Deventer of Arnhem?
zondag 24 maart 2013 om 21:01
Hallo!
Ik heb een vraag en ik denk dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ga vanaf september stage lopen in Zutphen en in verband met reistijd wil ik gaan verhuizen. Nu kan ik kiezen uit Deventer en Arnhem.
Kunnen jullie mij vertellen waar het leuk(er) wonen is, waar het goedko(o)p(er) wonen is, waar leuke(re) mensen wonen, in welke stad (veel) cultuur is en nog eventuele andere zaken die ik moet weten?
Alvast bedankt!
Ik heb een vraag en ik denk dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ga vanaf september stage lopen in Zutphen en in verband met reistijd wil ik gaan verhuizen. Nu kan ik kiezen uit Deventer en Arnhem.
Kunnen jullie mij vertellen waar het leuk(er) wonen is, waar het goedko(o)p(er) wonen is, waar leuke(re) mensen wonen, in welke stad (veel) cultuur is en nog eventuele andere zaken die ik moet weten?
Alvast bedankt!
woensdag 3 april 2013 om 22:53
Ik woon in Deventer en heb in Arnhem gewerkt. Ook heb ik vrienden in Arnhem wonen. Ik zou je absoluut Deventer aanraden. Ik woon zelf in het Bergkwartier: prijzig, maar ik woon waanzinnig leuk en prettig!! Ik vind Arnhem druk, onoverzichtelijk en niet 'gastvrij'. In Deventer voelde ik me direct thuis (woon er nu 3 jaar). Deventer heeft een leuk centrum met veel kleine winkeltjes maar ook de grotere ketens, een mooi marktplein (De Brink) met 2x per week een leuke markt en veel horeca, prachtige oude gebouwen en straatjes (m.n. Bergkwartier), er wordt heel veel leuks georganiseerd (Deventer op Stelten, Tour de Terras, Dickens Festival, Boekenmarkt, Brocante aan de IJssel, enz), Deventer is erg schoon en groen en heeft ook een mooi park. We hebben meerdere bioscopen en een theater, dus ook wat dat betreft cultureel genoeg te doen. Ook zijn de verbindingen met de trein erg goed en ik vind het een 'vriendelijke' en toegankelijke stad om auto te rijden.
Je merkt 't: ik ben heel erg blij dat ik in Deventer ben gaan wonen. Je hebt de voorzieningen van een stad maar de vriendelijkheid en het 'gemoedelijke' van een groot dorp
Als het aan mij ligt ga ik hier nooit meer weg!!
Je merkt 't: ik ben heel erg blij dat ik in Deventer ben gaan wonen. Je hebt de voorzieningen van een stad maar de vriendelijkheid en het 'gemoedelijke' van een groot dorp