Hoe doe jij dat?
donderdag 4 april 2013 om 14:39
Korte stukjes rijd ik met hakken; voor langere stukken heb ik een paar oude afgetrapte schoenen in de auto liggen, die ik dan als ik op de plaats van bestemming weer omruil voor mn goede schoenen. Meer vanwege de bescherming van mn schoenen (kale plekken op de hielen etc) dan omdat ik er niet mee kan rijden. Als ik in Duitsland onderweg ben en dus harder rijd en ook harder moet kunnen remmen indien nodig heb ik altijd sportschoenen aan die ik dan ook weer omruil voor normale schoenen op de plaats van bestemming.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
donderdag 4 april 2013 om 14:48
donderdag 4 april 2013 om 14:50
Ja hoor, ik doe dat ook. Sneakers tijden het rijden, hakken doe ik bij aankomst aan. Rijdt lekkerder vind ik (meer "grip", zekerder gevoel) en ik bescherm mijn schoenen ermee. Bovendien moet ik 10 min lopen naar mijn auto en ik heb hakken die zó hoog zijn dat mijn voeten de hele dag pijn doen na dit stuk lopen (maar gewoon op kantoor zitten/af en toe lopen lukt dan wel prima).
donderdag 4 april 2013 om 14:57
Enige waar je mee moet opletten bij het rijden met extreme hakken/slippers/etc is dat de verzekering er moeilijk over kan doen als er iets gebeurd.
Volgens de wet mag je met elk schoeisel rijden, zolang het je rijbekwaamheid niet in gevaar brengt. Dat is natuurlijk open voor interpretatie, en er zijn gevallen waar de verzekering dit aanhaalt om niet te betalen.
Ikzelf wissel van schoenen bij het autorijden als het nodig is.
Volgens de wet mag je met elk schoeisel rijden, zolang het je rijbekwaamheid niet in gevaar brengt. Dat is natuurlijk open voor interpretatie, en er zijn gevallen waar de verzekering dit aanhaalt om niet te betalen.
Ikzelf wissel van schoenen bij het autorijden als het nodig is.
donderdag 4 april 2013 om 15:31
Dat is trouwens verboden, op sokken of blote voeten rijden.
(Echt zo'n regel die door mannen gemaakt is... het idee is dat je met blote voeten minder grip hebt dan met schoenen, als je bijv. hard moet remmen, maar met hakken aan gaat dat niet helemaal op).
Volgens mij doen wel meer vrouwen het. Ik rijd gewoon op hakken trouwens.
(Echt zo'n regel die door mannen gemaakt is... het idee is dat je met blote voeten minder grip hebt dan met schoenen, als je bijv. hard moet remmen, maar met hakken aan gaat dat niet helemaal op).
Volgens mij doen wel meer vrouwen het. Ik rijd gewoon op hakken trouwens.
donderdag 4 april 2013 om 17:26
Ik rij op alles, hakken, slippers, blote voeten. Mijn ervaring is dat het wennen is, maar wel lukt. Heb een hele tijd op blote voeten gereden i.p.v. teenslippers, maar na een paar keer met teenslippers wist ik eigenlijk niet meer waarom ik ze voorheen uitdeed. Ik doe het wel als ik voel dat ze alle kanten op glijden, bijvoorbeeld door het stof of droge voeten of zoiets. Of als ik echt merk dat ze blijven haken, maar dat lijkt me logisch.
Met hakken rij ik eigenlijk altijd.
Met hakken rij ik eigenlijk altijd.
donderdag 4 april 2013 om 18:03