Kat natgegooid.

28-03-2013 18:35 334 berichten
Wij hebbe 2 katten (Maine coons) en ze gaan altijd naar buiten. Een blijft altijd in de tuin en de ander gaat de hort op. Nu laat ik ze net weer binnen en de kat die de hort op gaat is he-le-maal nat. Maar ook echt zeiknat. Was geen kat van over.

Nu sneeuwt het hier wel iets, maar niet dat je er zeiknat van wordt. Er is hier ook geen slootje of vijver in de buurt waar hij in kan zijn gevallen.

Dus mijn theorie is dat hij vast ergens niet in de tuin mocht zijn en is natgegooid.

Nu vind ik het prima als ze mijn kat niet in de tuin willen hebben. Vorige zomer heeft hij ook wel eens een tuinslang op zich gericht gekregen. Maar dan is het nog warm.

Het vriest nu gewoon! Is het raar dat ik dit toch wel erg sneu vind?

Hoe zien jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Lekker afdrogen en 'm lekker bij de verwarming leggen. Als ie dat wil.
Ja, dat vind ik sneu.
668, the neighbour of the Beast
Ja is sneu voor je kat.

Maar had je liever gehad dat ze hem vergiftigd hadden of de tuin uit geschopt hadden?

Zorg er gewoon voor dat een ander geen last heeft van je kat dan hoef je hem ook niet zielig te vinden.
Hij ligt nu in een deken op m'n schoot. Hij rilt nog wel erg.
Sneu inderdaad, dat mensen het vervelend vinden kan ik me voorstellen maar kat kan er verder niks aan doen. Zinloze actie zeg.
Het is sneu, maar ik kan je buren ook begrijpen dat ze, ook in de lente, niet zitten te wachten op een kat die zijn uitwerpselen in hun tuin achter laat. Dat is water nog vrij humaan, koud of niet.
Oh wat zielig.....
Ik zou - maar misschien ben ik wel raar - hem op mijn blote huid leggen en de deken eroverheen. Alles zodat ie weer lekker warm wordt.
quote:jacjes schreef op 28 maart 2013 @ 18:40:

Het is sneu, maar ik kan je buren ook begrijpen dat ze, ook in de lente, niet zitten te wachten op een kat die zijn uitwerpselen in hun tuin achter laat.

Daar graven ze gewoon een kuiltje voor hoor, heeft niemand last van.
quote:_indy schreef op 28 maart 2013 @ 18:39:

Sneu inderdaad, dat mensen het vervelend vinden kan ik me voorstellen maar kat kan er verder niks aan doen. Zinloze actie zeg.

En wat moeten de mensen waarvan de tuin wordt ondergepoept en geplast dan doen? Het maar accepteren?

Ze hadden wel ergere dingen kunnen doen dan met water gooien. (Niet dat ik dierenmishandeling om wat voor reden dan ook goedkeur!) Maar met water gooien is geen mishandeling, ook al is het koud. Maar ze kan haar kat ook binnen houden waar andere mensen er geen last van hebben, dan hoeven ze ook niet met water te gooien
Iedereen met een beetje verstand kan toch wel bedenken dat het nu in deze kou het zielig is om een kat nat te gooien..

Ik zeg haar/hem zeiknat 10 km naar huis laten lopen!
quote:SeptemberGirl schreef op 28 maart 2013 @ 18:41:

[...]

Daar graven ze gewoon een kuiltje voor hoor, heeft niemand last van.Yeah.. right.. tot je plantjes wilt poten in je tuin en in de kattepoep graait. Grote onzin dus dat niemand er last van heeft.
Het is een betere optie dan een baksteen gooien en als ie in de tuin van een ander zat, vind ik natstpuiten de beste oplossing om een kat weg te jagen. Weer of geen weer. Ik wilde dat ik snel genoeg was om dat met de katten uit de buurt te doen.

Als ie erg rilt van de kou kun je hem misschien droogföhnen? Mijn langharige kat is panisch van de stofzuiger, maar laat zich prima föhnen na een bad.

(ja, ik heb dus een kat en die komt niet verder dan onze eigen tuin, helaas blijven andere katten hier dan nog steeds niet uit)
Life is too short to waste time matching socks

[...]

Daar graven ze gewoon een kuiltje voor hoor, heeft niemand last van. ja en daar grijp je dan lekker in als je in de tuin werkt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

[...]

Daar graven ze gewoon een kuiltje voor hoor, heeft niemand last van.Afgezien van het feit dat lang niet alle katten dat doen (er zijn soms weken dat er in de tuin op mijn grasveld wordt gepoept door die krengen), heb ik er wel last van als ik tuinier natuurlijk. Of een zandbak in de tuin heb staan voor de kinderen.
Kuiltje? Mijn hond kan er anders altijd erg makkelijk bij
Ik heb 't in januari ook 'ns gedaan. Een pers die heel hardnekkig in mijn tuin blijft komen en als ik 'm weg probeerde te jagen dacht ie dat ik 'm aandacht wou geven. Toen heb ik de gieter die vol water stond helemaal over 'm heen leeg gegoten en toen de boodschap nog niet duidelijk was nóg eentje en toen is ie eindelijk afgedropen. Het hardleerse beest komt nog steeds in m'n tuin, maar nu vlucht ie toch snel door de heg weg als ie mij nog maar ziet. Maar moet dus nóg iets effectievers zien te vinden waardoor ie helemaal weg blijft.
Kletsnat gooien vind ik dan weer niet nodig, even de straal erop is meestal wel afdoende.
Als de zoveelste kat voor de zoveelste keer mijn tuin komt onderschijten, dan spuit ik hem ook nat. Ik word het zo langzamerhand spuugzat om eeuwig en altijd in mijn tuin op kattenstront te stuiten omdat die beesten overal gaan zitten waar het ze uitkomt.

Ik zou dat ook niet voor mijn lol doen, want ik kan me leukere dingen voorstellen dan natgespoten te worden, maar alle andere methoden hebben helaas niet geholpen. Dan maar één keer rigoureuze maatregelen nemen; hopelijk helpt dat een hele tijd en hebben we lang geen last van elkaar.

En nee, ik heb geen hekel aan katten.
Tuurlijk, water is nog vrij humaan. Maar kom dan even aan de deur en zeg dat je er last van hebt.

Wij hebben de tuin nog helemaal afgezet zodat geen kat eruit kon. Hij kreeg het toch telkens voor elkaar om te vluchten.

Toen de buurt maar langsgegaan om te vragen hoe vervelend ze het vonden als er een kat liep. Anders rigoureuze maatregelen moeten nemen met een net over de tuin. Maar we kregen geen negatieve reacties.

Dat je er later op terug kan komen, snap ik dan ook nog, maar meld het dan even.

Die kat kan er weinig aan doen
quote:hallem schreef op 28 maart 2013 @ 18:42:

Iedereen met een beetje verstand kan toch wel bedenken dat het nu in deze kou het zielig is om een kat nat te gooien..

Ik zeg haar/hem zeiknat 10 km naar huis laten lopen!Niks zielig! Dan houden de eigenaren 'm maar lekker binnen of in 'n kattenren in eigen tuin.
quote:Miekkie schreef op 28 maart 2013 @ 18:35:

Het vriest nu gewoon! Is het raar dat ik dit toch wel erg sneu vind?

Hoe zien jullie dat?

Niet correct van jou om al jouw buren/omwonenden ongevraagd met jouw huisdier op te zadelen. Dat is ook vragen om problemen.

[...]

Daar graven ze gewoon een kuiltje voor hoor, heeft niemand last van.Ik wel. Ik heb er regelmatig met mijn handen in gegrepen met tuinieren...
...
quote:Miekkie schreef op 28 maart 2013 @ 18:46:

Die kat kan er weinig aan doen

Is met loslopende honden ook zo, schuld ligt 100% bij het baasje.

Bij een ingang van landgoed Caprera hing een bord waarop stond dat loslopende honden al meerdere reeen hadden doodgebeten...

Aanlijnen is verplicht daar, maar veel tokkies trekken zich er geen reet van aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven