Boze mail

26-03-2013 11:00 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net zat ik op het internet te zoeken naar tweedehands boeken van een bepaalde schrijfster. Omdat die schrijfster uit de vorige eeuw kwam zijn de boekjes zeldzaam..

Nu vond ik dus een site waar iemand het boek verkocht wat ik graag wilde hebben. Ik heb hem een mail gestuurd en gevraagd naar de richtprijs.

Daar kreeg ik weer een reactie op en ging daarmee akkoord ..

Ik zag nog meer boeken op de site van die schrijfster dus keek nog even verder. Daar zag ik dezelfde titel staan maar dan in een trilogie en dezelfde prijs als van het boekje wat ik wilde kopen.

Ik vond het wel zo netjes om hem te mailen dat ik me bedacht had en gaf de reden op dat ik liever de trilogie wilde hebben ipv losse boeken.

Daar kreeg ik een hele boze e-mail op terug, met veel verwijten en gescheld.

Oa dat het heel flauw van me was dat ik verder ging zoeken op de site en dat het jammer is dat er zulke mensen zijn op deze wereld als ik. Ook dat hij aangifte kon doen omdat ik had toegestemd in het kopen van het boekje en dat hij rechten had. Hij had het boekje namelijk al verzendklaar gemaakt en ik moet die 2,70 betalen anders gaat hij naar de politie.

Wat vinden jullie?
quote:PlofKipje84 schreef op 26 maart 2013 @ 11:39:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie hier hetzelfde had gedaan. Iedereen roept nu vanalles over regels en wetten maar kom op, wie zou de koop wel door laten gaan?? Ik niet althans.

het is niet zo, dat in deze situatie: meeste stemmen gelden geldt.

Hier hebben we wetten voor.
Als je het betaald, de verpakking waar de postzegels op geplakt zijn wel naar jou laten sturen.
Het probleem is: internet is lekker anoniem, en dan merk je vaak dat er mensen zijn die denken dat ze zich niet aan de geldende (fatsoens-)regels hoeven te houden. Dingen die men niet of anders zou doen als ze persoonlijk tegenover iemand zouden staan, doet men makkelijker op internet. Immers, je kent elkaar toch niet, dus wat maakt het uit, je kan het gewoon met een mailtje afhandelen, dus geen (beschamende) persoonlijke confrontatie.

En dat maakt dat men meestal makkelijker omgaat met via internet aangegane verplichtingen - jammer genoeg.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Voor die 2.70 euro gaat er heus niets gebeuren.

Ik vind wel dat de verkoper snel is geweest. Ik pak alles pas verzendklaar als het geld op mijn rekening staat.
Hahahaha ik zie hem al staan bij de balie van het politieburo. Dag meneer agent ik kom aangifte doen, iemand heeft toegezegd een boekje van mij te kopen. Maar nu heeft diegene de koop geannuleerd en nu zit ik met de gemaakte kosten.

Om welk bedrag gaat het meneer. Nou agent om wel. 2,70.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik had terug gemaild: 'Doen! Ga aangifte doen! Kunnen ze op het politiebureau ook eens lekker lachen!'.
Wat een charmante man
quote:wdr schreef op 26 maart 2013 @ 13:19:

Wat een charmante man

Net zo charmant als TO. Ze verdienen elkaar.

Die man is niet netjes in zijn manier van mailen. TO is niet netjes in haar manier van handelen. Ze is met een andere particulier tot een koopovereenkomst gekomen. Na de koopovereenkomst is het logisch dat de verkoper het pakketje verzendklaar gaat maken. Als TO nog verder wou winkelen om te zien of ze het goedkoper of beter kon krijgen, dan had ze die man niet toe moeten zeggen dat de deal rond was. TO is een onbetrouwbare koopster dus, want ze komt terug op een reeds gemaakte deal en dat is nooit netjes.
quote:Olivia1975 schreef op 26 maart 2013 @ 13:17:

Ik had terug gemaild: 'Doen! Ga aangifte doen! Kunnen ze op het politiebureau ook eens lekker lachen!'.Gelukkig is TO zelf al zo slim om ons gewoon op het forum mee te laten lachen om haar handelen. Die man heeft verder geen manier om zijn recht (waar hij wel degelijk in staat) te halen, dus even een dreig/scheldmailtje sturen is helaas het enige wat hij terug kan doen.
Ik vind de reactie van deze man overdreven. Ik begrijp dat hij niet blij is, maar zij heeft een uur na de afspraak deze alsnog afgezegd. Ook al ben je niet blij, je kan altijd nog beleefd blijven. Dus ik vind zo'n kwade reactie beneden peil.

Dreig/scheldmailtje is niet het enige wat hij kan doen kerol. Hij kan ook gewoon zeggen: 'Ik ben teleurgesteld dat u zich ineens terugtrekt uit onze overeenkomst. Dit is vervelend voor mij.' Dan maakt hij zijn punt ook en blijft beleefd. Dat zou in ieder geval mijn manier zijn. En kom op, waar hebben we het over.

Persoonlijk word ik nogal moe van mensen in NL met korte lontjes, die al gaan schelden om zoiets of om iemand die niet genoeg rechts houdt op de fiets. Dat vind ik eigenlijk veel vervelender dan mensen die zich na een uur bedenken, de verruwing van de omgangsvormen.
quote:wdr schreef op 26 maart 2013 @ 13:31:

Ik vind de reactie van deze man overdreven. Ik begrijp dat hij niet blij is, maar zij heeft een uur na de afspraak deze alsnog afgezegd. Ook al ben je niet blij, je kan altijd nog beleefd blijven. Dus ik vind zo'n kwade reactie beneden peil.

Dreig/scheldmailtje is niet het enige wat hij kan doen kerol. Hij kan ook gewoon zeggen: 'Ik ben teleurgesteld dat u zich ineens terugtrekt uit onze overeenkomst. Dit is vervelend voor mij.' Dan maakt hij zijn punt ook en blijft beleefd. Dat zou in ieder geval mijn manier zijn. En kom op, waar hebben we het over.

Persoonlijk word ik nogal moe van mensen in NL met korte lontjes, die al gaan schelden om zoiets of om iemand die niet genoeg rechts houdt op de fiets. Dat vind ik eigenlijk veel vervelender dan mensen die zich na een uur bedenken, de verruwing van de omgangsvormen.Helemaal mee eens. TO staat misschien niet volledig in haar recht maar ach, iedereen kan zich toch weleens bedenken? Dan hoef je niet zo ontzettend asociaal uit je slof te schieten. Ik maak het dagelijks mee in mijn werk en mensen hebben tegenwoordig zulke korte lontjes, beginnen gelijk te schelden en dan denk ik "is dat nou wel zo sociaal"?
Met je eens goudenmeid. Ik verbaas me de laatste tijd over mensen die om het minste of geringste kwaad worden of zelfs gaan schelden in de open ruimte. Wat mij betreft hoor je altijd beleefd te blijven, tenzij in een extreme situatie. En je kan ook best iemand aanspreken of terecht wijzen op een nette manier zonder meteen te gaan schelden of dreigen.

Bovendien vind ik het niet zo erg wat TO heeft gedaan, het is inderdaad niet zo handig en vervelend voor de man, maar geen super asociaal gedrag of misstap met grote gevolgen. Ik vind zijn reactie onbeleefd en buiten proportie.
quote:wdr schreef op 26 maart 2013 @ 14:37:

Met je eens goudenmeid. Ik verbaas me de laatste tijd over mensen die om het minste of geringste kwaad worden of zelfs gaan schelden in de open ruimte. Wat mij betreft hoor je altijd beleefd te blijven, tenzij in een extreme situatie. En je kan ook best iemand aanspreken of terecht wijzen op een nette manier zonder meteen te gaan schelden of dreigen.

Bovendien vind ik het niet zo erg wat TO heeft gedaan, het is inderdaad niet zo handig en vervelend voor de man, maar geen super asociaal gedrag of misstap met grote gevolgen. Ik vind zijn reactie onbeleefd en buiten proportie.Nogmaals: helemaal mee eens het is hoogstens vervelend voor de verkoper maar het is geen ontzettend asociaal gedrag wat TO heeft vertoond. Dan hoef je niet gelijk als één of andere tokkie uit de hoek te komen. Ik heb als verkoopster op MP ook weleens met dit soort zaken te maken gehad. Balen maar het is niet anders en nogmaals: persoonlijk maak ik een pakje pas verzendklaar als ik het geld heb. Is een les van 2.70 voor deze meneer.
Joh, als ik elke keer de verzendkosten had gekregen voor elk item dat ik na een overeenkomst tóch niet verkocht heb op internet, dan zat ik nu ergens in de zon te rentenieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven