Haak vraagje

08-04-2013 09:21 8 berichten
Hoi dames,

Ik heb even een haakvraagje.

ik heb voor iemands kind een poncho gehaakt en opgestuurd aangezien deze dame niet in Nederland woont.

Nu blijkt de poncho niet over het hoofd van het kind te kunnen.

ik dacht zelf om de bovenste rand in te knippen, maar dan wel eerst heel stevig een U te naaien om de plek waar ze hem inknipt.

Kan dit of hebben jullie nog andere ideeen?
Ik vrees dat ie uitelkaar valt zodra je gaan knippen...
Ook als je er eerst een randje om heen naait?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk hetzelfde als beelicious, ik denk dat het met een randje erom naaien iets minder snel gaat, maar dat de uiteindjes mss toch gaan pluizen en zo gaan lossen bij het genaaide deel. Maar ik kan ook mis zitten
Hmm ik was er ook al een beetje bang voor.

nog andere oplossing? het gaat zeg maar om de ketting van lossen die te strak zit, waardoor hij niet over het hoofd kan.
En kan je niet een klein riefeltje van dat plakspul erin strijken en daar dan nog een u over naaien? Dus inknippen, plakken en rondnaaien? Misschien wel niet echt gemakkelijk, en ook niet zo makkelijk te verbergen, maar dat is misschien een idee?
Omtrek van de nek laten meten + 2cm extra en dan een nieuwe haken en opsturen? Die ketting van lossen kun je echt niet los knippen, daarmee haal je het hele werk uit elkaar. Die poncho kan dan beter naar een kleiner kindje! Jammer van je moeite!
Kan je niet een nieuw rand haken aan de eerste lussen van de rand stokjes/vasten? Of anders deze met een naald aan een draad rijgen en daarna een rand haken?

En daarna de lossen voorzichtig weghalen.

Is wel een gedoe maar lijkt me wel te doen eigenlijk....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven