Kat natgegooid.

28-03-2013 18:35 334 berichten
Wij hebbe 2 katten (Maine coons) en ze gaan altijd naar buiten. Een blijft altijd in de tuin en de ander gaat de hort op. Nu laat ik ze net weer binnen en de kat die de hort op gaat is he-le-maal nat. Maar ook echt zeiknat. Was geen kat van over.

Nu sneeuwt het hier wel iets, maar niet dat je er zeiknat van wordt. Er is hier ook geen slootje of vijver in de buurt waar hij in kan zijn gevallen.

Dus mijn theorie is dat hij vast ergens niet in de tuin mocht zijn en is natgegooid.

Nu vind ik het prima als ze mijn kat niet in de tuin willen hebben. Vorige zomer heeft hij ook wel eens een tuinslang op zich gericht gekregen. Maar dan is het nog warm.

Het vriest nu gewoon! Is het raar dat ik dit toch wel erg sneu vind?

Hoe zien jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Miekkie schreef op 28 maart 2013 @ 18:57:

Ja dat weten ze, onze kat zit altijd op ons tuinhuisje en hem aangewezen welke het is. Ze weten echt wel van wie die kat is.

Maar ik denk toch dat je niet de hele wijk bent door gegaan? Waarschijnlijk komt het dan niet van de directe buren maar van 1 of 2 straten verderop.

Ik heb hier heel veel katten in de tuin en ik heb echt geeeeeeeeeeen idee van wie die allemaal zijn. 1 rode opvallende kat weet ik toevallig, omdat buurvrouw ook regelmatig met die kat buiten staat. Verder weet ik van de meeste buren niet eens of ze katten hebben...
Hmm, wat ik lastig vind is om dus helemaal Goed af te sluiten.

Wij wonen iets hoger dan de tuin. We moeten met een trapje naar beneden. 3 treden.

We kunnen zo over de schutting kijken.

Wat wij al hadden gedaan is metalen Latjes aan de schuttingen bevestigen en daartussen gaas spannen. Zodat hij niet meer op de schutting kon springen.

Eerst miauwde hij zich wild omdat hij er niet meer uit kon. Later niet meer en dacht ik dat hij het had geaccepteerd. Maar hij was een plannetje aan het bedenken want hij is toch gevlucht.

Als ik gaas over de tuin wil spannen, moet ik eerst de hoogte in, omdat we anders niet kunnen staan in de tuin. Maar dan hebben de buren er last van. Het is ook hun schutting zeg maar.
quote:toffifee schreef op 28 maart 2013 @ 19:41:

Ik vind katten schatjes. Echt. Maar ze hebben flink wat nare eigenschappen. Zo stinkt onze achterdeur continue naar kattenpis. Moet ik van de zomer maar weer hopen dat de halen die getrokken worden in mijn tuinkussens terug te stoppen zijn, moet ik van de zomer de deuren dicht houden omdat ze anders binnen zitten en moet ik ons mini-moestuintje goed in de gaten houden omdat anders de groenten er uit gegraven worden. En dat allemaal omdat er hier wel 15 katten rondlopen. We wonen op een doorlooproute. En weet je, ik zou sommige katten best willen aanhalen, maar doe het niet omdat ik niet wil dat ze denken dat ze welkom zijn.Da's inderdaad wel erg irritant zeg.
quote:SeptemberGirl schreef op 28 maart 2013 @ 19:47:

[...]

Mijn buren hebben een hond. Hij slaat bij het minste of geringste aan, en blaft dan een half uur aan een stuk. Moet ik daar dan ook een emmer water over kiepen, elke keer als ie weer een blaf-aanval heeft? Zou dat werken?

Misschien wel.

Maar waarom blaft die hond zo?

Omdat die mensen die hond niet opvoeden? (ik verdraag dat niet van mijn honden hoor, al dat geblaf aan mijn kop!)

Of is het omdat die mensen die hond opschepen met een situatie die hij niet aan kan: dus continu alleen laten terwijl hij daar niet tegen kan? Dan kan hij er ook niets aan doen.

Maar uiteindelijk is het toch maar een emmer water.
quote:Miekkie schreef op 28 maart 2013 @ 19:49:

Hmm, wat ik lastig vind is om dus helemaal Goed af te sluiten.

Wij wonen iets hoger dan de tuin. We moeten met een trapje naar beneden. 3 treden.

We kunnen zo over de schutting kijken.

Wat wij al hadden gedaan is metalen Latjes aan de schuttingen bevestigen en daartussen gaas spannen. Zodat hij niet meer op de schutting kon springen.

Eerst miauwde hij zich wild omdat hij er niet meer uit kon. Later niet meer en dacht ik dat hij het had geaccepteerd. Maar hij was een plannetje aan het bedenken want hij is toch gevlucht.

Als ik gaas over de tuin wil spannen, moet ik eerst de hoogte in, omdat we anders niet kunnen staan in de tuin. Maar dan hebben de buren er last van. Het is ook hun schutting zeg maar.Stroomdraadje spannen halverwege en ook nog eens op de omheining. Dan krijgt hij een tik op zijn pootje en dan is het klaar.
Ik heb zelf katten en die blijven gewoon binnen. Zou jij ook kunnen doen hé. Of je tuin zo afschermen dat ze er niet uit kunnen of een kattenren maken. Want je blaast wel hoog van de toren van zielig maar ik vind de kat pas zielig als hij onder een auto komt of brommer en zich half dood en half verlamt naar een stil plekje toesleept om daar te sterven. En dat allemaal omdat het baasje dat water zielig vind te beroed is om haar lievelingetjes binnen te houden.
Wij hangen allemaal dingen in de tuin voor vogeltjes. Nieuwbouwwijk, dus veel beton en weinig vogeltjes. Nu hebben we eindelijk vogeltjes in een struik. Zit er zeer regelmatig een kat van iemand in de tuin eronder te waken.

Ik kan dat beest wel wat doen. Geen idee van wie die is. Maar ik jaag hem steeds weg. Heb nog nooit water geprobeerd, maar dat is natuurlijk wel een goed idee. Bdankt voor de tip .

Ps ik zou dat nooit doen als het vriest. Hoe erg ik dat beest ook vervloek, ik snap ook wel waarom hij daar gaat liggen. Maar als het mooier weer wordt, ga ik wel een waterpistool klaarleggen. Stom beest. Ga naar je eigen tuin, grrrr.
quote:Mevrouw75 schreef op 28 maart 2013 @ 19:46:

[...]

Omdat wij nou eenmaal ooit hebben besloten die dieren huisdieren te noemen betekent nog steeds niet dat ze het beste gedijen ín huis natuurlijk.Dan scherm je je tuin af, hoeft die kat niet de hele dag binnen te zitten.
quote:Truffelmaffia schreef op 28 maart 2013 @ 18:41:

maar misschien ben ik wel raar
Ik ben meer verbaasd dat je twee raskatten gewoon maar buiten laat.

Wat zou je er van vinden als ze straks de hele zomer bij de buren op de nieuwe tuinbank slapen en lekker op liggen verharen?
Hier komen ze echt niet uit hoor

http://www.banninkshof.nl ... en%20AnnekevanderMeer.jpg
Nina1966. Nounou.. Als je had gelezen heb ik er wel wat aan gedaan om hem in de tuin te houden.

Ik ben zeker niet te beroerd om er wat mee te doen, dus je reactie vind ik niet helemaal terecht.
quote:meryan schreef op 28 maart 2013 @ 19:53:

[...]

Dan scherm je je tuin af, hoeft die kat niet de hele dag binnen te zitten.Ik vind het allemaal prima hoor. Het argument: het is een HUISdier en dus hoort dat beest in huis, slaat gewoon kant noch wal en daarom reageer ik.
Iones: stroomdraadjes? Wat voor schokken geven die dan?
quote:nina1966 schreef op 28 maart 2013 @ 19:54:

Hier komen ze echt niet uit hoor

http://www.banninkshof.nl ... en%20AnnekevanderMeer.jpgOok dat vind ik zielig. Dieren in kooien vind ik zielig.
Iones: als in.... Is het diervriendelijk?
Mijn buuv heeft ook eens een plens water over mijn siamees gegooid. Ik vond het eigenlijk wel een goede oplossing.

Mijn siamees is er namelijk zo eentje die rustig bij de buren binnen wandelt op zoek naar een aai/schoot, mijn buren willen dat niet. Nou, zo'n plens water bleek prima te helpen.

Het was wel zonnig weer toen het gebeurde, dat dan weer wel. Maar ik kan me voorstellen dat iemand er bij raskatten gewoon vanuit gaan dat die niet nachten lopen te hoeren en te sloeren en kilometers ver op jacht gaan. Die lopen gewoon naar huis, mauwen een keer voor de deur en baasje komt al met handdoek en lekkers aan. Ik ga daar wel vanuit eigenlijk.

Bij mij in de buurt loopt ook een heilige birmaan en wat perzen, nou die zie je alleen buiten als "baasje" thuis is hoor. Net als mijn siamees en rus.
quote:Miekkie schreef op 28 maart 2013 @ 19:57:

Iones: stroomdraadjes? Wat voor schokken geven die dan?

Ik denk dezelfde schokken die ik op mijn donder krijg als ik er per ongeluk aan kom, en mijn paarden.

Echt heel vervelend, maar je houdt er niets aan over.

En wat is diervriendelijk?

Een keer een stroomstootje zodat je weet dat je er niet aan moet komen.

Of aangereden worden, of een emmer water op je donder krijgen als het koud is, etc.
quote:Vl43inder schreef op 28 maart 2013 @ 20:02:

Mijn buuv heeft ook eens een plens water over mijn siamees gegooid. Ik vond het eigenlijk wel een goede oplossing.

Mijn siamees is er namelijk zo eentje die rustig bij de buren binnen wandelt op zoek naar een aai/schoot, mijn buren willen dat niet. Nou, zo'n plens water bleek prima te helpen.

Het was wel zonnig weer toen het gebeurde, dat dan weer wel. Maar ik kan me voorstellen dat iemand er bij raskatten gewoon vanuit gaan dat die niet nachten lopen te hoeren en te sloeren en

kilometers ver op jacht gaan. Die lopen gewoon naar huis, mauwen een keer voor de deur en baasje komt al met handdoek en lekkers aan. Ik ga daar wel vanuit eigenlijk.

Bij mij in de buurt loopt ook een heilige birmaan en wat perzen, nou die zie je alleen buiten als "baasje" thuis is hoor. Net als mijn siamees en rus.

Eerlijk gezegd; ik zou geen raskat van een normale kat kunnen onderscheiden. En dat die dan ook een aparte relatie met de baas hebben, daar heb ik dan echt nog nooit over nagedacht.

En je denkt dat iemand die met deze temperaturen een plens water over je kat gooit, dat wel weet? Mmm, lijkt me niet echt een kattenliefhebber.
Iones: waar koop je dat dan? Zie nou nooit ergens stroomdraad in de schappen liggen
Iones: waar koop je dat dan? Zie nou nooit ergens stroomdraad in de schappen liggen
Haha, nee natuurlijk niet. Zulke dingen kun je kopen bij de boerenbond/welkoop bijvoorbeeld.

Dus in het soort winkels waar men alles verkoopt voor tuin en buitenleven.
Ik voeg waarschijnlijk niks nieuws toe aan deze discussie, maar toch nog even mijn ervaring; ik heb zelf 2 katten die buiten rondlopen, en sinds enkele maanden ongewenst bezoek in mijn tuin van een buurkat (van 2 huizen verderop) die werkelijk hondsbrutaal is. Hij zit regelmatig in de keuken om het voer van mijn katten op te eten waardoor ik het kattenluik nu voorlopig maar heb dichtgetapet. Bovendien reageren allebei mijn katten hysterisch op het beest, en ik heb het idee dat hij ze expres uitdaagt door pontificaal voor de schuifpui te gaan zitten (in de tuin) en tegen het glas aan te gaan staan waardoor mijn katten, die dan lekker binnen in het zonnetje liggen achter het glas, helemaal uit hun dak gaan van schrik. Ze reageren echt buitenproportioneel, gaan loeien, vacht rechtovereind, dikke staart, enorm overdreven gedoe maar ze moeten hem blijkbaar niet... Nouja, lang verhaal kort, mijn vriend heeft deze kat de afgelopen weken ook 2 keer getrakteerd op een glas water. Jammer dan.

Als mijn katten op een dergelijke manier last veroorzaken zou ik het niemand kwalijk nemen als ze hetzelfde doen.
Nothing happens for a reason
quote:helena2 schreef op 28 maart 2013 @ 20:07:

[...]

Eerlijk gezegd; ik zou geen raskat van een normale kat kunnen onderscheiden. En dat die dan ook een aparte relatie met de baas hebben, daar heb ik dan echt nog nooit over nagedacht.

En je denkt dat iemand die met deze temperaturen een plens water over je kat gooit, dat wel weet? Mmm, lijkt me niet echt een kattenliefhebber.Mijn buuv is ook geen kattenliefhebber maar weet wel van welke katten ze last heeft en ze weet doorgaans ook wel bij welk huis die katten horen en hoe het daar toe gaat. Maar ik woon dan ook in een wijk waar mensen elkaar wel kennen, dat zal wel schelen. Zij zal ook de rassen niet uit elkaar weten, maar ze weet wel dat die zwart witte van de andere buren is en die met die bruine oortjes van ons. Ik hou niet van honden maar van de honden in onze buurt weet ik zulks ook wel.
Even een vraag; waarom mag een raskat niet 'gewoon' naar buiten en een andere kat wel?

Dan verder...Tja, volgens mij heeft een kat het nodig om veel ruimte te hebben om rond te lopen. Persoonlijk snap ik ook niet dat veel mensen katten houden en ze dan binnen houden. Maar ik vind het ook niet kunnen dat zoveel mensen last hebben van andermans dieren.

Kortom; ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen katten hebben. Echt diervriendelijk vind ik het niet en ook niet vriendelijk naar je medemens toe.

Maargoed; zo is het nu eenmaal. Ik vind het al erg prijzenswaardig dat je zo je best doet TO om er iets aan de te doen. Water lijkt mij een goede oplossing. Vervelend dat het zo koud is natuurlijk. Maar ik kan me voorstellen dat die mensen dachten dat het dan juist indruk zou maken op de kat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven