bridges I burn light the way
Hai kopers!

Doen jullie mee aan de openhuizendag van 6 april a.s.? Ik, als potentiële koper, ben mijn lijstje van 5 woningen aan het samenstellen (bij 2 zijn we al eens wezen kijken). Welke vragen verwachten jullie van ons? Waar zou je het liefst veel over vertellen?

En, iets wat wellicht not done is, is het reeel om bij een huis dat eigenlijk 10k boven mijn financien ligt, direct bij de verkopers te polsen of er enige ruimte is? En - of hen te vertellen dat hun verkopende makelaar onprofessioneel en vervelend is?

(ik heb dit huis al bekeken, de makelaar die ons rondleidde was een opgeschoten joch. Kwam veel te laat zonder excuses, vulde de ruimte 'in' hoe hij het zou doen zonder op te letten of te vragen hoe ik het zou zien. Dat heeft ervoor gezorgd dat het nu 4 maanden later is en ik nog niet tot een serieus bod ben overgegaan.)
quote:witteschrijver schreef op 23 maart 2013 @ 16:19:

Hai kopers!

Doen jullie mee aan de openhuizendag van 6 april a.s.? Ik, als potentiële koper, ben mijn lijstje van 5 woningen aan het samenstellen (bij 2 zijn we al eens wezen kijken). Welke vragen verwachten jullie van ons? Waar zou je het liefst veel over vertellen?

En, iets wat wellicht not done is, is het reeel om bij een huis dat eigenlijk 10k boven mijn financien ligt, direct bij de verkopers te polsen of er enige ruimte is? En - of hen te vertellen dat hun verkopende makelaar onprofessioneel en vervelend is?

(ik heb dit huis al bekeken, de makelaar die ons rondleidde was een opgeschoten joch. Kwam veel te laat zonder excuses, vulde de ruimte 'in' hoe hij het zou doen zonder op te letten of te vragen hoe ik het zou zien. Dat heeft ervoor gezorgd dat het nu 4 maanden later is en ik nog niet tot een serieus bod ben overgegaan.)

Ligt de vraagprijs 10.000 boven je budget? Want een vraagprijs en de uiteindelijke verkoopprijs is nog wel een heel verschil natuurlijk. Je moet natuurlijk niet zeggen dat het 10.000 boven je budget is. Je kunt wel zeggen dat het aan de bovenkant van je budget is, zonder getallen te noemen en dan te vragen of er onderhandelingsruimte is.

Een blaag van een makelaar zou mij niet weerhouden om een huis te kopen dat verder helemaal naar wens is.
Buitenschilderwerk wordt door de VVE gedaan, daar kan ik dus niks aan doen. Ik heb nog wel meer foto's van de keuken, die zou ik er op kunnen zetten.

Ik ben opgegroeid in Baggelhuizen, dus ik weet niet beter dan dat je daar mooi woont. Maar kan me idd voorstellen dat Marsdijk of Kloosterveen meer trekt. Dus eigenlijk of zakken met de prijs of wachten tot de markt weer aantrekt!
sjettereboks, ik vind Baggelhuizen ook een mooie -groene- wijk, maar veel nieuwkomers of jonge gezinnen denken daar misschien iets anders over. Vergeten daarbij dat na een jaar of 10 nu pas K'veen op gang komt en de faciliteiten biedt welke Baggelhuizen al lang heeft.

Ik vind de prijs nu echt niet te hoog, ja als je kijkt naar alle appartementen dan heb je voor minder geld zoals genoemd een appartement in de Ellen of de Reest of in het centrum. Maar die zijn niet te vergelijken met die van jou, totaal niet!

Denk dat dit zo'n geval wordt van, net de juiste persoon op het juiste moment treffen. Het is namelijk een hele mooie locatie, snel bij het centrum, snel op de snelweg, maar ook zo in het bos, de Plas en in de natuur. Als ik alleenstaand was, wist ik het wel ;)
En aanvullend, ik denk ook dat een of twee extra foto's van de keuken, je huis alleen maar mooier neerzetten. Zou het doen!
Daarom lijkt ruilen me ook een interessante optie. Misschien een stel dat kleiner wil wonen of uit elkaar gaat. Man en ik willen een vrijstaande woning met een stukje grond ergens in een dorp in het Noorden.
He sjetterboks, zo'n huis (in een dorp in drenthe) heb ik in de aanbieding! Letterlijk zelfs, want superscherp geprijsd. Niet omdat we zo graag weg willen, maar omdat er een ziekte bij mij is geconstateerd, waardoor we kleiner moeten gaan wonen. Als je appartement groter was geweest, had ik zo willen ruilen! Maar wij hebben nog 2 kids thuis, dus meer ruimte nodig...
Jammer! We hebben wel 3 slaapkamers. Wonen volgens mij twee gezinnen in het gebouw, te zien aan de fietsjes in de lift.

Hoe kan ik jullie huisje vinden op Funda? Ben nieuwsgierig nu!
Sjetterboks, waarom heb je dan maar 2 fotos van je slaapkamers op funda staan?
3e kamer gebruiken we nu als kledingkast Gezin zonder kinderen. Ik zie trouwens wel vaker dat er niet van elke slaapkamer een foto gemaakt wordt, in de omschrijving staat het wel.
Ik zou echt van elke kamer een foto plaatsen. Ook als er allemaal kleding in hangt. Zie geen enkele reden om dat niet te doen. Ik kijk vooral foto's en lees veel minder beschrijvingen.
Toen er foto's werden gemaakt van mijn huis sloeg de fotograaf zelf enkele ruimtes over. Toen ik hem vroeg of die niet hoefden zei hij dat de kijkers met een bezichtiging ook nog wat te zien over moesten houden.

Ik dacht toen, hij zal er wel meer verstand van hebben dan ik, maar nu achteraf denk ik, had ik er toch maar op gestaan om het wel te doen.

Zo hebben we de trap en de hal bijv heel goed opgeknapt en dat ziet niemand nu, en ook een extra bijruimte op de zolderverdieping staat er niet op terwijl het toch een leuk extraatje is.

Ook vind ik dat de grootste slaapkamer op de foto ook niet groot uitkomt, hij had hem vanuit meerdere hoeken kunnen fotograferen.

Kijkers hebben we nog steeds niet gehad sinds het huis te koop staat, dus ik had achteraf liever gehad dat de kijkers op Funda meer te zien hadden gekregen zodat ze misschien wel een kijkje in ons huis hadden genomen.
Hier is ons huis nog steeds niet verkocht. Wel regelmatig kijkers..

A.s. woensdag weer; duimen jullie mee?

ons huisje
Het is heel fijn wonen hier.. Ik wil weg omdat ik moeite heb met traplopen.. (ms) Zucht.
Ik snap dat echt niet. Ik ben op zoek naar een woning en haak meteen af wanneer niet alle kamers op de foto staan. Mijn redenatie is dat er dan of iets mis mee is of dat de ruimte te klein is om überhaupt op een foto te passen. Er staan zoveel leuke huizen te koop dat ik echt geen moeite ga doen om een huis te bezichtigen die niet goed gefotografeerd is. Een plattegrond beschikbaar hebben vind ik ook echt essentieel. Zo kan ik eenvoudig zien hoe het huis is ingedeeld, of ik twee kamers kan samenvoegen, etc.
Tess, hier had de makelaar hetzelfde verhaal over de foto's. Denk dat het wel klopt..
Hij wilde de douche en de wc ook niet op de foto zetten, daar heb ik van gezegd dat ik dat wel wilde.

We gaan de huiskamer en de kleinste slaapkamer van de zomer verven, en dan gaan we ook maar vragen om nieuwe foto's. (ook van alles wat ik er op wil hebben).
Leuk huis Marjolein. De foto's die erop staan zijn erg mooi. Ik zou zeker bij zo'n huis vragen om een plattegrond toe te voegen. Het liefst met de ligging van de tuin erbij. De slaapkamer met tweepersoonsbed lijkt heel klein, klopt dit?
Sophiax, de slaapkamer is niet supergroot, maar kijkers vonden hem groter dan verwacht..

De tuin ligt op het zuiden. Staat dat niet bij de omschrijving? hmmm moet ik even nakijken. Plattegrond is vrij ingewikkeld; het huis heeft een vornm van een taartpunt. Verder uit 1927 en hartstikke scheef.. Zal na de opendag dat eens met de makelaar bespreken.. Dank voor je mening!
In de omschrijving staat dat er alleen een voortuin is. Dit interpreteer ik als zo'n standaard voortuin zoals je ziet bij rijtjeshuizen: klein en geen enkele privacy. Op de foto's lijkt dit heel anders.

Juist met een afwijkende vorm van de woning heeft een plattegrond meerwaarde. Zeker met de optie op funda om zelf de plattegrond in te richten. Dan blijkt een ruimte soms toch groot genoeg.
@Sjetterboks: prima starterswoning voor een redelijke prijs. Opvallend vind ik de hoge bijdrage aan servicekosten. Ik denk dat ¤200 per maand voor starters heel veel is. Misschien goed om aan te geven wat hier allemaal bij in zit? Inclusief een voorschot voor gas, klinkt het aantrekkelijker.

De foto's zijn prima en het huis is mooi neutraal wat mij betreft.
De 200 euro per maand voor de VVE is niet inclusief gas. Wel inclusief water, eigen parkeerplaats in de ondergrondse garage, lift, alle 'buitenkant' verzekeringen en natuurlijk al het onderhoud aan de buitenkant van de woning. Het is een zeer actieve VVE met een 30-jaren begroting, dus geen verrassingen qua kosten.
quote:sjetterboks schreef op 24 maart 2013 @ 08:51:

Hoe kan ik jullie huisje vinden op Funda? Ben nieuwsgierig nu!Dat zet ik liever niet op het forum...kan ik je ook privé een bericht sturen of zo?
quote:sjetterboks schreef op 24 maart 2013 @ 12:53:

De 200 euro per maand voor de VVE is niet inclusief gas. Wel inclusief water, eigen parkeerplaats in de ondergrondse garage, lift, alle 'buitenkant' verzekeringen en natuurlijk al het onderhoud aan de buitenkant van de woning. Het is een zeer actieve VVE met een 30-jaren begroting, dus geen verrassingen qua kosten.Handig om op funda te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven