Tekst trouwkaart

30-03-2013 17:39 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Forum,

Wij zijn op het moment druk bezig met de tekst voor onze trouwkaart.

Wij hebben onderscheid gemaakt tussen daggasten (ja woord, diner en feest) en avondgasten (feestavond).

Voor de daggasten maken we een apart inleg vel waarop zal staan dat zij om 15:00 uur welkom zijn in de locatie waar we zullen trouwen, dineren en feesten. Is dit duidelijk genoeg? Ik heb er nu niet de specifieke tijden bij gezet. Of is dit wel gebruikelijk?

Nu vraag ik mij ook af wat we op de trouwkaart moeten zeggen die naar alle gasten gaat. Ik heb nu het volgende:

Op vrijdag 23 augustus 2013 gaan wij om 15:00 uur trouwen in de het Oudeslot te Heemstede.

Wij zouden het leuk vinden om dit vanaf 20:00 uur samen met jullie te vieren.

Ik twijfel of we wel of niet de trouwtijd er bij moeten zetten omdat ik heb gehoord dat het trouwmoment openbaar is voor iedereen. Maar wij nodigen alleen de daggasten worden hier voor uit en willen dit graag zo houden.

Wie heeft hier ervaring mee?

Groeten, Liesbeth
Ja, trouwen is gewoon een openbare aangelegenheid en mensen hoeven daarvoor niet te worden uitgenodigd. Zelfs toevallige passanten kunnen daarbij aanwezig zijn ...... Waarom zou je dat niet willen? Het gaat toch om de voltrekking van jullie huwelijk of zie ik dat verkeerd?
Is het handig de datum, tijd en plaats hier te melden waar je gaat trouwen?

Fijne dag alvast
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Jesnapt dat je nu een x-aantal Vivaforummers bij het jawoord kunt verwachten he?
Wat maakt het openbare nou uit? De daggasten zijn uiteindelijk de mensen die achter jullie aanhobbelen naar de volgende locatie.

Soms willen daggasten zich omkleden en/of opfrissen voor de avond, is hier gelegeheid voor in tijd en/of ruimte?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik kom hoor!
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Als ik als niet-daggast deze kaart zou krijgen, zou ik me welkom voelen bij de huwelijksvoltrekking in de middag.

Maar - ik weet het, het is niet je vraag -, waarom zou je er alleen je daggasten bij willen?

Ik vond het juist heel bijzonder dat mensen de moeite namen om voor dat moment te komen terwijl ze geen daggast waren.

Ik vond dat namelijk het belangrijkste moment en hoe meer mensen daarbij, hoe liever het me was.

Als je bang bent dat ze niet in de door jullie gekozen zaal passen: als je niet op zaterdag trouwt en niet alle genodigden in hetzelfde dorp/ stad wonen, valt het meestal wel mee me de mensen die komen.

En inderdaad, wettelijk gezien is het een openbare aangelegenheid en mag je niemand weigeren.
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Lijkt me prima zo. Zo staat het.ook op de uitnodigingen die ik tot nu toe heb gehad.

@ joyce, waarom dat niet zou willen? Nou bijvoorbeeld omdat dit een fijn intiem moment is wat je wilt delen met de mensen die je daarvoor hebt uitgenodigd? En niet met jan, piet en klaas en alleman die dat maar leuk vinden.
quote:a_nick_is_crini schreef op 30 maart 2013 @ 17:52:

Ik kom hoor!Gezellig, zullen we samen gaan? (ik kom alleen als het mooi weer is hoor)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik kom ook
Ik zou me als niet dag gast niet welkom voelen smiddags. Ik zie dat we trouwen dan en dan om die tijd meer als mededeling.

Juist omdat er daarna duidelijk gezegd wordt dat ze dit ( het trouwen dus) graag savonds vanaf 20.00 met ons willen.vieren.

Vanaf 20.00 dus en niet om 15.00 uur.
Is wel heel makkelijk te herkennen. Zou het even fictief maken. Zet heel duidelijk waar en hoe laat mensen er moeten zijn. Wij hadden 2 kaarten, inlegsel word nog wel eens over hoofd gezien of raakt kwijt.
quote:a_nick_is_crini schreef op 30 maart 2013 @ 17:52:

Ik kom hoor!Gezellig, Project X Heemstede
Op de kaart van avond gasten zet je dedatum die je trouwt maar niet waar en hoelaat. Zet er duidelijk bij: wij willen je uitnodigen voor het feest vanaf 20 uur. Mensen mogen wel komen, maar niet veel mensen doen dat zonder uitnodiging. Soms komen ze wel buiten kijken.
Ik heb eens meegeholpen met het maken van trouwkaarten en zij hadden ook gekozen voor twee verschillende kaarten. Stond wel bij allebei het tijdstip van de voltrekking op, maar ook duidelijk wanneer je uitgenodigd was.

Jij hebt dus voor iedereen dezelfde uitnodiging en voor de daggasten een extra uitnodiging? Die krijgen twee uitnodigingen dan. Hopen dat ze het inlegvel niet kwijtraken / over het hoofd zien, want dan zien ze dus ook niet aan de kaart dat er nog iets mist en zijn ze ineens gewoon avondgast.
Veel plezier op die datum en de locatie, wij zijn er niet

Ik heb natuurlijk een fictieve datum en locatie erin gezet...

Ben benieuwd op wiens bruiloft jullie dan terecht komen

We willen inderdaad de huwelijksvoltrekking intiem houden en niet alle gasten hiervoor uitnodigen. Maar omdat het een openbare gelegenheid is, vragen wij ons af of je de trouwtijd er wel in hoort te zetten.
quote:Raldy schreef op 30 maart 2013 @ 17:56:

Ik kom ook
quote:BlauwTheekopje schreef op 30 maart 2013 @ 17:54:

Lijkt me prima zo. Zo staat het.ook op de uitnodigingen die ik tot nu toe heb gehad.

@ joyce, waarom dat niet zou willen? Nou bijvoorbeeld omdat dit een fijn intiem moment is wat je wilt delen met de mensen die je daarvoor hebt uitgenodigd? En niet met jan, piet en klaas en alleman die dat maar leuk vinden.

Reken maar dat ooms en tantes die in de buurt wonen, ondanks dat ze geen daggast zijn, dit echt als uitnodiging zien en zullen komen!!

TO: als je daar echt alleen daggasten bij wilt, moet je dat tijdstip NIET op de algemene kaart zetten!
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Iets van:

Op ... Augustus 2013 om .... Geven wij elkaar het ja-woord in Daar en daar.

We willen dit graag Daar en daar vieren vanaf 20.00 uur. U bent hierbij van harte uitgenodigd.

Dan is het toch duidelijk? Men moet niets maar men kan wel.
Als je er echt zo tegen bent dat anderen ook komen, dan zou ik het tijdstip er inderdaad gewoon niet opzetten.

Gewoon:

trouwdatum, trouwplaats (15uur), willen graag dat u erbij bent

of

trouwdatum, nodigen u uit voor feest vanaf 20.00 uur, feestplaats
Wij hadden 'we trouwen die dag, u bent welkom op feesttijd'. Trouwtijd niet genoemd. Mensen hebben er niks van gezegd, waren ook niet extra bij trouwen.
quote:Miss_Marvellous schreef op 30 maart 2013 @ 18:04:

[...]

Huh ?????????
Is het een optie om de kaart algemeen te houden met de tijd van het feest dat voor iedereen is en er een apart inlegvelletje bij te doen voor mensen die uitgenodigd worden om bij de ceremonie/dagprogramma aanwezig te zijn?

Edit: o, ik lees nu dat jullie dat al doen...haha, mosterd
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Hee, daar ben ik ook getrouwd! Geweldige dag gehad.

Wij hadden drie kaarten, een met tijd trouwen, eten en feest, een met trouwen en feest en een met alleen feest. Ik ben niet zo van de inlegvellen en je weet toch wel hoeveel je van elke kaart nodig hebt, is makkelijk aan te geven bij de drukker. Wij hadden ook het tijdstip van ontvangst erop gezet, je wil immers niet dat iedereen ook pas om 15.00u aankomt toch?
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
O, het is een fictieve lokatie... Nou, gemiste kans dan
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven