December 2013

04-04-2013 08:10 294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij van december 2013 schrijven verder op FB...
dank jullie wel. Gister weer positief getest. Begin het zowaar te geloven. De testen worden ook donkerder. En heb de 'kwaaltjes' al. Dus ben erg blij.

@mickey dat heb ik inderdaad ook. Ik krijg een vroege echo omdat ik geboren met een open ruggetje. (Milde vorm) dus dan weet ik gelukkig snel hoe het allemaal zit. Maar wel super spannend allemaal natuurlijk. Voor de tabel ik ben nog drie weekkies 25.
Ooooh en dit word mijn 1ste kindje.
Mazoki, jij bent ook erg vroeg met testen, ik durfde het niet eerder dan 2 april, op dag 35 na vorige menstruatie. Cyclus is meestal 31 of 32 dagen, maar soms ineens 34, vandaar.

En je bet ongeveer tegelijk met mij jarig (ik de 28e).

Onze verloskundigenpraktijk doet standaard met acht weken een termijnecho. Drie jaar geleden nog niet overigens, toen ik zwanger was van mijn dochter. Toen mocht ik 'gelukkig' naar het ziekenhuis voor een termijnecho vanwege mijn onregelmatige cyclus. Ik was toen 6 weken en 6 dagen geloof ik en zag een boontje met een knipperlichtje. Hopelijk op 1 mei weer!
Ik schrijf me bij deze weer uit. Buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Zojuist geopereerd, eileider verwijderd.
Pantax! Jeetje, ik ken je nog maar net, maar wat erg! Heel veel sterkte!
Ik haal je uit de tabel....
Ach jeetje wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte pantax !!

En ja ik heb inderdaad snel getest. Vrouwelijke intuïtie denk ik. Ik voelde het. En ik ben ook de 28e jarig !!!
Ik heb trouwens 3 mei mijn echo en 6 mei intake bij de verloskundige !!
Gefeliciteerd allemaal. Heel leuk dat er een topic is met december uitgerekende

Ik heb op 27 maart in de avond een hele positieve test gedaan. Het streepje kleurde eigenlijk gelijk blauw. We zijn heel blij. Ik ben op 1 december uitgerekend. Dit wordt ons 1ste kindje. Net opgehangen met de verloskundige en het eerste gesprek met echo vindt plaats op 10 mei. Heel spannend allemaal. Ik ben snel zwanger geraakt, in de 2de maand. We wilde de maand maart rustig aan doen, omdat december een drukke maand is met volop verjaardagen (mijn man en mijn moeder begin december). Maar we zijn super blij dat we zwanger zijn.

@Pantax: Jeetje wat jammer. Hoe kwam je erachter als ik mag vragen? Heel veel sterkte toegewenst.
Hoi Suzanne, welkom en proficiat!

En, zijn jullie er nu de hele dag al mee bezig? Of nog niet? Ik niet moet ik zeggen, misschien omdat het de tweede is, misschien omdat ik mezelf wil beschermen mocht het op een teleurstelling uitlopen. Want daar ben ik wel bang voor. Daar heb ik geen speciale reden voor overigens, maar ja...
@mickey: wij denken er wel veel aan. Ik betrap mezelf erop dat ik er wel vaak mee bezig ben. Toch heb ik een goed gevoel over, maar ja risico zijn er wel en houden we rekening mee. Ik ben soms ook bang, vooral als ik weer eens iets raars voel in me buik. Snel naar de wc en dan gelukkig niks verkeerd. Ik ben ni 7 weken, volgens een boekje die ik heb is er ni nog maar 3% dat het fout gaat maar ik heb wel veel spanning. Als het toch jou 2de is, mag ik dan vragen of je ook vaak kleine krampjes had en buikpijn vooral in de avond? Ben verder niet misselijk ofzo alleen dat en me borsten doen zo'n pijn. Iemand nog tips tegen de borstpijn?
@Suzanne, het is zo lastig terug te denken wat ik toen allemaal voelde, dus ik heb mijn negen maanden dagboek er maar eens bijgepakt. Bij de eerste had ik heel erge buikkrampen, alsof ik heel heftig ongesteld ging worden (maar als ik echt ongesteld zou moeten worden, waren de krampen nooit zo heftig).

Nu heb ik 's avonds ook wel eens last van mijn buik, maar kleinere krampjes. Overdag niet. En borsten, ja, alsof je een te kleine bh aan hebt of zo. Maar ook dat was bij mijn eerste veel heftiger.

Ik ben nu 's avonds na het eten wel eens misselijk, 's ochtends niet gek genoeg.

Trouwens, het negen maanden dagboek is een aanrader, per week schrijf je dan op wat je aan jezelf merkt, je gewicht en buikomvang, maar ook wat je gedaan hebt, wat er in de wereld is gebeurd etc.
Heb me net aangemeld voor Moeders voor Moeders! Als ik wil wachten tot na de echo, dan kan ik maar zo kort geven.

Heb het de vorige keer ook gedaan.
Hey iedereen, Nog een beetje huiverig met posten maar omdat er zoveel gebeurd in je lichaam wilde ik toch meekletsen.

Als ik het goed heb ben ik 10 december uitgerekend.

Heb 3 testen gedaan de afgelopen week omdat ik het niet geloofde maar als het goed is ben ik nu 5,2 weken.

merk ook wel dat er het een en ander gebeurd in mn lichaam hoor.

Morgen naar de huisarts en dan snel een afspraak met verloskundige maken.

Kan het vooral nog niet geloven.
he dames

mag ik hier ook meeschrijven? Ik ben Stefanie, 28 jaar en zwanger van mijn eerste kind. Ik heb 3jaar geleden een miskraam gehad en de schrik zit er nu wel goed in maar ik moet het positief zien. Als ik goed reken, ben ik uitgerekend voor 7 december. Ik mag 22 april naar de gynaecoloog, dus moet tot dan nog afwachten. De bloeduitslag was wel positief.
Welkom! Ik zet jullie in de tabel!
Hier 5 april getest na een week overtijd. Positief!

Helemaal blij maar vind het weer hartstikke eng. Het is ons 2e kindje maar voor ons eerste kindje 3 miskramen gehad. Hopelijk gaat het nu in een keer goed.

Mickey, leuk je hier weer tegen te komen! We zaten toch samen in het januari 2011 topic?

Iedereen in ieder geval gefeliciteerd met de zwangerschap!
He maliboo leuk je hier tegen te komen. In een ver verleden hebben we nog samen gepost. Proficiat! Ik hoop dat alles goed gaat bij jullie!
Hier gaat het nog steeds allemaal lekker ben vandaag 4.5 weken. De kwaaltjes beginnen nu toch ook wel te komen (pijnlijke borsten,emotioneel,savonds en smorgens een beetje misselijk,vroeg moe en vroeg weer wakker)maar ik vind dat gek genoeg een indicatie dat het allemaal goed zit. Maar ik heb wel zin in de echo. Nog 3 weekjes geduld. Doordat ik geboren ben met een open rug werk ik niet. Dus mijn weken duren wel wat langer ;)

Het is wel spannend allemaal hoor !! Ik wil ook graag een negen maanden dagboek gaan bijhouden. Heb er nog niet echt eentje kunnen vinden wie ik leuk vind. Dus schrijf nu alles alvast in een schift. Dan kan ik als ik een boek heb het zo overschrijven.

Fijne regenachtige dag allemaal.
vandaag bij de huisarts geweest. In principe gaf hij aan dat ik tussen de 9 en 12 weken naar de verloskundige kon gaan.

Dat duurt nog zo lang. dat gaf ik aan en misschien kunnen we een termijnecho doen. Moet bellen naar hem over 1,5 week voor een verwijsbriefje.

Volgens hem ben ik uitgerekend rondom 5 december.

eigenlijk weet je het pas zeker na een echo.

Voel me verder prima, soms kleine krampjes en soms een beetje roesig alsof ik een beetje verhoging heb.

waar hebben jullie last van? wat is het stappenplan wat jullie hebben gevolgd?
ik ben trouwens 26
Dames ik wil me heel graag aanmelden! Sinds gisteren weet ik dat ik zwanger ben, uitgerekend op 16 december van ons eerste kindje! Ik vind het allemaal zo spannend... Ik ben 31 jaar, ga volgende week mijn huisarts en een verloskundige bellen, even een paar dagen wennen aan het idee. We zijn zwanger!!
@Mickey: dank je wel dat je je dagboek erbij gepakt hebt. Het heeft me enorm opgelucht. Ik houd idd ook een dagboekje bij, zonder gewicht ect. Dat is inderdaad ook leuk om bij te houden en je buikomvang ook. Tot nu toe houd ik het bij op de laptop, maar begrijp uit jou verhaal en die van Mazoki dat er speciale boekjes van zijn? Leuk dat wist ik niet, ga zeker naar 1 op zoek.

@Missjj: Welkom, ik was ook bang om er mee te beginnen met het forum.

@Stefanie: Welkom. Spannend dat je al zo snel naar de gynaecoloog moet. Inderdaad gewoon positief blijven. Ik ga voor je duimen dat het nu wel goed gaat.

@Maliboo: Gefeliciteerd

@Kim: Welkom en gefeliciteerd. Het duurde voor ons ook even om het te beseffen. Het is nu 2 weken na de test en nog steeds hebben we iets van, misschien moeten we het eerst zien op de echo om te geloven dat alles goed is.

Update vanuit hier: Afspraak gemaakt bij de verloskundige op vrijdag 10 mei, als we 11 weken (bijna 12 weken) zijn. Zo ver weg nog. Tot nu toe gaat alles nog steeds goed. Wel steeds meer kleine krampjes en steeds verstopte darmen, dus wie weet is het daarvan. Moeilijk vind ik het nog steeds, vertrouwen hebben in je eigen lichaam terwijl het wondertje zo goed opgeborgen zit dat je niet kan waarnemen of die het goed maakt. Nog meer mensen last van onzekerheid?
Ow leeftijd zie ik in tabel die is 24 bijna 25 haha
Suzanne1988 ja er zijn speciale negen maanden dagboeken. Bol heeft er best veel. En ja ook best last van onzekerheid. Maar toch ook als alle kwaaltjes voel. Dan weet ik bijna dat het goed zit. Maar dat kleine stukje blijft toch wel knagen. Ik wil niet naïef zijn. Maar ik wil ook niet de onzekerheid mijn geluk laten overschaduwen. (Heeft 4 jaar geduurd dat ik zwanger was) Dus ik probeer gewoon te genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven