Lijf & Lijn alle pijlers

30 day shred

15-01-2013 18:01 3811 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag begonnen en moet eerlijk toegeven, ik heb het niet tot het einde vol kunnen houden, zijn er nog meer mensen hier mee bezig, voor een beetje verdere motivatie

30 day shred is een workout van 3 levels elk level doe je 10 dagen, het lijkt vrij simpel maar is erg pittig ( vind ik nu na dag 1 tenminste) op internet staan erg veel positieve verhalen, en omdat ik al een aantal weken bezig ben met gezond eten wil ik dit er nu bij gaan doen, dus als iemand zijn succes wil komen delen of mee wil doen, graag!
I always tell the truth, even when I lie
Als-je-blieft hier blijven steunen en klagen hoor!

Ik snap ook niet zo goed dat daar zo negatief op gereageerd wordt. Mijn eerste reactie op een nieuw level is ook 'negatief': omg dit is niet te doen!!! En dan is het dus juist het mezelf overwinnen door het tóch te doen en het me eigen te maken wat zo tof voelt!

Want nee ik ben geen beroepssporter, dus dit is inderdaad nieuw en overwinnend.

Fruitella, lastig natuurlijk voor iedereen om dat via een forum te beoordelen. Je wil toch niet iets overbelasten.

Sport je toevallig ook nog bij een sportschool waar je het aan een trainer/instructeur/fysiotherapeut zou kunnen vragen die er even naar kan kijken?
Zeg maar Spijker.
Goed bezig spijker!!!

Ik heb een return of the spierpijn

quote:fru1t3lla schreef op 24 maart 2013 @ 15:31:

Ik post het hier nogmaals even:

Heb bij die jumping jacks pijn onder mijn knie in mijn scheenbeen (het is zo'n 3-4 cm onder mijn knie) sinds ik een keer ben uitgeschoten met mijn been. Welke plan van aanpak nu, op het achterwege laten van die jumping jacks? De plek is wat gevoelig nu maar niet pijnlijk, het schiet er alleen in als ik het op die manier belast.

edit: heb er al wel een home-made ice pack op (boterhamzakje gevuld met stroop wat in de vriezer heeft gezeten )even voorzichtig aan. Niet springen maar marcheren op de plaats
Ik ben t weekend niet lekker geweest dus heb niks gedaan. Erg jammer!! Ik ben nu aardig opgeknapt dus dan ga ik weer verder met level 1!! Hoe zijn de resultaten bij jullie tot nu toe? Ben erg benieuwd hoe goed je het gaat zien en merken in de loop vd tijd!
Ik ga woensdag meten, want dan ben ik aan het eind van level 2. Dan zal ik je het vertellen. Ben zelf heel benieuwd!

Oh en zoek even terug op de foto's van Vlasje ( in dit topic), daar word je heel blij van!
Ik heb vanavond mn eerste shred van level 1 gedaan. Na een tijdje hier te hebben gelezen, ook maar eens geprobeerd.

Het viel me alles mee, alleen liep ik net de trap op en voelde mn bovenbenen duidelijk! Pff..

De buikspieren vond ik echt k*t. Dat is niet mijn ding, zeg maar.

Nou succes allemaal!
Ik vind al die plaatjes in dit topic behoorlijk irritant, ze vertragen mijn pc en het leest erg rommelig, mijn aandacht wordt steeds weggetrokken van de teksten. Maar goed, ieder zijn hobby.

Vandaag 1e dag week 2 van Ripped. Het valt me nog erg mee, heerlijke oefeningen om te doen. Soms wel vermoeiend maar goed, over een paar dagen voel ik daar ook niks meer van. Toch maar eens gaan zoeken voor 3 kg dumbels, kan ze alleen online vinden grrr..
Als je wilt Vlasje kan ik een 30 day shred met plaatjes topic openen ofzo? Doe ik daar plaatjes
Vlasje, bij de kijkshop heb ik ze gezien! Misschien moet je daar even kijken.

Ik heb eigenlijk best zin om morgen weer een half uur bezig te zijn. Ik denk omdat ik t hele weekend niks heb gedaan! Hoe is jullie voedingspatroon? Ook aangepast of dat niet?
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 maart 2013 @ 21:43:

[...]

even voorzichtig aan. Niet springen maar marcheren op de plaats

Dank je wel voor de tip Meds :-)

@ Spijker: nee, helaas, ik doe juist de shred om te kijken of ik dit leuk vind vooraleer ik me een of ander abonnement bij de sportschool laat aansmeren. Voor dit soort dingen is het wel handiger ja . Ik doe het voorlopig rustig aan en ga morgen ander schoeisel kopen, mocht ik opeens meer klachten hebben dan ga ik naar de huisarts. Bedankt voor het meedenken .
Gisteren een dagje niet geshred, maar wel buikspieroefeningen gedaan en gefietst op m'n hometrainer. Zometeen als de kinderen op school zitten dag 7 van level 1.

@Naatie, over een paar dagen gaan die oefeningen echt al een stuk makkelijker. Ik vond de eerste dagen ook zwaar.

@Miepje, ik ben ook heel benieuwd naar het resultaat. Let je ook op je eten of eet je gewoon net als anders? Spiks vroeg dat ook zag ik. Ik probeer er wel een beetje op te letten, maar eet niet heel veel minder caloriën dan normaal. Ik probeer wel iets minder te snoepen. Dat is gisteren helaas niet gelukt!

@Yellow, ik vind de plaatjes juist leuk. Maakt het topic een stuk vrolijker!
Spiks, dank je voor de tip! Ik ga gelijk even kijken vandaag.
Gisteren dag 6 gehad.

Ik merk wel dat het steeds makkelijker gaat.

Heb alleen alvast vooruit gekeken naar level 2 en dat ziet er pittig uit.

Ik let ook al sinds september goed op mijn voeding en ben sindsdien 7 kilo afgevallen ongeveer.

Helaas sta ik nu stil en heb enorm last van mijn spastische darm en hou vocht vast. Hoop dat dit snel weer voorbij is want ik baal...

Voor de dames die al langer bezig zijn, krijgen jullie al complimenten? Dat mensen het aan je zien bedoel ik?
Follow your heart, but take your brain with you....
Addison, ik heb inmiddels level 1 afgerond en toen ik eergisteravond bij een vriendin langs ging was het eerste dat ze zei dat ik ben afgevallen. Ze was bijna een beetje in shock.. Dus die heb ik vast binnen!

Vandaag wilde ik aan level 2 beginnen, maar mijn dochter is wakker en ik moet zo werken, heb het dus geprobeerd met haar erbij (ze is 13 maanden..) maar dat was geen succes. In de box hield ze het niet langer dan 10 minuten uit en toen ik haar in de kamer los liet liep ze me alleen maar voor mijn voeten. Een halve shred dus vandaag, morgen maar weer proberen

Succes allemaal! En Yellow: keep those plaatjes coming, want ik vind ze supergezellig!
Iedereen weer succes vandaag!! Ik ga vanavond aan de slag (ondanks spierpijn in mijn bovenarmen, haha!).

@spiks: fijn dat je bent opgeknapt!

Ik heb m'n voedingspatroon ook aangepast. Ben drie weken geleden begonnen met bodieboost en inmiddels drie kilo afgevallen (van 66 naar 63, streefgewicht is zo rond de 60).

@addisson: wat vervelend dat je zo'n last hebt van je spastische darm!
7/30 zit erop! Gister even een rustdag gehouden maar vandaag weer mijn best gedaan Begin wel genoeg te krijgen van deze les, gelukkig al bijna de volgende.

De plaatjes mogen toch wel blijven? :( Zou ik anders wel jammer vinden.

@spiks Ik ben veel regelmatiger gaan eten, ontbijten met yoghurt en daarna ongeveer om de 2.5 uur wat eten. Door de regelmaat heb ik een stuk minde trek en snoep ik minder.
quote:Addison schreef op 25 maart 2013 @ 09:11:

Gisteren dag 6 gehad.

Ik merk wel dat het steeds makkelijker gaat.

Heb alleen alvast vooruit gekeken naar level 2 en dat ziet er pittig uit.

Ik let ook al sinds september goed op mijn voeding en ben sindsdien 7 kilo afgevallen ongeveer.

Helaas sta ik nu stil en heb enorm last van mijn spastische darm en hou vocht vast. Hoop dat dit snel weer voorbij is want ik baal...

Voor de dames die al langer bezig zijn, krijgen jullie al complimenten? Dat mensen het aan je zien bedoel ik?

Grappig dat je dat vraagt.

Ik ben sinds 1 januari tot nu zo een 9 kilo afgevallen en heb bijna de shred erop zitten 27/30. Ik heb nog van helemaal niemand gehoord van goh ben je afgevallen oid. Bizar heh? Ik denk dat het komt omdat ik lang ben en het nog een deel Zwangerschapskilos waren. Alsof het logisch is dat ik die kwijtraak? Geen idee hoor. Maar wellicht zien mensen het ook slecht in die dikke winterkleding. Wel jammer trouwens. Kan best af en toe een compliment gebruiken!
Vlasje, als je geen antwoord geeft dan ga ik er maar vanuit dat je irritatiegrens toch nog niet bereikt is .

Addje, ik was dus volgens vrienden slanker geworden Ik zie het ook wel, ik ben echt een bolletje met 4 ledematen eraan, en nu heb ik opeens een taille.

Ik ga vandaag een shredje doen en tae bo met Billy Blanks proberen!

Ik moet ook zo'n outfit kopen als Billy

quote:yellowlove2punt0 schreef op 24 maart 2013 @ 22:13:

Als je wilt Vlasje kan ik een 30 day shred met plaatjes topic openen ofzo? Doe ik daar plaatjesBlijf jij maar lekker plaatjes plakken hoor, niet weggaan
Voor Jetfreggel

Sporten doe ik omdat ik me na die tijd lekker voel, eigenlijk hetzelfde als huishoudelijk werk. Sporten, stofzuigen, strijken, dweilen etc. geven mij een lekker gevoel als het gedaan is. Ik hou van een opgeruimd huis en een (redelijk) fit lijf, maar wat ik er voor moet doen vind ik weinig aan.

Behalve hardlopen, dat kan ik af en toe tijdens het lopen ook nog wel waarderen. Vooral als het lekker loopweer is en ik een mooie route heb.

Mijn beloning is dan met een kopje thee ff melden op het shred-topic, dat ik het weer gedaan heb en wat ik lastig vond en wat makkelijker ging. En daar dan ook nog een grappige foto of leuk filmpje vinden vind ik helemaal top.

Dus bij deze, ik heb level 2 weer gedaan, jiehaa.

De walking push-ups haat ik hartgrondig, als kind kon ik mijn tenen al niet aanraken. Dus mijn knieën buig wel iets meer dan een "little". De v-raises lukken ook maar niet, krijg ik echt last van mijn nek van, dus daar smokkel ik. Ik ga of (veel) minder hoog, of zonder gewichten. De rest lukt gewoon wel! Het begint weer saai te worden en ik verheug me op level 3.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
quote:yellowlove2punt0 schreef op 25 maart 2013 @ 10:30:

Voor Jetfreggel

[img]http://25.media.tumblr.com/tumblr_m41qu ... o1_500.gif[/img]
@Nederlandsevrouw, ik heb juist meer moeite om weer terug te walken vanuit de plankpositie. Ik heb volgens mij gewoon lange armen ofzo want ik kan met gemak mijn handen op de grond doen als mijn benen gestrekt zijn. Maar als ik dan eenmaal in plank ben en ik moet weer omhoog dan lijkt het veel minder goed te lukken? Heb jij het alleen op de heenweg of ook de terugweg?

Ik ben ook een beetje klaar met level 2.

Ik vond dit plaatje, er is ook nog een EXTREME shred

Is dat een soort level 57...

Bah, het hele weekend niet gesport... ik kon me er echt niet toe zetten. Ik heb wel enorm veel in huis gedaan, ook best wel zwaar werk, dus het is niet zo dat ik lui op de bank heb gehangen, maar toch baal ik ervan. Maar goed, ik moet toch echt over 8 dagen in bikini. Dus ik laat even mijn eten zakken en dan ga ik er weer voor!

Ik vind die bewegende plaatjes wel leuk, waar halen jullie die vandaan?

Goed dat jullie afgevallen zijn en er ook complimenten over krijgen! Dat motiveert dan ook weer extra.

Nederlandsevrouw, ik heb hetzelfde als jij, ik heb ook nooit met gestrekte benen mijn tenen aan kunnen raken en die walking pushups gaan bij mij dus ook echt niet. Ik ben eens bij een fysiotherapeut geweest (voor iets anders) en die zei dat mijn beenspieren heel kort en stijf zijn. Dat kun je op zich wel verhelpen met bijvoorbeeld yoga of pilates, dat laatste heb ik ook een tijdje gedaan en dat hielp wel enigszins. Maar echt lenig zal ik wel nooit worden vrees ik.

Succes allemaal vandaag!

HOPPA!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven