Gezondheid alle pijlers

Altijd verkouden, geen zuivel meer???

31-03-2013 12:44 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ALTIJD verkouden. Heb altijd een loopneus... weet niet beter dan dat ik altijd verkouden ben. Krijg er ook van iedereen commentaar op: goh alweer verkouden??? wordt er een beetje moe van. Vooral die loopneus is super irritant!

Bij de dokter krijg ik te horen dat ik chronisch verkouden ben. Als ik er naartoe ga, krijg ik weer een ditje of datje en gaat het weer een paar weken goed. Maar daarna ben ik weer net zo hard verkouden.

Ook moet ik vaak niezen en heb tranende ogen. Ik krijg daarvoor zo'n blauw anti allergie pilletje (weet de naam even niet). Maar dat haalt ook niet zoveel uit. Ik ben wel getest op allergieën. Daar kwam hooikoorts uit. Maar ik heb eigenlijk het hele jaar dezelfde klachten, niet alleen in hooikoorts seizoen...

Ik ben een beetje klaar met de huisarts er komt nooit een echte oplossing...

Ik eet redelijk gezond, beweeg voldoende. In de buitenlucht komen ben ik mee bezig dat zou beter kunnen. Maar ik zit zo onderhand met de handen in het haar word er stuitergek van.

Nu las ik ergens dat je ongemerkt ook misschien zo kunt reageren op zuivel. Dus ik wil proberen te stoppen met zuivel. Maar damn dat is moeilijk. Ik ontbijt elke dag met brinta of yoghurt. Brood krijg ik niet weg. Dus daar zoek ik nog een alternatief voor.

Herkend iemand deze klachten en helpt het echt om geen zuivel meer te gebruiken? Je bent toch zuivel nodig voor je botten e.d.? Hoe zit dat dan?
Vragen of je door verwezen kan worden naar de kno arts ?

En ja ik herken het had dus poliepen in mijn neus die operatief verwijderd zijn .
Vaag, je bent wel klaar met de huisarts, maar je neemt klakkeloos een internetadvies om geen zuivel te nemen over?

heel erg vaag.
Je hebt geen zuivel nodig voor je botten. Ik zou zeggen, probeer het een tijdje.
ik weet niet of stoppen met zuivel werkt. Op mij heeft zuivel geen invloed maar iedereen is anders. Het lijkt me alleen onzin.

Heb je geen neusspray gekregen van de doker? Dat helpt best goed. En geregeld je neus spoelen met lauw water met zout (die tip kreeg ik tegen loopneus bij verkoudheid maar helpt ook bij allergie). Andere medicijnen proberen? Ik slik Xyzal (maar dan merkloos) en dat werkt ook.

Te droge lucht (zoals nu) maakt het ook erger. Je zou een luchtbevochtiger en of -reiniger kunnen neerzetten in je slaapkamer.
.
Ontopic: ik heb het ook veel. In de winter om de haverklap verkouden en dan vanaf maart zo'n beetje de hele zomer door hooikoorts. Ik heb dezelfde pillen als jij denk ik. Daar mag je er meer van dan één per dag, maar dat zou ik wel even kortsluiten met je arts. Volgens mij kan het dus heel goed dat je zoveel 'verkouden' bent.

En geen zuivel meer nemen. Tsja als jij denkt dat het helpt moet je het proberen. Vitame D haal je ook uit zon. En vis, vlees en eieren. Een tekort zal je niet zo snel oplopen als je verder gevarieerd eet.

Offtopic: ik vroeg me laatst al af waar 'je bent nodig' vandaan kwam, weet jij het? (Mijn teamleider zegt ook vaak 'wat ben je nodig' namelijk.')
Ik heb wel eens ergens gelezen dat als je helemaal niet meer eet, je ook niet meer verkouden kan worden......
Op naar de KNO, kijken of hij iets kan doen. Daar heb je veel meer aan. Na een bijholteoperatie ben ik nauwelijks meer verkouden en daarvoor was ik het chronisch.
heb ik ook last van gehad. Bleek dat ik poliepen in mijn neus had.
idd even verwijzing naar de kno-arts regelen
quote:Rooss4 schreef op 31 maart 2013 @ 12:55:

Je hebt geen zuivel nodig voor je botten. Ik zou zeggen, probeer het een tijdje.

waarom niet idd ?

je hoort dat steeds vaker ( en mijn oma zei het 30 jaar geleden ook al ).
Ik heb dat ook gehad, alleen had een doorverwijzing naar de kno-arts ook geen kut, foto's, ct en mri scan, niks. Toen ben ik naar een andere dokter gegaan en weer bij een andere. En toen kreeg ik van de zoveelste dokter een andere soort neusspray die ik nog niet kende: Avamys, en na 1,5 jaar verkouden te zijn, was ik na het gebruik van deze neusspray binnen een week er vanaf! En als ik nu snotterig word, 2x per dag spayen, ben er zo vanaf! Misschien kan je dit ook vragen bij je dokter of je dit kan krijgen!
quote:skipje schreef op 31 maart 2013 @ 13:15:

ook geen kut, foto's,

Je zit op de verkeerde pijler!

Prinses, in melk zit calcium en fosfor. Fosfor breekt calcium af in je lichaam dus het resultaat van calcium uit melk is zeg maar 0. Daar komt bij dat melk -natuurlijk gezien- alleen door babyzoogdieren gedronken zou moeten worden.

Er zijn onderzoeken gedaan naar zuivelgebruikers en niet-zuivelgebruikers. De niet-zuivelgebruikers braken niét sneller botten en áls ze een bot braken herstelden de zuivelgebruikers niet sneller.

Ik zou ook wel melkloos willen maar k vind het zo lekker in mijn koffie....
quote:Rooss4 schreef op 31 maart 2013 @ 13:20:

[...]

Je zit op de verkeerde pijler!

Prinses, in melk zit calcium en fosfor. Fosfor breekt calcium af in je lichaam dus het resultaat van calcium uit melk is zeg maar 0. Daar komt bij dat melk -natuurlijk gezien- alleen door babyzoogdieren gedronken zou moeten worden.

Er zijn onderzoeken gedaan naar zuivelgebruikers en niet-zuivelgebruikers. De niet-zuivelgebruikers braken niét sneller botten en áls ze een bot braken herstelden de zuivelgebruikers niet sneller.

Ik zou ook wel melkloos willen maar k vind het zo lekker in mijn koffie....

die dingen zei onze biologieleraar ook al op de middelbare school, 25 jaar geleden, als een roepende in de woestijn, volgens mij is er nog veel tijd nodig de mantra ''melk is gezond en goed voor de botten'' uit het hoofd van de mensen te krijgen.

( ik neem zelf ook wat melk in de koffie, drink echter geen glazen melk en eet niet heel veel kaas en joghurt, helemaal zonder melk lijkt me ook lastig ).
Ik gebruik ook nog gewoon zuivel, maar ben dan ook niet constant verkouden. Als ik verkouden ben merk ik wel dat ik meer slijm produceer... Dus wellicht wel het proberen waard! Lijkt me zwaar k*t als je idd altijd een loopneus hebt en het vervelende gevoel wat je altijd bij verkoudheid hebt. Sterkte!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
of de klachten van TO minder worden bij een lactose vrij dieet, geen idee, ik zou het wel proberen, naast het KNO traject.

baat het niet, dan schaadt het ook niet.
quote:Netje-67 schreef op 31 maart 2013 @ 13:26:

Ik gebruik ook nog gewoon zuivel, maar ben dan ook niet constant verkouden. Als ik verkouden ben merk ik wel dat ik meer slijm produceer... Dus wellicht wel het proberen waard! Lijkt me zwaar k*t als je idd altijd een loopneus hebt en het vervelende gevoel wat je altijd bij verkoudheid hebt. Sterkte!mijn oma zei altijd ''wees matig met zuivel als je verkouden bent'', omdat het de slijmproductie zou verhogen. of het echt helpt geen idee, ik let er wel op en het kan iig geen kwaad.
Ik had hetzelfde, ben begonnen met nasonex neusspray en dat heeft mij prima geholpen!! Overleg even met je huisarts, er zal vast een oplossing zijn.
Omdat ik niet van melk houd en het idee van koeienmelk drinken voor mijn gevoel niet klopt gebruik ik al een tijd minder zuivel.

Alpro soya heeft lekkere gekoelde producten, het zit in net zo'n verpakking als kwark, met zo'n plastic doorzichtige deksel. M'n vriend is dol op de (ongekoelde) vla en de bananendrank. Ik vind de vla niet lekker eigenlijk.

Succes! Ik heb veel minder last van slijmvorming.
Overstappen op andere medicatie?

Ik heb ook aerius gehad, dat werkte bij mij ook niet goed.

Nu heb ik levocetirizine en het is een wereld van verschil, mijn klachten.

Gewoon nog eens terug naar de huisarts dus.

Ik was ook altijd verkouden, altijd en snotneus, altijd mijn neus dicht. Tot bleek dat ik hardstikke allergisch voor katten ben.

Het gaat nu heel goed met levocetirizine en rhinospray, een neusspray.
668, the neighbour of the Beast
Mijn man is ook chronisch verkouden. Bij hem komt het doordat zijn neusgaten te klein zijn, dus vernauwde neusholte, waardoor hij heel snel een verstopte neus heeft.

Een operatie zou hem kunnen helpen, maar het risico bestaat dat hij zijn reukvermogen kwijt kan raken en dat is hem een te groot risico.
Ik heb een tijdlang op een streng lactosevrij dieet geleefd. Mijn weerstand was fenomenaal terwijl het daarvoor knudde was. Onbedoeld bonus effect . Nu drink ik weer een beetje melk vanwege cappuccinoverslaving maar let wel goed op de hoeveelheden. Mijn weerstand is iets minder dan in de lactosevrije periode maar nog steeds veel beter. (Weet iemand trouwens of die nieuwe lactosevrije melk een beetje zinnig op te schuimen valt?)

Het schaadt idd niet om het te laten staan dus ik zou het gewoon proberen.
Ik neem aan dat de allergietesten die je hebt gedaan ook testten op huisstofmijtallergie?
Nasonex werkt bij mij ook niet goed trouwens. Het doet zeer in mijn neus en het helpt niet zo goed als de rhinospray. Dat is voor mij echt een wondermiddel.

Eén keer sprayen en binnen de tien minuten is je neus volledig open.
668, the neighbour of the Beast
Herkenbaar TO. Ik zou inderdaad helemaal stoppen met zuivel. Je vraagt wat je als ontbijt zou kunnen eten. Ik eet zelf vaak iets dat op internet overnight oats heet. Misschien is dat ook iets voor jou. Als je zoekt op vegan breakfast vind je sowieso een aantal recepten die misschien iets voor je zijn. Als ik tijd heb maak ik havermoutpap. Dan neem ik 100 gr havervlokken, een eetlepel lijnzaad en een halve theelepel kaneel, plus een ongeschilde appel in stukjes. Koken met 5 dl water en serveren met een grote hand amandelen of walnoten. Is net appeltaart vind ik, erg lekker. Ook zou ik een doorverwijzing vragen voor een allergoloog en hier uitgebreid testen laten doen, eventueel ook op voeding. Houdt voor je gaat je klachten bij op een briefje. Let op details zoals de kleur en consistentie van je snot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven