Slaapschokken!
dinsdag 26 maart 2013 om 20:15
Sinds een aantal maanden wordt mijn slaap regelmatig verstoord door slaapschokken. We kennen allemaal wel dat gevoel dat je, vlak voor je in slaap valt, het gevoel hebt dat je valt. Nou, bij mij gaat dit soms de hele nacht door! Het ontstaat vaak op het moment dat ik bijna in slaap val en vervolgens gaat het gedurende de nacht door.
Soms zo erg dat mijn vriend op de bank gaat slapen..
Ik merk dat ik me steeds meer zorgen maak en dat slapen een heel andere lading krijgt..Zijn er mensen die dit herkennen?
Ook lees ik graag ervaringen van anderen. Misschien heeft iemand tips? Ik heb al het een en ander geprobeerd wat nog niet helpt: Magnesium, Valeriaan, instappers.
Hopelijk weet iemand meer hierover!
Soms zo erg dat mijn vriend op de bank gaat slapen..
Ik merk dat ik me steeds meer zorgen maak en dat slapen een heel andere lading krijgt..Zijn er mensen die dit herkennen?
Ook lees ik graag ervaringen van anderen. Misschien heeft iemand tips? Ik heb al het een en ander geprobeerd wat nog niet helpt: Magnesium, Valeriaan, instappers.
Hopelijk weet iemand meer hierover!

dinsdag 26 maart 2013 om 20:21
Heb je al eens gekeken bij het restless leg syndroom?
Dan heb je ook schokken, hoeft niet alleen in je benen te zijn.
En ik heb wel eens gehoord dat mensen baat hadden bij een stuk zeep in hun bed of onder het matras, geen idee hoe dat kan
Hier bij Oma weet raad, staan nog meer simpele tips. Het proberen waard lijkt me.
Dan heb je ook schokken, hoeft niet alleen in je benen te zijn.
En ik heb wel eens gehoord dat mensen baat hadden bij een stuk zeep in hun bed of onder het matras, geen idee hoe dat kan
Hier bij Oma weet raad, staan nog meer simpele tips. Het proberen waard lijkt me.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 26 maart 2013 om 20:21
Ik zou dit met de HA opnemen want er schijnen manieren te zijn om de schokken te verminderen.
http://www.medicinfo.nl/% ... 41fc-ac29-67b5db9b284d%7D
http://www.medicinfo.nl/% ... 41fc-ac29-67b5db9b284d%7D
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

dinsdag 26 maart 2013 om 20:24
dinsdag 26 maart 2013 om 20:27
dinsdag 26 maart 2013 om 20:29
dinsdag 26 maart 2013 om 20:34
Ik ben in ieder geval opgelucht dat anderen het herkennen
Na was speurwerk op het internet denk ik niet dat het rusteloze benen zijn. In mijn geval beperkt het zich namelijk niet tot mijn benen. Het komt ook voor in mijn armen, handen en soms schiet zelfs mijn borst omhoog! Is toch bizar!! Vind het ook vreemd dat ik er dus ineens last van heb en ook zeker een aantal keer per week, vannacht dus zo erg dat ik er niet van kon slapen

dinsdag 26 maart 2013 om 20:46
dinsdag 26 maart 2013 om 21:28
dinsdag 26 maart 2013 om 22:43
Hoi,
Ik heb ook heel erg last gehad van slaapschokken, in een lange periode dat ik erg veel stress had.
Het voelde alsof alle opgebouwde spanning zich toch moest ontladen, soms vlogen ook wat jij zegt armen, benen of zelfs mijn hele lijf omhoog.
Nu de stress factor weg is heb ik er nooit meer last van gehad...
Ik heb ook heel erg last gehad van slaapschokken, in een lange periode dat ik erg veel stress had.
Het voelde alsof alle opgebouwde spanning zich toch moest ontladen, soms vlogen ook wat jij zegt armen, benen of zelfs mijn hele lijf omhoog.
Nu de stress factor weg is heb ik er nooit meer last van gehad...