Wijk Heipoort Helmond

26-03-2013 12:53 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet niet of het hier goed staat maar doe toch mijn verhaal.

Mijn vriend & ik zijn bezig met een koopwoning in de wijk Heipoort in Helmond.

Zijn er mensen op dit forum die deze wijk kennen? Zo ja; wat vinden jullie van deze wijk?

Woon je er zelf?

Vertel het me alsjeblieft.

Bedankt!
Op een rij examen:

Vraag: "U rijdt Helmond binnen, mag dat?"

Antwoord: "Nee, draai uw voertuig om en rijd onmiddelijk de bebouwde kom uit".

Serieus: geen idee, maar bereid je maar voor op deze flauwe grapjes van onze Brabantse bijdehandjes .
quote:fru1t3lla schreef op 26 maart 2013 @ 13:00:

Op een rij examen:

Vraag: "U rijdt Helmond binnen, mag dat?"

Antwoord: "Nee, draai uw voertuig om en rijd onmiddelijk de bebouwde kom uit".

Serieus: geen idee, maar bereid je maar voor op deze flauwe grapjes van onze Brabantse bijdehandjes .Eerlijk gezegd wil ik gewoon goed weten wat voor wijk het is. Die grapjes zijn leuk maar ja wil gewoon graag weten wat voor wijk het is.
Het is een oude wijk arbeiders-/volkswijk grenzend aan het centrum, die een aantal jaren geleden grotendeels plat is gegooid en waar dus veel nieuwbouw staat, met daar tussendoor nog gedeeltes oudbouw. De wijk (bepaalde delen daarvan zeker) had destijds een slechte naam vanwege een hoge concentratie bewoners die het niet zo nauw namen met de wijk, veel werkloosheid of mensen die anderszins in een uitkeringssituatie zitten, hoge concentratie mensen van buitenlandse afkomst. De wijk was destijds ook grotendeels verwaarloosd en verpauperd.

De nieuwbouw ziet er netjes uit en de situatie in de wijk is ook wel verbeterd, maar het is nog steeds een echte volkswijk en of de verbeteringen ook op lange termijn stand zullen houden, is nog de vraag, omdat de bevolkingssamenstelling eigenlijk grotendeels hetzelfde is gebleven. Dus dat alles er nu redelijk netjes en verzorgd uitziet, is misschien meer te danken aan het feit dat alles nog tamelijk nieuw is dan aan het feit dat men nu beter met de wijk omgaat. Tijd zal het leren.

Een groot deel van de wijk is nog steeds braakliggend terrein, waar oude huizen zijn gesloopt en nog geen nieuwbouw is gestart, dus dat kan (tijdelijk) ook voor een wat minder aangename woonomgeving zorgen.

Al met al: de nieuwbouwhuizen zijn netjes, maar de wijk is nog in ontwikkeling en het is nog maar de vraag in welke richting dat gaat. Het was altijd een volkswijk en dat zal het waarschijnlijk ook blijven, dus als je dat leuk vindt, zit je goed.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wat is het verschil tussen een ongeluk en een geluk bij een ongeluk?

Het is een ongeluk als er een bus mensen het kanaal in rijdt.

Het is een geluk bij een ongeluk als het een bus Helmonders is

Aldus een 'grappige' oom in mijn familie.
quote:pejeka schreef op 26 maart 2013 @ 13:03:

Het is een oude wijk arbeiders-/volkswijk grenzend aan het centrum, die een aantal jaren geleden grotendeels plat is gegooid en waar dus veel nieuwbouw staat, met daar tussendoor nog gedeeltes oudbouw. De wijk (bepaalde delen daarvan zeker) had destijds een slechte naam vanwege een hoge concentratie bewoners die het niet zo nauw namen met de wijk, veel werkloosheid of mensen die anderszins in een uitkeringssituatie zitten, hoge concentratie mensen van buitenlandse afkomst. De wijk was destijds ook grotendeels verwaarloosd en verpauperd.

De nieuwbouw ziet er netjes uit en de situatie in de wijk is ook wel verbeterd, maar het is nog steeds een echte volkswijk en of de verbeteringen ook op lange termijn stand zullen houden, is nog de vraag, omdat de bevolkingssamenstelling eigenlijk grotendeels hetzelfde is gebleven. Dus dat alles er nu redelijk netjes en verzorgd uitziet, is misschien meer te danken aan het feit dat alles nog tamelijk nieuw is dan aan het feit dat men nu beter met de wijk omgaat. Tijd zal het leren.

Een groot deel van de wijk is nog steeds braakliggend terrein, waar oude huizen zijn gesloopt en nog geen nieuwbouw is gestart, dus dat kan (tijdelijk) ook voor een wat minder aangename woonomgeving zorgen.

Al met al: de nieuwbouwhuizen zijn netjes, maar de wijk is nog in ontwikkeling en het is nog maar de vraag in welke richting dat gaat. Het was altijd een volkswijk en dat zal het waarschijnlijk ook blijven, dus als je dat leuk vindt, zit je goed.

Kijk aan dit bericht heb ik wat! Veel criminaliteit of is dat het steeds meer aan het verbeteren ivm nieuwe wijk/huizen?

Ik hoorde ook dat het "vroeger" een mindere wijk was. Maar nu wel prima wijk is. Dat het vroeger een mindere wijk was had ook te maken met de coffeeshop die daar zat. Deze had wat problemen in het criminele gebied. Deze coffeeshop is al lang weg en dat zal wel schelen denk ik.
Nou, ik gooi me maar voor de leeuwen. Je zult vast veel negatieve reacties krijgen, maar ik woon er sinds een jaar of 5, dus kan je er veel over vertellen.

De omgeving heeft een redelijk negatieve naam. Heb zelf ook altijd gezegd dat ik er niet wilde wonen. Totdat er een grote renovatie startte van de gehele binnenstad.

Overal zijn alle oude arbeidershuisjes gesloopt en er mooie nieuwbouwprojecten in jaren 30 stijl voor teruggekomen. Ze zijn nu bezig met de laatste fase. Verder komt er nog een groot stadspark en winkelcentrum bij.

De groep bewoners die zorgden voor een slechte naam zijn grotendeels vertrokken. Ik woon nu in een erg rustig deel, zou wel willen zeggen waar, maar niet zo op het forum.

Het is er nu rustig, veilig en er zijn voor kinderen heel veel speelveldjes en parkjes. Binnen 10 minuten zit je in het centrum (lopend) en met de trein binnen een kwartier in hartje Eindhoven.

Er wordt heel veel aan culturele activiteiten georganiseerd in Helmond, bijvoorbeeld Artimond in mei.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Vergeet de Kasteelfeesten en het Kasteel van Sinterklaas niet!
quote:Juniper_ schreef op 26 maart 2013 @ 13:05:

Nou, ik gooi me maar voor de leeuwen. Je zult vast veel negatieve reacties krijgen, maar ik woon er sinds een jaar of 5, dus kan je er veel over vertellen.

De omgeving heeft een redelijk negatieve naam. Heb zelf ook altijd gezegd dat ik er niet wilde wonen. Totdat er een grote renovatie startte van de gehele binnenstad.

Overal zijn alle oude arbeidershuisjes gesloopt en er mooie nieuwbouwprojecten in jaren 30 stijl voor teruggekomen. Ze zijn nu bezig met de laatste fase. Verder komt er nog een groot stadspark en winkelcentrum bij.

De groep bewoners die zorgden voor een slechte naam zijn grotendeels vertrokken. Ik woon nu in een erg rustig deel, zou wel willen zeggen waar, maar niet zo op het forum.

Het is er nu rustig, veilig en er zijn voor kinderen heel veel speelveldjes en parkjes. Binnen 10 minuten zit je in het centrum (lopend) en met de trein binnen een kwartier in hartje Eindhoven.

Er wordt heel veel aan culturele activiteiten georganiseerd in Helmond, bijvoorbeeld Artimond in mei.

Dankjewel voor het bericht.

Ik heb u een vriend aanzoek gestuurd omdat ik graag in contact wil komen met u voor meer informatie over de wijk. Als u hier ook mee in stemt.
Ik sluit me gedeeltelijk aan bij Pejeka. Dat braakliggend terrein wordt deze zomer tot groot stadspark omgetoverd (althans, daar wordt mee gestart), tevens komt er een winkelcentrum.

Ik woon iets verder er vanaf (zeg maar achter Tolpost) en daar heb je echt die oude samenstelling van de oorspronkelijke bevolking niet meer. Er zijn vooral heel veel jonge gezinnen hier komen wonen, die ook veel samen in de straat veel ondernemen.

Ook het wijkhuis hier organiseert (als je er van houdt) veel leuke dingen voor alle generaties, zoals een Halloweenoptocht etc.

Bij mijn wijkje werkt echt iedereen (behalve ik op dit moment ;'( ), het zijn allemaal modale tweeverdieners voor zover ik kan inschatten.
Oh ja, de kasteelfeesten natuurlijk. Jazz in Catstown, Kasteel van Sinterklaas, Impact
Het huis waar wij een optie op hebben gedaan ligt volgens mij vlak bij u in de buurt Juniper.
Rocks, volgens mij werkt dat vriendengedoe hier niet goed. Mail me anders maar even op *poef*
quote:rocks12 schreef op 26 maart 2013 @ 13:10:

[...]

Dankjewel voor het bericht.

Ik heb u een vriend aanzoek gestuurd omdat ik graag in contact wil komen met u voor meer informatie over de wijk. Als u hier ook mee in stemt.Toch wel op je knieën hè?
Wie weet worden we dan wel buren, want niet mijn directe buren, maar die daarnaast hebben al een poos hun huis te koop staan
quote:Juniper_ schreef op 26 maart 2013 @ 13:13:

Wie weet worden we dan wel buren, want niet mijn directe buren, maar die daarnaast hebben al een poos hun huis te koop staan Heb een mailtje gestuurd.
Mail terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven