Centraal Moderatortopic deel 6

30-01-2013 21:43 2521 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Dit om het topic overzichtelijk te houden. Off-topic posts zullen dan ook zonder verdere waarschuwing verwijderd worden.

Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Waarom is het bericht dat ik hier vanmiddag neergezet heb weggehaald? Te gevoelig?

Nog maar een keer dan.

En dit is weer een doekje voor het bloeden. Wanneer steken jullie nou eens je hand in eigen boezem. Dit topic heeft ondanks ?? staffen en meldingen 3 weken op het forum gestaan. Er zijn topics die voor je met je ogen kunt knipperen al offline gehaald worden ter beoordeling van de mods.

Iedere keer als er iets mis is komen jullie met een nietszeggende verklaring en dan is het weer rustig. Soms zou een excuus op zijn plaats zijn.

Dat topic 'vet verbranden' gaat dezelfde kant op. Hoeveel mensen moeten nog vragen om het weg te halen?

En nee, ik ga geen mailtje sturen met vragen. Alles wat ik wil zeggen heb ik nu gedaan. En iedereen heeft recht op antwoorden op deze vragen.
quote:Maylea, 3 minuten geleden

En dit is weer een doekje voor het bloeden. Wanneer steken jullie nou eens je hand in eigen boezem. Dit topic heeft ondanks ?? staffen en meldingen 3 weken op het forum gestaan. Er zijn topics die voor je met je ogen kunt knipperen al offline gehaald worden ter beoordeling van de mods.

Iedere keer als er iets mis is komen jullie met een nietszeggende verklaring en dan is het weer rustig. Soms zou een excuus op zijn plaats zijn.

Dat topic 'vet verbranden' gaat dezelfde kant op. Hoeveel mensen moeten nog vragen om het weg te halen?

Ben ik ook eigenlijk nieuwsgierig naar.

En over het "vet verbranden" topic: Zelfmoordaankondegingen mogen niet. Jezelf uithongeren is ook jezelf langzaam kapot maken, met misschien zelfs de dood als gevolg.
Ik vind het ook heel raar dat dit ene topic drie weken lang kon blijven staan en een ander topic kennelijk ook moeilijk onder de aandacht gebracht schijnt te kunnen worden bij de mods om daar nou eens naar te kijken. Maar als mensen ergens gaan rellen omdat het topic ze niet aanstaat en daarmee bezig blijven, kan het ineens wel allemaal heel snel verwijderd worden.

Terwijl behalve off topic en rellen daar nou echt niet zo gekke veel aan de hand was. Ik vind dit van geen kanten kloppen.

Doe dan álles snel of doe overal drie weken over.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
ik zie dat mijn bericht die ik hier vanmiddag had geplaatst ook weg is? Waarom?
quote:Trotter schreef op 02 april 2013 @ 17:37:

Waar is het topic Familieweekend en gedrag schoonzus gebleven? Ik dacht dat het altijd hier vermeld wordt als er topics verwijderd worden?Die miste ik ook al idd.
quote:Miss_Marvellous schreef op 02 april 2013 @ 22:46:

ik zie dat mijn bericht die ik hier vanmiddag had geplaatst ook weg is? Waarom?

Vast een technische storing

Was het wel een aardig bericht?
quote:Maylea schreef op 02 april 2013 @ 22:18:

Waarom is het bericht dat ik hier vanmiddag neergezet heb weggehaald? Te gevoelig?

Nog maar een keer dan.

En nee, ik ga geen mailtje sturen met vragen. Alles wat ik wil zeggen heb ik nu gedaan. En iedereen heeft recht op antwoorden op deze vragen.

Eens. En ik blijf het raar vinden. Bannen geven voor trollhunten betekent in mijn ogen echt dat je ook even checkt of het een troll is. Zeker als je daar dan ook al allerlei stafjes van hebt gekregen.

Wat dat betreft zou het fijn zijn als je op een troll stafje ook te horen zou krijgen als de mods concluderen dat heet geen troll is. In plaats van niks te horen en er maar vanuit moeten gaan dat men ermee bezig is. Wat dan blijkbaar ook drie weken kan duren.
Bannen geven voor trollhunten? (alleen het woord al) Het moet niet gekker worden!

Het wemelt hier van de trollen. Dat zien jullie toch ook wel! Altijd een eerste dramatische post en nog nooit op het forum geweest en dezelfde schrijfstijl en altijd een nummer in de nick. Hoe moeilijk kan het zijn.

En dan nog eens wat voor de zoveelste keer:

Nog steeds staat:

"even een meisje van 14 leegtappen' op de startpagina.

Volgens mij zijn daar al tigduizend klachten over geweest maar dat staat er nog steeds.Zo vreselijk ordinair en niet chique.

Maar als je roept dat iemand uit Noorwegen komt ben je de sjaak. Hoe dubbel.
Het blijft een raar spelletje troll hunten, heb nooit wat van begrepen, en nooit het nut er van in gezien.
Dat troll hunten blijf ik irritant vinden. Dat gebeurt te pas en te onpas en ook vaak op plekken waar het helemaal niet aan de orde is.

Toch, als men dan met argumenten heeft aangetoond dat er eentje toch écht een overduidelijke troll is, moet het geen drie weken hoeven duren voor daar iets mee gebeurt. Het topic had ook ter beoordeling van (tijdelijk) offline gehaald kunnen worden. En daarna kun je rustig de tijd nemen een en ander uit te zoeken.

Dat ene topic op actueel kon ook direct offline dus dat kan het issue niet geweest zijn.
quote:redband schreef op 03 april 2013 @ 09:21:

Het blijft een raar spelletje troll hunten, heb nooit wat van begrepen, en nooit het nut er van in gezien.

Nee, lekker achterover geleund zitten en lachen om alle energie die mensen in een achterlijk verhaal steken, pagina's lang. En de TO komt never nooit meer terug.

Erg grappig.
Ik ben slechtgehumeurd, moge dat duidelijk zijn,
En dat meisje van 14 is van oktober 2012.
quote:shahla schreef op 03 april 2013 @ 09:26:

Dat troll hunten blijf ik irritant vinden. Dat gebeurt te pas en te onpas en ook vaak op plekken waar het helemaal niet aan de orde is.

Toch, als men dan met argumenten heeft aangetoond dat er eentje toch écht een overduidelijke troll is, moet het geen drie weken hoeven duren voor daar iets mee gebeurt.Maar als niemand trolhunt, dan wordt er toch ook nooit bewezen dat het toch écht een overduidelijke troll is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
meisjes van 14 mogen hier niet zonde toestemming van ouders zijn..
quote:himalaya schreef op 03 april 2013 @ 09:47:

[...]

Maar als niemand trolhunt, dan wordt er toch ook nooit bewezen dat het toch écht een overduidelijke troll is?

Als je dénkt dat iemand trollt, kun je gewoon het stafje gebruiken en met argumenten aantonen dat iemand er eentje is of een sterk vermoeden van. Dat hoeft niet gedurende het hele topic steeds weer door dezen en genen aangevoerd te worden.

Het gebeurt ook nogal eens in een topic met een waar verhaal. Erg storend. Erg ongepast.
Het was ook geen trollhunten, maar gewoon gezond verstand. Ik snap ook niet zo goed wat er zo moeilijk is aan: "Jongens, sorry. Verkeerd beoordeeld."
quote:redband schreef op 03 april 2013 @ 09:51:

meisjes van 14 mogen hier niet zonde toestemming van ouders zijn..Daar heeft Yasmijn het helemaal niet over joh. Het gaat om dat achterlijke blog met als titel even een meisje van veertien leegtappen.
quote:shahla schreef op 03 april 2013 @ 09:53:

[...]

Als je dénkt dat iemand trollt, kun je gewoon het stafje gebruiken en met argumenten aantonen dat iemand er eentje is of een sterk vermoeden van. Dat hoeft niet gedurende het hele topic steeds weer door dezen en genen aangevoerd te worden.

Het gebeurt ook nogal eens in een topic met een waar verhaal. Erg storend. Erg ongepast.Ja. Je kunt gewoon het stafje gebruiken. En dan drie weken wachten en misschien wordt er dan iets mee gedaan. Na veelvuldig overleg.
quote:soley79 schreef op 03 april 2013 @ 09:58:

[...]

Ja. Je kunt gewoon het stafje gebruiken. En dan drie weken wachten en misschien wordt er dan iets mee gedaan. Na veelvuldig overleg. Je was me net voor.

[...]

Het gebeurt ook nogal eens in een topic met een waar verhaal. Erg storend. Erg ongepast.

Snap je punt. Maar bij het topic in kwestie was dus al ettelijke malen door meerdere forummers gestaft, met complete medische onderbouwing. Ik snap wel dat het geduld van sommige mensen dan opraakt.

Mijn bericht staat er ook niet meer trouwens. En dat ging niet over het beleid. Het was wel kritisch, maar toch niet onvriendelijk. De strekking was dat als er inderdaad drie weken nodig waren om te overlegging dan is er a) iets mis met de onderlinge communicatie (een paar mailtjes heen en weer hoeft geen drie weken te duren) of b) te weinig moderatorcapaciteit voor de omvang van het forum. Aan a) kan wat gedaan worden, aan b) wellicht niet, maar meld dan even dan het b) is, dan weten we dat en houden we er rekening mee.
En als er wat mis gegaan is. Over het hoofd gezien. Verkeerd ingeschat. Zèg dat dan gewoon. Sorry jongens, maar dit en dat. Dat maakt je als mod menselijk en beter te begrijpen. Ik word inmiddels een tikkeltje gallisch van die superieure houding die tegenwoordig modereerbeleid heet. En nee, daar ga ik niet over mailen want ik krijg nooit antwoord op mijn mails. Die moeite ga ik dus niet meer doen. Maar hé, dat is vast ook niet waar, jullie antwoorden aaaaaltijd.

[...]

Het gebeurt ook nogal eens in een topic met een waar verhaal. Erg storend. Erg ongepast.Ik vind het sneu voor mensen die hun hele ziel en zaligheid op tafel gooien om TO een hart onder de riem te steken. Bijvoorbeeld. Of iemand die hulp aanbiedt, of dingen uit gaat zoeken. Terwijl andere allang hebben kunnen bewijzen dat TO een dikke duim heeft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:soley79 schreef op 03 april 2013 @ 09:58:

[...]

Ja. Je kunt gewoon het stafje gebruiken. En dan drie weken wachten en misschien wordt er dan iets mee gedaan. Na veelvuldig overleg. Nou dit dus,tjonge dat het om een trol ging was in het vorige topic van die to al wel duidelijk.
quote:himalaya schreef op 03 april 2013 @ 10:08:

[...]

Ik vind het sneu voor mensen die hun hele ziel en zaligheid op tafel gooien om TO een hart onder de riem te steken. Bijvoorbeeld. Of iemand die hulp aanbiedt, of dingen uit gaat zoeken. Terwijl andere allang hebben kunnen bewijzen dat TO een dikke duim heeft.

Eens en dat betreffende topic was vooral voor Beeldig o.a. heel pijnlijk omdat ze zelf met die vreselijke ziekte te maken heeft.

Sommige trollen zijn erg grappig maar deze was gewoon ziek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven