Entertainment alle pijlers

Documentaire

04-04-2013 17:36 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zin om eens een goede/interessante documentaire te kijken. Wie heeft er tips? Ik heb geen voorkeur voor een bepaald genre.
Zoek eens op Louis Theroux.

Of Rauw, en deel 2: rauwer.
quote:beelicious schreef op 04 april 2013 @ 17:40:

Jaaaaaaaaaaaaaa;D écht een aanrader:-)
Louis Theroux is idd heel erg leuk. Ik vind Human Planet ook echt een prachtige docu.
Ahhh! Thanks! Hij heeft er veel gemaakt zo te zien! Leuk
En er is hier ook nog een topic bij entertainment met ontelbare tips, ook de moeite waard om even te kijken. Als ik mij niet vergis is de TO Borodini.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Of Rauw, en deel 2: rauwer.

Helemaal mee eens, Louis is top! Een van de meeste indruk op mij heeft de docu gemaakt waarin hij dook in de wereld van kinderen met autisme.

Holland doc heeft ook veel verschillende onderwerpen qua docu's en kun je terug kijken op de website. Daar zitten met regelmaat docu's tussen die het kijken meer dan waard zijn. Begin dit jaar, denk in januari, hebben ze een prachtige docu uitgezonden over dilemma's rondom leven, dood, behandelen of niet behandelen op de IC van een Amerikaans ziekenhuis. Heel mooi en integer.

Over dit onderwerp zijn sowieso diverse mooie docu's, zo ook bijv. een serie (denk ook van Holland doc?) omtrent dit onderwerp op een NICU, neonatalogen ICU in NL.

Oh en zoek even op deze pijler (desnoods met google), er is al een langer lopend onderwerp hierover met vele pareltjes die getipt zijn daarin.
when you wish upon a star...
En MV is me al op voor.
Marcel Theroux, inderdaad de-broer-van heeft ook een aangrijpende documentaire gemaakt over zwerfjongeren in (ik meen) de Ukraïne.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oeps, vergeet ik glad mijn voorliefde voor de BBC. Elk mogelijk onderwerp maken ze wel docu's over, soms lichtere en soms zwaarder.

Voordeel (en nadeel) van de BBC; ze herhalen veel. Als een docu(serie) voor het eerst uitgezonden wordt, herhalen ze in diezelfde week al een paar keer over de verschillende kanalen. En een paar maanden later komt het nog wel weer voorbij, ook met herhalingen.

Momenteel is er bijv. Horizon; the truth about taste. Gaat over de menselijke smaak.
Alles gemaakt door professor Brian Cox, wow beauty and brains!!
3Doc: Moeder moet dood.
Kijk eens op Holland Doc, echt geweldig.

Ook goed (ook daar te vinden): Sunny Bergman en haar docu's. The Sunny side of Sex bijvoorbeeld, maar ook "Onbeperkt Houdbaar".
als je de zoekterm watch documentaries online intypt krijg je links naar allerlei websites waar talloze documentaires te vinden zijn. Je kunt dan ook op onderwerp zoeken. Zitten hele mooie hele mooie docus tussen.

en ja, de BBC, vooral op BBC 4 komen vaak pareltjes voorbij. Simon Reeve maakt hele mooie reisdocumentaires waarbij nu eens niet de mooiste plekjes worden getoond, maar hoe het in veel landen van de wereld er echt aan toe gaat, inclusief armoede en conflicten. (hij is zelf ook de moeite van het bekijken waard overigens!)
quote:wollenstonecraft schreef op 04 april 2013 @ 18:54:

Simon Reeve maakt hele mooie reisdocumentaires waarbij nu eens niet de mooiste plekjes worden getoond, maar hoe het in veel landen van de wereld er echt aan toe gaat, inclusief armoede en conflicten. (hij is zelf ook de moeite van het bekijken waard overigens!)Bedankt voor deze goede tip!
Zoals genoemd de documentaires van bbc earth. Je hebt ook planet earth en veel documentaires zijn in zijn geheel gewoon op youtube te bekijken ook van national geographic. Waar hou je van mens, natuur, het heelal of hou je net als ik van alles ;)
Kijk ook eens de documentaire home, duurt anderhalf uur is geheel te bekijken via youtube met ondertiteling.
docunet!
tsja.....
documentaryheaven.com!

Fan!!
Hier meer dan 500 documentaires om online te bekijken

Documentarylovers.com

TopDocumentaryFilms.com
quote:Pixiedust schreef op 04 april 2013 @ 17:52:

[...]

Helemaal mee eens, Louis is top! Een van de meeste indruk op mij heeft de docu gemaakt waarin hij dook in de wereld van kinderen met autisme.

Weet je nog hoe deze heet?

Laat maar, alsof ik geen google heb 'Extreme Love' is het!
De beste die ik de afgelopen tijd heb gezien is de wereld van matthijs. Gaat over een man met asperger, echt mooi en respectvol gemaakt.

Of Rauw, en deel 2: rauwer.Deze inderdaad en de regels van Matthijs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven