hekel aan logees

24-03-2013 20:40 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, de titel zegt het al. ik heb er een hekel aan als mensen bij mij blijven slapen. Ik vind het ongastvrij om te weigeren, maar ik heb al geen zin meer in bezoek als mensen willen blijven slapen. Ik wil s ochtends lekker rustig aan doen met man en kinderen. Zouden jullie het vervelend vinden als een vriendin zei dat ze liever had dat je weer naar huis gaat 's avonds?
Ik heb werkelijk nog nooit gehad dat iemand 's avonds op bezoek kwam en vroeg of ze mochten blijven slapen.

En nee, ik zit niet te wachten op logees, en volgens mij weten mensen in mijn omgeving dat wel.

Kan je vraag niet echt beantwoorden, ik wil zelf ook niet bij een ander logeren.
Ik begin er ook niet aan. Hetzelfde als jij. Maar waarom moet iemand blijven slapen?
ongastvrij om te weigeren ? Dus mensen vragen er zelf om? Dat vind ik echt onbeleefd, dus ik zou gewoon Nee zeggen als ik jou was!

Slaapfeestjes zijn leuk als je een jaar of 10 bent, maar daarna.. nee, niet echt.
Als je uitlegt waarom je dat liever hebt en het dus niet persoonlijk voelt voor de ontvanger, neem ik aan dat de meeste mensen dit prima begrijpen van je. Jouw huis, jouw wensen en voorkeuren. Mag zomaar .
Dan vraag je ze toch niet om te blijven slapen? Komt het heel vaak voor of zo? Wij hebben af en toe logees, als ze van de andere kant van het land komen. Maar dat vind ik dan gewoon gezellig en noodzakelijk. Daar stel ik me dan ook op in. Voor de lol logeren doen alleen de kinderen van familie en vrienden, de volwassenen blijven niet logeren.
Jouw vriendin kent jou toch wel? Dan zal het niet als verrassing komen. Tenzij je iets buitenproportioneels van haar vraagt, maar doe je dat?
Ik ben dus niet de enige ;). Mijn zusje woont bv 1,5 uur reizen en zij vraagt wel eens of ze kan blijven slapen. Of een vriendin die in het dorp woont, en geen oppas heeft.
quote:pastiche schreef op 24 maart 2013 @ 20:46:

Als je uitlegt waarom je dat liever hebt en het dus niet persoonlijk voelt voor de ontvanger, neem ik aan dat de meeste mensen dit prima begrijpen van je. Jouw huis, jouw wensen en voorkeuren. Mag zomaar .

Dit werkt helaas niet altijd zo... Heb er wel een ruzie om gehad.

Want To, ik denk er hetzelfde over als jij
Bij ons blijven er regelmatig vrienden slapen. Zeker na een gezellige avond. Wij (ik) hebben er geen probleem mee, vind het wel gezellig.

Maar dat komt misschien door dat mijn echte vriendinnen wat verder weg wonen
Ik heb regelmatig slapers. Mijn ouders en soms mijn broer en zijn vriendin. Vind het geen enkel probleem. Vind het eerder zielig, want onze dochter kan nogal eens spoken 's nachts

De reden dat mijn ouders blijven slapen is overigens omdat ze 300km verderop wonen. Mijn broer blijft soms slapen als hij de volgende dag hier in de buurt moet zijn voor zijn werk. Scheelt toch weer 3 kwartier rijden
Het kan ook wel gezellig zijn. Als student deed ik het vaak. Maar nu wil ik gewoon met ontploft haar en trainingsbroek rondhangen, in bed liggen terwijl mijn kinderen door het huis spelen, met mijn gezin rustig ontbijten ect.
Hier idem, alleen een zwager die in buitenland woont slaapt hier weleens en verder alleen bij hoge nood wil ik nog weleens het logeerbed opmaken. Voel me bij de meeste mensen op visite in mn eigen huis, heb bijv een redelijk vastgeroest ochtendritueel en m hele dag is aan barrels als dat anders loopt.

De meesten weten dat we erg aan onze privacy hechten..alleen een schoonzus en man dringen er steeds op aan om een week te komen logeren, helaas voor ze...een weekend vind ik lang zat.
Haha. Herken het van vroeger. Mensen die blijven slapen en dan op de bank blijven plakken, zonder dat je weet hoe laat ze van plan zijn weer te vertrekken.

Heb echter nog nooit gezegd dat het niet mag.
Ik vind er ook geen bal aan. Ik slaap zelf ook liever niet bij iemand anders. Ook vriendinnetjes van dochters weer ik het liefst. Leuk en gezellig dat ze komen, maar graag 's avonds weer naar huis.
Bij ons af en toe 1 persoon. Die komt van ver.

Ik kan me voorstellen dat je met kinderen er geen zin in heb.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:jippie55 schreef op 24 maart 2013 @ 20:49:

[...]

Dit werkt helaas niet altijd zo... Heb er wel een ruzie om gehad.

Want To, ik denk er hetzelfde over als jijHè wat vervelend. Als het gevraagd wordt, moet je toch nee kunnen zeggen lijkt mij.
Mijn vriendinnen die ik al langer ken wonen ook verder weg. We spreken meestal halverwege af, ieder even lang rijden en blijven slapen is hierdoor nooit aan de orde. Heerlijk hoor.
quote:pastiche schreef op 24 maart 2013 @ 20:46:

Idd en als je dan andersom ook niet beledigt bent wanneer een ander liever niet heeft dat jij blijft slapen dan is er niks aan de hand.

Is mij namelijk eens overkomen met een kennis die op anderhalf uur rijden bij mij vandaan woonde en liever had dat ik na een bezoekje terug naar huis ging.

Nou prima geen probleem maar toen ze bij langs kwam wilde ze wel graag blijven slapen want 1,5 uur rijden was toch wel ver tja jammer dan maar ik heb toch liever dat je terug naar huis rijdt.!
Oh gelukkig dat ik niet de enige ben ! Wil ook 's ochtends op mijn gemakje doen en niemand om me heen alleen mijn gezin .
quote:rosie76 schreef op 24 maart 2013 @ 20:51:

Het kan ook wel gezellig zijn. Als student deed ik het vaak. Maar nu wil ik gewoon met ontploft haar en trainingsbroek rondhangen, in bed liggen terwijl mijn kinderen door het huis spelen, met mijn gezin rustig ontbijten ect.Misschien maak je je dan te druk als er logees zijn. Tuurlijk zorg je dat er voldoende brood etc is, maar je hoef geen B&B te runnen en 's ochtends vroeg op om verse jus te persen. Zorg dat je gasten zichzelf kunnen redden.
Wij hebben geregeld logés en dat vind ik prima. Ik heb ook speciaal goede logeerbedden gekocht zodat ook mensen die niet piepjong meer zijn kunnen blijven slapen.

Als vrienden verder weg wonen vind ik het ook prettig om te kunnen blijven slapen, dan kun je het met een glaasje wijn gezellig laat maken. Als mensen dat niet willen, tsja, dan wordt het een heel ander soort bezoekje.

Overigens vind ik het wel een goede gewoonte om na het ontbijt vlot op te stappen, tenzij anders afgesproken.

En ik vind dus ook niet dat je alles uit de kast moet halen qua ontbijt, gewoon een cracker en een kop thee vind ik al geweldig.
Daar snap ik dan ook weer niks van Gypsygirl, rare mensen zijn er toch .
quote:Pretzel66 schreef op 24 maart 2013 @ 21:05:

Oh gelukkig dat ik niet de enige ben ! Wil ook 's ochtends op mijn gemakje doen en niemand om me heen alleen mijn gezin .En daar kan nooit omwille van een gezellige avond met vrienden vanaf geweken worden?
quote:borderwalk schreef op 24 maart 2013 @ 21:05:

[...]

Misschien maak je je dan te druk als er logees zijn. Tuurlijk zorg je dat er voldoende brood etc is, maar je hoef geen B&B te runnen en 's ochtends vroeg op om verse jus te persen. Zorg dat je gasten zichzelf kunnen redden.Dat valt eigenlijk wel mee, denk ik. Ik voel me gewoon zelf niet zo vrij als er anderen zijn. zeker niet met bv kleine kinderen die eerder op zijn dan die van mij. Ik hecht teveel aan mijn rustige ochtend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven