Gezondheid alle pijlers

Slaapschokken!

26-03-2013 20:15 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal maanden wordt mijn slaap regelmatig verstoord door slaapschokken. We kennen allemaal wel dat gevoel dat je, vlak voor je in slaap valt, het gevoel hebt dat je valt. Nou, bij mij gaat dit soms de hele nacht door! Het ontstaat vaak op het moment dat ik bijna in slaap val en vervolgens gaat het gedurende de nacht door.

Soms zo erg dat mijn vriend op de bank gaat slapen..

Ik merk dat ik me steeds meer zorgen maak en dat slapen een heel andere lading krijgt..Zijn er mensen die dit herkennen?

Ook lees ik graag ervaringen van anderen. Misschien heeft iemand tips? Ik heb al het een en ander geprobeerd wat nog niet helpt: Magnesium, Valeriaan, instappers.

Hopelijk weet iemand meer hierover!
Zou het slaapapneu kunnen zijn? Misschien kun je dit eens voorleggen aan de huisarts.
Heb je al eens gekeken bij het restless leg syndroom?

Dan heb je ook schokken, hoeft niet alleen in je benen te zijn.

En ik heb wel eens gehoord dat mensen baat hadden bij een stuk zeep in hun bed of onder het matras, geen idee hoe dat kan

Hier bij Oma weet raad, staan nog meer simpele tips. Het proberen waard lijkt me.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou dit met de HA opnemen want er schijnen manieren te zijn om de schokken te verminderen.

http://www.medicinfo.nl/% ... 41fc-ac29-67b5db9b284d%7D
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou ook een bezoek aan de huisarts brengen.
Ohh ik lees mee! M'n vriend heeft het ook, en ik heb er 'last' van.. Niet zo erg dat ik op de bank ga slapen, maar heb soms wel onverklaarbare blauwe plekken..
Ik heb het ook weleens, soms zo schokkend dat ik er heel even wakker van word maar ook zo weer verder slaap.

Geen idee wat het is of waar het vandaan komt.
Heb ik het ook wel eens. Niet iedere nacht maar toch wel vrij vaak de ene keer vaker dan de andere keer. Geen idee hoe dat komt waar het aan ligt en hoe je eraf komt. Feit is wel dat ik mijn man er ook mee wakker maak en dat hij dat niet altijd even leuk vind.
Misschien zijn het stuipen. Ik zou ook even bij de dokter langs gaan.
Lees net de link van Enn. Sommige dingen zijn wel herkenbaar.
Ik heb de HA een aantal weken geleden bezocht. Hij denkt dat het door stress komt. Ik heb ook meteen mijn bloed laten controleren, maar die uitslagen waren goed. heb ook om de bloedwaarden gevraagd maar kon vervolgens niks met de info die ik kreeg :-) Het is echt storend...
Ik heb het soms ook, maar ik heb het alleen in het bed van mn vriend. In mijn eigen bed heb ik er minder last van.

Ik vind dan ook dat mijn eigen bed veel lekkerder slaapt

Geen idee of dit iets persoonlijks van mij is maar: heb je een goed matras en een goed hoofdkussen?
Zeg maar Spijker.
Ik ben in ieder geval opgelucht dat anderen het herkennen :-) Na was speurwerk op het internet denk ik niet dat het rusteloze benen zijn. In mijn geval beperkt het zich namelijk niet tot mijn benen. Het komt ook voor in mijn armen, handen en soms schiet zelfs mijn borst omhoog! Is toch bizar!! Vind het ook vreemd dat ik er dus ineens last van heb en ook zeker een aantal keer per week, vannacht dus zo erg dat ik er niet van kon slapen
Moet je dan niet wat meer magnesium slikken? Dat heeft iig te maken met spierspanning.
Hoi madamemicmac, ik slik al extra magnesium. Bewust voordat ik ga slapen maar het helpt helaas nog niet..
Bij slaapapneu stop je steeds met ademhalen en bij restless legs kun je je benen niet stilhouden. Wat Enn aangeeft klinkt wel aannemelijk. Het kan dus van alles zijn. Ik zou er eens mee naar de huisarts gaan. Die kan je evt. verwijzen voor een slaaponderzoek.
Ik heb van de dokter gehoord dat als je droomt dat je valt dat je ademhaling dan stopt. Zo'n schok waarschuwt je lichaam dat je weer gaat ademen. Het komt vrij vaak voor maar voor de zekerheid toch een bezoek brengen aan de HA.
TO, gebruik je sinds een paar maanden andere medicijnen, pil of heb je meer last van stress.Of ben je juist ontspannender?

Volg je een dieet sinds kort?

Er moet iets veranderd zijn, waardoor je nu die schokken krijgt.

Dan zou je daar iets aan moeten veranderen.
Het enige dat veranderd is zijn wat spanningen in mijn relatie en binnen de familie. ook werk gaat niet helemaal lekker. Ik gebruik geen medicatie en ook mijn dieet is niet veranderd. Ben gestopt met pil en heb nu koperspiraal..
melantonine 5 mg (kruidvat) proberen of gewoon 1000 mg paracetamol
Wat ookmisschien kan helpen is een glas of twee bitter lemon light drinken voor het slapengaan.
bitter lemon?? Why?
Hoi,

Ik heb ook heel erg last gehad van slaapschokken, in een lange periode dat ik erg veel stress had.

Het voelde alsof alle opgebouwde spanning zich toch moest ontladen, soms vlogen ook wat jij zegt armen, benen of zelfs mijn hele lijf omhoog.

Nu de stress factor weg is heb ik er nooit meer last van gehad...
Persoonlijk vermoed ik ook dat het stress is eigenlijk. Het vreemde is dat ik wel drie keer per week actief sport. Je zou denken dat dit al een vorm van ontladen is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven