Mode & Beauty alle pijlers

Signature ...

30-03-2013 20:27 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik beetje aan het nadenken over hoe ik overkom op mensen. En zou ik graag een "signature sign" willen hebben.

Als ik mezelf nu beschrijf sta ik met name bekend om sportieve stijl, die ik combineer met iets klassieks.

Alleen is dat net niet zo gepast op het werk... Mijn sneakers zijn verboden

Dus mijn vraag; wat is jullie signature sign?

Een bepaalde geur? Haarkleur? Kleur van lipstick?

Of vinden jullie het allemaal maar onzin?
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 maart 2013 @ 21:09:

ik denk dat je de plank behoorlijk misslaat

Ik heb nog nooit klachten gehoord over mijn uiterlijk/stijl, dus volledig misslaan zal meevallen...

Maar goed, deze hele discussie was niet bedoelen, ik vraag naar jullie "signatures"... Dat betekent helemaal niet dat ik die wil overnemen, het is gewoon nieuwsgierigheid.
Ik denk het ook. Je valt op door wat jij bent. Je bedenkt het teveel.

Je doelt op Gwen Stefanie met haar rode lippenstift en Ans Markus. Zo zijn zij.
mijn signatuur is mijn tp
Altijd nagellak dragen.
Al dat gebruik van Engelse woorden: signature sign, boring, twist sneakers, is dat de 'signature sign' van je schrijvende ik?

Ik vind het best heel irritant, hoop niet dat je het bewust doet. Bewust je een signature sign in kleding, haar, makeup, of schoeisel aanmeten, zou ik ook maar achterwege laten. Grote kans dat mensen het maar aanstellerij van je vinden.
quote:lecco schreef op 30 maart 2013 @ 21:07:

[...]

Signature hoeft geen totaalstijl te zijn. Het kan ook de rode lipstick zijn die overal bij wordt gedragen, of het haar wat altijd op een bepaalde manier zit. Ik zie signature meer als afmaker, als accessoire, hoewel het niet letterlijk een accessoire hoeft te zijn...Ja, dat klopt wel. Het hoeft geen totaalstijl te zijn, maar wel een totaalplaatje, laat ik het zo noemen. Daarbij kan het inderdaad rode lippenstift zijn, maar dat moet wel passen bij de rest van je look. Het is dan meer dan de stempel, een extra wat het totaal geheel maakt. Alleen altijd sneakers dragen vind ik daar niet onder vallen. Dat komt omdat ik vind dat schoenen een basis van je kleding vormen. Als ik me vrouwelijk wil voelen in een jurkje, dan zoek ik daar schoenen bij en dat zijn dan geen sneakers. Dat bedoel ik met het beperkende.
Mijn signature is dat ik draag waar ik me lekker in voel. Ingewikkelder moet je het niet maken. Bovendien is altijd bepaalde make up/schoenen/watdanook dragen omdat het je signature is saai en beperkend. Draag gewoon wat je mooi vindt (mits gepast voor de gelegenheid). Suf advies, werkt wel.
quote:lecco schreef op 30 maart 2013 @ 20:51:

[...]

Het is waar je mij aan kan herkennen... Dus mijn "signature"

Hoe groot is de kans dat wanneer ik op je werk/ in je straat/ bij je vereniging oid vraag " wie is dat meisje met die sneakers " dat , laten we zeggen, 80% weet dat ik er jou mee bedoel?

Sneakers is nou niet echt eh..............onderscheidend. Hooguit een gebrek aan goeie smaak/ geldgebrek/ lastige voeten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
BGB gaat nooit zonder haar koortslip de deur uit
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 maart 2013 @ 21:15:

mijn signatuur is mijn tpBij mij is het mijn snor.
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 maart 2013 @ 21:21:

BGB gaat nooit zonder haar koortslip de deur uitvandaar die snor.
Sneakeroorbellen!
Ga in therapie!
soms heb ik een gekke bui, dan zet ik een emmer op mijn hoofd. Lache joh
Als je een signature sign wilt hebben, begin dan met het dragen van hoeden. Elke dag.

Of zorg voor vreselijke aparte tassen. Of draag altijd een sjaaltje wat je bijzonder om knoopt. Iets wat opvalt.

Sneakers doen dat duidelijk niet.
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 maart 2013 @ 21:24:

soms heb ik een gekke bui, dan zet ik een emmer op mijn hoofd. Lache johTsssssss, pas als je het altijd doet is het een signature. uitsloofster.
Zet een groene stip op je voorhoofd. Of draag je ondergoed over jre bovenkleding.
Dat lijkt me inderdaad goed idee, dank je voor je mode-advies...

Je hebt een roeping gemist...
quote:lecco schreef op 30 maart 2013 @ 21:29:

Dat lijkt me inderdaad goed idee, dank je voor je mode-advies...

Je hebt een roeping gemist...Nee; ik ben Forum Goeroe geworden.
Waarom zou je eigenlijk een signature sign willen hebben? Een eigen stijl kan ik me voorstellen, maar waarom wil je per se iets wat je herkenbaar maakt?

Overigens denk ik dat echte signature dingen meestal in de loop van de tijd zo groeien. Ik heb nooit gedacht: laat ik eens extravagante oorbellen gaan dragen, daar val ik lekker mee op. Ik vond ze gewoon mooi, heb langzaam een verzameling aangelegd, en nu omschrijven veel mensen die me kennen me als "die met die oorbellen." Heb ik niets op tegen, maar het is niet iets waar ik moeite voor heb gedaan.
Je kan je ook elke dag kleden als een historisch figuur. Heb ik wel eens op tv gezien.
Ga in therapie!
quote:lecco schreef op 30 maart 2013 @ 20:27:

Momenteel ben ik beetje aan het nadenken over hoe ik overkom op mensen.

Als ik mezelf nu beschrijf sta ik met name bekend om sportieve stijl, die ik combineer met iets klassieks.

?

Jij zegt dat je bekend staat om........maar IS dat ook zo, of dénk je dat je daar om bekend staat? Of zou je dat willen dat je zo bekend staat?

Op hoe jij denkt over te komen en op hoe je over komt, daar kan ook nog een wereld van verschil tussen zitten, he.
Trouwens, de beste manier om erachter te komen hoe je overkomt op mensen, is het ze te vragen.
Ga in therapie!
Wat FG zegt dus.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 30 maart 2013 @ 21:34:

Wat FG zegt dus.
quote:dubiootje schreef op 30 maart 2013 @ 21:33:

Je kan je ook elke dag kleden als een historisch figuur. Heb ik wel eens op tv gezien.ja soms doe ik een themaweek, maandag: napoleon, dinsdag: Keizer Nero, woensdag: Hannibal, donderdag: John F. Kennedy, vrijdag, Johan van Olderbarneveld, zaterdag: koning Arthur en zondag, Peter R de Vries

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven