Kat natgegooid.

28-03-2013 18:35 334 berichten
Wij hebbe 2 katten (Maine coons) en ze gaan altijd naar buiten. Een blijft altijd in de tuin en de ander gaat de hort op. Nu laat ik ze net weer binnen en de kat die de hort op gaat is he-le-maal nat. Maar ook echt zeiknat. Was geen kat van over.

Nu sneeuwt het hier wel iets, maar niet dat je er zeiknat van wordt. Er is hier ook geen slootje of vijver in de buurt waar hij in kan zijn gevallen.

Dus mijn theorie is dat hij vast ergens niet in de tuin mocht zijn en is natgegooid.

Nu vind ik het prima als ze mijn kat niet in de tuin willen hebben. Vorige zomer heeft hij ook wel eens een tuinslang op zich gericht gekregen. Maar dan is het nog warm.

Het vriest nu gewoon! Is het raar dat ik dit toch wel erg sneu vind?

Hoe zien jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 28 maart 2013 @ 18:46:

[...]

Niks zielig! Dan houden de eigenaren 'm maar lekker binnen of in 'n kattenren in eigen tuin.

Eens!

Helemaal zeiknat vind ik ook niet nodig maar een beetje, prima hoor.

Hier zat ook heel vaak een kat in de tuin, hij scheet op mijn aardbeien en was niet weg te krijgen. Echt een evil beest hoor.

Toen ik hier net woonde hadden we een keer 'savonds het slaapkamer raam open. Mijn man ging naar boven om iets te pakken en toen zat diezelfde kat onder ons bed. Hij schrok zich te pletter (mijn man dus). Echt heel ranzig.

We hebben tijdenlang de ramen niet open kunnen doen omdat dat beest over de daken sloop.

Erg irritant. Houd je beesten gewoon bij je.
Mocht je behoefte voelen om je mening te herhalen? Inmiddels lopen er twee topics over dit toch al veel herhaalde onderwerp .

Poll: Mogen katten vrij rondlopen in de stad?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Miss acy: ja, ik heb erover nagedacht en we gaan toch weer voor een afrastering. Mijn pa is vrij handig en die heb ik gevraagd mee te denken over een goed systeem. Iets de hoogte in en steviger gaas wat schuin omhoog onze tuin inloopt. Maar dat de buren er niet teveel last van hebben.
Is dit serieus Iones? Jij gaat altijd zo prat op je dierenliefde en jij zegt nu dat je zou wensen dat de auto onder stroom zou staan als er een kat op loopt? Val jij even door de (honden)mand
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 maart 2013 @ 15:10:

Is dit serieus Iones? Jij gaat altijd zo prat op je dierenliefde en jij zegt nu dat je zou wensen dat de auto onder stroom zou staan als er een kat op loopt? Val jij even door de (honden)mandWe zetten paarden toch ook zonder probleem achter stroomdraad, dus als het mogelijk was die katten 'n schok te kunnen geven zodra ze op de auto springen, zou ik die optie ook op m'n auto willen hebben.
quote:elninjoo schreef op 31 maart 2013 @ 10:53:

[...]

Ik hou van dieren die in 't wild leven en die zijn welkom in mijn tuin: vogels, eekhoorntjes, egeltjes, veldmuisjes. Maar katten zijn huisdieren, die horen bij mensen binnen of op eigen terrein thuis, net zoals honden. Het zijn dieren die het natuurlijke wildlife wegjagen of zelfs vermoorden.

Ik ben zometeen gedwongen om 'n ren op mijn grasveld te plaatsen zodat mijn jonge konijntje niet door 'n kat wordt aangevallen. Da's toch omgekeerde wereld?

Helemaal mee eens!

Als het iets is wat ik niet kan uitstaan is het dat katteneigenaren zeggen: ja maar katten horen vrij rond te lopen blablabla.

Sorry hoor, maar honden komen van verre oorsprong ook uit het wild, maar betekent dat dat het veilig is voor ze, of dat het gewenst is door andere mensen dat ze in hun tuin of op hun terrein kunnen komen?

Het is precies hetzelfde verhaal.

Kattenbelasting kunnen ze trouwens echt wel gaan heffen als het straks verplicht zou worden om ook katten te chippen. En dan heb ik het nog niet eens over het aanvallen van vogels en ander klein wild. Mijn hond gaat ook maar al te graag achter konijnen en vogels aan maar zij zit en blijft gewoon aan de riem hoor. Nogmaals, precies hetzelfde verhaal. Huisdieren heten niet voor niets huisdieren.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
quote:Enn schreef op 31 maart 2013 @ 12:31:

[...]

Begrijp ik nu goed dat als jij al eerste over stroom schrijft je liever gehad had dat ik jou dan hierop zou hebben aangesproken?

En daarna vraag/zeg je mij om te relativeren?

Euh.... wat je wilt. ok?

Voelt het nu beter zo?

Je kunt iemand toch geen woorden in de mond leggen die ze niet gezegd heeft? Dat is toch geen eerlijke manier van discusieren?

Ik was degene die over stroom begon. Als je daarover iets wilt zeggen, dan moet je dat tegen mij doen.

Ik denk dat ik goede argumenten heb om stroom te gebruiken. Als mensen hysterisch doen als het gaat om stroomgebruik i.v.m. katten, dan moeten ze inderdaad relativeren.

Bij paarden wordt het gebruikt, bij honden, mensen op het platteland (met koeien of paarden) krijgen geregeld een klap stroom. Maar als het katten overkomt dán is het plotseling zielig!

Nee, aangereden worden of vergiftigd worden, dat is lekker! Dan maar een keer een klap stroom. Dat overleeft een kat wel en hij houdt er niets aan over.
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 maart 2013 @ 15:10:

Is dit serieus Iones? Jij gaat altijd zo prat op je dierenliefde en jij zegt nu dat je zou wensen dat de auto onder stroom zou staan als er een kat op loopt? Val jij even door de (honden)mand

Huh>? Auto? Stroom? Waar heb jij het over?

Sorry, maar jou kan ik niet begrijpen.....
quote:iones schreef op 31 maart 2013 @ 22:15:

[...]

Huh>? Auto? Stroom? Waar heb jij het over?

Sorry, maar jou kan ik niet begrijpen.....nee mijn fout jij was van die hond die je katten dood laat bijten
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 maart 2013 @ 22:17:

[...]

nee mijn fout jij was van die hond die je katten dood laat bijten

Het enige wat ik kan doen om het te voorkomen is de hond aanlijnen. Maar daar ga ik natuurlijk niet aan beginnen.

Ook honden hebben behoefte aan bepaalde mate van vrijheid. En op ons eigen land ga ik mijn honden al helemaal niet aanlijnen! Zeker niet voor andermans katten!

En als jouw kat op mijn land komt, en ik zie het niet op tijd, en ze wordt gepakt door mijn hond, dan moet je niet op hoge poten bij mij komen!

Want dan krijg je ze bij mij óók nog eens op de oren! Vanwege jouw gebrek aan verantwoordelijkheid! En om het feit dat jij die niet aan kan waar het huisdieren betreft!
@ iones: dat probleem hebben wij inderdaad ook. Of hadden eigenlijk, want het is me gelukt om hond in 3 jaar tijd een stuk rustiger te laten reageren. Aan de lijn reageert hij helemaal niet meer, maar in de tuin wil hij ze nog wel wegjagen. Zodra kat in beweging komt, stopt hij nu. Terwijl hij eerder echt ging jagen en er helemaal in op ging. Als hond in die periode in mijn eigen tuin een kat had verwond, zou ik dat eigen schuld vinden van de eigenaren. Sterker nog als kat mijn hond had verwond, zou ik daar de eigenaren voor aansprakelijk stellen, ook als kat zelf gewond is. Ik weet niet hoe dat wettelijk geregeld is, maar als dat anders is, vind ik dat de wet gewijzigd moet worden.
quote:Miekkie schreef op 31 maart 2013 @ 13:04:

Miss acy: ja, ik heb erover nagedacht en we gaan toch weer voor een afrastering. Mijn pa is vrij handig en die heb ik gevraagd mee te denken over een goed systeem. Iets de hoogte in en steviger gaas wat schuin omhoog onze tuin inloopt. Maar dat de buren er niet teveel last van hebben.TO, ik wou nog even zeggen dat ik het prachtig vind hoe je bereid bent om oplossingen te zoeken. Er moesten meer mensen als jij zijn, die niet enkel aan zichzelf denken, dikke proficiat.
quote:Soulcats schreef op 31 maart 2013 @ 11:32:

@Katjabb

Een tuin vol kinderen lijkt mij helemaal niet gezellig. En dat mensen in dichtbevolkte buurten geen beest in huis mogen nemen bepaal jij al helemaal niet.Kijk, daar zit het hem. Wat je IN huis haalt moet je lekker zelf weten. Wat je de straat opstuurt, heeft zich te gedragen. Is dat niet mogelijk, dan moet je andere oplossingen zoeken. Binnenhouden of aangelijnd naar buiten dus. En ja, dat zou wat mij betreft ook best voor sommige kinderen mogen gelden
quote:iones schreef op 31 maart 2013 @ 22:20:

[...]

Het enige wat ik kan doen om het te voorkomen is de hond aanlijnen. Maar daar ga ik natuurlijk niet aan beginnen.

Ook honden hebben behoefte aan bepaalde mate van vrijheid. En op ons eigen land ga ik mijn honden al helemaal niet aanlijnen! Zeker niet voor andermans katten!

En als jouw kat op mijn land komt, en ik zie het niet op tijd, en ze wordt gepakt door mijn hond, dan moet je niet op hoge poten bij mij komen!

Want dan krijg je ze bij mij óók nog eens op de oren! Vanwege jouw gebrek aan verantwoordelijkheid! En om het feit dat jij die niet aan kan waar het huisdieren betreft!

Eens! Toen ik nog een hond had, had ik ook een buurvrouw die vroeg (bijna eiste) dat ik mijn hond uit mijn tuin hield omdat hij haar kat opjoeg. Mijn tuin is helemaal ommuurd, dus die kat kwam er niet 'per ongeluk' in. Ik was te beleefd om op mijn voorhoofd te tikken, maar ik had het best graag gedaan.

En een tik van stroomdraad laat een kat hooguit flink schrikken, daar is niks mee aan de hand. Zo'n tik heb ik zelf ook regelmatig gehad (mijn hond ook) als we zo stom waren om er niet genoeg op te letten rond weilanden. Beetje raar dat daar bij katten zulke drama's over gemaakt worden.
quote:geldboompje schreef op 29 maart 2013 @ 08:24:

De aanhouder wint toch?

Het is toch godverdorie van de ZOTTE dat jij 20 keer op moet staan, met deuren moet wapperen en kssst moet roepen om ANDERMANS kat weg te jagen?! Die kat is daar eventjes van onder de indruk en staat er een half uur later net zo hard weer. Ben je mal!

Ik zie het zo:

Ik heb geen kat, ik hoef geen kat.

Ik ga geen kat krijgen en ik hoef andermans kat ook niet.

Ik wil mijn tuin schoon houden, mijn stoelkussens haar&haal-vrij. Ik wil niet dat mijn schutting gebruikt wordt als krabpaal, ik wil geen kattenverjagers aan hoeven schaffen van mijn éigen centen omdat een ander 't verrekt om zijn beest binnen te houden.

Ik gooi ze nat ja. Wees blij, want 't liefst koop ik een luchtbux en schiet ik ze regelrecht uit m'n tuin.

Dat 'n kat daar niks aan kan doen, dat klopt. Daarom leg ik de volledige verantwoording ook bij de baasjes. Ook als ze op een goede dag niet meer thuis komen.
Ik vind het ook zielig.

Als ik zie dat iemand dat mij kat doet timmer ik ze helemaal in elkaar!
quote:missdreamie schreef op 01 april 2013 @ 18:43:

[...]

Het is toch godverdorie van de ZOTTE dat jij 20 keer op moet staan, met deuren moet wapperen en kssst moet roepen om ANDERMANS kat weg te jagen?! Die kat is daar eventjes van onder de indruk en staat er een half uur later net zo hard weer. Ben je mal!

Ik zie het zo:

Ik heb geen kat, ik hoef geen kat.

Ik ga geen kat krijgen en ik hoef andermans kat ook niet.

Ik wil mijn tuin schoon houden, mijn stoelkussens haar&haal-vrij. Ik wil niet dat mijn schutting gebruikt wordt als krabpaal, ik wil geen kattenverjagers aan hoeven schaffen van mijn éigen centen omdat een ander 't verrekt om zijn beest binnen te houden.

Ik gooi ze nat ja. Wees blij, want 't liefst koop ik een luchtbux en schiet ik ze regelrecht uit m'n tuin.

Dat 'n kat daar niks aan kan doen, dat klopt. Daarom leg ik de volledige verantwoording ook bij de baasjes. Ook als ze op een goede dag niet meer thuis komen.

Is goed dat wij geen buren zijn.

Op een goede dag zou je zomaar niet thuis kunnen komen
quote:nikki_28 schreef op 01 april 2013 @ 19:13:

[...]

Is goed dat wij geen buren zijn.

Op een goede dag zou je zomaar niet thuis kunnen komen

Zo, lekker overdreven...... ik vind een mens belangrijker dan een kat hoor... En nee, we hebben geen buks.. maar ik ben inmiddels wel in het stenen gooi stadium.

Situatie: geen huisdieren... dochter van 2, mooie tuin en vanmiddag zon dus in de tuin met man en dochter. Dochter scharrelt lekker rond en komt aanlopen met.....kattenstront!

De hele... en echt de hele tuin ligt vol! Ik ben er helemaal klaar mee, smerige rotbeesten en onverantwoordelijke baasjes! Wees blij dat het water was TO!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:nikki_28 schreef op 01 april 2013 @ 19:04:

Ik vind het ook zielig.

Als ik zie dat iemand dat mij kat doet timmer ik ze helemaal in elkaar!Om het begrip "asociaal" nog even een héééél andere wending te geven zeg.
nikkie_28, das strafbaar. Een kat natgooien op eigen terrein gelukkig niet.
quote:felice71 schreef op 01 april 2013 @ 19:19:

[...]Ik ben er helemaal klaar mee, smerige rotbeesten en onverantwoordelijke baasjes!

Er wordt altijd maar van uitgegaan dat het de huiskatten zijn die in de tuin schijten. Er zijn ook heel veel straatkatten.

Als blijkt dat zij het waren die in je tuin scheten zou je die dan echt willen afschieten?
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
quote:Hercke schreef op 01 april 2013 @ 19:34:

[...]

Er wordt altijd maar van uitgegaan dat het de huiskatten zijn die in de tuin schijten. Er zijn ook heel veel straatkatten.

Als blijkt dat zij het waren die in je tuin scheten zou je die dan echt willen afschieten?Straatkatten zouden idd als 'n rattenplaag bestreden moeten worden. Het is tenslotte ongedierte.

[...]

Als blijkt dat zij het waren die in je tuin scheten zou je die dan echt willen afschieten?

Van mij mogen ze alle straatkatten en -honden bijeen zoeken, en in het asiel steken. Vinden ze na een jaar nog geen baasje, helaas.

En vele van die straatkatten komen er natuurlijk omdat sommige mensen niet de moeite nemen hun huiskat te laten steriliseren en toch vrij rond te laten lopen.

[...]

Als blijkt dat zij het waren die in je tuin scheten zou je die dan echt willen afschieten?Das wel lastig inderdaad, vind eigenlijk dat de gemeente ervoor moet zorgen dat die beestjes gevangen en opgevangen worden. Maar de katten die hun dagelijkse ronde door mijn tuin doen zijn geen straatkatten, maar de katten van de buren, overburen en schuine achterburen. Compleet met halsband en al. En als ik de tuindeur open heb staan, staan ze bij me binnen.

[...]

Als blijkt dat zij het waren die in je tuin scheten zou je die dan echt willen afschieten?De katten hier hebben allemaal een baasje, allemaal tam en van de meesten weet ik waar ze wonen. Ik heb niet geschreven dat ìk ze wil afschieten. Maar ik gooi inmiddels wel met alles wat los en vast zit als ze hier in de tuin zitten te schijten.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven